reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.7.2011, Petr Štefek, recenze
Smyslem toho článku bude posoudit, zda se v dnešní době vyplatí investice do samostatné zvukové karty, když její funkci běžně zastávají integrované zvukové kodeky na základních deskách, které navíc podporují prostorový zvuk.
shapet (38) | 20.11.201110:38
a já si to čtu až v listopadu ...
Bene, Petr Štefek je třída ... Vážně.
-­-­-­-­-­-­-
teorie k DACu: ­(originál je na audio foru.ch, ode mne, ovšem francouzsky, kopie je na CzC. Opět u mne­).
-­-
Klasická otázka ... proč počítač k přehrávání zvuku, když pokulhává srovnání se sice dražší, ale kvalitnější Hi Fi sestavou !?
Jednoduchá odpověď zní ­- snadnost použití, u ntb třeba ještě i přenositelnost.
Externí DAC

*Obecně řečeno, měla by externí DAC poskytovat mnohem lepší zvuk než zvukovka vestavěná v počítači nebo hudební server.

*PC je velmi nevhodné prostředí, které může mít negativní vliv na reálný výkon DAC. Odděluje od sebe dvě zásadní věci. Jedním z hlavních přínosů je schopnost mít kontrolu nad clock generatorem.
Především proto, že eliminuje velké množství noise, obvykle spojených s počítačovým audio systémem. Naplno se projeví např. u DSD.

připojení:
AES ­/ EBU
­- Pro: délka kabelu, synchronní
­- Proti: omezené vzorkovací frekvence, neumí DSD, vyžaduje druhé připojení pro clock generator a ve většině případů další zvuková kartu.

S ­/ PDIF
- Pro: synchronní
- Proti: krátká délka kabelu, omezené vzorkovací frekvence, neumí DSD, opět nutný clock generator a zvuková karta

Toslink ­- Prosím nepoužívejte !!! ­- vysvětlení platí především pro DxD a DSD formáty. Naprostá degradace zvuku pro omezení šířky pásma. Souvisí s normou SPDIF.


HDMI
- Pro: synchronní, DSD
- Proti: omezené vzorkovací frekvence, omezená délka kabelu, drahý hardware ­(platí jen pro audio­)


USB
- Pro: standard na všech počítačích, podpora standardních operačních systémů, některé typy podporují DSD, nenmá omezenu vzorkovací frekvenci, žádné další clock generatory nejsou zapotřebí
- Proti: omezená délka kabelu, non­-synchronní ­(nesymetrické­)

Firewire ­- velmi podobné USB, hodí se i pro profi systémy nahrávání
(šířku pásma tady vysvětlovat nebudu, jenom kdyby byl zájem­).

"Asynchronní­" propojení USB

připojení USB je v současné době nejlepší možné připojení mezi počítačem a DAC. USB připojení je standardní na všech počítačích a má velmi široké pásmo pro všechny běžné digitální formáty ­(PCM a DSD­), jakož i další formáty zvuku. To také nevyžaduje žádné další clock generatory ke zvládnutí časování.


Existuje několik různých způsobů, jak poslat zvuk z počítače do DAC prostřednictvím USB.
Ale je jenom jeden, který skutečně funguje :­-­)

Adaptivní režim USB pouze posílá data jedním směrem, a spoléhá na počítačové hodiny k řízení časování odeslaných dat. To není zrovna moc žádoucí. ­(A přesto většina DAC USB má tuto volbu­)

Asynchronní USB režim je přesně to, co požadujeme. Umožňuje obousměrnou komunikaci mezi počítačem a DAC. Je důležité, aby byl clock generator spolu s DAC a DAC nebyl závislý na nestabilitě počítačových hodin. PC clock už z principu nemůže dodržet konzistentní načasování odeslaných dat, jen proto, že data potřebná pro audio jsou o zhruba jeden řád přesnější. Jednodušeji řečeno, asynchronní režim umožňuje USB DAC být master clock generatorem, nebo generátor hodin a počítač musí být převedeny do režimu slave.
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
Téměř všechny převodníky jsou k dispozici pro řešení v ose Y ­(amplituda­) pouze spoléhají na externí zařízení pro osu x­(čas­). Pomáhají, ale neřeší problém u zdroje. Potřebujeme 2­-směrné DAC, které pracuje pouze na ose y, ale i na ose x. Díky tomu můžeme oddělit digitální svět úplně z analogového a veškeré digitální kabelové propojení, paměťová média a aplikace budou zcela irelevantní pro závěrečný zvuk. Jediný problém pak zůstane je oddělení napájení pro digitální a analogovou část.

Před výsledným zpracováním je třeba spojit analogovou a digitální komponentu zvuku do jedné domény. Přehráváním v systému kvantizačních hodin přidáváme kolísání do digitálního signálu. Ten je pak odečten od původní vzorkovací frekvence, zatímco druhá část je převedena na analogový signál na ve stejnou dobu. Diskrétní architektura DAC ­(signál, který nevidí své nejbližší sousedy a je nespojitě zpracován s mnohem vyšší přesností­). Svědčí o tom mimo jiné i to, že v takovém DAC ani jeden operační zesilovač není používán. Vážně ...
Což je sice zatím hudba budoucnosti, ale za poměrně hříšné peníze si to můžete ověřit už dnes např na DAC firmy Antelope. Přehraje DSD ­(SACD disky­). Oper. zesilovače sice má, ale neužívá je :­-­).
**
jen pro zajímavost ­-­- myslí si někdo, že trnto DAC je za 2000 USD neprodejný !? Ne, musíte na něj dokonce čekat.
Že nic nepřehraje DSD to PCM ve 352000 Hz !?
Ne ­- zatím to uměl jenom Apple Mac.
Antelope Zodiac vám podporu dá i pro WIN ­(a třeba hned 64 bitů­).
***********
Problém kvantizace je přece jen mimo rozsah ­(je toho na čtyři strany A4­).
A dá se tam dozvědět něco o drop outech, proč vznikají a co proti nim. DCP ­(deferred procedure calls­) je hrobem pro zvuk ve Windows, a je šumafuk, jestli máte Xonar, Creative nebo něco jiného.
Jenom driver musíte mít správný, u Windows Seven bezvýhradně.
A úplně závěrem něco, co se běžně neví.
Ale to až v novém postu ...


