reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.2.2008, Pavel Kovač, recenze
Do naší redakce se dostal opravdu netradiční 22" LCD monitor od výrobce Lenovo. Předně jde o jeden z mála monitorů této úhlopříčky, který má rozlišení 1920x1200, jež obvykle připadá až 24" modelům. Navíc nejde o technologii TN a cena je velice přijatelná.
1  2  
BoD-CZ (3) | 19.10.20088:39
Dobrý den.
Začnu tak trochu od konce. Monitor mám již pár měsíců a spokojenost trvá. Jsem s ním spokojen dokonce natolik, že si dovolím nesouhlasit s tvrzením, že není vhodný pro prepress. Je vhodný i pro takto náročnou práci a mám to ověřeno. To co na něm připravím mi kooperující offsetová tiskárna vytiskne skvěle a protože jsem na barevnost dost háklivý ­(u reprodukcí obrazů a uměleckých děl to ani jinak nejde­) bývám u tisku přítomen osobně a vím, že korekce na tiskovém stroji jsou opravdu minimální. Samozřejmě to vyžaduje machry tiskaře v kvalitní tiskárně :­-­).
K otázce jak kalibrovat bych rád napsal, že to je obsáhlá problematika, která se nehodí do této diskuze, ale můžete se s ní seznámit např. zde:
http:­/­/atest.bod.cz­/00067.htm
Zde najdete i odkaz na prodejce.
Já sám používám sondu vyšší třídy od stejného výrobce, protože pro mne je podstatná i kalibrace tiskárny. To je ale další široká tématika.
Snad Vám tato odpověď pomohla.
Odpovědět0  0
Michal Růžička | 19.10.20089:35
Počítat s tím, že si bude domácí uživatel ­(ne profesionál v grafice­) kalibrovat monitor ­(navíc je to IMHO potřeba čas od času zopakovat­) hardwarovou sondou je iluze. Sonda stojí skoro tolik, co levný monitor. ­(Leda by měl možnost si ji někde půjčovat.­) Pokud si tedy přečtete recenzi tady na SvětHardware, tak se raději dívejte jak dobře je monitor kalibrovaný z výroby ­(pověstné jsou tím např. EIZA­), ne jak se dá případně dodatečně zkalibrovat. To je údaj důležitý pro naprostou většinu uživatelů. Že se monitor dá zkalibrovat do téměř profi nastavení je 90 % uživatelů úplně k ničemu, pokud je nastavení z výroby příšerné, protože sondou ho kalibrovat jednoduše nikdy nebudou.
Odpovědět0  0
BoD-CZ (3) | 19.10.20089:58
Máte i nemáte pravdu.
1­) Nepostřehnul jste, že dva poslední uživatelé před mým příspěvkem se na kalibraci vyloženě ptali. Přeci jim neodpovím, že nejsou profesionálové, tak ať se tím nezabývají.
2­) Podle množství dotazů a sledovanosti recenze kalibrační sondy prudce stoupá počet neprofesionálů, kteří si sondu kupují a kalibraci provádějí a to je jenom dobře.
3­) Ano, souhlasím s Vám v tom, že snad jedině EIZO má barvy z výroby velmi slušně nastavené. Jenomže v takovém případě to mohu i otočit. Většina monitorů je z výroby přednastavena přímo děsivě. A tak mám pouze tři možnosti:
a­) Koupit drahé EIZO slušně z výroby nastavené, které ­(jak správně píšete­) bude stejně čas od času potřebovat překalibraci.
b­) Koupit levnější kvalitní monitor ­(a to Lenovo L220x bezesporu je­) a k němu sondu, což stále vychází levněji než EIZO a o kalibraci se zajímat.
c­) Koupit libovolný levný monitor a barvami se nezabývat.

Znova zdůrazňuji, že jsem reagoval na dva dotazy přede mnou a tedy vysloveně na zájem o kalibraci.
Odpovědět0  0
waska | 9.10.200815:34
Dobrý den,

uvažuji o L220x, ale nejsem sběhlý vtěch všech nastaveních jak tady popisujete. Mohu se zepat jak se vlastně prakticky monitor kalibruje? co je k tomu potřeba? Předpokládám že nastavení bude jako uvšech těchto monitorů rozhozené, jak to tedy dát do pořádku.

děkuji
Odpovědět0  0
Recension | 13.7.200814:57
V prvé řadě díky za perfektní recenzi. Autor je profík a smekám klobouk.
A nyní již k mojí praxi. Monitor již nějakou dobu používám a jsem s ním maximálně spokojen. Pro ty, kteří kritizují, že nelze nastavit nižší jas mám dobrou i špatnou zprávu. Dobrá zpráva je , že to jde. Naměřil jsem 106 cd­/m2. Problém je v tom, že základní nastavení složek R­/G­/B z výroby je moc vysoké. A teď ta špatná zpráva. Chcete­-li kvalitní nastavení monitoru, neobejdete se bez kalibrační sondy. A domníváte­-li se, že u drahého monitoru se bez ní obejdete, je to omyl. U něj již bývá sonda mnohdy v ceně. Takže snižte pomocí R­/G­/B posuvníků jas jednotlivých barev ­(u mne to při použití kalibrační sondy bylo R=23, G=7 a B=13 ale to bude u každého kusu jiné a sonda je nutností!!!­) a klidně dosáhnete pro LCD doporučených 120 cd­/m2. Takže monitor svítí zcela normálně.
Barevné podání je po kalibraci monitoru a vytvoření ICC profilu skvělé.
K tomu ­"šumu­" monitoru. Používám jej na grafické práce včetně kalibrace fotek a žádný ­"šum monitoru­" jsem nezpozoroval. Je možné, že se objeví něco takového, když monitor svítí na plné pecky, ale to by nebylo monitorem, ale jeho nesprávným zkalibrováním.
Jak vypadají výsledky kalibrace? podívejte se sem:
<http:­/­/img222.imagevenue.com­/img.php?image=52291_i1­-Lenovo_20080708_122_571lo.jpg>. Pokud es vám zdá, že v levém grafu nevidíte jednotlivé R­/G­/B křivky, je to tím, jak přesně se kryjí. I to vypovídá o špičkových vlastnostech monitoru. A na závěr ještě poznámku k předváděcím centrům. Ta mnohdy, bohužel, předvádí monitory nezkalibrované. Velké množství potenciálních zákazníků má totiž ráda jasné, zářivé a pestré barvy. Takže chtějte v takovém centru, ať vám předvedou zkalibrovaný monitor. A případně se septejte, jaký má nastaven jas. Možná se budete divit, že personál nebude vědět o čem mluvíte. Samozřejmě, existují i předváděcí centra kvalitní s kvalifikovaným personálem. Bohužel zákazník musí sám poznat, v jakém centru se nachází.
Mnoho příjemných chvil se skvělým Lenovo 220x wide.
Odpovědět0  0
gpa | 25.7.200820:58
Musím jen souhlasit. Sehnal jsem si sondu a také musel stáhnout velmi rapidně hodnoty RGB na 15­-20 procent. Prostě tovární nastavení je naplno. Pak lze nastavit jas na 120cd­/m2 už snadno.
Výsledný graf mám také podobný, prostě skoro nemá cenu kompenzovat, na testovacím obrázku nebylo pouznat žádný rozdíl.

