reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.1.2007, Pavel Kovač, recenze
Máte zálusk na velký monitor a zdá se vám úhlopříčka 24" (1920x1200) málo? Možná právě pro vás je zde nový 30" (2560x1600) monitor od společnosti HP. Tento obří LCD panel využijete na pohodlnou práci s více programy, sledování HD videa, v CAD či pro editaci videa a navíc se můžete chlubit návštěvám. Ale je zde jeden háček - na jakýkoli menší panel se poté přechází velmi, velmi těžko.
1  2  
fiodor | 22.11.201011:08
Dobrý deň, mám DVD Denon 3910 s HDMI 1.1 a DVI s HDCP výstupom. Po pripojení na tento monitor obidvomi spôsobmi sa vstup síce detekuje ale obraz sa neobjaví... Robím niečo zle alebo to nepôjde vôbec? Ďakujem za odpoveď.
Odpovědět0  0
Tomcek666 | 17.7.200820:16
Tak mám tento monitor doma. Uspesne jsem ho vyzkousel v praci na pocitaci s GF8600GT, zadny problem. Doma mi vsak na Gigabyte GF8800GT­/512 nejede, porad se tvari jako bez signalu...ani v dosu ani we Windowsech ­(zkouseno jako druhy monitor a s nastavenim 2560x1600 i 1280x800­). Dle diskusnich for na netu ma tento problem vic lidi v kombinaci s GF 8800GT. Kde je chyba? A je to chyba grafiky nebo monitoru?
Odpovědět0  0
Tomcek (11) | 21.7.200815:27
Tak opět si odpovím sám...vadná je moje 8800GT. Vůbec jí totiž nejedou DVI výstupy, sice monitor detekuje ale na něm není žádnej obraz..jak duallink tak singlelink. Zkoušeno na více LCD :/
Odpovědět0  0
Tomcek666 | 7.7.20088:56
Jeste jeden dotaz..dle disk.for na netu tenhle monitor umi pouze 2560x1600 a nic jineho nezobrazi. Vsechno ostatni udajne musi obstarat graf.karta a ne kazda umi takhle obslouzit monitor i v DOSu­/biosu. Udajne snad na ATI se obraz objevi az ve Windows. Mate s tim nekdo zkusenosti?! Nebo vubec zkusenosti s duallink DVI?
Odpovědět0  0
Jan Červený | 7.7.20089:33
Je to pravda, odzkoušeno na grafice ATI x1900xtx ­- obraz naskočí až ve Windows. Nevím jak je to u nových ATI karet. U karet nVidia to není problém, tam je obraz i před bootem.
Odpovědět0  0
Tomcek (11) | 7.7.200813:19
Aha...to me docela potesilo, mam GF8800GT. Takze recenzent zde vlastne nehodnotil interpolaci monitoru, ale graficke karty?! ;)
Odpovědět0  0
Tomcek666 | 7.7.20080:39
Pls nevidel jste nekdo na netu ci nekde jinde test inputlagu u tohoto monitoru? Udajne diky absenci OSD je inputlag nizky,ale nikde jsem to nevidel zmereno. Tohle je zrejme jedina sance na velkej monitor s dobrym obrazem a poz.uhlama co by mel zaroven malej inputlag. Jsem na to dost haklivej a vsechno nad ~20ms mi velmi vadi.
Odpovědět0  0
Tomcek (11) | 21.7.200815:26
Tak nevydržel jsem, už je doma :­) Inputlag buď nulovej, nebo i při přímé konfrontaci s CRT postaveným vedle lidským okem nepostřehnutelnej. Naprostá spokojenost, i odezva výborná!!!
Odpovědět0  0
MZetko | 23.6.200815:30
Co mi doporučíte? Koupit si ji nebo ne?
Hlavně bych ji použil na programování, střih videa, webdesign. Je to pro to dobrá volba ­(s ohledem na to podsvícení atd.­)?
Odpovědět0  0
Jan Červený | 23.6.200818:45
Dobrý den, mám stejné zaměření jako Vy, takže se pokusím dát Vám fundovanou odpověď :­) Na webdesign je monitor postačující, ale pokud by jste chtěl nějakou profesionálnější práci s fotografiemi nebo pre­-pressem, pak jej nemohu doporučit. Nelze jej pořádně zkalibrovat ­(nemá žádné OSD­). Jeho předností je obrovská plocha, která se obzvlášť hodí na programování, kdy vidíte najednou velkou část kódu, což práci jednoznačně usnadňuje. Střih videa ­- v tomto případě je asi tento monitor vůbec nejlepší. Podsvícení zrovna neexceluje jasem, ale je vcelku rovnoměrné. Každopádně za dnešní cenu ­(myslím že kolem 20 000 Kč­) je to bezvadná koupě.