Odpovědět0  0
shapet (38) | 20.11.201110:47
Tak ještě bonus. Souvisí to s digit. výstupem, a to tak, že moc.
..
Obvyklý audiofilský mýtus ve Windows je ­"Windows volume control affects sound level­" Tak tomu totiž není, a vysvětlení podal i architekt zvukového systému Windows Larry Ostermann.

cit.: ­"proč je možné snížit hlasitost ve Windows ­(např. nast. hlasitosti mezi 0% a 100%­), a nikoli zvyšovat ­(tedy nastavením vyšší než 100%­)?­"
Můžeme zmírnit vzorek v digitálním formátu, bez ztráty věrnosti. Nicméně při pokusu o zesílení signálu v digitální formě, dostaneme clipping. Co je clippning !? V překladu oříznutí vrcholků vlny, což je prakticky vždy zničení zvuku ­(i když si to mnoho příznivců třeba techna ani nevšimne­).

Znamená to, že zesílení musí být provedeno v analogové formě !!!
Znovu, tohleto jde jen v hardware ­- protože zesílení je třeba udělat v analogové formě, audio hardware potřebuje mít zesilovač, který může být digitálně řízený ­( a zase je to ­(opět­) dražší­). Audio hardware ani nemusí podporovat hardwarovou hlasitost ­- pokud Windows nenajde hardwarový ovladač hlasitosti, jednoduše vloží do master volume audio pipeline. ­(vzorek dat, který v jedné pipeline ­(vzorku­) sloučí Wav buffer do jednoho­).

K ovládání hlasitosti zvuku stačí namapovaný ovladač hlasitosti 0 .. 100, protože je to výrazně jednodušší.
A přesně takto postupuje většina výrobců i pro softwarové playery.
Vybereme audio ­- ve WIN 7 ­"koncový bod­", který chceme zkontrolovat, přejdeme na ­"Vlastnosti­". V tomto dialogovém okně zaškrtneme ­"Úrovně­", hardwarové ovládání hlasitosti je přítomno. Můžeme pravým tlačítkem myši v textovém poli změnit jednotky z lineárních na dB. Potom můžete posunutím jezdce vidět rozsah dB. ­(Nebo můžete napsat nějaký kód a volat IAudioEndpointVolume:: GetVolumeRange API, které vrátí informace přímo.­)

to si už dělám legraci, ale spousta lidí o této vlastnosti ve WIN vůbec neví, snaží se vše ovládat přes super audio panely, kde pidi točítky myší naklikáváme ­(myslíme si to­), změny, přitom 1 dB je velmi velký rozdíl v hlasitosti.
Jakoby to tu nepatřilo, ale to platí u všech audio zařízení, citlivost si tak volíme sami. Víte, je to tady především proto, že většina her, softwaru, včetně playerů a bohužel i drivery JENOM kontroluje pozici ovládání hlasitosti v systému. Čili to neřídí a nastavení v audiopanelech a systému se o dost liší.
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
Pro Petra Štefka: já Vás jen obdivuji. Už dlouho, vemte to od stařešiny jako úchylku, na charakteru ale jistě nee.

Pro ostatní: více je na CzC, do audiofora.ch ale jen s francouzštinou, no co už.
A pro zbytek, pokud se nelíbí:
anglicky budete znát lépe
Please accept my deepest apologies and ignore this message...
Kindest Regards,
Honza
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.11.201116:08
Děkuji za vyčerpávající odpověď:­). Nicméně, musím upozornit, že se zabýváme i externími DAC, kde třeba právě poslední kousek od Styleaudio byl USB ­(asynchro­) s vlastními hodinami. Omezení optiky a USB na 96kHz­/24bitů jeste zmiňoval, ale zase to příliš nikoho nebolí. SACD na 192kHz­/24bitech je stejně spíše vzáností a těch dobře namasterovaných je opravdu minimum.

My se snažíme především přiblížit možnosti, jak dostat z PC použitelný zvuk i do lepších aparatur.
Odpovědět0  0
Emritto | 15.11.201112:29
Dobry den prajem, chcel by som Vas poprosit o radu. Coskoro mi dorazia Z906 od logitechu. mam v PC integrovanu zv. kartu : http:­/­/www.pcobchod.sk­/zbozi_detail.aspx?zbozi=143029&zbozivu=12973735

oplati sa mi dokupit zv kartu : http:­/­/datacomp.sk­/creative­-x­-fi­-titanium­-pcie_d25779.html#stilowprice

Bude to na hranie, filmy.. hudbu malo pocuvam. Hudbu mam v aute.. citam ze tie ovladace su dost na pikacu od creative. Mozete mi dat nieaku radu za nahradu popripade? tak do tych 100 eur max..

Dakujem Vam
Imro
Odpovědět0  0
IRIJ | 10.8.201111:20
Mám notebok Acer Aspire s nevyhovující zvukovkou, kterou bych chtěl nahradit kvalitnější do USB. Poslouchám jen stereo MP3.
S cenou zvukovky si netroufám překročit 2000Kč. Poradíte mi někdo jak za málo peněz dobrou muziku?
Odpovědět0  0
tjurny (6) | 25.7.201113:26
Ovlivnuje nejak integrovana zkukovka externi DAC pripojenej pres USB ? Mam v planu koupit toto http:­/­/www.headphones.cz­/inshop­/sluchatkove­-zesilovace­/s­-dac­/styleaudio­-carat­-ruby2.htm a pripojit to k notebooku Lenovo T400s
Odpovědět0  0
amrtin (46) | 25.7.201113:40
Pokud půjde zvuk přes usb,tak ne.Pokud přes optiku,tak jo.
Odpovědět0  0
starmen (438) | 25.7.201119:06
Muzu se zeptat jakym zpusobem dojde k ovlivneni signalu na digitalnim optickem kabelu? Pokud by se ruchy prenesly primo do digitalniho signalu ­(tedy doslo k zamene 0 <-> 1­), tak by to bylo dost slyset v podobe lupancu, preskoku atp. Takze do digitalniho signalu se to imho dostat nemuze. Kde tedy dojde k ovlivneni signalu?
Odpovědět0  0
amrtin (46) | 26.7.20116:21
Vpodstatě jste si odpověděl,pokud se signál dostane do opt.kabelu v dokonalé podobě,tak z něj stejně vyleze.Ale,mě např.trápily vámi zmiňované lupance a bylo to int.zvukovkou.A i zpracování signálu před výstupem není dokonalé,tady opravdu kvalitní karta pomůže­(přesvědčil jsem se na vlastní oči­-vlastně uši­).
Odpovědět0  0
starmen (438) | 26.7.20119:54
Tohle mi totiz taky neni uplne jasne. K jakemu zpracovani signalu pred vystupem ve zvukovce dochazi? Jde mi ciste o digitalni cestu. Kdyz napr pustim MP3­/Wav­/Film, mel jsem za to, ze kodek ­(tzn. vetsinou zpracovani CPU­) to prevede do nejake jednotne formy, tu teprve posle do zvukovky a pokud je ze zvukovky digitalni vystup, tak ta ho jen primo posle do vystupu prip upravi na format dat v digi vystupu pozadovany. To jsem ale predpokladal, ze je rutina, ktera snad signal moc zmrsit nemuze, protoze nejde o kvalitu soucastek jen o ­(kdyz to reknu polopate­) algoritmus prevodu jednicek a nul na jine jednicky a nuly :­-­). Kde tedy dojde ke ­"zmrseni­" toho signalu?
Odpovědět0  0
amrtin (46) | 26.7.201112:39
Jenomže,pokud je zvukovka např.špatně odstíněná­(navržená­),tak můžou vznikat ty chyby.Taky se na nich může podílet procesor­-na některých deskách je třeba vypnout šetřící funkce.Někdy to pomůže,někdy ne.Mě to pomohlo částečně­-lupání se hodně snížilo,ale nezmizelo úplně.
Odpovědět0  0
starmen (438) | 26.7.201113:10
Jenze chyby v digitalnim signalu se projevuji jako lupance, praskance atp. Jestli jsou Vasim problemem pouze praskance, ok. Nicmene mi jde o to, ze nekteri lidi tvrdi, ze i samotna kvalita zvuku pres digitalni vystup je ovlivnena kvalitou zvukovky. Nebavim se ale ted o chybach typu praskancu­/lupancu ale o kvalite a podani zvuku jako takoveho.