Přesto bych se rád zeptal, jakým způsobem se nastaví, aby systém použil právě ten konkrétní icc profil. Je jich možno vytvořit více a není mi jasné, jak je aktivovat.
Odpovědět0  0
Sidik | 29.7.200811:05
Nevíte jestli je možné někde v Praze si kalibrační sondu zapůjčit?
Odpovědět0  0
pago | 31.7.200820:28
Bohužel, mně půjčil sondu kamarád.
Odpovědět0  0
Petr Br. | 30.7.20081:06
Takže jen stručně :­-­). Koupil jsem si ho a jsem spokojený. V práci jsem dělal na Eizo CG19, takže mám srovnání a musím říct, že u lenova je supr poměr cena­/ výkon. Mechanické zpracování na skvělé úrovni ­(uchycení kabelů, polohovatelnost...­), to co tady mnozí hnidopichové označují za šum je vlastnost antireflex. vrtsvy, je to prakticky nepostřehnutelné ­(nehledě k tomu, že když se tím budete zabývat a soustředit najdete to v jisté míře na všech matných LCD­). To, že to vadí na odšumování fotek považuji ­(pokud se neprovedly výrobní změny­) za naprostý blábol. Vůbec to nejde označit jako nějakou vadu či nectnost. Podsvícení je v této kategorii nadstandardní, černá je černá. Barvy jsou z výroby dost divoké po srovnání v OSD za pomocí sondy je to OK a podsvícení při nízkých hodnotách RGB jde dostat v pohodě pod doporučených 120 cd­/m**2. Pracoval jsem na něm celý den a nebolí mě z něho oči o nic víc než z Eizo. Rozlišení 1920 je pro 22­" adekvátní, menší bych nechtěl ­(ovšem nenosím brýle­). Velmi kladně hodnotím šíři barevného prostoru. Na domácí i komerční úpravu fotek displej stačí a pokud neděláte prepress je to skvělá volba. Na zahraničních fórech ho velmi chválí. BTW splňuje i normu UGRA ­(viz. http:­/­/www.prad.de­/en­/monitore­/review­/2008­/review­-lenovo­-l220x­-part9.html ­) Byl jsem k němu dost skeptický a kupoval jsem si ho spíše na zkoušku, teď jsem rád, že jsem neutratil podstatně více za Eizo s2231, které jsem měl jako protikandidáta a mám ho ,,nakoukané­" z práce.

Hodnoty kalibrace:
br: 19
contrast: 70
R 37
G 6
B 28
ICC profil byl takřka vyrovnaný
Odpovědět0  0
StastnyJirka | 11.10.200815:15
Dobrý den,
mohl byste mi poradit, jak Lenovo l220x zkalibrovat?
Jsem úlný laik, ale určitě bych si to nastavil podobě jako Vy.
Kde vzít kalibrační sondu?
Spokojenost s monitorem trvá? Chtěl bych si ho také pořídit.
Poradíte?
Odpovědět0  0
Jirka Šťastný | 22.10.200820:27
Dobrý den, pořídil jsem lenovo 220x.
Rád bych se Vás zeptal na toto:
Abych dosáhl přirozeně odpovídajících barev pro úpravu fotek, mám na něm nastavit R=23, G=7 a B=13?
A jak nastavit jas a kontrast? V pc mám graf kartu Nvidia gt9500 a anglický softwarový ovladač, v jeho nabídce je možnost úpravy icc profilu, měl bych toho využít?
Děkuji moc za odpovědi
J.Šťastný
Odpovědět0  0
BoD-CZ (3) | 23.10.20080:18
Dobrý den.
Bohužel pro Vás nemám dobrou zprávu. Kdyby tyto hodnoty platily obecně, výrobce by jepřednastavil a bylo by po starostech. K tomu, abyste nastavil správné RGB hodnoty monitoru ­(tedy monitor zkalibrovat­) potřebujete kalibrační sondu. Jakmile se podaří pomocí sondy najít správné hodnoty RGB a monitor je tedy zkalibrován, software k sondě pustí na obrazovku sadu barev, sonda je změří, je vypočtena odchylka a vznikne profil, který se zavádí do LUT tabulky grafické karty ­(tomu se říká profilace­). Navíc tento profil popisuje barevné vlastnosti monitoru a to dokážou některé programy použít automaticky ­(např. Photoshop­), v jiných tento profil ručně přiřadíte k monitoru ­(např. Zoner Photo Studio­). Jak takový kalibrační proces probíhá můžete zjistit v recenci, jejíž adresa je zde o něco níže.
Existují tedy pouze dvě možnosti:
1­) buďto Vám na barvách nezáleží a potom nemusíte nic řešit a nic to nestojí
2­) nebo na barvách záleží a potom je nutné zainvestovat do kalibrační sondy.
A to jsem se ještě nezmínil o kalibraci tiskárny. Tím ale raději nebudu otravovat.
Odpovědět0  0
r.kuba (1) | 27.6.200810:48
Na základe výsledkov testov na webe som kúpil tento monitor. Tu je niekoľko vecí, ktoré mi na ňom vadia:
Nastavenie jasu ­- príliš vysoký jas, nedá sa nastaviť pre prácu pri slabšom osvetlení, nie to ešte v noci
Homogenita podsvietenia ­- v skutočnosti je to ešte oveľa horšie...
A tie lepši vlastnosti:
Farby ­- nakoniec sa mi podarilo nastaviť ako­-tak farebnosť aj bez kalibrácie, ale pokiaľ máte staršie slušné CRT­-čko, v tejto kategórii riešenie nenájdete
Rozsah farebnosti ­- je skutočne celkom slušný
Problémy s malou veľkosťou bodu ­- toho sa nemusíte báť
Údajný šum, ktorý je podobný šumu na DF ­- blbosť
Záver: Asi je to v tejto kategórii celkom dobrý monitor, ale pre serióznu grafickú prácu hľadajte niečo hlavne s homogénnejším podsvietením.
Odpovědět0  0
Martin Langer | 27.6.200811:24
Vesměs souhlasím
barvy perfektní
velikost bodu optimální ­(kvůli tomu sem si ho i pořizoval, chtěl jstem 1920, ale už ne 24­", u toho si ukroutíte hlavu­)
podsvícení je opravdu špatny ­- pravá strana je hodně slabá, vnímáte to i když se na to nesoustředíte. A v noci práce jedině s lampičkou, i při podsvícení 0 to září moc.
Potěšil mě šikovnej a logickej sw funkční i na vistách 64bit, má perfektní stojan ­(i když mě je to fuk, mám to přišroubovany na ergotronu­)

