reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.6.2011, Petr Štefek, recenze
Do testu se nám dostala vlajková loď společnosti Logitech v oblasti reproduktorů k PC. Zbrusu nový set 5.1 se chlubí výkonem a také integrovanými převodníky pro dekódování prostorového zvuku.
kdo ví | 29.4.201214:16
Zdravím,

mám dotaz protože tomu až tak nerozumím, nejde přimo o tyto repro ale o tuhle větu..­"Máme zde dva optické vstupy, na které můžete přivést signál z přehrávače nebo zvukové karty ­(v případě kodeku to raději nezkoušejte, protože jeho kvalita je typicky nízká­", co přesně znamená? O jaký kodek jde? Mám notebook bez hdmi a k němu připojený projektor na filmy, potřebuju vyřešit 5.1 zvuk , přemýšlím o Creative SOUND BLASTER X­-Fi Surround 5.1 Pro ­(není moc velký výběr mezi ext. zvuk.­) s AV recievrem propojený právě tímhle digitálně optickým audio kabelem, jde to? díky za případné další návrhy.
Odpovědět1  0
BiZZ | 23.8.201119:42
Zdarvím, doma mám z­-2300 a nemůžu si stěžovat. Po koupení mě asi jako každého překvapila velikost satelitů. Ono aby ne, 2.5 ­" a 40W RMS ? To mi bylo hnedka nějaké divné. Netrvalo dlouho a jeden ze satelitů jsem odpálil :D Pořídil jsem si tedy nové repro ­- 16,5 cm na středy a 2.5 ­" výšky ;­) Bedny jsem použil z bývalé hi­-fi sestavy, která dávno nefungovala. A můžu vám říct, že změna je radikální a detaily zvuku se zvedly minimálně o 100%. Tamty čínský chrchlátka už nechci vidět. Subwoofer jsem neměnil, mám rád hodně basů a tednto mi zatím bohatě postačí. Takový to duc duc zahraje v pohodě ;­) Jako příští repro plánuji nějaké větší pioneer nebo JBL :­) Tyto šmjdy ve výše uvedené recenzi bych si NIKDY nekoupil ;­) Barek
Odpovědět0  0
egsydbhfn | 4.2.201214:31
az na to ze JBL je Čína a Logitech je Švícarsko :­-D
Odpovědět1  0
xmarek (63) | 12.6.201117:28
Pěkná recenze, která se nesnaží vnutit čtenáři, že se jedná o nejlepší repro k pc. Minimálně s ní nemám pocit, že by byla dobře zaplacená firmou, která je zde recenzovaná což se v případě např. Hulána povědět nedá.
Odpovědět0  0
Hal Emmerich | 12.6.201113:50
Mám doma Z5500. Používám původní kabely dodané k sestavě. Jsou tak 2x delší než potřebuju a celkem teňounké. Vyplatí se zainvestovat do tlustších kabelů správné délky? Bude rozdíl znatelný? Thx.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 12.6.201117:06
Asi bych neinvestoval a spíše je zkrátil ...
Odpovědět0  0
Hexer(zaregistrovany) | 12.6.20111:01
Tak si to tady procitam a zacinam mit pocit ze v CR mame same virtuozy s absolutnim sluchem :­)

Muj nazor je ze mam rad cisty zvuk :­) ale hold slysim tak jak slysim :­)­) a bednicky za 8tis mi prijdou prilis drahe :­)

2tis za repro mi prijde na hranici unosnosti kdy si predstavuju ze dostanu bedynky s pro me peknym zvukem :­) pokud ma nekdo tu smulu ze slysi kazde zakriveni zvukove vlny tak ho lituju :­) a hold si musi koupit nejake drahe repro...
Odpovědět1  0
Bunik (60) | 13.6.201112:34
Pokud vám stačí vaše repráčky a jste s nimi spokojený, tak proč ne že. :­)
Na druhou stranu nemusíte být žádný virtuóz aby jste poznal rozdíl mezi kvalitnějšíma. :­) Jediné co vám chybí je zkušenost. A to se dá napravit jedině návštěvou nějaké poslechovky s vašima oblíbenýma nahrávkama že. :­)­)
Takže žádný virtuóz, jde jen o to kolik času strávíte posloucháním hudby­/sledováním filmu, jak moc si toho vážíte, kolik tomu chcete obětovat a jak jste­/nejste spokojen s vaším aparátem. :­)