BTW pokud mate ve zvuku praskance­/lupance, tak je imho musite slyset nezavisle na tom, jak kvalitni mate reprodukcni cestu od zvukovky k usim ­(kabel, D­/A prevodnik, zesilovac, kabely k repro, repro, mistnost ... ­).
Odpovědět0  0
amrtin (46) | 26.7.201113:53
Jasně,to s těma praskancema je tak,ale nemůžu popřít fakt,že s tou novou kartou je zvuk opravdu lepší.Ale to bychom se bavili pořád dokola...třeba se najde někdo kdo bude vědět proč tomu tak je.
Odpovědět0  0
tervi (76) | 10.8.201112:26
No, tohle je to trochu pomichane.
Integrovana zvukova karta nema signalove nic spolecneho s externim zvukovym zarizenim­/ADC pripojenym pres USB, jsou to 2 ruzna zarizeni.
Stejne tak jako zaruseni jiz konvertovaneho signalu neovlivni optika nebo USB. U USB v zavislosti na kvalite driveru a stavu systemu muzou vznikat vyssi latence i dropouty.
Nicmene nejde o problem optika vs zelezo ve smyslu nejakeho sumu, ale spis o problem driver vs. system obecne.
Problemy s internim zvukem jsou pak obvykle zpusobene tim, ze je to ve vetsine pripadu sh*t, na ktery by slo naladit i radio:)
Odpovědět0  0
MACHINA (12) | 27.7.201114:17
za ty peníze zvažte možná raději Esi Dr Dac Prime, převodník má úplně stejný, tedy skvělý BURR­-BROWN PCM1796, navíc umí upsampling, mimojiné vypadá lépe a má více vstupů­/výstupů
http:­/­/www.audiotek.cz­/product­-37179­-esi­-dr­-dac­-prime
Odpovědět0  0
amrtin (46) | 23.7.201120:52
Myslíte,že jsem vybral dobře?Koupil jsem Asus Xonar D2X za 1k.kč.Zbytek zvuk.řetězce je:Pioneer VSX­-515 a Mission 702.Zvuk veden­(prozatím­) přes dig.koax.Poslouchám z 80% hudbu ve flacu,15% filmy v mkv a zbytek tak nějak různě.Hry momentálně nehraji,i když se na ně­(po pauze­-neni čas­)chystám.
Odpovědět0  1
jarod72pm (21) | 22.7.201116:44
Dnešní zvukovky integrované na ZD jsou už na urovní SB audigy 2
na co tedy kupovat zvlᚍ když na repro do 5000.­-­(což má 99% uživatelů na PC­) rozdíl nepoznáme! Je to pouze marketing nic jiného a hlavně vyhození peněz.
Pokud chci kvalitní zvuk nad rámec integrované zvukovky tak musím mít prostor,receiver a repro kvalitní značky jinak to postrádá smysl.
Zvukovky byli aktuální možná před 6 lety ale dnes už rozhodně NE.
Odpovědět1  1
Petr Štefek (1098) | 22.7.201116:49
To bych neřekl ... kvalitativní skok je i v případě slušného setu 2.1 jasně patrný. Někdo ten rozdíl ale neslyší, neboť nechce ... kodeky nejsou žádnou spásou ... Audigy 2 nebyla ničím zajímavá, pouze výkonem DSP...ostatní bylo zoufalé.
Odpovědět1  1
jarod72pm (21) | 22.7.201116:53
No to proto že použití kvalitní zvukovky pro PC je dost specifické a pokud se nejedná o audiofila nebo práci ve studiu pak opravdu postrádá smysl a kvalita repra je jistě znatelná kdy genius s muzikou nemá nic společného­(a to je ve dřevě­) kdežto v plastu Logitech hraje velmi čistě a kvalitně i ve spodních frekvencích,ale to je každého věc,spíš to beru to jako poslech v určitém cenovém segmentu kde nemůžem čekat zázraky.
Odpovědět1  0
zjs (83) | 25.7.201111:20
No pravda je, že porovnávat něco, kdy na jedné straně máte jasně definovanou zvukovou kartu a její technické vlastnosti a na druhé straně jen pojem ­"integrovaný zvuk­", tak to je trochu vrchol, ne? To jsem ještě nikdy v recenzi neviděl. Nejnovější verze integrovaných zvukovek jsou opravdu lepší ­(základka cca za 2500,­-­) a proto by bylo hezké vědět, co porovnáváme přesně. Nebo jsem někde přehlédl, jakou základní desku s jakou integrovanou zvukovkou jste porovnával? Jinak samozřejmě, když já porovnám mého Xonara D1 s nejnovějším integrovaným zvukem VT1708S na základce 880G­/SB710 stejné značky Asus, tak rozdíl je stejný, jak jste napsal ­- prostě extrémní :­-­).
Odpovědět0  0
amrtin (46) | 25.7.201113:19
Mohu potvrdit­-porovnávám zvuk z int.zv. na desce Gigabyte EP45 Extreme a nově zakoupenou Asus Xonar D2X.Nejenom že z kodeku zvuk praskal­(bylo nemožné se toho zcela zbavit­),ale i když používám od začátku digitální­(koax­)výstup,tak nyní je zvuk takový čistší,prokreslenější,prostě už nemá chybu.Nyní jsem konečně spokojen ;­-­)
p.s.další části zvuk.ř. je receiver Pioneer VSX­-515 a repro Mission 702.
Odpovědět0  1
ErgoProxy | 21.7.201111:22
Nechce mi autor doufam tvrdit, ze kdyz poslu pres digitalni vystup zvukovky ­(kodeku, Creativky...­)ven nijak nedotceny digitalni signal do recieveru, bude to hrat hur, nez kdyz si pustim stejny signal dejme tomu z hifi CD prehravace?
Odpovědět0  0
Yradak | 21.7.201112:09
Ďalší klasický mýtus o nemennosti núl a jednotiek. Samozrejme, že bude hrať horšie, rozhoduje o tom množstvo faktorov ako časovanie, kvalita hodín atď. a mantra posledných rokov, jitter. Každopádne, rozdiel rozpoznáte až na drahších zostavách.
Odpovědět0  1
starmen (438) | 23.7.201122:44
Mohu se zeptat jaky vliv ma casovani, kvalita hodin a jitter v systemu, ktery pracuje s digitalnim signalem? Stale mi to neni jasne. Pokud mam napr. 44 tisic 16ti bitovych vzorku, tak mam porad 16x44 tisic jednicek a nul a nejake casovani mi muze byt putna. Veskere Vami jmenovane veci jsou prece dulezite az v D­/A prevodniku, ktery musi dane vzorky spravne casovat pro prevod na analogovy signal.

