reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
1.11.2012, Pavel Kovač, recenze
Máte zálusk na velký monitor? Nechcete kupovat profesionální NEC či EIZO? Tak možná právě pro vás tu je velmi dobře odladěný Dell U2713HM. Tento 27" velikán překvapí opravdu každého fandu kvalitního obrazu. A obrazem to jen začíná!
Don Q (247) | 15.11.201310:26
Pane Kovači, napsat, že monitor 16:9 neumí 16:10, je fakt úsměvné. Na prosťáčka, jako jsem já, je to moc ­"složité­".
Odpovědět0  1
Pavel Kovač (1033) | 15.11.201310:37
Nevím jak se vám podařilo přeformátovat spojení ­"nejde o monitor s 16:10­" do ­"monitor 16.9 neumí 16:10­".
:­-)
Odpovědět0  0
paveljs | 12.6.201321:59
V článku uvedené ­"...dále je zde DVI­-D, DisplayPort, a HDMI. Vše samozřejmě s podporou rozlišení 2560x1440.­" mě svedlo ke koupi. Bohužel rozlišení 2560x1440 dosáhnu pouze s přiloženým DL­-DVI kabelem. S HDMI pouze 1920 ­(GeForce 650 Ti, kabel Sony 1.4, 1,5 m; aktuální ovladač z Dellu nainstalován­). Na http:­/­/www.tftcentral.co.uk­/reviews­/dell_u2713hm.htm tvrdí, že HDMI u tohoto monitoru zvládne jen 1920: ­"With the screen offering a 2560 x 1440 resolution though only the DL­-DVI and DisplayPort connections can support the full resolution due to bandwidth limitations over VGA and HDMI.­" Máte jej někdo na HDMI s 2560x1440?
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 13.6.20138:02
Zdá se že jsem měl trošku jiný vzorek. Přes HDMI 1.4 jsem 2560x1440 dostal do monitoru. Na různých diskuzích také píšou, že stačí přidat v ovladačích NVIDIA vlastní rozlišení do HDMI a poté již vše běží ­(ale záleží na konrétním kusu­). Omlouvám se za mystifikaci, jakmile jsem zapojil HDMI a obraz běžel, tak jsem dále nepátral. V článku opravím.
Odpovědět0  0
bocca (2) | 10.2.201319:41
Dobrý den, po nekonečném rozhodování jsem si zakoupil tento lcd. První dojmy jsou pozitivní ­- zdroj nebzučí ­(jak někdo v diskusi psal­), podsvícení se mě zdá rovnoměrné, úprava povrchu panelu je oproti ­"perleťové­" skvělá ­(viz. HP2440w, DELL 2412m­). Plasty a celkové zpracování ujdou, stojan vyhovuje. Osobně bych tento typ monitoru doporučil, zvláště pokud hledáte 27 lcd s 2560x1440, tento DELL je vhodnou volbou.
Mám pouze jeden problém, narazil jsem totiž na 1 vadný subpixel v horní části obrazovky. Myslíte si, že by to mohl být důvod k vrácení monitoru nebo je tato drobná vada dnes už normální a můžu být rád, že je u tohoto kusu podsvícení panelu a další parametry relativně v pořádku? Mám ještě na vrácení 10 dní, předpokládám že se na tuto vadu záruka nevztahuje.
Odpovědět0  0
M0RGAN (248) | 15.3.20130:02
Já si ho taky koupil, obraz super ­(nejsem příliš náročný­), ale taky mi bzučí :­-­( V tichu je to znát. Stačí v tiché místnosti přiložit ucho ze zadní strany monitoru a je to vyloženě jasné. Zepředu je to takový nejasný velmi tichý zvuk, ale rušivý. Ale jako důvod k reklamaci to asi nebude. Jen mě to štve, moje dosavadní monitory od Dellu ­(g2400, 2209wa a 2x u2412m­) tímto neduhem nikdy netrpěly.
