reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
22.8.2012, Pavel Kovač, recenze
Nedávno jsme testovali slušný monitor BenQ GW2450HM. Dnes se podíváme na jeho většího bratříčka s úhlopříčkou 27". Má v sobě také AMVA panel a slibuje rychlou odezvu. Ideální model pro filmy?
BananRoman | 9.10.201222:27
ahoj
koupil jsme si tento monitor, nainstaloval z CD ovladače, ale v menu monitoru mám spousty funkcí neaktivních, jako třeba celou položku ­"DISPLEJ­" kde posouvám OSD menu, nemůžu měnit barvy, atd
čím by to mohlo být ?
děkuji za odpověď
Odpovědět0  0
Hadejkoho (25) | 10.10.20128:44
Položka ­"DISPLEJ­" je aktivní pouze je­-li monitor připojen přes VGA kabel a slouží k nastavování pozice obrazu, nikoli OSD menu.
Pozici OSD menu nastavíš v menu systém, po položkou OSD menu. Barvy jdou změnit pouze v režimu standard.
Odpovědět0  0
Hrcmen | 4.9.201220:48
zdravim,
Mam tenhle monitor a po zapojeni pres hdmi mi pise ­"no cable connected! ­" Mam novy kvalitni hdmi kabel tim by problem nemel byt ,monitor mi pracuje jen na dodavanem kabelu.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 5.9.20120:27
Nevyžaduje ten monitor tzv. dual link kabel a ty sis koupil single link?
Odpovědět0  0
The Dude | 5.9.20121:18
Todle jsem už jsem někde viděl někoho řešit. Při připojení přes HDMI monitor házel ­"No cable connected­"
Problém byl jen v tom, že něž na monitoru začneš používat HDMI port, musíš ho z nějakého ­(pozemským bytostem neznámého­) důvodu povolit v menu monitoru. Jak to přesně provést nevím, kousek ještě nemám doma, ale borec tehdy psal že jakmile povolil HDMI port, šlapalo to bez problému.
Odpovědět0  0
The Dude | 5.9.20121:22
Bacha, nebavím se o pouhém přepnutí na HDMI, ale o jeho povolení. Někde v menu by prostě měla být položka ­"povolit HDMI­" ­(nebo tak něco­).
Odpovědět0  0
Hrcmen | 5.9.20127:26
Diky za pomoc problem jsem vyresil, stacilo v menu monitoru prepnout na hdmi.
Odpovědět0  0
polodebil | 4.9.201219:46
Tady je několik dalších profilů ke stažení. http:­/­/www.tftcentral.co.uk­/articles­/icc_profiles.htm
Odpovědět0  0
tazi666 (9) | 30.8.201211:52
Pres co to mas pripojeny ? HDMI DVI VGA ? DVI pripoj a mas po problemech :­-­)
Pocitam ze mas LCD pripojeny pres analog VGA co dodavaj v baleni :­-­(Tu je ten problem ze mas obraz jakej mas , kup si DVI digital a LCd je super :­-­)
Hned nepis jak je na hovno LCD , kdyz je problem u tebe , ten monitor je super za tu cenu !!!
Odpovědět0  0
tazi666 (9) | 30.8.201211:54
Sorry to nebylo sem urceny :­-)
Odpovědět0  0
p.reif | 30.8.201212:28
Ano,přes analogový výstup,jak na monitoru,tak na GK,ale neříkej mi,že připojením pře DVI,se vyřeší mnou popisované problémy,nebo zlepší odezvu monitoru
A navíc zvuk s repráčků na LCD panelu je úděsný!
Odpovědět0  1
tazi666 (9) | 30.8.201212:39
To si pis protoze jedes analogove !!!Ja ten monitor mam pres DVI a je super :­-­) Zvuk je to LCD a ty nemaj nikdy dobry zvuk a kcemu taky me jde o obraz , od toho jsou v PC zvukovky a poradny reproduktory 2.1 5.1 7,1
Odpovědět1  0
p.reif | 30.8.201212:53
No teď jsem mluvil s technikem s technické podpory CzechComputeru a ten vyloučil,že by ty problémy dělal analogový kabel.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 30.8.201213:03
Nevím, o čem jsi s technikem mluvil, ale připojení LCD monitor, zvlášť s vyšším rozlišením, přes analogový kabel je nouzovka a nefunguje nikdy dobře.