PS: Nemyslíte spíš pokud má někdo to štěstí a slyší? :­)
Odpovědět0  0
NRX (170) | 10.6.20119:41
Zbožňujem tieto akademické debaty ;­-­)

Osobne doma používam Z­-5100, ktoré som dostal ako dar, takže ma nestáli ani korunu. Používam ich výhradne na hry, lebo na PC nepozerám filmy, hudbu a za tie peniaze ide o najlepšiu ­"investíciu­" a kvalitu akú som kedy mal ;­-­)­)­)

Teraz sranda bokom, osobne by som ich nemenil, lebo mi na tie hry postačujú a vyhovujú spracovaním a veľkosťou. Chýba mi pri nich síce lepšia konektivita ­(majú len analóg­) aby som mohol pripojiť k nim napr. Xbox, ale rozhodne by som nebral oddelený receiver, subwoofer a 5x repro. Jednoducho nemám na to priestor a hotovo. Bodka.

A pre tých čo by mali námietky na ich kvalitu a že neviem o čo prichádzam a podobne, tak na hudbu mám vyhradenú zostavu z NAD a Dynaudio Audience 52 SE, takže s kvalitou posluchu na mňa nechoďte ;­-)
Odpovědět1  0
NRX (170) | 10.6.201110:17
Sekol som sa ... asi sú to Z?­-5100 :­-P
Odpovědět0  0
NRX (170) | 10.6.201110:19
Teda Z?­-5300, to bude tým piatokm ;­-)
Odpovědět0  0
Boomy (13) | 10.6.20117:26
Doporucil bych autorovy jednoduchy tryk, vemte rdroj signalu­(idealne nepretrzity sum­) pro vsechny satelity, otocte ovladani doprava, a na merici spotreby sledujte kolik bude mit soustava odber ze site, jednoduse tak zjistite, kolik asi tak zvladne zesilovac vyprodukovat Watu. ps: povedcinou to nebyva ani tak problem zesilovacich casti, jako jeho napajeci sekce­(v kvalitnich zasilovacich onkyo­/denon je dost velke trafo, ktere v techto setech proste nenajdete­).
Odpovědět2  0
theedge (3) | 9.6.201113:36
Za ty peníze už jde koupit reciever + 2.0 regály a to je úplně jiná káva. S recievrem má člověk navíc možnost budoucího rozšáření na 5.0­/5.1 ve velmi slušné kvalitě. Za 8k si kupovat ozvučení od Logitechu je nesmysl.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 9.6.201113:43
Osobně myslím, že levný reciever a regály nebude to pravé, Asi bych šel cestou spíše integráče s DACEM, jako transport slušnou zvukovku a nějaké slušné. Na nějaký prostorový zvuk si pak ani nevzpomenete. Levné multikánály jsou obecně zlo:)
Odpovědět0  0
theedge (3) | 9.6.201114:19
No myslím si že není třeba v této cenové hladině brousit do hifi a řešit rozdíl mezi integráčem a recievrem. Rozdíl v tom samozřejemně nějaký bude ale zdaleka na takový jako mezi Logitechem a AV recievrem.
Problém totiž je že žádný integráče s DAC nejsou. Vím jedině o Onkyo A­-5VL a Harman Kardon HK 3390­/3490. Oba jsou přes 8k samotní, takže to je už opravdu jiné řešení. Navíc na ten HK jsou dost rozporuplné reakce.
Za cenu do 10k rozhodně něco jako Yamaha RX­-V367 a Heco Victa 300­/301.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 9.6.201115:51
Těch kombinací, co lze vytvořit je mnoho ... hodně nesouhlasím, že v ceně okolo 10 tisíc nemá smysl řešit rozdíl mezi AV recieverem a integráčem. Možná byste byl překvapený o kolik spolehlivě přehraje 2­-kanál okolo 10 tisíc reciever s cenou přes 20­-30k ve stereu:­).