Odpovědět0  0
oh | 21.11.201214:35
Věta: ­"Jediné výraznější negativum jsem shledal v absenci rozlišení 2560×1600­" mi přijde jaké ­"úlet­". Monitor 24­" ­(1920x1200­) má rozteč bodů 0,27mm, 30­" ­(2560x1600 má rozteč 0,25mm­) a 27­" ­(2560x1440 má rozteč 0,23mm­). Osobně mohu říct, že monitor s roztečí 0,23 mm už pro mě má drobné písmo, což nemusí každému vyhovovat. Pokud by měl rozlišení 2560x1600 při 27­", písmo by bylo ještě drobnější. Jinam mám typ Dell U2711, ale rád bych si pořídil 30­" právě s rozlišením 2560x1600, ne TN panel, ale s LED podsvícením. Takže zatím budu čekat :­-)
Odpovědět0  0
pavelvanicek (2) | 26.11.201210:17
To je myšleno vážně? Jaký je rozdíl mezi 2560 na 0,23mm a 2560 na 0,23mm? 1600 znamená že bude obrazovka vyšší.
Odpovědět0  0
oh | 28.11.201212:02
Myšleno je to vážně, ale napsáno je to blbě, máte pravdu :­-­)
Odpovědět0  0
ludolf | 9.3.201314:02
To je nějaký nesmysl, ne? I na monitorech s menší roztečí můžete mít větší písmo, pokud zvolíte vhodný font. Velký rozdíl je v tom, že to je ergonomičtější ­- písmo je hladší. Já osobně ­(a nejen já­) bych preferoval místo stávajících zhruba 100 ppi rozlišení blížící se 150 ppi. Třeba alespoň 2560x1600 u 24­" monitoru.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 26.11.201210:41
Je to myšleno tak že kdyby šlo o 30­" monitor s 2560x1600, tak je na tom ještě lépe.
Odpovědět0  0
mcihak | 16.11.201219:16
Nevíte někdo, které další modely od Dellu mají v článku zmiňovanou plynulou regulaci jasu ­(nikoliv pulsní­)?
Odpovědět0  0
rockin | 16.11.201210:29
Zdravim,

nemate v umyslu otestovat i ASUS PB278Q? Uvazuji mezi Dell U2713HM a prave ASUS PB278Q.
Odpovědět0  0
bocca (2) | 8.11.20120:35
Po přečtení se mě nabízí otázka, který z 27 lcd zvolit pro takového ­"běžné­" IT použití ­- amater foto, kancelář, programování, filmy, hry. Vychází ve srovnání lépe tento Dell U2713HM nebo raději zvolit novou revizi HPZR2740W také s polomatnou úpravou panelu? Případně si ještě počkat na nové EIZO EcoView EV2736W?
Máte někdo tip? Klidně i na jiný lcd než jsem zde uvedl. Děkuji.
Odpovědět1  0
M0RGAN (248) | 3.11.201218:03
Taky uvažuju o pořízení takového. Já potřebuju právě tu velkou plochu, co do kvality jsem spokojený se dvěma Delly U2412M ­(e­-IPS­), plus mám ještě starší TNko Dell G2410.
Ale co tak počítám, potřeboval bych holt těch 2560x1600; 1440 na výšku je málo :­-­(
Ovládání i vzhled stejné jako u U2412M a to je jedině dobře. Každopádně se mi líbí.
Odpovědět0  0
M0RGAN (248) | 3.11.201218:07
Ještě mě napadlo, ono už HDMI podporuje toto rozlišení? Myslel jsem, že max 1920x1200.
Jak jsou na tom třeba ta HDMI u ultrabooků ­(Intel HD4000 nebo nějaká slabší grafika­), zvládne to toto rozlišení v Aeru plus aplikace ­(ne hry­)? Protože displayport se u nich vidí málo.
Odpovědět0  0
kurtd. | 3.11.201223:04
HDMI rozhraní ve specifikaci 1.3 od roku 2006 dokáže­(jako single link­) přesnést 340 MHz ­(10.2 Gbps­) což stačí na 2560x1600 při 3x10­-bit barvách a frekvenci 60hz.
http:­/­/www.hdmi.org­/learningcenter­/overview.aspx
Odpovědět0  0
Scorpionek04 | 2.11.201221:02
Právě vybírám nějaký monitor na úpravu fotografií. Nejprve jsem měl vybranou klasiku od DELLu U2412M, potom mě padl do oka LG IPS277L, který je mimochodem za velice solidní peníze a nyní přemejšlím, jestli se mi vyplatí investice do takového pěkného rozlišení v případě recenzovaného DELLu. Děkuji za rady, srovnání nebo jakékoli info! :)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.11.20129:17
Pokud chcete na fotky levný a velký monitor. Tak tento Dell je jednoznačně z vašeho výběru nejlepší.
