reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část

3.10.2006, Jan Vítek, recenze
Megatest 18 USB kamer - vyhodnocení 2. část
Dnes zakončíme téma posledních dní - test 18 USB kamerek od výrobců Creative, Genius, Hercules, Labtec, Logitech a MSI. I dnes to bude 9 výrobků, mezi nimiž patří 7 k portfoliu Logitechu a zbývající dvě k MSI. Která tedy nakonec předvedla ten nejlepší výkon?
Po notebookových verzích se s Logitech Quickcam Pro 5000 vracíme ke stolním kamerkám. Jde o kamerku ne nepodobnou dnešní první Quickcam Communicate STX Plus.



Senzor
VGA senzor
Nejvyšší rozlišení - statické1280 x 960 (interp.)
Nejvyšší rozlišení videa640 x 480 30FPS
OstřeníAutomatické
RozhraníUSB 2.0 (komp. s USB 1.1)
Zoomano


Stejně jako ona je vybavena štítkem pro čočku, tedy zde spíše hledím, má podobné rozměry a stejný ohebný podstavec. Vypadá tedy slušně a již jen zbývá zjistit, zda podá také slušný výkon.



Koláž byla zachycena vyborně jasnými barvami. Červená a žlutá barva zde přímo září do prostoru a stejně tak fotografie nalevo je zachycena ostře a věrně.



Duhový přechod již zklamal a přímo ignoruje, že existuje nějaká zelená barva, když ji zobrazuje spíše jako světle modrou. Také červená zde přechází spíše ve vínovou a z prvního obrázku si zde nevzala téměř nic.



V uměle osvětlené místnosti se zelená barva již kupoduvu ozvala a obraz hned vypadá jinak a vyrovnaněji. Červené ovšem i tak zůstal vínový nádech, ale u tohoto nastavení se u leckterých kamer nedočkáme téměř ničeho, takže zde jde jednoznačně o plus.



Zde se vše s prodlouženou expozicí ještě zlepšilo. Obraz vypadá daleko lépe než když jej kamera zabrala za denního světla. Že by tato kamerka byla nastavena speciálně na špatně osvětlené místnosti?



U jemnějších přechodů se za denního světla opakuje problém se zelenou barvou, kde barva se ve čtvrtém pruhu téměř nevyvíjí. Naopak červená zde zase získala svůj původní lesk a u ní je vše v naprostém pořádku, stejně jako u modré.



Modrá barva kamerkám obecně nezpůsobuje větší problémy, ale zde nežádoucně proniká i do přechodu černé a bílé. Přechod samotný je až na poslední skok na čistě bílou dobrý a bez svislých pruhů.



Zachycení milimetrového papíru není co do ostrosti dokonalé, ale i tak automatické ostření odvedlo dobrou práci. Zde si také můžeme všimnout pronikání modré barvy do obrazu, stejně jako velmi nízké soudkovitosti.


- klikněte pro zvětšení -

Kamera se viditelně nehodí pro světlá prostředí. Zde byl obraz celkově přeexponovaný, i když ostrý. Ovšem zcela ojediněle se zde objevil problém s jasně růžovou skvrnou ve středu obrazu, která je velmi nepříjemná.
reklama