Zkus to přes DVI nebo HDMI a uvidíš, že je to úplně o něčem jiném.
Pokud ti technik řekl něco jiného, tak buďto nepochopil dotaz, nebo tomu prostě nerozumí.
Odpovědět1  0
p.reif | 30.8.201213:47
Jo a proč je tedy tento monitor dodáván jen s analogovým kabelem??Když píšeš,že je to jen nouzovkaJ
A navíc rozlišení 1920x1080 na 27­" není nic moc.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 30.8.201215:10
Nejde o úhlopříčku, ale o rozlišení. Zkus DVI kabel a uvidíš.
Pokud u monitoru nebyl, tak si nějaký půjč třeba od kamaráda.
Proč byl u monitoru analogový kabel nevím, to se ptej výrobce­/distributora.
Tohle téma se řešilo celkem běžně před 10 lety, kdy se LCD s vyšším rozlišením začaly více prosazovat.
Odpovědět0  0
tazi666 (9) | 30.8.201219:10
1920x1080 neni moc :D Jestli chces vetsi rozliseni tak 2x pridej 6000 kc a mas ho , proste bud rad ze ti dali aspon VGA kabel :D Ted nedavaj nic jen napajeci kabel :D Driv sem koupil LCD mel jsem tam DVI i VGA ted mas ho*** .­-­)
A na tvoji karu grafickou 460 myslim i rozliseni 1920x1080 je az kam a nedostacujici je to starej kram uz bohuzel :D
Odpovědět0  0
p.reif | 30.8.201219:22
To máš pravdu,ale přesto jdu BenQa zítra vrátit!Očekával jsem po té báječné recenzi zde trochu víc,no za ty peníze......,nekup to !!
Co se týká mojí GK,tak na mém starém CRTčku zvládá bez problémů rozlišení 2048x1536 při 82Hz,jinak normálně používám rozlišení 1600x1200 s obnovovací frekvencí 100Hz.
Odpovědět0  0
tazi666 (9) | 30.8.201219:37
Kvuli kabelu jdes vratit monitor ? CRT 2048x1536??? to snad ne :D Jasny ze pouzivas rozliseni 1600x1200 protoze vic ani neumi CRT a jeste karta neutahne vic :D je slaba
Nechapu neco koupis a jeste levne 27 a dost dobrej monitor za tu cenu a jdes ho vratit :?DVI kabel si sezen a uvidis jakej je rozdil mezi DVI VGA !
Jinak v poho hraj si na cem chces a kup si co chces je to tvoje volba :­-­)

Odpovědět1  0
p.reif | 30.8.201220:16
CRT monitor Iiyama HM204DT 22­" Vision Master Pro514 má skutečně nejvyšší rozlišení 2048x1536,při 85Hz.
však také v roce 2003 stál 24 500.­-ká
V té době to byla fantastická bomba,žel,čas ani vývoj nezastavíš.
Opakuji ti,že GK MSI N460GTX Hawk Talon Attack 1GB. PCI­-E,to nejvyšší rozlišení zvládá vpohodě.
jinak veškeré nové hry hraji na 1600x1200 při 100Hz a vysokém herním nastavení nastavení.
Karta je z listopadu 2010,tedy necelé dva roky stará
Odpovědět0  0
tazi666 (9) | 30.8.201220:45
Ano to nemeni nic na tom ze jedes pres analog a proto monitor je obraz takovej makovej ,Nekde si sezen DVI kabel a jen to testni a uvidis ze monitor je super za tu cenu :­-­)
Odpovědět1  0
JiVy (599) | 30.8.201221:03
Mám doma 2 24­" CRT monitory. Jeden je profi model od Sony a když mi nedávno klekl 30­" Dell, tak jsem ho na týden zase vytáhl. A mohu odpovědně říct, že kvalitní moderní LCD po všech stránkách 10 let staré CRT převyšuje.
Je fakt, že 1920×1080 na 27­" je v porovnání s 2560×1600 na 30­" zhruba o 20% hrubější, ale oboje je jiná liga.
Přestaň už konečně trvat na analogovém připojení a zkus ten DVI kabel.