Pokud chcete opravdu dobrý, tak něco od EIZA či NEC, ale to je na delší diskuzi ;­-)
Odpovědět0  0
bogythemeff | 2.11.201214:30
Konecne sa niekto zaobera v recenzii aj input lag­-om. Je to pre hracov dolezity parameter. Roky sa prehliadal, zamlcoval. Ani sa o nom vela nevedelo. Dlho som nevedel prist na to, preco mam v hrach horsie vysledky, ked som presiel z CRT na LCD monitor. Takze dakujem za merianie input lagu. Super.
Odpovědět0  0
nameless1 (90) | 1.11.201219:09
Tak ještě že už monitor mám, jinak bych zase musel váhat ­- já jsem pořád na widegamuty.
Podsvícení myslím PWM pořád bude, ale takové, na kterém se nešetřilo za každou cenu.
Odpovědět0  0
kurtd. | 1.11.201222:56
Včem je widegamut výhodou? když odmyslím že si na ­"widegamutu­" prohlížíte fotky pořízené na DSLR typu Canon EOS 5D Mark II ­(nastavené aby fotila v adobeRGB­) za 50 000Kč, které každý správný fotograf má?
Odpovědět0  1
nameless1 (90) | 2.11.20120:36
Pan kurtd, neohrožený bojovník za sRGB, pamatuji si vás :­) Nic ve zlém, my se nikdy neshodneme, spíš pár podnětů pro někoho, kdo to chce promyslet dál, za jednoduché a silně diskutabilní názory typu ­- obrázky na internetu jsou sRGB, tudíž gamut mého monitoru by neměl ideálně přesahovat sRGB. Uznávám, něco na tom je, hlavně skutečně jisté zjednodušení, ale víceméně tam pozitiva končí a rozhodně to není tak jednoznačné, teda podle mně. Vy jste určitě už některé z nich slyšel.
- Je to individuální ­- já mám například rád barvy, i ty mimo barevný prostor sRGB. Běžný monitor mi je zobrazit nikdy, nikdy neumožní. Na rozdíl od opačného případu.
- Zatracování širšího gamutu pramení hlavně z jistého dojmu, že by měl člověk nutně vidět jakési ­"referenční barvy­". To je ale mimo z více podstatných důvodů.
- První je ten, že právě pro běžného člověka, který nepracuje profesionálně s barvami, je důležité něco jiného, než referenčnost. A to to, že se mu zobrazované barvy líbí. A to vůbec nemusí být ty ­"referenční­". Přirovnal bych to k audiu. Vy tvrdíte, že nejlepší poslech je nutně ten, který je nejbližší tomu ­"referenčnímu­", vyrovnanému, studiovému. Tudíž by mělo být poslouchat ve studiu na studiových monitorech. Nic proti tomu, já třeba monitory používám. Skutečnost je ale jiná. Většině lidí bude poslech domácí aparatury mnohem příjemnější, přestože je oproti ­"referenčnímu­" přednesu výrazně upraven, oproti použití monitorů ­- klidně můžeme říct zabarven. Nebo to můžeme přirovnat, ať jsme u obrazu, k televizi. Někdo má nastavenou saturaci na 30 %, jiný na 70 %. Někdo má nastaveny ­"warmer­" barvy, někdo ­"cooler­". Kdo z nich to má správně, když každý ten obraz vidí úplně jinak? Vždyť na tom vůbec nezáleží, hlavně že jim obraz vyhovuje!