Odpovědět0  0
Guss | 22.4.200817:10
No nevím, řekl bych obstojný standard. Přešel jsme před měsícem z devatenáctky CRT na 24­" LCD. První den jsem byl nadšený jak je ten panel velký, pak nadšení rychle opadlo a teď už je 24­" vysloveně málo. Občas se mi skoro zdá, že je menší než stará devatenáctka! Bral bych tak dvacet centimetrů navíc na šířku a deset na výšku, to by konečně byl opravdu rozumný standard na práci. To ani ta třicítka nemá. A oni budou psát o obrech...
Odpovědět0  0
JayZ | 16.4.20089:01
Dobry den, chcem vas poprosit o radu, da sa monitor LP3065 propojit napr., s DVD prehravacom, externym tunerom a pod. cez redukciu DVI­-HDMI, alebo nejake ine riesenie. dakujem za radu.
Odpovědět0  0
kozanek | 16.3.200819:51
Dobry den,
nemohu vysunout nohu nahoru jak se to dělá. Točit s tím jde otáčet ale nepřišel jsem na to jak se to vysouvá nahoru.
Odpovědět0  0
eSc | 26.3.200818:43
Na nohe stojana je tlacitko, taky obdlznik, zatlac stojan a stlac a noha sa predlzi :­-)
Odpovědět0  0
eric appla | 9.7.200722:56
mam dotaz cim je zpusobeno ze monitor najede az po startu windows? Mam X1950PRO Saphire Atlantis Ultimate, je nejaka cesta z toho ven? To je znacne neprakticke kdyz clovek nevidi BIOS ani bootovaci nabidku
Odpovědět0  0
tamaw (2) | 7.9.200717:03
Já jsem tento monitor zakoupil dnes, boot a BIOS se zobrazuje normálně. V diskuzních fórech se uživatelé opravdu zmiňují o těchto problémech, zejména v kombinaci s GPU ATI ­(nicnémě jsem narazil na tento problém i v kombinaci s GF8800GTX­). Osobně mám GF8800GTS od ASUS.
Odpovědět0  0
CoolerXP | 11.9.200723:45
ani mne nejde. Ked som ho skusal na X1950pro AGP vsetko islo v pohode. Odkedy mam platformu s PCI­-E tak v DOS­-e nevidim nic. Je to velmi neprakticke a nemozem tak ani nainstalovat system, pripadne urobit recovery... Viete niekto v com to moze byt?
Odpovědět0  0
Juras (59) | 27.10.200713:43
Neco takového jsem zazil, kdyz mi odesel jeden kanal IDE radice na zakladni desce a mel v jsem nem zapojen HDD nebo CD­-rom. Po odpojeni z vadneho kanalu zaclo se vse zobrazovat jak melo.
Odpovědět0  0
Tamaw | 20.1.200719:26
Zdravím,
zajímalo by mě, jak bude zobrazena hra, když podporuje max. rozlišení 1600x1200 ? Bude obraz roztažen na celou plochu, nebo budou okolo černé pruhy ?
Odpovědět0  0
Marwyn | 21.1.200711:14
Bohuzel na me graficke karte se roztahne na celou obrazovku. Melo by jit nastavit jak se bude chovat graficka karta a monitor k mensimu rozliseni, ale nastaveni nefunguje ­(8800 GTX + ForceWare 97.92­). Pokud nekdo prisel na to, jak zamezit scalovani obrazu, Tak me to prosim reknete :­) zacina me to chybet prave u nekterych her.
Odpovědět0  0
Nightingale (6) | 22.1.200714:47
nevim jak je to u tohohle monitoru, ale u neakejch sirokouhlejch jde nastavit v osd menu zobrazeni v 4:3... namisto 16:10
Odpovědět0  0
Marwyn | 22.1.200721:06
Zde prave neni OSD :­) kazdopadne novi driver pro G80 jiz funguje jak ma a resi scaling spravne. Je tedy mozne zobrazit jakekoliv rozliseni do 2560x1600 a muze se bud pouzit scaling, nebo scaling s aspect ratio ­(zachovani napriklad 4:3­) a nebo vypnout scaling a pak je obraz uprostred a okolo cerny ramecek.
Odpovědět0  0
ondrak_ | 28.8.200718:41
Marve,
s 8800 vidis i bios kdyz PC najizdi? S moji X1950PRO se mi obraz zobrazi az kdyz nabootujou windows.