GK generuje digitální signál a tvoje LCD je digitální monitor. Pokud používáš VGA konektor a kabel, tak nutíš kartu převést digitální signál na analogový a pak ho vedeš kabelem pro analogový signál, ve kterém dochází k přeslechům ­(čím je kabel hůře odstíněný a delší, tím hůř­). Obraz je pak neostrý a může být dokonce i rozklepaný.
Prostě jezdíš s formulí na trati pro autokros a nadáváš na ni, že to drncá.
Odpovědět0  0
tazi666 (9) | 30.8.201221:14
Prostě jezdíš s formulí na trati pro autokros a nadáváš na ni, že to drncá. :D
Odpovědět0  0
p.reif | 30.8.201221:41
Já na tom analogu netrvám.Jen mi u tohoto monitoru nevyhovuje hrubý obraz­/velikost bodu 0.31­/ a velká odezva ,nemluvě o příšerných reprácích­/ v porovnáním se starou Iijanou­/.Jedině jsem přivítal podstatně jasnější obraz.
Jak už jsem psal,za málo peněz,nic moc kvalita.
Škoda,že tento monitor nemohu porovnat s nějakou 27­" LCD Iijamou.Myslím fyzicky,nikoliv papírově.
Odpovědět0  0
tazi666 (9) | 30.8.201221:59
Ono taky v zakladu je setting monitoru na hov** musis si stahnout profil nebo kalibraci sondou a potom jsou vysledky uplne jiny a dost lepsi :­-­) Zvuk ? jeste jsem nevidel a neslysel poradnej zvuk u LCD nebo PLazma :D Od toho jsou domaci kina v PC zvukovky a reprobedny 2,1 5,1 7,1 :­-­) Ja vybiram LCD podle obrazu ne zvuku! Prave za malo penez hodne muziky LCD BenQ 27 ­'
Odpovědět0  0
The Dude | 31.8.201223:04
Bez legrace, repráky JAKÉHOKOLI dnes vyráběného monitoru v této cenové relaci jsou vhodné leda na zvuky z chatu nebo jako nouzovka. Když bych nechtěl investovat do repráků, koupím si aspoň obyčejná sluchátka za 600kč.
A to, že 1080 je na 27­" pro práci na PC dost hrubé rozlišení není zrovna vědomost, které by člověk byl schopen nabýt až ve chvíli kdy si monitor koupí. Ta větší úhlopříčka je hlavně proto, aby si člověk mohl odsednout dál.
iiyama v současnosti dělá v 27­" jen jeden non­-TN monitor ­(je to taky VA­), má úplně stejné rozlišení a podstatně horší odezvu a pokud ho zapojíte přes VGA, taky to bude stát za starou bačkoru ;­) O kvalitě zvuku se pak snad nemá ani cenu bavit.
Odpovědět0  0
tesla15 (27) | 1.9.20128:54
Ještě si dovolím doplnit. Ženy mají širší záběr, tudíž při stejné velikosti pro ideální dívání doporučeno sedět blíže...
Řešení se naskýtá ... vzít dotyčnou na klín.
Odpovědět1  0
The Dude | 2.9.201223:06
Tím se dá i docela slušně bojovat proti špatným pozorovacím úhlům. Technologie TN si tímto u mě šplhla o jeden bod... Pořád je však v mínusu.
Odpovědět0  0
p.reif | 29.8.201220:10
Zdraví,mám tento monitor dva dny a jsem z něj velice zklamaný.Některé hry nejdou spustit vůbec­-Dead Island,nebo C&C Generals,nebo nestíhají a pohyb postav je rozmazaný,CoD Modern Warfare 3,nebo Spec Ops The Line.V nejbližší době ho jdu vrátit a pokorně se vrátím k starém CRT monitoru Iiyama HM204DT 22­" Vision Master Pro514 .
Odpovědět0  0
tazi666 (9) | 30.8.201211:54
Pres co to mas pripojeny ? HDMI DVI VGA ? DVI pripoj a mas po problemech :?­-?­)
Pocitam ze mas LCD pripojeny pres analog VGA co dodavaj v baleni :?­-?­(Tu je ten problem ze mas obraz jakej mas , kup si DVI digital a LCd je super :?­-?­)
Hned nepis jak je na hovno LCD , kdyz je problem u tebe , ten monitor je super za tu cenu !!!