Ještě co se týče toho mazání pixelů, tak absolutně nic nepozoruju, takže problém byl asi ve vadné sérii ­(tuším leden 08­). Já mám monitor vyrobenej v červnu 07 ­(koupil sem ho teď ­- červen 08­)

Za ty peníze výbornej monitor.
Odpovědět0  0
koro | 26.5.200814:36
aj ja som si ten monitor kupil kvoli uprave fotografii. Pouzivam ho zopar mesiacov a mam z neho velmi dobry pocit. Jeho povrchova uprava je specificka, avsak mne upravu fotiek nijako nekomplikuje. Prave naopak,zvykol som si nan a pracuje sa s nim velmi dobre, takze by som tento monitor odporucil. Myslim si tiez, ze digitalny sum vyprodukovany fotakom viem s urcitostou rozoznat, na margo predchadzajuceho komentara.
Odpovědět0  0
Splach | 26.5.200821:04
Jistě šum foťáku a monitoru se odlišit dá.... když scrolluji nahoru a dolů abych zjistil, která složka je statická ­(monitor­) a která se mění ­(fotka­), ale u monitoru za 9 tisíc je to fakt pakárna. Pokud budu mít fotku focenou na ISO 800 a budu potřebovat hodně něžně odšumět, tak prostě na tomhle monitoru nemám šanci.
Odpovědět0  0
koro | 26.5.200821:34
je to otazka pocitu, podla mojho nazoru. Prave na tvoj podnet som si otvoril koncertne fotky, ktore som fotil na ekv. iso 1000. Ak si tu fotku otvorim normalne a vidim ju na celu obrazovku, ci uz na vysku alebo na sirku, mnozstvo a charakter digi sumu viem dost jasne urcit, lebo potencialny ­"sum­" vytvoreny povrchom monitoru ma mnohonasobne jemnejsiu strukturu a odlisny charakter. Tak tu fotku vidim aj vo photoshope resp. este vacsiu, kedze mnohe upravy robim zvacsa pri ­"acutual size­". Problem moze teoreticky nastat, ked je fotka natolko mala, ze by sa ­"velkost­" jej sumu, teda zasumenych pixelov, priblizovala strukture monitora, hmm, jedine tak by som si to vedel predstavit, no ich charakter sa mi zda byt aj tak dost odlisny. Fotenim sa zivim a v podstate aj upravou fotiek, aj ked ta vyplyva z fotenia a je druhorada. Takze si myslim, ze je to nazor zalozeny na skusenostiach. Bracho ma novy imac 24­", to je ina liga v obraze, ale aj ina cena...
Link na moje fotky:
http:­/­/www.flickr.com­/photos­/peterkorcek­/sets/
Odpovědět0  0
pernik | 23.5.20089:15
cim svetlejsia farba, tak tym viac je to vidno, aj ja mam tento monitor, a ten povrch vytvara nejake interferencne javy a vyzera to ako fotografia na drsnom papieri alebo nieco ako metaliza na aute, tiez som si najprv myslel, ze to mam na fotkach sum ...
Odpovědět0  0
thomson | 23.5.20089:44
Absolutny souhlas. Nechápu ale,že na to nikdo z majitelů nebyl schopný upozornit. To jste všichni takoví srabi, aby jste si přiznali,že to prostě není ono.
Jinak na fóru overclocking.cz se toto téma dost propírá. Tak se tam mrkněte a přispějte konečně něčím pořádným.
P.S. Taky mám rád moderní techniku a pokrok, akorát ne když je to na úkor základních uživatelských potřeb. K čemu mi jsou všechny ty krásné barvy, když se na to fakt nedá dívat?
Autor recenze: Proč na takovou podstatnou věc neupozorní. Bije to do očí. Zabýváte se blibanama, ale podstatné věci zůstanou nevyřčeny.
Odpovědět0  0
Honza2005 | 25.5.200810:42
Přesně tak..souhlasím s vámi...Měl jsem toto Lenovo a právě kůli té zrnité povrchové úpravě obrazovky jsem ho vrátil.. Místo toho jsem si koupil ViewSonic VP2030b a doufal jsem že budu už spokojený..Jaké však bylo překvapení když jsem zjistil že Viewsonic má povrch úplně stejně zrnitý ­(jak kdyby tam byl uplně stejný panel­). Nejvíce je to vidět na bílé barvě..Někde na foru jsem zjistil že prý tento povrch má i HP LP2065.. Už opravdu nevím jaký monitor si vybrat ­(v kategorii ­- ne TN, 1600x1200 a kolem 10000kč­)...
Odpovědět0  0
thomson | 25.5.200811:31
Tak to jste mě nepotěšil. Já ho taky půjdu vrátit. Je fakt, že mě to dost štve, protože jinak je super. Ale toto je tak zásadní vada..Jinak já jsem přehodnotil a spíš půjdu do 24­". Jak tu tak u toho sedím, tak si říkám, že problém se sledováním obrazu není ani na tak velkém monitoru. Jen kdyby byl ostrý.
Prý je nějaké slušné HP 24­". Ale teď už nevím čemu věřit. Všichni píší, jak je vše super, a přitom... No a s tím, že to má i další monitor, tak to už je šok. Aby se z toho nestala nová módní vlna:­-­(
Je pravda, že z tohoto pohledu na tom budou nejlépe TN s glare obrazem. Ale za tu už se mi nechce dávat peníze.­)
Ještě zkusím zavolat do Lenova, jestli ta vrsrva nejde nějak odstranit. Ale to je určitě blbost, takže jim spíš řeknu něco co si myslím o očích jejich Čínských kolegů.

