reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Dvacítka s USB propojením - LG L206WU

1.4.2008, Pavel Kovač, recenze
Dvacítka s USB propojením - LG L206WU
Nedávno jsme recenzovali monitor, který šlo připojit přes USB. Jeho úhlopříčka však nebyla na dnešní dobu už moc lákavá, a tak se dnes podíváme na přitažlivější model. Je jím LG L206WU, 20" širokoúhlý monitor s rozlišením 1680×1050. Jak si povede v testech?

Odezva


Panel se honosí v papírech odezvou 2 ms. Jak tomu je však ve skutečnosti? Trošku hůř, odezva má občas výrazný překmit. Graf je kvůli tomu jak na houpačce. Někdy je odezva velmi pěkných 6,3 ms a někdy ukrutných 38,4 ms. No zkrátka opravdu zvláštní. Možná by si elektronika zasloužila trošku lepší naprogramování, vždyť to LG umí. Důkazem toho jsou extrémně rychlé monitory LG L1970HR apod. Průměrná odezva však není až tak špatná s hodnotou 15,5. To bohužel 2ms panelu zrovna moc neodpovídá.


Odezva v závislosti na změně

U následujících průběhů již nebudu uvádět hodnoty, protože jsou dobře viditelné v předcházejícím grafu. Pouze budu popisovat průběh jako takový.

U odezvy 0-175-0 je vidět překmit, který nepřesahuje 10 % hodnoty. Proto se odezva měří na vrcholu překmitu. Tím se sice měřená odezva trošku prodlužuje, ale překmit ještě nebude vidět.


Odezva 0-175-0 (40 ms/div)

U rise odezvy 50-200-50 (GTG) překmit činí cca 20 %, a již může být pozorovatelný (10 % hranice je znázorněna červenou linkou). Co mám zkušenost, tak překmit do cca 15 % (záleží na druhu barevné změny) není pozorovatelný. Odezva se měří na sestupu překmitu v místě kde protíná 10% hranici. Nejvíce vysvětlující je však obrázek s grafem. Odezva fall na tom je velmi dobře a bez sebemenších problémů.


Odezva typu šedá-šedá (40 ms/div)

Trošku nezvykle sem přidám i náhled na nejhorší zmeřenou odezvu. Ta mě totiž opravdu hodně překvapila a právě kvůli ní jsou v obraze vidět duchy. Všimněte si extrémního překmitu, který dosahuje hodnoty 40 %. Takto výrazný překmit zkrátka musí oko zaznamenat, ať se děje co se děje.


Odezva 0-225-0 (40 ms/div)

Inputlag


Inputlagem monitor netrpí. Klasická znánka negrafického monitoru.


Inputlag (10 ms/div)

Pozn.: Tmavě zeleně je na grafu vyobrazen průběh blikání CRT obrazovky a světle zeleně LCD obrazovky.


Sledování videa




Celkem zvláštní situace. Při sledování filmů jsem si žádného překmitu nevšiml. Naopak při tažení okna ve Windows jsou "duchové" vidět velmi dobře. Každopádně video se na monitoru chová dobře a nemám k němu sebemenší výhrady. HD video vykazuje sem tam ve světlých místech trošku šum, ale všimnete si toho pouze při opakovaném sledování filmu. Samozřejmě hodně záleží na vašich očích, protože každý je citlivější na něco jiného. Každopádně většině lidem překmit u filmů vadit nebude.


Hraní her




U her je to bohužel podstatně horší. Hry jsou totiž daleko více kontrastnější a mají ostřejší přechody. Zkrátka zde si překmitu všimne asi každý. Je to trošku škoda, ale na druhou stranu se není čemu divit. Měřená odezva to předpovídala a hry to pouze potvrzují. Nejvíce je odezva tradičně vidět u hry Half-Life 2, kde je hodně šedé barvy a odezva typu GTG je nejvíce "zatížena". Unreal Tournament také v některých případech vykazuje trošku překmit a je i slušně vidět. Každopádně díky velké barevnosti se překmit vyskytuje pouze někde. Podobně jsou na tom ostatní hry. Zkrátka Half-Life 2 moc monitoru nesluší, ostatní jsou vcelku dobré.
reklama