Odpovědět0  0
Marwyn (no-reg) | 29.8.200721:05
Jo jo, bez problemu. Jediny kdy to fungovalo jak rikas, tak kdyz sem mel jeste ATI X800XT PE ­(doufam ze sem trefil oznaceni uz to je par let­) a zapojil sem monitor do druhyho konektoru, ale to asi nebude tvuj pripad :­( Zkusil bych ji taky s jinym monitorem a v pripade ze pujde v pohode, asi bych se pokusil reklamovat ci vyskouset monitor s jinou kartou.
Odpovědět0  0
tamaw (2) | 10.9.200712:06
...je obraz uprostřed o okolo černý rámeček.
Ta možnost nastavení v ovládacím panelu Nvidia ­(mám GF8800GTS od ASUSu­) sice je, ovšem na mé sestavě nefunguje. Pokud spustím Richard Burns Rally v rozlišení 1600x1200, obraz je stejně roztažen na celý display. Chápu, že tento monitor není určen primárně na hry, ovšem pokud grafika toto nastavení umožňuje, pak nevím proč se monitor nato tváří takto. Pokud by někdo dokázal odpovědět, budu velice vděčen :­-­)
Ale abych jenom nehanil, jinak jsem byl tímto monitorem příjemně překvapen.
Odpovědět0  0
M. | 8.1.200710:20
vidim, ze autor je taky fanouskem Black Books :­))
Odpovědět0  0
J. Volf (31) | 6.1.200715:54
Dobrý den, nechápu, proč hodnotíte monitory s vynikající odezvou jako je tento jen 53%. A celkové score 53% na to, že se jedná o jeden z nejlepších současných monitorů ­(samozřejmě nelze srovnávat s profi kousky typu Eizo a spol., ale uvědomme si, že třeba v testu praček taky někdo těžko bude srovnávat testované kousky s profi pračkami prádelen...­) a to hlavně vzhledem k ceně. Co byste chtěli více, aby mohl tento monitor dostat více % za ergonimii? Má větší možnosti nastavení, než většina 19­" modelů a to je tak dvakrát větší. To že nedostal alespoň 60% bohužel ukazuje, že hodnocení není správně nastaveno ­(což se zde projevilo u nejednoho dobrého panelu­).
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 6.1.200716:33
Ohledně odezvy: již tu byly panely s odezvou se skore kolem 80%, to ukazuje že odezva je nastavena velice dobře. Až tu budou 1ms panely ­(jestli tedy vůbec neky budou­) tak se muzem priblizit hranici 100%.
Ohledne ergonomie: tato polozka je vcelku problematicka, kazdy pozaduje naprosto neco jineho. Nekdo by si bez pivotu ­(­-20% ve skore­) monitor nikdy nekoupil. Nekomu to je zase uplne ­"sumak­". Zdvih u tohoto panelu ­(10cm­) neni nic extra, ale diky velikosti panelu dostacuje. Zkratka jsou nastaveny pravidla a nelze do toho zahrnou ­"osobni­" pocity. Pokud bych to udelal, tak to bude moje posledni recenze.
Pokud mate nejake lepsi hodnoceni ergonomie, tak se muzeme klidne nejak dohodnout a treba by se metodika upravila.
Ohledne odezvy vsak jiz nelze nic vylepsit.
Odpovědět0  0
J. Volf (31) | 6.1.200717:30
Ano, máte pravdu, že v hodnocení odezvy tu byly podstatně lepší modely. Jenže pokud lze odezvu hodnotit jako vynikající ­(tzn. okem skoro nepoznatelnou­), tak je již přece skoro jedno, zda je průměrná odezva 9ms či 16ms ­(což je např. rozdíl oproti ViewSonicu VX922­) a dát jednomu panelu o 39% větší hodnocení, když je rozdíl sotva okem rozpoznatelný mi něpřipadá rozumné. Metodika má smysl, pokud měří postřehnutelné věci. Tento panel má rozhodně lepsí obraz než zmiňovaný ViewSonic VX922, přesto má skoro stejné výsledné score! Co se týče ergonime, je zde stejný problém ­- já také používám pivot u svého 19­" LCD velmi často, ale u 30­" LCD absolutně postrádá smysl a tak bodová srážka je také nesmyslná ­(totéž si myslím o širokoúhlém 24­" panelu, ale tohle je už asi čistě subjektivní­).
Jinak považuji Vaše recenze jako ­(skoro­) mimořádně dobré ­(alespoň lepší a komercí nepřetížené jsem zatím nenašel­). Ale připadá mi výsledný rozdíl v celkovém score mezi nejlepšími a nejhoršími modely příliš malý.