Nikde jsem nikdy nenarazil na vysvetleni ­(ani od meho audiofilniho bratrance­), pouze jen reci ze to tak je a je to jasne. Me to teda jasne stale neni.

Neco jineho by bylo, kdyby dochazelo ke zpracovani digitalniho signalu a zmene ­"jednicek a nul­" po ceste.
Odpovědět0  0
zjs (83) | 25.7.201111:22
Připojuji se k dotazu, jen ať nám to nějaký odborník pořádně vysvětlí.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 21.7.201115:41
Jak řekl kolega výše ... důležité je, aby digitální výstup byl kvalitní jinak s ním nesvede nic sebelepší DAC. U levnějších zvukových karet jako Audiotrak se to dá řešit třeba úpravou od CASEA s modulem hodin.
Odpovědět0  0
Yradak | 21.7.201110:52
Je nutné podotknúť, že tu použité reproduktory stoja 6000 kč a sú vraj výnimočne podarené. Väčšina ľudí má totiž reproduktory v cenovej hladine pod 4000 kč ­(stereo­) a tam už rozdiel nebude tak výrazný, resp ak aj nejaký rozdiel bude, je otázne, či bude adekvátny 800kč za zvukovku a či to bude rozdiel vo vzťahu lepší horší a nie len vo vzťahu iný.
Čo sa týka mp3ek, to je klasický mýtus. Opakované testy rôzne po svete potvrdili, že rozdiel medzi originálom a kvalitne spravenou 192­-320kbps mp3 je počuť až na zostavách tak od 50­-60 000 kč ­(za celý reťazec­) vyššie. Táto objektívna a nediskutovateľná skutočnosť posúva vaše závery do dosť negatívneho svetla.
Viď napr klasiku, test In february 2000 c­'t magazin organised a blind listening test. 300 Audiophiles were involved, finalists tested 17 1­-min clips from different artists ­(classic and pop­):, reproduktory B&W Nautilus, slúchatká Sennheiser Orpheus
Záver ­- * 90% of the 128 Kbit material was picked out
* MP3@256 was rated to have the same music quality as cd!
Ale Štefek počuje rozdiel.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 21.7.201115:39
Ja vím, že slepé testy často takto dopadají, ale v rámci testů se snažím používat FLAC, ať nejsem napadán za droje:­) ... tak mě naopak někdo napadne se slepým testem:­). 128­-kbit mp3 poznám od CD poměrně bezpečně i na mém hifi s cenovkou pod 100k. 320kbit kvalitně udělaná MP3 poznat od CD u slého testu téměř spolehlivě nejde. Nejde o to, že Mp3 jě nějak zásadně nevhodný ztrátový fotmát, i když procitnutí u dobrého SACD je dobrá léčba pro zastánce upsamplovaného CD a Mp3 na většině strojů.

Bitrate 256­-320kbit používám u počítače od nákupu AE Aego a Audiotraku Prodigy HD2.

P.S. ­- Nebudťe hned tak kategorický:­).. diskuzí na toto téma patří spíše na hifi fóra, kde jsou ty debaty nekonečné.
Odpovědět0  0
Mnemonic (18) | 21.7.201117:32
taky mám raději flac i když uznám, že ne u všech skladeb jsem schopen 100% určit co je zrojem. Nicméně myslím že ej dobré podotknout, že jde taky o to, jakou muziku si člověk poslechne a jak moc ji zmrší při masteringu. Možná spíše toto by byl námět na nějaký článeček, spíše než vliv různých operáků na zvuk :­) Minimálně se dostáváme u masteringu do celkem lehce měřitelných a dokázatelných veličin a nejsme jen u subjektivních pocitů...
Odpovědět0  0
MACHINA (12) | 27.7.201113:58
moje zkušenost na několika nearfieldech za cca 5­-7 tisíc + převodník kolem 3 tisíc je asi taková, že rozeznávám skladby do datového toku kolem 220 kbps, výš to už pak nemá smysl, pro testovanou sestavu dávají smysl skladby s 192 kbps tokem
Odpovědět0  0
Papik | 21.7.20118:06
Lepší volba dle mého názoru je Asus Xonar DX, který se dá koupit kolem 1500 korun. Hraje velmi dobře, má bezproblémové ovladače a skvělý ovládací panel.
Odpovědět1  1
Petr Štefek (1098) | 21.7.201115:43
Nejlepší volba je dle mého Audiotrak Prodigy HD2 s poladěnými operáky ... už jen kvůli přítomnosti stereo RCA výstupu.
Odpovědět0  0
Jasas (2) | 21.7.201118:17
Mohu jenom souhlasit, protože Xonar DX mám....Funguje spolehlivě i na W7 64bit a ta zvuková kvalita tam je znát!!! Sám jsem si to porovnával ­- kodek na desce oproti SB LIVE a XONAR. XONAR je vítěz samozřejmě.
Odpovědět0  1
SmirickyT (3) | 21.7.20118:00
Pridam svoji trosku do mlyna. Jde o k cemu clovek tu zvukovku ma tedy co primarne posloucha.
Creative byla odjakziva herni karta. Pro hrace a ne audiofily a u toho i zustala, i kdyz se snazili prorazit nekam i jinam.