Ještě prosba na autora recenzí!
Prosím pište do recenzí tak zásadní věc jako je tahle. Když slyším, že tímto trpí víc monitorů, tak jsem z toho úplně vedle.
Třeba kapitola ­"monitor selskýma očima­" by toto mohla přesně vystihovat.
A ještě jedna poznámka. Zkuste příště při testování říct, třeba přítelkyni nebo mamince, ať se na ten obraz koukne. Ono totoiž my tady vymýšlíme všelijaké měření a tak, ale tyto ženy vidí ty podstatné věci hned.
A u každého potom hodnocení: použitelné vs. nepoužitelné = zničí vám oči
Odpovědět0  0
thomson | 25.5.200811:42
A ještě jedno zjištění. Odteď už si budu pamatovat, že jakmile se někde na internetu vyskytne nějaké připomínka, byť jen jediná, asi na ní něco bude. Je to takový obrácený Paretto. Ani ne 20% říká tu 80% pravdu.
Nechápu, jak někdo může na tuto výtku o povrchu napsat, že mu jich prošlo rukama desítky a je to ok. Mám zdravé oči a ještě nějakou chvilku bych to tak chtěl mít. To raději zůstanu u mé 12­" na notebooku :­-­) zdar
Odpovědět0  0
Honza2005 | 25.5.200811:56
Přesně..jak kdyby si mi mluvil z duše..Pro mě je to taky dost zásadní..­(je mi opravdu divné že na to nikdo neupozornil­) Myslel jsem si že to je vada jenom toho Lenova ­(proto měl na ty parametry tak podezřele nízkou cenu­)...ale kdyz to vidim i u toho Viewsonicu.. tak už fakt nevim..­-jedině že by opravdu používali uplně totožný panel ­( ikdyž Lenovo byl wide a Viewsonic je zase 4:3­)..ještě jsem někde četl že to je prý zvláští úprava displeje proti odleskům..Ale taková se mi teda rozhodně nelíbí...!
Odpovědět0  0
Dasein | 25.5.200812:02
Ted se zeptam blbe a neberte to prosim jako rypani, ale co s tim monitorem je spatne? Ja uz ho mam cca 14dni a naky divny povrch jsem nezaznamenal. Pismo mi prijde docela ostre ­(jenom mozna trosku male­). Rozhodne me z toho neboli oci vic, nez z koukani do jinych monitoru. Maji stejny problem i ostatni uzivatele? Je to duvod k reklamaci?
Odpovědět0  0
Honza2005CZ (5) | 25.5.200812:12
Hned na první pohled je vidět výrazný šum... Mají to všechny tyhle Lenova ­(a asi i spousta dalších­)..Byl jsem se podívat i v předváděcím cetru Lenova a ten jejich měl to samy...Nejvíce je to vidět na jednolitých barevných plochách, např na bíle..
Když se dívám zblízka na monitor, chytnu nejaké okno ve windows a pohybuju s ním..tak je videt jak kdyby to okno bylo pod nějakou vrstvou šumu..nevim jak bych to lépe popsal..
Oči mám zdravé ­(možná až moc­)­-brýle nenosím..
Odpovědět0  0
thomson | 25.5.200812:27
Tak tak. Už jak jsem ho poprvé zapnul, tak se mi zdálo, jako by obraz nebyl úplně nahoře ­- prostě, že si na něj nemůžu ­"šáhnout­". Něco je mezi obrazem a povrchem. To je ten pocit. To přece musíš vidět. Zapni explorer, dej tam seznam a ta bílá plocha okolo. Prostě se na ni podívej. Zkus si zaostřit jeden bod. Nějak to nejde.
A taky se zkus podívat z úhlu, jestli se ti písmo na druhém konci bude zdát dost ostré. Podle mě ne.
Nevím co jsi měl za monitor před tím. Já mám glare 12­" notebook. Ta je ostrá jako když řeže:­-­) Ale ještě mám notebook HP a Asus, obě 15­" a taky žádný problém. A ty nejsou glare, ale normální.
Takže sakra nevím co to je za blbý nový trend.
Jo a ještě se mi ze startu stávalo, že se nemohla přesně nastavi hodnota clock a phase. Takže vždy určitá část ­(vertikála­) byla ostrá a o kus dál zase trochu neostrá. To už se ovšem nějak zpravilo samo.
Vidím fakt dobře, žádné brýle.
A vlastně i přítelkyně co má 7 a 5 dioptrií si toho všimla :­-­)
tak to už je celkem mazec. Prostě v Číně mají šikmé oči. Asi.
Odpovědět0  0
Dasein | 25.5.200814:20
Je pravda, ze kdyz se na to podivam hodne z blizka, tak je tam videt takovej rastr a jednotlivy pixely. Predtim sem mel AsusM6VA 15.4­' a prijde mi to stejny. Kdyz si nasadim brejle ­(1 dioptrie­), tak je obraz jeste ostrejsi nez bez nich. Asi mate pravdu, ja sem si toho jenom nikdy nevsim a dokud ste mi to nerekli tak mi to nevadilo :­) Ja navic dost pracuju na cernym pozadi ­(CAD­),takze sem si toho ani moc vsimnout nemoh :­)
Me spis na tom monitoru vadi, ze filmy ktery nejsou 720p vypadaj proste silene!
Odpovědět0  0
Honza2005CZ (5) | 25.5.200814:35
No já si myslim že když se na ty filmy koukaš z trochu větší dálky tak to de..
..já jen doufám že takovýhle povrch nemají všechny matné displeje, protože takový prostě nechci ..
- ještě jeden poznatek u specifikací u HP LP2065 jsem našel toto :uprava povrchu displeje ­- antireflexní a antistatická vrstva ­(myslím si že to bude ono­)..brrr
Odpovědět0  0
Martin Langer | 26.5.200821:50
Mě by spíš zajímalo, jak moc je ten šum nepříjemný při malym textu. Když budu programovat třeba 14 hodin v kuse, malinky černy písmenka na bílym pozadí, neunavuje to oči? U svyho crt je mám dost rozmazany a sere mě to, je to jeden z důvodů, proč chci lcd. Ale abych nedopadl stejně...
Odpovědět0  0
Honza2005CZ (5) | 26.5.200822:03
Mě je ten šum opravdu nepříjemný.. vidím ho i ze vzdálenosti 50cm..Je to opravdu divné..Dnes jsem se byl podívat v alzasoftu na monitory ­(ty jak sou tam připojeny k počítačům na kterých se objednává zboží­)..a hrůza.. ten šum byl vidět u všech monitorů co tam měli ­(a to tam bylo i Eizo S2031WE­)..to jsem opravdu netušil. Na svém notebooku mám taky matný displej ale obraz je hladký jak mléko­(absolutně žádný šum­).. Nechce se mi věřit že by věchny stolní LCD měli takovýto krystalický ­(šumový­)povrch...
Odpovědět0  0
thomson | 27.5.20087:37
Ha tak to už je katastrofa. I Eizo. Se zblázním. To byl poslední kůň, na kterého jsem sázel.
Jinak co mě zaráží je, že monitor bez tohoto existuje. Přítelkyně má Asus 19­", takovou tu hezkou černou s pivotem. Je to podělané TN, ale ostrost jako prase.
Odpovědět0  0
Honza2005CZ (5) | 27.5.200810:04
Nj..To eizo to mělo taky..sice subjektivně asi v menší míře..ale pořád.. ­(schválně se na to běžte taky podívat­)...myslim si že jedině leštěná obrazovka tento problém mít nebude.. Znáte nějaký 20­" 1600x1200 monitor s leštěnou obrazovkou..?