Jinak lze jít samozřejmě cestou opravdu levný integráč za cenu okolo 4­-5k + slušná zvukovka + repro. tady už se do 12k vlezeme.
Odpovědět0  0
theedge (3) | 9.6.201116:11
Nerozumíme si :­-­) To že i relativně levný integráč většinou přehraje AV reciever je pravda a nijak to nezpochybňuji. Jenomže už jsme s tou debatou tam kde jak jsem říkal je zbytečné se bavit. Navrhoval jsme sestavu do 8k. I těch 12k co říkáte vy už je o 50% víc :­-­) tak můžeme jít do nekonečna ... A to by mě ještě zajímaly ty integráče za těch 4­-5k. Nějak toho v této cenové relaci moc nenacházím.

A integráč bez DAC je k PC většinou k ničemu protože to znamaná mít PC umístěné co nejblíž toho zesilovače ­(kvůli délce analogového kabelu ­) což má málokdo. Navíc to vyžadujue onu zvukovku s kvalitním analogovým výstupem která taky není zadarmo. Nebo přikupovat externí DAC, což je opět další investice navíc v řádu tisíců.

Těch reálně použitelných kombinací je právě velmi málo a do protivky PC bednám Logitech jednoznačně cenově a univerzálností doporučuji AV reciever.
Odpovědět0  0
jkmaxfli (8) | 9.6.20118:53
Nebudu se zde rozepisovat,co to mistři z Logitechu vytvořili za paskvil,jedním slovem je to HRŮZA.Jsem rád,že mám stále funkční a pro mně plně dostačující Z­-5500.
Odpovědět4  0
vivid.sk (12) | 9.6.201110:41
Nechcem ti kazit radost, ale ta Z­-5500 je podobny paskvil, takze sa prilis netes.
Odpovědět2  1
jkmaxfli (8) | 9.6.201111:17
Prosím tě,než na něco zareaguješ,tak si přečti co jsem psal.
Na nic se těšit nemusím,já Z­-5500 vlastním a jsem z nich už 2 roky velice potěšen!
Odpovědět2  2
Nolwendil (16) | 9.6.201113:23
No on tím asi myslel, aby ses příliš netěšil z jejich vlastnictví. Má je kámoš a upřímě, dle mého názoru se nehodí ani na filmy ani na hudbu. Na hry IMHO taky ne, právě kvůli špatnému vykreslení prostorového obrazu. Tedy prakticky totéž, co tento nový model. Ale pokud Ti jde jen o kravál, tak ten udělají pořádnej, to zase jo...
Odpovědět2  1
jkmaxfli (8) | 9.6.201113:45
Já se ale nemám proč příliš těšit z jejich vlastnictví???!!!
Když je vlastním 2 roky ,tak jak se z nich nemůžu těšit,to je nepochopitelný co sem píšete!