Ted jde o to jestli clovek je spis na hry ­- tam si dovolim rict ze by mu mela stacit karta ­(kodek­) na desce, nebo levna cretive. Nebo na filmy ­- tam je na zvazeni vice variant jak dostat lespi zvuk z PC. Nebo na Hudbu.

Otazkou je zda v dobe kdy dnesani zakladni desky maji integrovany SPDIF nebo optickej vystup, neni priste lepsim resenim to vynnat digitalne do lepsich prevodniku v Hifi. Bud si koupit neco starsiho a kvalitniho z druhy ruky nebo podobne.

Druhou variantou je pokud jde cloveku zvuk a nechce davat majlant za novy hifisticky serepeticky ­(drivi bych je do toho dal, ale uz to nedelam, radeji cesstuju­) jestli neni lepsi si koupit veci zamereny na audio.

Oobne jsem mel na stole ted dva roky entry level, studiovy reseni M­-Audio fatsTrack ­(usb­), kterej si dovolim tvrdit je lepsi nez Creative ­(a drazsi­) a k tomu NearFiled monitory KRK VXT. Oboje jsem sehnal z druhy rucky za pulku abych usetril.

A musim rict ze to hralo pro moje potreby excelentne.
Je to ncenove nekde uprostred mezi top hifi a tem kartama do pocitace.

Rekneme ze jsem se vesel do deseti tisic 600 dolaru.
To je cena za kterou ovsem dobry hifi rozhodne neporidim.

Rekl bych ovsem ze beny jsou zaklad. Dokud clovek nema nejaky rozumny bednicky nema cenu tu kartu vybec menit.
Odpovědět2  0
Bunik (60) | 21.7.201112:32
Dovolím si nesouhlasit. Základ je mít vyvážený řetězec. Na konec to vždy hraje tak, jako nejslabší článek. Takže klidně můžete mít kvalitní bedny, ale pokud je krmíte špatným signálem, tak jste za ně zbytečně vyhodil peníze.

Jo a uprostred mezi top hifi a kartama do pocitace jsou komponenty se kterýma kombinace m­-Audio + monitory nemá nic společného. Promiňte, musel jsem si rýpnout. ;)
Odpovědět1  2
Petr Štefek (1098) | 21.7.201115:47
Nearfield monitory jsou často laděné tak, aby hrály velmi analyticky už ze svého postu, kdy patří především do domácího studia na mastering. Někdo ovšem analytický přesný poslech preferuje a nakupuje i proto značky, které mají podobný charakter. Já rád naopak muzikálnost výrazné barevné středy a hutný spíše analogový zvuk.