Odpovědět0  0
Splach | 27.5.200818:31
Jejda, pro to Eizo jsem se zítra chystal jít. Každopádně zítra do Alzy zajedu a taky se na to podívám, nějak se mi tomu nechce věřit :­/ Leštěná obrazovka tenhle problém řeší, kamarád má HP 2408h, ale je to TN a hlavně já lesklý povrch nesnesu, takže jsem v háji :(
Odpovědět0  0
Honza2005CZ (5) | 28.5.200823:35
Tak jak se vám libilo EIZO..?
Odpovědět0  0
Splach | 30.5.200818:55
Eizo jsem tam nenašel, ale ani jeden monitor nešuměl. Naštěstí :)
Odpovědět0  0
radim7 | 29.5.200813:31
Na LCD malych pixelu ­(mam 0,255 siemens­-fujitsu 20p 1600x1200­) je pri programovani a obecne jakekoli trvale praci s plain textem znat prilisna TENKOST cary, takze i pri nastaveni vetsich fontu je pismo nevyrazne, oproti CRT je jakoby sede. Ostrost LCD je pochopitelne bezvadna.
Cleartype na mem monitoru je nepouzitelny, zadna volba nevede k obrazu jako na nekterych noteboocich s 0,22 mm­/pixel. Cleartype na 0,255 je jako duha ...
Jedine reseni je pouziti tucnych fontu, coz ale snizuje efektivitu vyuziti plochy a zdrojove texty nejsou tak opticky prehledne, jako pri pouziti beznych fontu.
Zkousel jsem pracovat s LCD monitory ruznych velikosti pixelu a jako optimum pro programatora se mi jevi nekde mezi 0,27 ­- 0,285 mm­/pixel.
Odpovědět0  0
thomson | 22.5.200821:50
Tak souhlasím s předešlým příspěvkem. Monitor má nějakou divnou povrchovou úpravu. Takže to s těma fotkama mi přijde jako opodstatněná připomínka. A tento povrch má také za následek to, že monitor podle mě není schopen absolutně ostrého písma. A to je podle mě dost problém. Fakt mě z toho bolí oči.
Nepochopím, že jak autor tak majitelé neupozorní na tak zásadní věc! Přeci jen monitor je od toho, že se na něj kouká a čte !!
Jinak barvy jsou fakt super. Ale k čemu mi to je že, když z toho bolí oči!
Odpovědět0  0
Jezevec (111) | 18.5.200815:30
Prošlo mi jich pod rukami desítky, a žádný ­"šum­" jsem nezaregistroval. Máte­-li vadný kus, neusuzoval bych z toho na celý model. Jinými slovy­- nemáte pravdu.
Odpovědět0  0
Splach | 18.5.200819:42
Neřekl bych, že mám vadný kus, to dělá jen ten povrch nad samotnými pixely, nějak divně rozptyluje jejich světlo a vytváří dojem šumu. Až budete mít monitor znovu k dispozici, zkuste se podívat pořádně a napište, zda byste si troufl na něm odšumět fotografii :)
Odpovědět0  0
Splach | 17.5.200821:27
Tenhle monitor jsem koupil hlavně na úpravu fotografií. Bohužel ho půjdu bleskem vrátit, protože jeho porchová úprava je opravdu otřesná ­- zdá se jako by po celé ploše byl vygenerovaný jakýsi šum, což obraz úplně degraduje. Je to obrovská škoda, protože co do barev je to opravdu špičkový panel, ale při úpravě fotek odmítám zjišťovat, kde končí šum u foťáku a kde začíná šumět monitor.
Takže fotografové, tomuhle monitoru se obloukem vyhněte.
Odpovědět0  0
Marek76 | 14.5.200815:13
Pokud jde o to že trochu víc hřeje, porovnával jsem to s EIZO S2431W, které mám v práci a to hřeje ještě podstatně víc ;­)
Jsem s ním maximálně spokojený...
Odpovědět0  0
Polymorph (4) | 11.5.20088:46
Zdar všem, tak ho mám asi týden na stole a jsem nepopsatelně spokojen. Vše funguje tak jak má, ostrost obrazu je naprosto špičkovaá.. Odezva ­"podle mého názoruů je dostačující a ničemu nebrání. Podání barev se mi taky líbí, jen jsem zatím trochu potlačil červenou, která opravdu řvala :­-­) ale jinak je to naprostá paráda­(ale časem to ještě asi poladím­). Čitelnost textu není žádnej problém, jsem od té plotny ccá 1m a vše je čitelný a přehledný.
Řekl bych že to byl dobrej kauf :­-­)
P.S. jednu nevýhodu to má..
Oproti 19­" CRT je to strašně velký :­-D
Odpovědět0  0
Martin Langer | 9.5.200819:33
Mám ještě připomínku, chválíš u tohoto monitoru barvy a dal jsi mu nějakých 72,2% za barevné podání. Zatímco hp dostalo sice jen 64,6%, ale taky 15% penalizaci za špatně podsvícenou pravou stranu ­- když jsem porovnával procentuelně, tak nejtmavší bod Lenova je cca 54% a u HP 60%. Neměly by tedy dostat penalizaci oba nebo žádný? To by pak vycházelo barevné podání lenova na 72,2% oproti 79,6% u HP. Jak to tedy s těmi barvami je? V tomto případě bude asi důležitější subjektivní dojem... Porovnávali jste někdo tyto dva monitory vedle sebe?
Odpovědět0  0
Martin Langer | 9.5.200819:32
Rozmýšlím se mezi tímto l220x a HP w2408h. Hp stojí o 2k víc, což bohatě vyrovnají 2­" navíc. Co mě ale u tohoto monitoru zaráží, je příšerná interpolace. Pochybuju, že na mym notebooku rozjedu nějakou hru na 1920px, takže když si po dlouhé době pustím něco s nižším rozlišením, nebude to výrazně špatné? Anebo se jedná pouze o HW interpolaci a u her se s tím nesetkám?
Odpovědět0  0
Dasein | 26.4.200818:14
Monitor jsem si taky koupil a jsem zatim velice spokojen. Jediny co mi nefunguje je auto­-rotace. Kdyz to zapnu v softwarovym OSD, tak po otoceni monitoru se mi obraz sice taky otoci, ale na druhou stranu! Je tedy vzhuru nohama. Stalo se to nekomu taky? Nevite co s tim?
Odpovědět0  0
Jan Novák | 15.4.20081:02
Tento monitor jsem zakoupil za necelých 9,5 tis. s dph a jsem maximálně spokojen. Měl jsem obavy z inputlagu a v recenzi zmíněné poněkud horší odezvy. Nic takového jsem ovšem nezaznamenal ani v UT2004, UT3, HL2 ­- Lost Coast či STALKERovi. Předtím jsem měl MVA 19­" HP LP1965, se kterým jsem byl taktéž spokojen. Rovněž mne překvapil Radeon HD3850 256 MB, který vše zvládá v plných detailech při rozlišení 1920x1200 a rozumných FPS. Takže ten, kdo si občas zahraje rychlou FPS nemusí mít z Lenova L220x obavy a za ty peníze je to jednoznačně nejlepší volba...:­-)
Odpovědět0  0
DeRp (1) | 2.3.200823:46
Prosim, nema niekto moznost porovnat tento panel s monitorom Lenovo D221, na tomto som pracoval a dost by mi to pomohlo pri rozhodovani. Dakujem
Odpovědět0  0
RADEK CER | 11.3.200823:16
Zdravím