Odpovědět1  0
polodebil | 24.8.201213:47
Za tu cenu je to paráda.
Odpovědět0  0
CommonUser | 23.8.201216:25
V tabulke spotreby mate ASUS monitor.

BTW Ten leskly ram a leskle LCD stve aj mna. Staci trochu svetla a vidim hovno. 20 rokov Polaroid predaval anti refelexivne filtre na monitory a teraz nejaky marketingovy ftak pretlacil utra leskle TV a monitory. To je trest za ludksu blbost ­- leskle = krasne.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 23.8.201221:28
Tak ony ty filtry byly taky pěkná ptákovina. Ty polaroidy ještě byly celkem kvalitní, ale viděl jsem i filtr ve formě jemné síťky. Tak jako tak problém byl v tom, že oko ­"nevědělo­" na co zaostřit, jestli na filtr, nebo na monitor. Ve výsledku to zbytečně přetěžovalo oči. Jistý smysl to mohlo mít u nekvalitních levných monitorů, ale pro trochu slušné monitory, které měly už antireflexní vrstvu samy o sobě to byl naprostý nesmysl.
Ovšem reklama dělala své a filtry se prodávaly snad 10 let.
Odpovědět0  0
hadd1 (8) | 22.8.201216:03
To by byly výhra v nějaké soutěži
Odpovědět0  0
tesla15 (27) | 22.8.201214:34
I kdybych dal této velikosti samé ++++ tak si neumím představit sledovat s ­" požitkem ­" jakýkoliv film i jiný program. Pro práci ano. Tyto rozměry jsou pro mladou generaci které stačí sledovat i na mobilu.. Toť můj názor. A to jsem opoměl posezení celé rodiny. Současně mám 50­", zpětným přechodem ze 60­" již rok a stále mi to vadí. A ještě ­- vyslaný film 21 : 9 , obraz velikostí nic moc. V tomto případě jenom černý rámeček, jinak vlastně vidím obraz, tmavý pruhy zakončené světlým rámečkem. Nikomu nic nevnucuji.
Odpovědět1  0
v0cas (57) | 22.8.201214:47
pokud byste na té TV sledoval filmy z trochu sofistikovanějšího zařízení tak není problém film drobně zazoomovat a trošku natáhnout na výšku a hned je to o něčem jiném. Deformace prakticky není poznat a ten kousek po stranách co není vidět také nevadí...
Odpovědět0  0
tesla15 (27) | 22.8.201215:52
Vzpomínám, toto uměla Plazma Philips pře cca 7 roky, natáhl se obraz na konci, vidět to bylo při monoskopu. Ale toto mi manželka ­" nebere ­". Chce sednout, TV zapnout, a max. zvolit dení ­- večerní dívání. Já se přizpůsobil, jenom jsem alergický na nevěrné barvy ­- to je však jiná...
Odpovědět1  0
JiVy (599) | 22.8.201217:53
To je přece věc vzdálenosti od monitoru. Mám doma 50­" a dívám se na něj z cca 3,5 m. Zároveň mám i dva monitory 30­" a 27­", na které se dívám 1­-1,5m. Pokud jde o pocity je to srovnatelné, u PC mám ale řádově lepší repro, takže po této stránce u mě tento způsob vede.
Samozřejmě se na PC dívám většinou sám, zatímco na TV se může dívat lidí víc. V tom bych viděl hlavní rozdíl.
Dnes není zase takový problém propojit si zařízení rychlým WiFi s nějakým tím dmácím NAS a na PC si přivést TV signál, takže jde pak hlavně o to, jestli u toho filmu chce člověk sedět, nebo se válet na pohovce.
Jinak pokud jde o kvalitu zobrazení, troufnu si říct, že na pořádný IPS monitor žádná běžná TV nemá.
Odpovědět0  0
kurtd.. | 22.8.201222:54
A na pořádnou IPS TV bude mít ten pořádný IPS monitor také?
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 23.8.20120:45
Jak jsem psal, je to o vzdálenosti, ze které se na obraz člověk dívá.