- Druhý je to, že vnímání barev se výrazně mění s okolím. Abyste na vašem sRGB monitoru viděl skutečně tak, ­"jak to má být­", musel byste dodržet i několik dalších, stejně důležitých, parametrů ­- pozorovat za odpovídajícího osvětlení. To je asi 64 lx a barevná teplota 5000K. To ale stejně nesplníte, nebo jen občas, osvětlení se během dne výrazně mění. Dodržíte to stejně jen v grafickém studiu.
- Třetí je to, že monitor musíte mít nastaven pořád stejně. To se týká i jasu ­- sRGB definuje i ten. Pokud například zvýšíte na monitoru jas, obraz se bude jevit jako jasnější ­- logické, že. Přitom zobrazovaný obrázek je pořád stejný. Ale vy ho vidíte jinak. Takže opět ho nevidíte referenčně! Takže opět jedině ve studiu a s kalibrací, pokud chcete vědět, co děláte.
- Shrnul bych to ještě jinak, po lopatě: Snaha přiblížit se sRGB není věc konzumentů, ale tvůrců. Tvůrce potřebuje referenční prostředí. Pro uživatele jsou důležité vlastní, zcela individuální, navíc měnící se, preference.
- Ohledně toho fotografování ­- k využití většího barevného prostoru vůbec není třeba 5D Mark II nastavený na Adobe RGB. Opět uvedu dva důvody ­- RAW. Docela běžné. Stačí cokoli lepšího, než kompakt střední ceny, fotit do RAWu a zaznamenáte daleko víc.
- I pokud se vyfocené do sRGB vejde, může být vaším ­(říkejme tomu třeba uměleckým­) záměrem zvýšit saturaci ­(buď celé fotky, nebo jen některé z barev­) ­- velmi rychle se opět dostanete mimo sRGB ­- a ořezané barvy vypadají hrozně. Nemusím to ani nikomu posílat. Klidně se na své fotky můžu podívat jen doma.
- Jsou tu i jiné, méně významné důvody, které asi nemá cenu moc rozebírat, jsou relevantní spíš pro ty grafiky ­- např. že pokud se vám dostane do ruky widegamut obrázek, nebo z nějakého důvodu budete chtít pracovat ve větším prostoru, tak na sRGB neztratíte jen ty barvy, které jsou mimo sRGB, ale desaturovaný bude celý ­- defaultní photographic intent provede ­"scaling­" barev.
- A určitě i jiné důvody, na které bych zapomněl :­)
Tak diskusi zdar
Odpovědět1  0
Pavel Kovač (1033) | 2.11.20126:37
Ano kurtd. je ­"pan sRGB­". Už jsem se s tím smířil a nemá smysl to řešit. Jen přidám ještě další důvody. I přestože žijeme v konzumní době, kde velká část uživatelů má mobilní telefon, tak mají WideGamuty smysl. Představte si situaci, kdy optimalizujete webové stránky pro telefon. Víte že vaše cílová skupina bude používat produkty Apple ­(nebo Nokia, nebo.. doplňte cokoli­) a potřebujete mít záruku, že se mobilní verze webu zobrazí na daném zařízení správně. Například iPhone má jiný gamut ­(širší než sRGB­) a já potřebuji na svém monitoru si dané stránky zobrazit tak jak je uvidí uživatel iPhonu. S monitorem sRGB to nedokáži. u AdobeRGB mám šanci ten prostor nasimulovat ­(po změření iPhonu popř. grafický monitor již může mít přímo profil iPhone­) a mám vyhráno.
Ale mám takový pocit, že kurtd. opět na mém tvrzení najde skulinku :­-­) Jsem s tím smířen. Samozřejmě uznávám, že pro běžného smrtelníka co barvy neřeší je lepší sRGB, ale...
Odpovědět2  0
kurtd. | 2.11.201214:56
Ale mám takový pocit, že kurtd. opět na mém tvrzení najde skulinku :?­-?­)

Ano našel jsem ve vašem tvrzení, že iPhone má širší gamut než rec.709­/sRGB

Nemá :­-­) 4 má menší než rec.709­/sRGB a 5 témeř přesně ;­-­)

http:­/­/www.anandtech.com­/show­/6334­/iphone­-5­-screen­-performance
http:­/­/www.displaymate.com­/Gamut_9.html

Odkud to máte, že je širší??? Nebo je to jen váš pocit?