Můžete mi napsat jak jste spokojen s modelem D221?

Děkuji
Odpovědět0  0
Jezevec (111) | 18.5.200815:33
D221 je levný TN panel, takže srovnání je absolutně nesměrodatné.
Odpovědět0  0
waekri (1) | 17.7.20089:58
Nejak jsem nemohl najit verohodny zdroj informaci o tomhle panelu, na oficialní strance se vyskytla chyba, vsude pisou ze je to hybridni TFT s odezvou 5ms, muzes poradit pls? Dik
Odpovědět0  0
9z9 (27) | 28.2.200820:52
Mili autori,
nezlobte se na me, ale meli byste prestat psat recenze pro webove ­"periodika­" a venovat se tvorbe pro papirove casopisy. Vyhoda webu je moznost zpetne vazby mezi autorem a diskutujicimi a prestoze jsem prosil o doplneni porovnani velikosti pixelu v meritku 1:1, tak prosba vyslysena nebyla ­- pritom jsem nebyl jediny, koho tento udaj zajimal. S timto ignoranstvim se zde setkavam snad jiz po ctvrte. Co jsem zde cetl, tak byly odlafknute recenze na zakladni desky pro HTPC PC a ani tam autor v 99% pripadech nereagoval. Kdyz uz o nicem, tak to svedci o vasem nezajmu se svym ctenarum venovat.
Uzijte si zbytek dne a klidny vecer pro tvorbu dalsi recenze, kterou vydate a utecete pryc.
Odpovědět0  0
Izak_001 | 27.2.200815:18
No zarazi me jedna vec, Lenovo vubec neuvadi, ze se jedna o tip displaye S­-PVA.
Timto by se kazdy chlubil a zajima me co to znamena a co je k tomu vede.
Sice nepredpokladam ze zmeni tip panelu u stejneho modelu, ale je to velice divne chovani.
Protoze jako zakaznik si prece vybiram monitor podle parametru a tohle je parametr, na ktery se kouknu jako prvni a kdyz neni uveden, povazuji monitor za smejd.
Odpovědět0  0
Izak_001 | 27.2.200815:19
oprava: zmeni .... NEzmeni
Odpovědět0  0
Miroslav M | 26.2.200810:45
Věrné barvy?
Mám fialovou broušenou vázu,tedy v dením nebo žárovkovém světle.
V zářivkovém světle je šedá a v kompaktní zářivce je zelená.
Když dám bílé pozadí,pouze u CRT a plazmy je fialová !
U LCD je zelená ! Tak snad nějaké lepší podsvícení.
Přeji hezký den !
MaMi
Odpovědět0  0
TristToga | 24.2.200815:55
Nemůžu si pomoct, ale na mém CRT vypadá obraz slečny­(nahoře­)před kalibrací mnohem věrněji, než ten spodní, který je hrozně do červena. Takovou kůži přece nikdo nemá, kromě Simpsonů :­)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 24.2.200816:20
Ano, je to tím, že na původní obrázek je aplikován barevný profil. Již v prvním článku o metodice měření barev jsem na to upozoňoval, že obrázek po kalibraci může vypadat hůře něž před kalibrací. Zkrátka obrázek po kalibraci by byl dobrý na testovaném monitoru, který by neměl zaveden .icc profil. Musíte se soustředit hlavně na barevné rozdíly mezi jednotlivými obrázky, hlavně k tomu slouží. Více zde: https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-FFDE31F6E2022FEFC125714E006939B6.html
Odpovědět0  0
CyberLucas (1) | 20.2.20089:37
Dle webu Samsungu se jedná o S­-PVA stačí zadat do vyhledávače LTM220. http:­/­/www.samsung.com­/us­/aboutsamsung­/companyprofile­/businessarea­/CompanyProfile_LCDBusiness.html
Odpovědět0  0
PaGo | 19.2.200821:10
Zaujal mě graf, kde se uvádí barevné korekce. Netuším ale, jak si svůj monitor zkalibrovat ­(mám právě ten z recenze­). Sondu nemám... je nějaká možnost jak vylepšit barvy?
Odpovědět0  0
Yanicka | 19.2.200816:42
Kdyz ho nikde v CR nemaji. ;O(
Odpovědět0  0
Roman N (1) | 19.2.200820:27
Já ho kupoval na alza.cz a pokud vím, stále tam je. Mám ho zhruba měsíc a musím říci, že se tato investice skutečně vyplatila. Na práci je vskutku dokonalý.
Odpovědět0  0
slondyn (138) | 19.2.200810:34
Mno já mám Eizo S2031W a také si nemůžu stěžovat.
Odpovědět0  0
Michal Růžička | 18.2.200817:31
Mockrát děkuji, že se opět zase jednou objevila recenze monitoru s jinou než TN technologií. Moc doufám, že jich bude jen přibývat, protože TN monitor je vhodný skutečně jen pro hráče.
Rád bych viděl recenze na kvalitní monitory za ještě přijatelnou cenu. Byl by možné zrecenzovat 20­" S­-PVA panel Eizo S2031W, případně 22­" S2231W? _Velmi_ bych stál o jejich recenze na tomto serveru.
Odpovědět0  0
prodr (2) | 18.2.200817:52
s veškerou úctou se přidávám k této žádosti :)
Odpovědět0  0
sonic333 (6) | 18.2.200819:12
Prosim EIZO S2231W :­-D
Odpovědět0  0
Shafa (20) | 18.2.200819:34
Odpovědět0  0
Shafa (20) | 18.2.200819:35
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 18.2.200821:30
Špičkové recenze monitorů jsou na prad.de, mají tam i ono EIZO a především mimořádně luxusní Dell 3008WFP:

http:­/­/www.prad.de­/en­/monitore­/reviews.html
Odpovědět0  0
Shafa (20) | 18.2.200822:20
Mno spickove...
pred tydnem jsem se tam zrovna na to eizo koukal.
Casto misto mereni neco okecavaji na odstavce textu o subjektivnich pocitech. To zrovna spickove neni.