Vzhledem k zaměření stránek, předpokládám, že se bavíme zejména o monitorech pro PC a pak 30­" monitor ze vzdálenosti 1,5 m odpovídá 90­" TV ze vzdálenosti 4,5 m, což je docela luxus. Zároveň na 30­" monitoru mohu krásně pracovat v rozlišení 2560×1600, zatímco práci na 60­" TV v rozlišení 1920×1080 si nedokáži dost dobře představit.
Mám vedle sebe monitory 30­" 2560×1600 a 27­" 1920×1080 a už zvětšení pixelů o 20 % na tom 27­" monitoru způsobuje, že ty samé webové stránky jsou znatelně hrubší.
Samozřejmě, že pokud někdo hledá monitor pouze na filmy, tak mu kvalitní velká TV udělá dobrou službu, ale to je téma spíš pro diskuse na tvfreak.cz
Odpovědět0  0
tesla15 (27) | 23.8.20120:00
Se zvukem naprosto souhlasím, žádná TV kvalitním zvukem neoplývá. Používám sloupové repro a zes. Marantz. Válení na pohovce bohužel musím, v sedě po chvíli bolí vzhledem k letům záda. S nejlepším MONITOREM nějaký čas jsem se mazlil PANAS. TH ­- 85VX200. Od výrobce perfekt seřízený, jakýkoliv zásah kvalitu obrazu zhoršil. Ideální podívání při cca 4 m, 3D i pod 3m. Vše má nějaký zápor, zde je ­" trochu ­" vyšší cena. Krmení mi zajišťuje všeuměl RELLBox.
Odpovědět2  0
gouryella | 22.8.201213:45
Mam 27cku doma a je to nejlepsi monitor ­(kvalita obrazu­) co jsem kdy mel, predtim S27a650d ­(prusvity, odpad­), nejake SPVA od HP tam byl problem s rachtajicim zdrojem, celkem dobry bylo TNko od dellu g2410h. Za nejvetsi fail krome lesklych plastu povazuju stojan, na 27­" je obraz 10+4cm nad stolem pro prumerneho zenu moc vysoko, pouzivam ho tedy bez podstavce a je celkem v idealni poloze. Ta cerna barva je srovnatelna s C­-PVA F2380 a ten kontrast je paradni. Za tu cenu je to supr kup. Co je mozna dobre jeste zminit je dobre fungujici dynamicky kontrast ­(jas se v cerne scene snizi jeste vice nez jde nastavit v menu­), ktery lze navic nastavit v 5 stupnich. Benq pry chysta 120hz A­-MVA takze je na co se tesit, preju pri koupi stesti na dobry kousek, me se to celkem povedlo a nema pozorovatelne prusvity, nicmene dle nocni fotky klesa podsviceni smerem ke stredu. Od benq odebira i philips, samsung tak casem bude snad i model s matnymi plasty.
Odpovědět0  0
Standa999 (9) | 22.8.20128:24
Vycházel jsem z testu předchozího 24­" modelu a tenhle mám měsíc doma. Sice mé nastavení RGB je zcela jiné než nyní se sondou, ale já jsem spokojen. Proti mému bývalému 24­" TN od Samsungu je to velký rozdíl.
Odpovědět0  0
siddhi (262) | 22.8.20120:38
Dal bych do záporů ještě ten příšerně lesklý rámeček. Pro spostu lidí včetně mě to je důvod, proč si tento monitor nekoupit, ani kdyby stál polovinu. Absolutně nechápu na co výrobce myslel. Ten ­"cool­" efekt lesklých plastů již nějaký čas na zákazníky nefunguje a naopak se většina lidí snaží obloukem vyhnout všemu se leskne.
Odpovědět1  0
Pavel Kovač (1033) | 22.8.20126:22
Já se do záporů design snažím nedávat. I přestože si myslím, že mám na všeobecně přijatelný design odhad, tak se tomu snažím vyvarovat. Vždy se totiž najde někdo komu se tento design líbí a ten by mě ihned nařknul, že to v záporech nemělo být.
Takže proto není v záporech.
Odpovědět1  0
JiVy (599) | 22.8.201210:53
Souhlas. Ono záleží i na prostředí, kde bude monitor stát. V práci mám spoustu světla a tam by mi lesklý rámeček určitě vadil, ale doma mám monitor v místnosti, kde jsou žaluzie neustále stažené a tam rámeček monitoru prakticky vidět není.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.