Chlapy:já je mám 2 roky a těší mně moc moc moc,jsou super a neměnil bych,tak stále nepište ve formě,jako že je ještě nemám.
Odpovědět1  2
Jiří Krsek (16) | 9.6.201114:16
neměnil byste jen z toho důvodu, že jste neslyšel kvalitní repro a tím nemám na mysli značky Logitech, Creative, Genius apod.
Jinak souhlasím, že Vaše reproduktory jsou nejlepší v kategorii PC. Já bych si je ovšem za tu cenu nikdy nekoupil ­- stačí přihodit pár tisíc navíc a máte o několik tříd vyšší kvalitu
Odpovědět2  0
jkmaxfli (8) | 9.6.201118:25
Jak si můžete být tak suverénně jistý,že jsem neslyšel kvalitní repro?,myslíte ,že kvalitní repro doma nevlastním?Logitechy mám pouze u PC.U domácího kina mám 7.1 receiver Pioneer za 18K a 5x repro JBL ES80 za cca 30K,mně to stačí,zvuk je k pošušňání,na dražší nemám a uznám,že s Logitechy se to nedá srovnat,ALE:mrkněte na rozdíl ceny !!!!!!!
Odpovědět3  2
vivid.sk (12) | 9.6.201122:05
Rozdiel ceny sice mozes spominat, ale ked si pozries kolko stali Z­-5500 nove, a aky ­(nahovno­) zvuk ti ponukaju, tak musis uznat, ze pomer cena vykon je velmi zly.
Myslim, ze najdes lepsie hrajuce bedne k PC za menej penazi ­(a nemusia mat ani zaplatenu nalepku THX­).
Tolko v skratke k predrazenym Z­-5500.
Odpovědět1  0
Paja55 (1) | 10.6.201113:34
tak teda nevim, ale myslim že poměr výkon cena byl u Z­-5500 dobrý, hodně dobrý. Já je koupil za 6000 nové.... v tomto článku vzpomínané Onkyo jsou asi lepší....ale za tu cenu... tušim že stály 14tis, tak to sorry, ale na hry a semtam film na PC je to hodně.
takže kdyžtak napiš lépe hrající bedny, které pořídím nové za 6tis když si tak chytrý....
Odpovědět1  0
KILLERZ | 7.11.201122:14
OMG JBL? odkdy se firma JBL považuje za slušnou značku pro domáci ozvučení?to si země děláte prdel.JBL je nejhorší co sem snad kdy v HIFI a autoHIFI slyšel.a že sem toho postavil už dost.jeto prostě obyč ČÍNA se znakem firmy.navíc PIONEER mam sice rád ale jeto v HIFI střední třída.Ikdyž třeba v autoHIFI mam radia odnich nejrači.
Odpovědět1  0
danton (24) | 14.11.20188:02
Kvalitní repro nevlastniš, díval jsem se přes okno v kuchyni a viděl jen bednu od rádia po drátě...
Odpovědět1  0
Bořík (3) | 12.6.20118:02
Docela Ti závidím, že z nich máš radost a že Tě těší. Já je mám už hodně let a pořád přemýšlím nad tím, kdy je hodím do kopřiv. Jak už tady někdo psal: randál udělají slušný, ale to je pro mě bohužel málo. Kvalitní zvukový projev je o něčem jiném. Stačí si zajít do nějakého Hifi studia a poslechnout si něco jiného. Uznávám, že v této cenové kategorii nemůžu čekat zázraky, ale přece jenom kvalitnější zvuk bych mohl očekávat.
Odpovědět1  0
Mnemonic (18) | 30.6.201117:48
Je to pravda, na poslech muziky jsou naprosto bídné. TAky jsem po nich neskutečně toužil,a le naštěstí jsem měl možnost je vyzkoušet a s díky jsem odmítnul, hrály nahlas, ale mezi výškami ­(které ani tak nebyly moc echt­) a basem, kterých bylo na můj vkus víc než je zdrávo nebylo nic a to za cca 10 000 ­(v té době­). Rozhodně jsem byl více potěšen poslechem Logitech Z4 nebo klidně x230. Po nějaké době pátrání jsem k PC pořídil altec lansing a to je proti logitechu jiné káva. Neříkám, že to je extra bomba, ale na poslech muziky mnohem lepší. Dneska už se mi na ně taky doma jen práší, občas je vytáhnu na nějakou kalbičku na chatu, ale oproti logitechu mnohonásobně lepší. NA muziku rozhodně.