Proto například preferuji italské muzikální Audia Flight před ­"echt deutsche kvalitat­" Audinetem. Další to může mít naopak..vnímání zvuku je velmi subjektivní.
Odpovědět0  1
Crevice | 21.7.201119:31
Souhlasím, každý má ty bedny tak, aby ho zvuk bavil. Takže já taky preferuju muzikálnost a příjemné analogové zabarvení než digitální chlad. Proto mám taky jeden slušný zesilovač TW120, který má příjemný plný zvuk.
Odpovědět0  0
MACHINA (12) | 27.7.201113:54
naprosto souhlasím, pokud jsem ochoten investovat 8­-10tisíc kč, největší pitomost co mohu udělat je koupit nějaké DSP s pitomými převodníky ­(Creative­) za 5000,­- a k tomu řekněme nějaký logitech, Creative bedny a pod za dalších 5K. Za stejnou cenu mám nearfieldy a kvalitní USB převodník, klidně i s elektronkou v preampu, utrácet za DSP na úkor převodníku je největší omyl. Optika je též mýtus, já bedny připojuju symetricky ­- na zvukovce 6,3mm stereo jack pro každý kanál, na monitorech XLR Cannon, nikdy jsem nezaznamenal na symetrickém připojení nějaké ruchy, ani na delší vzdálenost, nechápu proč na hodně zvukovkách a převodnících symetrické výstupy chybí. Taky nechápu ty řeči o nevhodnosti nearfieldů k počítači, nevím jak někteří, ale já nejčastěji u počítače sedím před obrazovkou tj. ideální pozice pro nearfieldy, když si lehnu cca 3m naproti nearfieldů na postel, je stále zvuk perfektní. 5.1 jsem rád oželel na úkol kvalitního stereo, protože častěji poslouchám hudbu než koukám na filmy. A na hry to taky zní perfektně
Odpovědět1  0
miniprog (6) | 20.7.201120:27
O kvalitě přednesu zvukových karet toho již bylo řečeno mnoho, a nepopírám, že právem. Jsou ale i jiné vlastnosti. A právě kvůli nim jsem kdysi značku Creative opustil. Vždy jsem si přál řešení, které bych mohl velice detailně nastavit a které by velmi prakticky využívalo potenciál 5.1 nebo 7.1 kanálového zapojení. Nevím, jak je tomu u Creative dnes, ale tehdá u pozlacené SB Audigy 5.1 jsem zlomil hůl. Spousta ­"blbinek­" v nastavení, zamořilo mi to počítač, ale nic praktického, ani dělící frekvence pro subwoofer se nedala nastavit. V tomto ohledu si dolvoluji jako alternativu doporučit zvukové systémy postavené na čipu C­-Media CMI8788. Nainstalují se jen potřebné ovladače a praktický ovládací panel ­(vše je dokonce součástí podpory Microsoftu­). Ovládací panel je sice nenápadný, ale poskytuje vysokou podporu nastavení vícekanálového zvuku: individuální hlasitosti reproduktorů, jejich polohování, zpoždění, směrování hlubokotónové složky pro každý pár zvlášť ­(ponechat, nebo přesměrovat do subwooferu­), nastavení dělící frekvence. Dále systém poskytuje sadu dekódérů standardu Dolby včetně Dolby Pro Logic IIx a možností jeho nastavení, takže i film z televizního vysílání se zvukem ve dvou stopách v systému dolby si mohu korektně vychutnat ­(na to se tenkrát Creative absolutně vykašlal­). A pokud u takové zvukové karty nevěříte zpracování analogové části, můžete využít digitálního výstupu kódujícího do Dolby Digital nebo, světe div se, do DTS. Rád bych věděl, zda Creative za ta léta změnil svůj přístup k možnostem nastavení zvuku a zda v ceně asi do 2000kč nabídne to, co karta s čipem CMI8788... Opravdu bych to rád věděl, protože bych se ke Creative klidně časem rád vrátil. Máte někdo podrobné zkušenosti?
Odpovědět3  1
Mnemonic (18) | 21.7.201117:41
je pravda, že ovladače ke zvukovce, které v době Audigy 2 ­(moje poslední Creative karta byla audigy 2 ZS­) měly asi 300MB je opravdu šílenost. Celkem rád jsem přešel na KXdrivers. Zvuk byl podle mě lepší a měly asi 5mb... Jen to nastavení jsem chvíli koumal, ale pak jen spokojenost.V době kdy jsem si jí pořídil jsem byl nadšen, potom jsem přešel na M­-Audio Revolution 5.1 a zvuk se posunul mnohem dál. Vzhledem k tomu, že nevyhledávám prosotorový zvuk, tak jsem skončil u Prodigy HD2 a spokojenost :)
Odpovědět0  0
MACHINA (12) | 27.7.201114:09
Těch 300Mb je opravdu úsměvných, když se podívám na svůj USB Dac ESI Dr Nano, který si nosím ssebou ke sluchátkům, ten používá nějaký ten generic USB sound device, tedy nejsou potřeba vůbec žádné ovladače snad od WIN 98, ani na Mac OS ani nikde jinde a přesto to hraje podstatně lépe než Audigy
Odpovědět0  0
miniprog (6) | 20.7.201119:32
Možná nemusíme chodit daleko s potřebou kvalitního zvuku kolem drahých reproduktorů. Dnes jsou velmi rozšířená sluchátka Koss Porta Pro. Cena už díky masové výrobě klesla na běžnou ­"spotřebku­". Přitom tato sluchátka mají ohromnou citlivost a každá chyba je v nich slyšet. Kdo si je připojí k levnému integrovanému zvukovému systému, ten se bude divit...
Odpovědět0  1
PetrP7 (113) | 20.7.201121:58
Mám je, ale zvukem se hodí leda na ven. Doma občas poslouchám Beyerdynamic DT 911, ale pořádné bedny stejně nenahradí... Myslím OPRAVDU pořádné.
Odpovědět0  0
SmirickyT (3) | 21.7.20117:43
Cena klesla kvuli kurzu dolaru, ne kvuli masove produkci. Zajimave je ze zde v Americe na ne skoro nikde nenarazite. Je to americka firma, ale nikde ji neni videt. Vsude Bose, Sennheiser, nebo Sony. Videl jem je jednou v retezci s leketroniku Best Buy ale jinak nic. Je treba objednat na internetu.
Mam pocit ze jsou popularni vic v Evrope a specialnu u nas v CR a to diky casopisu Stereo A Video.
Odpovědět0  0
Bunik (60) | 21.7.201112:36
Taky se mi zdá. Přitom exustuje spousta mnohem lepších řešení do ulice. Hlavně těch co potlačují okolní hluk pasivně či aktivně. A hlavně neotravují okolí.
Odpovědět0  0
PetrP7 (113) | 20.7.201116:28
A to platí ještě jen o základní verzi karty. Po výměně OZ ­(jsou na paticích!!!­) za OPA 2134 ­(náklady cca 300Kč­) od Burr­-Brown hraje jak vyměněná za násobně dražší...:­-P
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 20.7.201119:01
Mám také poladěno:­) ale mám kombinaci 2x OPA2134 + OPA2604. Přemýšlím nad článkem na toto téma, ale nevím, zda by byl moc čtený:)
Odpovědět3  0
PetrP7 (113) | 20.7.201121:56
No... já mám ještě Marantz CD 10, což byl svého času asi nejlepší nedělený CD player za 1000GBP, jenomže si nejsem jistý, co hraje lépe...:­-D Marantz má větší basy, ale Audiotrak Prodigy HD2 se mi zdá přesnější. Na CD se to tolik nepozná, zvuk je úžasnej na vinyl ripech 24­/96, ty poslouchám hlavně.
Odpovědět0  0
xmarek (63) | 21.7.20119:57
Osobně bych takový článek o tzv. ­"tuningu­" uvítal, takže já bych si takový článek jistě přečetl. ;)
Odpovědět2  0
xmarek (63) | 20.7.201115:58
Tak bych celkově shrnul počit této firmy. Prošlo mi rukama vícero zvukových karet a mezi nimi byly i karty Live, Audigy, X­-Fi a i např. EMU 1616m a troufnu si říct, že tato firma prostě zvukové karty udělat neumí. Alespoň ne takové, které by dokázaly vykouzlit nějaký rozumný zvuk např. jako zdroj pro Vaši Hi­-fi soupravu. Vemte si do ruky nějaký slušný DAC a budete udiven jaký rozdíl ve zvuku oproti Creative je. V jedné věci dávám autoru za pravdu, zvuk není opravdu jenom o jedničkách a nulách, ale firma Creative se snaží o tom potenciální uživatele přesvědčit. Co je hodně zarážející, že nedokáží vyrobit ani rozumný digitální transport o čemž jsem se měl možnost se přesvědčit. A má odpověď na to jestli může X­-Fi konkurovat integrovaným kodekům? Některým ano a některým ne. A jak jsem uvedl žádný zázrak za své peníze nečekéjte.
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 20.7.201119:02
Rozumějte, za 750 nemůžete čekat nějaký zázrak ... tolik stojí jen dobré operáky:­).
Odpovědět0  0
xmarek (63) | 21.7.20119:45
To je bezpochyby pravda. Bohužel např. EMU 1616m stála ve své době přes 10k a tam bych jistou kvalitu očekávál, už z důvodu toho, že se firma Creative holedbala kvalitnějšími OZ v porovnání s ne m­-kovou řadou. :­(
Odpovědět1  0
Batmanlion | 20.7.201115:14
Zdravím,článek mě vyloženě padl do oka,protože už delší dobu přemýšlím nad výměnou Xtreme audio za Asus Xonar DX­/XD.Proto se touto cestou ptám,zda bude výsledek nějak patrný a investice se vyplatí ­(určeno pro poslech hudby a filmů­-občas her napojených na sluchátka Creative aurvana live!­)Díky
Odpovědět0  0
Crevice | 20.7.201116:20
Víte co, dobrá rada nad zlato. Můj postřeh byl, že Xonar hraje agresivněji než Creative. Jestli chcete zlepšení, tak si vážně kupte radši DAC. Protože jestli Asus anebo Creative ­- to je pořád z deště pod okap.
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 20.7.201119:05
Souhlas ... nejlepší možnost je mít slušnou zvukovku jako transport a hurá na DAC. DObrá možnost http:­/­/www.whathifi.com­/review­/firestone­-audio­-fubar­-ii­-mkii a není třeba zvukovka.
Odpovědět0  0
PetrP7 (113) | 20.7.201122:12
Za 170 GBP dostat jen možnost konverze 16­-bit 44.1­/48kHz??? To mi nepřijde 2x rozumné...
Odpovědět1  0
Crevice | 20.7.201123:01
Za 180GBP jsem si objednal z ebaye DACmagic od Cambridge audio. Ten má lepší možnosti konverze.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 21.7.201115:50
Cambridge DAC je další dobrá možnost, ale nový tuším stojí něco přes 10k, ale na test by se snad splašit dal.
Odpovědět0  0
Crevice | 21.7.201120:05
No já ho budu mít doma v pondělí, možná v úterý. Tak doufám, že nebudu zklamán.
Odpovědět0  0
El Cid (126) | 20.7.201113:42
Zvukovku od Creative jsem si koupil protože DTS. Pro moje potřeby super ale ovladače! Prostě tragédie! Po každém třetím probuzení z hibernace vypaden zvuk a musí následovat restart. Po každé hibernaci musím přepnout nějakou volbu zvukovky, protože jinak jede v nějakém podivném režimu a do ­"vašeho nastavení­" naskočí až když s něčím hýbnete...prostě tragédie.
Odpovědět2  0
Crevice | 20.7.201112:09
Tak teď už můžu plně souhlasit. O mp3 se bavit radši vůbec nebudeme. Odkdy mám doma sestavu od Focalu, tak poslouchám výhradně Flacy. Mám jich kolem 200GB. Svýho času jsem měl možnost porovnat zvuk z dvou různých aparatur v upravené místnosti. A kamarád mě opravdu přesvědčil, že zvuková karta, byť sebelepší, není pořád dostatečně kvalitním zdrojem signálu. A to jsem nechtěl věřit. Až vlastní sluch mě přesvědčil. Takže se mi teď podařilo objednat si DAC a už se nemůžu dočkat.
Odpovědět1  0
PetrP7 (113) | 20.7.201116:32
Nemáš tak úplně pravdu, viz můj příspěvek výše. FLAC jedu taky a naposloucháno na kvalitní sestavě mám opravdu hodně...
Odpovědět0  0
Crevice | 20.7.201116:46
Mám Váš příspěvek chápat, že Audiotrak HD2 je srovnatelný s externím DACanem?
Odpovědět0  0
PetrP7 (113) | 20.7.201122:07
Jak se kterým... už jsem slyšel ledasco. Velice často šlo hlavně o peníze zákazníka. Já bych na interní kartu nekoukal tak spatra, páč zrovna ta HD 2 má vynikající DAC, svůj zdroj, dobré osazení s symetrický výstup. Tak co víc ještě vylepšit? Nemusí každé řečení stát 50 litrů, aby hrálo.
Odpovědět0  0
Crevice | 20.7.201123:03
A co by jste řekl na DACmagic od Cambridge audio? Chci ním nahradit Creative Audigy 2 Platinum.
Odpovědět0  0
Bunik (60) | 21.7.201112:20
DAC Magic je dobrá volba. Sám ho nemám, ale používám jako DAC CD Azur 740c. Má stejné D­/A převodníky.
Upsampluje až na 24bit 192kHz. Snaží se tím zjemnit křivku vyšším kmytočtům, což se mu docela daří. Rozhodně s ním budete spokojen.