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 2.11.201216:00
A proč myslíte, že jsem tam dal větu ­"doplňte cokoli­". OK. Ještě jednou a verzi pro kurtd. ­(jedno slovo na stránku a s obrázky­).

Doplňte cokoli:.. ok doplním Nokia Lumia 800.

Gamut širší než sRGB.

Problém u sRGB monitoru.

Není problém u widegamutového monitoru. Tedy téměř.
Odpovědět0  0
piter (1) | 28.3.201321:18
velmi malokedy zavitam na tieto stranky z digimanie. vzdy ma vsak prekvapi ­(a potesi­) aki ste tu kamarati vsetci :­).
len to som chcel, ze asi ani nepoznam zrkadlovku ktora by nepodporovala adobeRGB, 12bit , vratane tych lacnych. lepsie kompakty ktore vedia RAW mozno tiez. preco prist o farby ktore pridu zadara? a ked uz tak uznavam standardy internetu a chcem vidiet fotky v srgb, preco sa obmedzovat monitormi ktore ledva vojdu do srgb, preco nebrat nejaky co ma srgb ako podmnozinu toho co dokaze?
k monitoru, vyzera fajn, len by som fakt uvital 16:10, 16:9 je moc spageta...
Odpovědět1  0
kurtd. | 29.3.201312:44
Na widegamut 99% AdobeRGB tady máš modely 24,27,30­" U2413,2713H,3014 ;­-)
Odpovědět0  0
PetrH. | 1.11.201216:06
Chtěl bych se Vás pane Kovač zeptat zda jste si nevšiml při jednobarevné ploše nějaké struktury ­- šikmé řádkování.
Vlastním tento monitor a s vaší recenzí stoprocentně souhlasím. Jediná chybka u mého kusu je toto šikmé řádkování při jednobarevné ploše, které je vidět od půlky obrazovky dolů. Záleží na úhlu pohledu a vzdálenosti očí.
Děkuji.
Odpovědět0  0
Den Inner | 2.11.201215:07
Pripojuji se k dotazu.
"Ocima­" mi prosli LG IPS 231 a 235 a pak Dell U2412M kazdy v nekolika kusech a na kazdem bylo svisle nebo podelne ­"radkovani­", nejlepe viditelne ve Vimu a Sublime Text pri pouziti barevneho schematu ­"Monokai­" ­(pro referenci­). A to radkovani mne neskutecne iritovalo.
Po precteni nekolika recenzi mam zalusk na tento model, ale nemam bohuzel moznost si jej vyzkouset abych to videl na vlastni oci.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 2.11.201216:06
Na testovaném kusu bylo toto řádkování či moaré viditelné asi na kruhu o poloměru 3cm. Domníval jsem se, že jde o vadu konkrétního kusu. Testované monitory běhají přes spousty přepravních služeb a sem tam dorazí i poškozené. tzn. jsem si myslel, že jde o lehké promáčknutí displeje. Pokud to pozorujete i na vašem displeji, tak jde spíš o vlastnost ­(nebo chcete­-li v podání Apple o situaci­).
Odpovědět0  0
Den Inner | 5.11.201213:19
Monitor jsem tedy nakonec mel moznost vyzkouset u jednoho z Prazskych prodejcu, co jej meli skladem.
Radkovani opravdu viditelne je po celem monitoru, nicmene za urcitych podminek a ani zdaleka neni tak rusive, jako u mnou predtim zminenych modelu. Lidove receno ­- ­"nebe a dudy­".
Zajimave na tom je, ze kdyz na celem monitoru nastavim spravny odstin aby moare bylo videt, a divam se doprostred, tak radkovani zalomene ­\ vidim vlevo od centra, a zalomene ­/ vidim vpravo od centra, pricemz v centralni casti neni videt vubec. Predpokladam, ze to je dano formou a rozlozenim pixelu.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 5.11.201213:38
Moje teorie je fakt, že jde o efekt moaré. Vlivem antireflexní vrstvy a velikosti pixelu resp subpixelu se to zkrátka za určitých okolností stává. Velkou roli v tom hraje také vzdálenost antireflexu od povrchu obrazovky. A pokud ­(např. u mého kusu­) došlo k drobnému poškození a tím vlastne deformaci antireflexní vrstvy, tak se moaré projevilo v jednom místě víc.