Odpovědět0  0
logitech | 4.2.201214:28
z­-5500 neni delanej na hudbu ,ale spise na filmy a hry!! Na hudbu byl delanej Logitech z­-2300 ,nejsem zadnej audiofil ,slysel jsem Altec ,Genius ,Creative a Logitech. Logitech se mi zda mezi nima nejlepsi ,mezi plastakama jako jsou vsichni az na genius je Logitech designem v budoucnu. Mohl by byt levnejsi ,ale vsichni tady zapomeli na kvalitu ne reprodukce ,ale vseho ostatniho. Vlastnim 5let Logitech X­-530 a zatim bez problemu ,ostatni znacky jsou uz vetsinou po reklamaci,co se tyce z prumeru.­(pc reproduktory­) sere me ze lidi tady machrujou a furt stale dokola jsem serou znacky za penize uplne jinde.
Odpovědět0  0
Igor B. | 5.11.201120:50
A jakou zvukovkou to tvůj kamarád ­"napájí­"??? esi nějakou šitkou za pár stovek tak se není čemu divit!!! Když už si koupíš takové repráky, tak to nesmíš ošidit na zvukovce jinak aj sebelepší repra s ubohou zvukovkou budou hrát jak nějaké plastové repro z tržnice
Odpovědět0  0
krabicka3 (3) | 13.6.201111:30
Naprosto souhlas. Mam je taky uz pres 2 roky a pomer cena vykon je fantasticky! Na muziku to uplne neni, ale da se. Nicmene filmy a hry jsou bomba. Ovsem chce to digitalne pres optiku nebo coax. 3,5 jacky stoji za prd. Chapu nektere uzivatele, ze to videli u nekoho doma a ten to mel pres jacky...jasne to velky dojem udelat nemohlo.
Odpovědět0  0
Hnizdo (441) | 9.6.201112:25
Z­-5500 jsou to nejlepsi repro pro pc, ktere bylo kdy vytvoreno. A slysel jsem i ty chvalene Gigaworksy, pet let je mam a nic lepsiho jsem nenasel. Nez tu zacnou kvicet hifiste, necht si zvyrazni fixou na monitor ­"pro pc­". Na hudbu tu mame Ancient Audio.
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 9.6.201113:04
Z­-5500 jsem měl v kanclu jednu dobu, protože zbyly a byly lepší než tyto testované reproduktory. Ani zdaleka to ovšem nejsou ty nejlepší repro pro PC. Pokud berete v úvahu jen efektnost a sílu reprodukce, pak asi ano ... nikoli tak ovšem v čistotěm nezkreslenosti a dynamice.
Odpovědět1  0
Petrovic (10) | 9.6.201116:56
Osobně ma Creative GW T3 a kámoš má Logitech Z5500,Logitech sice nemá v basech a důraznosti konkurenci,ale ve všech ostatních ohledech ho zašlape Creative do země.
Odpovědět1  1
shbsbndc | 4.2.201214:41
creative neni spatnej ,ale cetl jsem diskuzi ze ty slavny 7.1 700W RMS hraji huř jak Z­-5500 505W RMS tady se pozna ze vykon neni vsechno
Odpovědět0  0
Hnizdo (441) | 9.6.201122:35
V tom pripade jste mel spatny kus. Cistota prednesu a dynamika je prave to, ceho si na Z­-5500 cenim.
Odpovědět0  0
Robert91 | 11.6.201119:35
Nezbývá mi než souhlasit.Sám je sice nemám,ale mám v plánu si je pořídit,už také proto,že je chci ke své PS3 připojit pomocí optického vstupu.Ať si každej remcá co chce,ale když je někdo tak chytrej,tak ať mi řekne o jiných 5.1 repro do stejné ceny,které optickým vstupem disponují....No?Já teda o žádných nevím
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 12.6.201110:49
To máte pravdu, jako nekonzolista jsem tenhle fakt poněkud opominul.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.