Na druhou stranu jsem rad ze se tam zminuji o svitivosti a jeji regulaci, coz je u lcd dost palcivy problem. Tohle na cz webech nikde neni, a pritom to je jedna z prvnich veci kterych si clovek vsimne ­(hlavne v noci po nekolikahodinove praci­).
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 19.2.20081:11
Jas pocinaje touto recenzi take merim.
Odpovědět0  0
NonTN | 19.2.20082:18
Nedostatecny rozsah regulace jasu ­(presvicenost­) je znakem drtive vetsiny levnych LCD monitoru. Z toho duvodu jsem nakonec zvolil NEC 2090UXi a nemohu si stezovat :­-)
Odpovědět0  0
schali (31) | 19.2.200813:28
prad.de je svym zpusobem tragedie, nerikam ze netestuji spickove monitory viz treba ten Dell, ale jejich zaverum bych veril asi tak jako psanym recenzim v casopisech, to znamena vubec.Staci se podivat jak testuji, jejich hodnoceni odezvy je obvzlaste usmevne.Svyho casu doporucili FS P19­-2 jaku pure hracskej monitor, ted nedavno nakou PVA Belineu 24­", holt nemecky znacky, ja teda svuj nazor na tenhle server mam:)
Odpovědět0  0
Shafa (20) | 19.2.200817:11
Tak tos nemel. Ted ti to jeho ego pekne nanda :­-­)
Dovolit si nesouhlasit s panem vseznalym a jedinym nejchytrejsim v cele slunecni soustave ...
Odpovědět0  0
hudsonstan (64) | 9.5.20082:08
Pravda že FS P19­-2 není čistě hráčský, ale naprosto univerzální a hráče neomezující. Na svou dobu špička. Osobně bych uvítal 24­" verzi P19­-2 se kterou jsem nad míru spokojen, ale je to zdá se problém. Dnešní 22­" a 24­" jsou buď hráčské TN nebo PVA­/IPS grafické. Potřeboval bych obojí... to mám kupovat dva monitory a střídat je na stole?
Odpovědět0  0
Choakinek (1553) | 19.2.200821:29
Aby nás bylo víc, tak se také přidávám k této žádosti otestovat Eizo S2231W.
Odpovědět0  0
Henrich | 18.2.200817:17
Vďaka za super recenziu aj pomoc :­-­).
Dotaz pre majitelov: mate niekdo vadný pixel­/subpixel? Ja mam jeden bielo žiariaci, hoci je to VA technologia! Hreje naozaj slušne.K tomu jasu ­-mal som nejaký čas Samsung 215TW a ten v noci žiaril ako reflektor :­-­),aj farby mal viac ­"cukrikové­".
Odpovědět0  0
Eso Rimmer (50) | 18.2.200816:36
"Velice efektně je vyřešení schování kabelů.­"

Nemělo tam být spíš ­"efektivní­"? :­-)
Odpovědět0  0
Juras (59) | 18.2.200815:45
Prosím, aby jste testovali více 24­" LCD monitorů. Osobně by mě zajímal 24­" LCD NEC 2470WNX. Jinak moc pěkná recenze, jak už bývá zvykem :)
Odpovědět0  0
Jezevec (111) | 18.2.200815:31
Děkuji autorovi za pěknou recenzi, rád jsem viděl okem profesionála pozitiva i negativa. Osobně tento monitor mám k dispozici a tak jeho parametry znám, přesto díky za Váš pohled, myslím, že bude pro mnoho lidí nápovědou za koupit ­/ nekoupit.

Ke hraní her a testování S­-PVA mám lehkou výhradu­- pokud hraje někdo FPS hry s prioritně co nejnižší odezvou, ŽÁDNÝ S­-PVA panel není vhodný, na odezvu jedině TN. S­-PVA panely nejsou prioritně určeny hráčům:­), tak to prostě je.

Děkuji za hezkou recenzi a těším se na další.
Odpovědět0  0
gigik (81) | 18.2.200814:47
jo jeste dodatek, je supr ten prubeh jasu, aspon clovek vi na cem je a kam az to jde sundat ­(u starsich recenzi uz to asi nedoplnite co?)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 18.2.200816:32
Bohuzel doplnit to nelze :­-­(
Teprve s kolorimetrickou sondou jsem schopen zmerit presny jas. Teoreticky jsem to byl schoen i zmerit s optickou sondou co pouzivam na odezvu, podsviceni apod, ale musela by byt zkalibrovana. To v te dobe jeste nebyla.
Odpovědět0  0
vlkodlakus2 | 18.2.200814:37
Tak tenhle monitor jsem mel a po tydnu pouzivani jsem ho i pres urcitou financni ztratu s radosti vratil. Ma matny povrch s velmi divnou strukturou, ktera vyrabi na jednobarevnych plochach neco jako barevny sum. Navic opravdu hodne sviti a v noci se na nej fakt neda divat.
Odpovědět0  0
hibernaculum (11) | 18.2.200814:16
Zdravím,
nevěděl by prosím někdo, jestli ­(a kde­) se dají sehnat .icc profily pro monitor hp lp2065? Zajímalo by mě srovnání s mou ruční kalibrací ­(sondu nevlastním­).
Díky.
Odpovědět0  0
Holda29 (7) | 18.2.200811:51
Jiz par dni ho mam na stole a nemuzu si stezovat. Jsem svatecni hrac, ale i tak mi HL2 a AOE3 prisly naprosto v poradku pro moje potreby. Jinak k podsviceni, pokud si dam cernou na celou plochu monitoru, tak vidim jen tu cernou a v jednom rohu malinko svetlejsi cca. 3cm oblast. Ale pro moje vyuziti ­(potreba velke plochy + amatersky PS­) je opravdu dokonaly za ten peniz
Odpovědět0  0
hudsonstan (64) | 9.5.20082:11
Nechápu že někdo kdo má na to vyhodit desítky tisíc za amatérské využívání PS řeší monitor za 9 tisíc...
Odpovědět0  0
M.Š. | 26.5.20089:01
Pokud jsi student, máš nárok na získání licence k PS za pouhý jeden tisíc se vším všudy – akorát jej pak nemůžet využívat pro komerční účely. Potom řešení monitoru za 9 tisíc smysl má.
Odpovědět0  0
ptr1 | 18.2.200811:42
díky za hezkou a VČASNOU recenzi ­- je pravda, že než jsem ji přečetl, chtěl jsem monitor koupit a až teď se zamýšlím nad čitelností písma a odezvou. Jen chci upozornit: podle ohlasu z pár obchodů tenhle monitor v ČR není a nebude do konce března!
Odpovědět0  0
andrek | 18.2.200810:32
Moc dekuji za pekny test, ktery sme chteli minule. Velice si to cenim. Lenovo 220x sem poradne v CZ­/SK otestovanie nikde nenasel, jen procetl fora kde ho lidi maji.

