reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Další čtyřiadvacítka - LG L245WP

5.2.2007, Pavel Kovač, recenze
Další čtyřiadvacítka - LG L245WP
Pod oko sondy se tentokrát dostal 24" model firmy LG s označením L245WP. Jde o širokoúhlý osmidoménový MVA panel se slušnými parametry a hlavně přívětivou cenou. Uvidíme, jak si LG povede v našich testech s tímto novým MVA panelem.

Odezva



Protože jde o novou technologii v našich testech, byl jsem nadmíru zvědavý, jak si povede při testech odezvy. Při přiložení sondy jsem měl pocit, že jde o daleko rychlejší panel. Avšak tato dobrá odezva byla hlavně u malých změn (0-50-0 a 0-75-0), u ostatních se odezva dost prodloužila až k hodnotě 24,6ms. Nejnižší celková odezva je 9,2ms. Průměrná celková odezva je slušných 20,8ms. Sice to není až tak nic světoborného, ale vzhledem k udávané odezvě 8ms to je přijatelné. Pro měření "zpoždění obrazu" ještě potřebujeme průměrnou odezvu rise, která je 15,5ms.


Odezva v závislosti na změně

Pokud se koukneme na odezvu 0-175-0, bohužel zjistíme, že je zde velice výrazný překmit. Ten dosahuje až k hodnotě 20%. Kvůli tomu lze sledovat "pěkný" světlý stín za pohybujícím se objektem. Je to dost škoda protože odezva jako taková by byla pro hry dostatečná. Hodnoty rise = 17,4ms a fall = 5,2ms.


Odezva 0-175-0 (20ms/dílek)

Bohužel ani odezva typu šedá-šedá se nevyhnula nepříjemnému překmitu způsobeným nezvládnutou technologií OverDrive. Uvidíme, jak se to projeví v praktických testech, ale již nyní mohu říci, že žádné zázraky nelze očekávat. Odezva rise = 17,8ms a fall = 8,8ms.


Odezva typu šedá-šedá (20ms/dílek)


Inputlag



V minulé recenzi monitoru HP LP1965 jsem zavedl nové měření inputlagu a zdá se, že ohlasy na toto měření jsou více než kladné. Doufám tedy, že tomu tak bude i nadále a toto měření pomůže při výběru LCD panelů pro hráče. A proč říkám pro hráče? Inu pro grafiky není inputlag tak velký problém, i když je pravda, že když pracujete s tabletem, může inputlag vadit. Ale stále to není nic tragického.


Inputlag

Na grafu (šedě je CRT monitor a zeleně LCD LG L245WP) vidíte inputlag o délce 18,2ms. K tomuto inputlagu musíme však přičíst průměrnou odezvu rise (15,5ms). To nám ve výsledku dává "zpoždění obrazu" 33,7ms. To je o celých 16ms delší než u HP LP1965. Při hraní her by již takovýto inputlag mohl činit trochu problémy, avšak stále to není nijak tragické.


Sledování videa





Video ve vysokém rozlišení (HD) je pro monitor to nejlepší, a protože umí využít i 1080p, tak si filmy vychutnáte v té nejvyšší kvalitě. Díky inovované technologii AMVA se výrazně zlepšila hloubka obrazu a barevné podání je také o poznání lepší. Opět si neodpustím přirovnání k technologíi S-PVA od Samsungu, protože jsou tyto technologie na prakticky stejné úrovni, tak je toto srovnání více než na místě. Bohužel u videa s vysokým rozlišením dobře vidíte šum v obraze. Naopak velice překvapivá je hloubka obrazu a barevné podání a je vidět, že nová technologie AMVA doznala výrazných zlepšení oproti Prem.MVA, která občas má barevné podání srovnatelné s technologií TN.


Hraní her





A máme to tu. Hry jsou stále velice dobrým ukazatelem odezvy a hlavně technologie OverDrive. Dnešní LCD panel LG bohužel nikterak slavně nedopadl. Odezva jako taková by byla dobrá, ale bohužel v obraze vidíte hojně se vyskytující světlý stín. To je právě způsobeno onou vcelku špatně zvládnutou technologií OverDrive. Na druhou stranu jsem byl celkem překvapen, že hrany se nerozdvojují. No možná je to tím, že je za nimi onen světlý stín, a tak zkrátka rozdvojení není vidět. Barevně jsou hry podány velice dobře, mají dostatečnou hloubku a co víc - jsou věrně podány.

U rychlých her jako je např. Need for Speed Most Wanted sice sem tam také narazíte na již několikrát zmiňované světlé stíny, ale díky tomu že je hra hodně barevné, tak to vlastně ani tolik nevadí. Nejvíce to vadí u hry Half-Life 2, kde velký výskyt jednolitých (málobarevných) ploch - převážně šedých. Unreal Tournament 2004 je na tom podobně jako Need for Speed MW, avšak s tím rozdílem, že již trošku pozorujete inputlag.


Stabilita kontrastu



Protože lze regulovat jas pomocí podsvětlovacích trubic, tak kontrast by neměl tolik klesat, v praxi se to také potvrdilo a kontrast tedy klesne pouze k 76%.

reklama