Odpovědět0  0
Bunik (60) | 21.7.201112:49
Jo abych tady Cambridge jenom nevychvaloval, tak DAC Magic používá kondenzátory Xunda. Což není zrovna kvalitní značka. Po skončení záruky bych je doporučoval vyměnit za kvalitnější. Nejen, že se tím prodlouží životnost přistroje, ale možná vylepší i zvuk.
Minimálně to pomáhá u Phono předzesu 640p, který je taky vyroben v číně. Pravda, tam se pracuje s mnohem slabším signálem...
Odpovědět0  0
Crevice | 21.7.201113:11
Mno já to ho nekupuji nový, takže záruka už asi nebude. A kdyby náhodou byla, tak v zahraničí. Mimochodem ČR je pro mě taky zahraničí. Plánuji použití s počítačem, ale případnou výměnu kondíků zvážím. Děkuji za info.
Odpovědět0  0
Bunik (60) | 20.7.20118:12
"Vše je způsobeno zřejmě tlaky na úsporu nákladů a mixování hudebních stop je tím posledním, co vývojáře zajímá.­"

No jo, ne všichni si můžou dovolit zaplatit Skywalker Sound na nazvučení hry. ;­)
Docela mě zaujal klip z Bethesdy, kde dělal zvukař na Skyrimu. Bylo to hodně zajímavé. Vypadalo to ale, že na celém ozvučení pracoval jen jeden člověk. Když to porovnáte s množstvím grafiků.... je to trochu škoda. Na druhou strany odváděl skvělou práci.

Odpovědět0  0
congi (319) | 20.7.20117:31
vic takovych recenzi na produkty at je jak porovnavat :­) jedina skoda ze ta karta je na trhu snad uz tak 3 a mozna i vic let, vlastnim X­-FI xtreme gamer falitity a nerekl bych ze je nejaky slysitelny rozdil mezi realtekem HD audio, ale asi by to chtelo primo srovnavat zvuk a ne po prechodu z karty na novejsi
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.7.20118:17
Já jsem se snažil porovnat kodek s X­-Fi a zároveň podstatně dražší Auditrak Prodigy HD2. Pro testy zvuku, by to chtělo připojit násobně dražší komponenty, aby ty rozdíly opravdu vynikly. Na Aegu M lecos poznáte, ale pokud se někdy dostanu k podobnému testu, tak to budu mít na paměti. Testy porovnávání zvuku jsou velmi těžké, i když už nějaké zkušenosti máte a víte jak na to.
Odpovědět0  0
Crevice | 20.7.201110:12
Jasně, ale autor článku by například spozoroval více rozdílů, kdyby testoval v akusticky upravené místnosti. A to hlavně co se zřetelnosti týče. Je jasné, že uživatel nakonec takovou místnost mít nebude, ale tady jde o to, jak hrají ty konkrétní komponenty. Proto by se do takového hodnocení neměly míchat problémy místnosti. Teprve tehdy by to mohlo být aspoň trochu objektivní. Aby člověk získal představu, jak to funguje, tak přikládám obrázek, který se to snaží vysvětlit na principu světla: http:­/­/www.aip.org­/asa_laypapers2011­/Pics­/Robinson_3aAAa7_Fig_1.jpg
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.7.201110:24
Ja si myslím, že v případě počítače a hodnocení zvukovek za pár tisíc, to chce mít akorát tlustý koberec a závěsy a ne moc holých stěn:­)... v podstatě to co platí u slušně vytlumené místnosti pro domácí hifi. Akusticky upravená poslechovka je dobrá věc, ale neviděl jsem ji jinde než u zhýralých milionářů:­).

