reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Fujitsu P27T-7 LED: monitor, po kterém budete toužit?

12.6.2013, Pavel Kovač, recenze
Fujitsu P27T-7 LED: monitor, po kterém budete toužit?
Dnes jsou HD monitory již nižší standard. Ten, kdo si přeje něco víc, musí se poohlédnout po WQHD monitoru. Hodně rozruch v těchto vodách udělal Dell, nyní však přichází i Fujitsu se svým kouskem. Porazí Dell? Právě na to se podíváme v dnešní recenzi.

Odezva


Poměrně velké zklamání se odehrálo v odezvě. Není to tím, že by měl monitor vysloveně špatnou odezvu, ale faktem, že nelze regulovat OverDrive a potažmo překmit. Ten je totiž docela výrazný a odezva kvůli tomu dost trpí, resp. je hodně viditelná. Pokud si však projdeme konkrétní hodnoty rise a fall, tak zjistíme, že odezva je velmi rychlá. Bohužel prakticky všude se objevuje překmit, a ten je pro oko dobře viditelný.


 - odezva tabulka





Všimněte si, že se sem tam objeví překmit i u odezvy fall. Zde to není tak obvyklé, naštěstí to také není ani moc vidět. Naopak co je hodně vidět, je překmit u rise. Ten často dosahoval i 30%, což je opravdu hodně.

 - odezva graf

A jako důkaz velikosti překmitu slouží odezva 0-175-0. Všimněte si vysoké špičky u odezvy rise. Tato špička je zkrátka dobře vidět i při pouhém pohybu okna po ploše Windows. Škoda.


 - odezva 0-175-0

0-175-0 (20 ms na dílek)


U odezvy 50-200-50 je tomu obdobně (jen je použito pro měření jiné měřítko). Velikost špičky je však téměř totožná.


 - odezva 50-200-50

50-200-50 (20 ms na dílek)


Inputlag


Délka inputlagu bohužel trošku zklamala. Ihned po zapnutí monitoru bude asi všem jasné, že na hry to moc nebude. Doba jakou potřebuje monitor na zpracování obrazu je 23 ms.


 - inputlag

Inputlag (20 ms na dílek)


Sledování videa


Při sledování videa oceníte hlavně vleklost obrazu a polomatnou povrchovou úpravu obrazu. Právě povrch dává filmům trošku živější vzhled. Nejvíce však oceníte velmi kvalitní podání barev v režimu sRGB. Rozhodně se nesnažte zapínat režim Video, který sice barvy trošku přikrášlí a zapne dynamický kontrast. Bohužel gamut je už hodně mimo sRGB a modrá barva tak u většiny filmů vypadá divně. Je škoda, že výrobce neumožnil zapnout dynamický kontrast samostatně pro každý režim. Musíte spoléhat na přednastavené režimy.

Trošku také zamrzí průsvit v dolní i horní části obrazu. Nejsou však nikterak velké a pokud se na monitor nedíváte v úplné tmě a na film co se odehrává ve tmě, tak si jich ani nevšimnete. V tomto ohledu patří monitor k lepším až nadstandardním.





 - průsvity pdosvícení

Fotografie podsvícení


Na grafu můžete pěkně vidět, kde se průsvity nacházejí. Nejsou nikterak velké a prakticky neruší.





Podání černé barvy je vzhledem k technologii lehce lepší. Je to dáno polomatnou povrchovou úpravou obrazu. Díky ní mají filmy solidní hloubku. A abych nezapomněl. Odezva je u filmů obvykle dostatečná. Ovšem párkrát jsem se setkal s viditelným překmitem, který se u filmů projevoval nepříjemným šumem v obraze.


 - jas černé barvy při maximální jasu


 - jas černé barvy při 120cd/m2


Hraní her


Hraní her je obvykle jen otázka odezvy a inputlagu. Samozřejmě i barvy vstupují do hry, ale ty obvykle hráči moc neřeší, a tak se jejich komentářů vyvarujeme. Více v dalších kapitolách. Odezva je velmi dobrá, tedy do doby, než si uvědomíte, že prakticky všechny objekty, co se po obraze pohybují, mají jakýsi světlý stín. Ten je dán hodně výrazným (až 30%) překmitem. Samozřejmě hodně důležitý je taky inputlag. Ten bohužel u her moc nedostačuje. Ihned při prvním otočení si zkušené oko a ruka všimne, že obraz má zpoždění. Rekreačnímu hráči to vadit ovšem nebude.




Pokud tedy patříte mezi profesionální hráče, tak se tohoto monitoru raději vyvarujte. Nejde o herní monitor. Naopak pokud hledáte monitor na video či webovou grafiku, tak je ten pravý, ale o tom až později.

reklama