Odpovědět0  0
Mirek_ | 5.11.201214:04
Na vlastní oči jsem to neviděl, ale tak mě napadá ­- moare přes celou obrazovku, no nevím, mohl by to podle popisu být i efekt pravidelného ditheringu, kdoví, jak ekektronika s obrazem pracuje... i při 8 bit panelu se každopádně jakékoli barevné zpracování projevit musí, teď jde o to, jestli viditelně.
Odpovědět0  0
stanleypqr (34) | 1.11.20129:27
Ja osobne uz dlhsie pozeram po vhodnom 27­'­' LCD, ktory by sluzil ako druha televizia v spalni + monitor. Do uvahy pada jedine IPS technologia kvoli pozorovacim uhlom. Takze na filmy a pracu ako stvoreny, co ma vsak dost mrzi je mizerna interpolacia ­(mimochodom asi by som ju zaradil k minusom­), kedze by som sa obcasne zahral hry, ale kvoli takemu rozliseniu si novu grafiku kupovat nebudem. Trochu zamrzi absencia zabudovanych repracikov ­(aj ked su vacsinou mizerne­), takze za zmienku by stalo moznost pripojenia Dell Soundbar AX510, na ktory je uz predpriprava ­(aj vratane napajania z LCD­).
Este mala oprava v prvej tabulke USB HUB ­- ANO.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 1.11.20129:38
Děkuji za opravu tabulky. Opravím.
Osobně jsem hodně váhal, zda dát do mínusů interpolaci, ale vzhledem k tomu, že dnes lze v případě nekvalitní interpolace použít tu v grafické kartě, tak to vlastně problém ani není.
Odpovědět0  0
stanleypqr (34) | 1.11.20129:48
To plati v pripade, ze sa tam zapoji pocitac, ale aj tak by som bol zvedavy ako na tom bude vyzerat hra v rozliseni 1600x900, resp. nizsom. Ak sa tam zapoji nejake multimedialne centrum, v mojom pripade Magio box cez HDMI, ktory dokaze len 720p, alebo 1080i, tak interpolacia moze byt problem. Alebo sa mylim?
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 1.11.20129:53
Ano, to samozřejmě ano. Ale jde o monitor ne o televizi. Samozřejmě u televize bych do mínusů interpolaci dal. Každopádně jsem rád, že jste si recenzi pročetl a zjistil si z ní co je pro vás důležité ;­-)
Odpovědět0  0
stanleypqr (34) | 1.11.201210:14
Samozrejme recenzia je super, zase som si raz precital aj tie kapitoly medzi uvodom a zaverom, kedze ma ten LCD zaujal. THUMB­-UP! :­-­) Osobne hladam 27­'­' LCD s dobrymi pozorovacimi uhlami, ale nie na spracovanie foto, rychla odozva, kvalitna interpolacia, 120Hz ­(toto je asi K.O. kriterium­), USB, repro.... existuje vobec nieco take??? TN nechcem, IPS je pomale, vychadza mi z toho maximalne nejaky MVA panel.
Odpovědět0  0
kapa (148) | 1.11.201212:26
TN nechcem.... ono dnes uz ciste TN ani niet, existuje kopec dobrych a zlych monitorov, ja som po odporucaniach na nete kupil 27­" IIYAMA ProLite E2710HDSD fullHD, ma vsetko co si pisal, ma celkom dobre repro, USB hub, interpoluje velmi slusne a HDredy rozlisenie 1280­/720 je velmi dobre interpolovane... nezaujimali ma papierove parametre ale spokojnost uzivatelov, dal som nanu a max spokojnost, mam doma 3 plazmy, je to moj uz x­-ty monitor a nedam nanho dopustit, farby super, pozorovacie uhly OK, kontrast, odozva super !!!, pozeram na nom aj TVtuner vecer ked dopracujem, lahnem na gau4 a super..., pracujem na nom 10h denne, super spotreba 14­-27W, rozlisenie mi velmi vyhovuje, nechcem blchy... ja som max spokojny a nezaujima ma ci je IPS, TN, MVA, je proste pre mna dobry.... a za dobru cenu.... cca 290 euro... skus kukni http:­/­/www.alza.sk­/27­-iiyama­-prolite­-xb2780hsu­-cerny­-d349302.htm podla mna moze byt dobry kusok, kukni fora, nepozeraj na papierove parametre a neobmedzuj sa nejakou technologiou, dnes uz aj TN nieje TN...