Hodne sem se o tenhle monitor zajimal a vdiel v nem ­"spasu­" ... za prijatelny peniz kvalita, kterou bych u TN nenasel, velky rozliseni, dobre barvy, ktere sou pro mne dulezite. Skoda te odezvy. Doufam ze to nebude moc vadit.

Vypada to na slusny monitor a urcite o nem budu dal uvazovat.

To porovnani velikosti textu ­- mohlo by to bejt taky v 1:1 ?
Odpovědět0  0
jamaica (1) | 18.2.20089:57
Jaké je tedy resumé,koupit či nekoupit?Potřebuju ový monitor a chci 22­".Původně sem si dělal čáku na HP 2207 ­(který je TN­),ale ted nevim jestli nevzít tenhle.co vy na to?
Odpovědět0  0
OnO | 18.2.20089:26
Pěkná recenze. Škoda té odezvy. Mohli by jste udělat recenzi na BenQ FP241WZ. Myslim že nejsem sám kdo by to oceni. Díky.
Odpovědět0  0
Vidlak z vidlakova | 18.2.20089:15
Prd tomu rozumim, ale kdyz nekdo napise, ze je podsviceni super a pritom prilozi mapu, na ktere jdou videt silene procentualni propady ­(95­-50%!­) v podobe pravidelnych poli, tak nevim zda mam verit tomu co vidim na obrazku a nebo tomu co ctu v textu. Nechtelo by to sjednotit ci vysvetlit, ze namerene obrazce predstavuji neco jineho, nez co jde na prvni pohled dedukovat ??

Dekuji za znazorneni rozdilu vysky pisma, ale neslo by velikost pisma porovnat 1:1 bez toho zvetseni ? Diky nemu jdou videt rozdily ­"lepe­", ale v praxi to nemusi byt prave takovy rozdil­-imho to tim padem odrazuje.
Odpovědět0  0
gigik (81) | 18.2.20089:47
jsem taky pro 1:1 a jeste pridat velikosti panelu k tem velikostem pixelu,

jinac ted koukam na nejakejch 0,255 a nektery ­"stylovy­" weby s malym pismem si musim zvetsovat takze holt radsi vemu 24­" abych si pomohl :­-)
Odpovědět0  0
Norri (9) | 18.2.20088:05
Neda mi to abych si nerypnul. Mam monitor HP LP2465 a tak jsem si udelal male srovnani recenzi:

HP LP2465 : Kdyby nebylo onoho špatného podsvícení, zasloužil by si monitor nějaké to ocenění, avšak tento hrubý nedostatek nelze tolerovat. ­(56,4%­)
Lenovo L220x : Hráči jistě raději sáhnou po nějakém 2ms panelu, který jim zaručí lepší zážitek a rychlejší reakce. Tyto monitory však obvykle nemají tak dobré podsvícení, barvy a ergonomii, takže zde je dnešní Lenovo převálcovává na plné čáře. ­(56.3%­)

Je mi jasne ze do takove recenze se musi promitnout i subjektivni hodnoceni ­(procenta mluvi asi objektivneji­) a za tu dobu mezi recenzemi se musel zmenit i pohled na podsviceni ze strany autora. Osobne jsem s HP moc spokojeny a verim ze i tenhle monitor bude super. Ale nemenil bych. 24­'­' je 24­'­' :­-)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 18.2.200811:59
... jo ale kčemu je hráčí o něco lepší podsvícení barvy a ergonomie ... když se mu při hraní rozdvojují hrany a obraz šmouhatí ..... ?????
Odpovědět0  0
Norri (9) | 18.2.200812:39
Neresim to z pohledu hrace, ale z pohledu nekoho, kdo pracuje s fotkama. Ale obcas si na tom neco zahraju a s nejakyma rozdvojenyma hranama nemam zadny problem...
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 18.2.200813:16
... no jistě .... hráč sáhne pro rychlém TNku a někdo kdo dělá s fotkama po neTNku .... takže nevím co řešíš ....
Odpovědět0  0
Norri (9) | 18.2.200814:03
Ja? :­-­) Ty jsi do toho zacal zatahovat hry. Ja jsem pouze poukazal na to, jak se muze lisit hodnoceni stejneho podsviceni na dvou monitorech v podani jenoho autora...
Odpovědět0  0
nexflex | 18.2.200815:12
Problem je ten,ze kdyz sedis kolmo tak barvy sedi, a trochu se podivas z jineho uhlu­(naklonis hlavu­) a barvy jsou jiny.Luxus :­( Na prave strane je opravdu tmavsi.Druhy luxus.A navic neskutecne pece.Jak elekronika vzadu tak samotna obrazovka.Recenze je jedna vec a realita je druha.
Odpovědět0  0
František Pecen | 2.4.20089:15
O kterém monitoru hovoříš ­- o HP LP2465, recenzovaném Lenovu nebo nějakém herním TN?
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 18.2.20087:57
žádného inputlagu nebo dvojení objektů jsem si při hraní her a filmu nevšiml a nebo už jsem starý a prd vidím, taky možnost :­-­) nicméně oproti 24­" LCD HP s TN technologií je to rozdíl obrovský a TN už dnes opravdu ne :­-)
Odpovědět0  0
snajprik (1564) | 18.2.20086:32
Pekna recenzia. Až na tu skoro 35ms odozvu a skoro 100W spotrebu, by to bol aj celkom zaujimavi kusok. škoda
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.