V mém případě platí, že u počítače je subík umístěn mimo stůl asi 45 cm od stěny a ne blízko rohu místnost. Výsledek je dostačující, ale také uvažuji na upgradem aparatury. Prozatím nevím, jak to budu řešit, nechci si tahat do pracovny ­"obývákové­" komponenty od NADu. Spíše přemýšlím nad slušným trasportem ­(zvukovka s digitálním O ­- možná i coax­) a následně do inetegráče s DACem a nějaké regály ­(Tannoy RS DC6­) před stůl na stojany.
Odpovědět0  0
Crevice | 20.7.201111:01
Tak to jsem potom ­"zhýralý milionář­" , co vydělává 400€­/měsíc :D . Je pravda, že tu místnost ještě nemám, ale už se na ní pomalu pracuje. Mám v domě designérku, tak spolu něco vymyslíme. A navíc to nebude stát víc než průměrné bedny kolem 1000€. Jo a sub se opravdu cítí líp v rohu, problém ovšem bývá v tý místnosti. Protože potom Vám začne hučet, pokud máte špatnou akustiku. Pokud máte dobrou tak zlepšíte zisk. A dobrá místnost není pouze dobře zatlumená. Je tam třeba taky prvků, co zvuk rozbijí ­- difuzory. A co se týče Tannoy, tak mě zatím žádné nepřesvědčily. Ale ty Vaše jsem neslyšel, takže nemůžu hodnotit.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.7.201111:10
Tannoye Revolution Signature DC6 jsou velmi dobré pro takovéto použití a velmi kladně mě překvapily také Usher BE­-718..lae ty už je k počítači dát hřích.

Myšlena byla samozřejmě kompletní úprava poslechové místnosti, které zahrnuje modelování i nějaké ty výpočty a následně mnoho materiálu:­). Věřte mi, že Vaše řešení s designerkou jsem tím nemyslel.

Vzhledem k tomu, že nějaké základy akustiky znám a dělal jsem i nějaké ty instalace, tak bych vživotě nedal subwoofer do rohu. Stejně jako bych nedal slupové reproduktory s bassreflexem ke zdi:­). Čím lepší je akustika místnosti tím lepší je zisk, o tom žádná...aparatura za statisíce může hrát ve špatné místnosti na ho*no.

Za 1000 Euro navíc koupíte maximálně slušné regály ... hifi je bohužel stejné jako všechno ostatní. Za hodně muziky se platí.
Odpovědět0  0
Crevice | 20.7.201111:19
Dyť jsem taky napsal průměrné repro za 1000€. Sloupové repro s bassreflexem ke zdi patří, ale pouze pokud je bassreflex vpředu. Bedny totiž vyzařují i dozadu. Pokud je teda přitlačíme ke zdi, tak se to odrazí více do prostoru a bedny, co nebasovaly najednou basují. A řešení s designérkou mám jen kvůli vzhledu výsledné úpravy. Ale určitě se od Vás rád něčemu přiučím. Pokud by jste například mohl ukázat nějaké modelování místnosti, to bych opravdu uvítal.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.7.201111:52
Měl jsem vyjádřit přesněji ... sloupové s bassreflexem dozadu samozřejmě, které u zdi nemají co dělat a zákaznící na to rádi zapomínají a pak jsou překvapeni, že to nehraje jako ve studiu:­). Já samozřejmě poslechovky dělat neumím, ale svého času jsem četl pojednání a zřzování a jednu sktromnější instalaci viděl na vlastní oči a nic jednoduchého to není:­)... měřící mikrofony, počítač, speciální povrchy stěn atd atd.

Ale dostáváme se od jádra ­"pudla­"... dostat slušný zvuk z PC není vubec nic snadného a když tomu připočteme totální absenci kvalitních nosičů zvuku ­(pokud nemáte opravdu kvalitní MP3 z vlastních disků nebo ještě lépe FLAC­).
Odpovědět0  0
Crevice | 20.7.201112:10
Tak teď už můžu plně souhlasit. O mp3 se bavit radši vůbec nebudeme. Odkdy mám doma sestavu od Focalu, tak poslouchám výhradně Flacy. Mám jich kolem 200GB. Svýho času jsem měl možnost porovnat zvuk z dvou různých aparatur v upravené místnosti. A kamarád mě opravdu přesvědčil, že zvuková karta, byť sebelepší, není pořád dostatečně kvalitním zdrojem signálu. A to jsem nechtěl věřit. Až vlastní sluch mě přesvědčil. Takže se mi teď podařilo objednat si DAC a už se nemůžu dočkat.
Odpovědět0  0
e-MP (43) | 2.8.201113:22
Tento porovnavaci ehm test mi pripomenul, ze som si chcel kupit zvukovku ­(vtedy som nemal uz prachy­). Mam zakladnu dosku s integr. realtekom z roku 2006 a aj tato zvukovka je z toho roku. Zohnal som si ju teda a mozem povedat, ze je rozhodne pocut rozdiel. Nieje to extremny skok, ale zvuk je cistejsi, pocut aj jemnejsie­/tichsie zvuky, nieje to take prebasovane a najvacsi rozdiel bol pocut na sluchatkach. Mam Genius repraky za 4500 korun ­(tie co vyrobila ina firma pre Genius, teda tie jedine kvalitne­). Sluchatka mam take hracke Kossy ­(musle­) a na integrovanej nemali skoro ziadadne basy. Teraz je to uplne oniecom inom. Krasny plny zvuk. Slabina tejto kraty je, ze si musite okrem ovladacov nainstalovat aj Console laucher aby fungoval subwoofer a obcas sa hlasitosti reprakov ­(5.1­) resetnu, takze je si nutne manulane na reprakoch stiahnut subwoofer a center.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.