Odpovědět1  1
stanleypqr (34) | 1.11.201213:41
TN je len raz TN a pozorovacie uhly su tam take ake su a ine nebudu, preto radsej MVA alebo IPS. Bohuzial na ukor rychlej odozvy. Potreboval by som taky ALL­-IN­-ONE monitor za prijatelnu sumu ­- aj na foto, aj na hranie, aj na filmy, aj na pracu... Praveze od technologie by sa malo podla mna zacat, kedze pouzita technologia stanovuje jasne mantinely urcitym parametrom. Pozorovacie uhly? Farby? Odozva?
IIYAMA ProLite E2710HDSD je TN panel, ktory by mi mohol vyhovovat aj cenou aj parametrami az na to ze nema HDMI a navyse jeho predaj skoncil. IIYAMA ProLite E2780HSU vyzera zaujimavo a je to MVA, ale ziadne info k nemu som nenasiel, teda zatial. Uvidime co nam trh este prinesie. :­-)
Odpovědět1  0
Pavel Kovač (1033) | 1.11.201213:51
O iiyama XB2780HSU se možné něco časem dočtete ;­-)
Odpovědět1  0
stanleypqr (34) | 1.11.201214:22
Ako tak pozeram tak su dva modely B2780HSU­(TN­) a XB2780HSU­(MVA­). Udavana odozva 5ms pri tom MVA paneli oproti 2ms pri TN nie je taka zla, uvidime ako to bude v reali ­- pri troche stastia by sa to dalo pouzit aj na hry. V kazdom pripade sa tesim na dalsie citanie. :­-­)
Odpovědět1  0
kapa (148) | 1.11.201219:05
ma HDMI ­- redukcou alebo kabelom , no problem a bol aj rovnaky model priamo s HDMI E2710HD bez SD..... len som ti chcel napisat moju skusenost so znackou IIYama, ja som maximalne spokojny...., prave mam nanho napojene 2pc, zvuk z oboch PC pichnuty do monitora cez zlucovaciu redukciu..., jeden cez HDMI, druhy cez VGA a prepinam si medzi mimi pohodlne..... musel som si koli praci dat 2PC a super.... neviem aky typ panela mam, ci je to TN+ alebo nejake ine ale IIYama je znama dobrym obrazom.... pozeram, ze jeho priamy nastupca bude asi http:­/­/www.alza.sk­/27­-iiyama­-prolite­-x2775hds­-cerny­-d281081.htm nebal by som sa doneho ist...
Odpovědět1  0
Nolwendil (16) | 1.11.201216:40
Pokud vím, tak VA technologie je ještě pomalejší než IPS. Naopak má zase lepší kontrast než IPS. Mám 23­" EIZO EV2333WH­-BK, je tu na něj i výborná recenze. Barvy a kontrast super, pozorovací úhly horší ­(resp. je tam viditelný contrast shift­). Nejhorší je však ta odezva. Jelikož na něm ale nehraji hry, tak se to dá, a u filmů to zas tak nevadí.
Odpovědět0  0
stanleypqr (34) | 7.11.201213:16
Teraz ma napadla jedna vec ohladom interpolacie ­- pokial je ten LCD 2560x1440 a ja budem chciet interpolovane rozlisenie 1280x720 ­(ci uz na hru, alebo MagioTV­), tak by to teoreticky malo byt ako nativne rozlisenie, kedze sa pixely mapuju v presnom pomere 1:2. Aka je prax? Dokaze ten monitor zobrazit take nizke rozlisenie? Ci je mu to uplne jedno?
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.