Odpovědět0  0
J. Volf (31) | 6.1.200717:36
Recenze nemely byt ­(Skoro­) dobre ale skutecne mimoradne dobre :­-­). Jinak bych proste navrhoval nepouzivat zcela linearni stupnici, ale nejakou degresivni ­(predstavte si situaci za rok, kdy jednomu panelu namerite skutečnou průměrnou odezvu 10ms a dalsimu 5ms ­- rozdíl nebude vůbec postřehnutelný a i když bude mít první podstatně hezčí obraz ­(barevné podávní, úhly­), může mít kvůli odezvě ve výsledku horší hodnocení­).
Odpovědět0  0
J. Volf (31) | 6.1.200717:47
Uvedomte si také, že u plazem je typická odezva udávána na 5ms a v žádném testu ji nikdo neměří. Navrhoval bych pod určitou okem postřehnutelnou hranicí ­(samozřejmě je u každého trochu jiná, ale rozumný kompromis se dá vždy najít ­- např. skutečná průměrná odezva 12ms­) změnit vliv rozdílu na % hodnocení třeba na polovinu, třetinu ­(případně vymyslet nějaký důmyslnější vzorec­).
Co se týče často zmiňované kritiky postihů na podsvícení, zde je to trochu problém. Vezmu­-li v úvahu, že třeba u projekčních TV klesá jas na krajích až na 10% hodnoty ve středu a přesto obraz nevypadá vůbec špatně, připadá mi jeho váha taky vysoká. Jenže zde se hodnotí PC monitory a to je něco zcela jiného. Přesto mi srážky připadají velké ­(shodou okolností taky u HP ­- např. 2465­), ale to je už můj subjektivní pocit.
Odpovědět0  0
JIP.XF.cz (99) | 6.1.200714:14
Bral bych ho hned na práci i místo TV;­)

http:­/­/www.jip.xf.cz/
Odpovědět0  0
Marwyn | 5.1.200715:00
Jsem vlastnikem tohdle ­"macka­" a muzu s potesenim rict ze podsviceni me nepride spatne, ba naopak ­(az se divim ze to je dle mereni tak spatne, zeby se jednalo o nejakej nepovedenj kousek ?­). Samozrejme se jedna pouze o muj subjektivni nazor :­) Spis bych rekl ze nastava problem diky velikosti monitoru, pokud sedite hodne blizko a mate zmeneny pozorovaci uhel mezi stredem a okrajem monitoru. K hrani her muzu prozradit ze stavajici hry nemaji problem bezet v tak fantastickem rozliseni a vetsina v nich na maximalni nastaveni ­(samozrejme s nejnovejsim kouskem 8800GTX a verim ze R600 prinese dalsi vylepseni vykonu­). OSD sice neni, ale HP tvrdi ze by mel fungovat software, ktery plne OSD nahrazuje a primo ovlada monitor. Bohuzel si jiz nepamatuju jmeno tohoto softu ­(neni primo od HP­) a pri pokusu tuto aplikaci rozbehat sem totalne pohorel, protoze nebyla schopna muj monitor jakkoliv ovladat. Snad nova verze bude jiz schopna s timto monitorem pracovat.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 5.1.200715:11
Podsviceni neni urcite zalezitost jednoho kousku. Zkuste si zobrazit 50% sedou po cele obrazovce a uvidite rozdily.
Jinak OSD ani cip rpo kalibraci barev toto HP nema, takze ani ovladani pomoci nejakeho SW neni mozne. Musi se zkratka barvy regulovat jeste pred poslanim do monitoru.
Odpovědět0  0
Jan Červený | 6.1.20077:25
Mohl by jste mi prosím dát jméno té aplikace? V manuálu se HP o ničem takovém nezmiňuje... Podsvícení není zlé, ale já tam stejně mám ten pruh ­- to bude asi vada kusu. Jo a mám jeden vadný subpixel. Na hraní mi většinou stačí má 7900 GS, ovšem takový Gothic ­- to se mi chce brečet. Při nastavení, kdy vypadá skoro hůř než Gothic I se to nesnesitelně škube, a to mám rozlišení snéžené na 1920x1200. A už i to je dost ­"zrnité­", nižší ani nechci zkoušet.
Odpovědět0  0
Marwyn | 6.1.200712:14
Aplikace se jmenuje HP Display Assistant, ale zatim nepodporuje prave tento monitor :­( odzkouseno vcera. Jinak samozrejme na spoustu her staci slabsi graficka karta, ale preci jen v plnem rozliseni na maximalni detail vcetne high dynamic range + antialiasingu s transpatenci ­/ gama corection + aniso filteringu
se i 8800GTX zapoti. Proto doufam ze R600 bude s vykonem jeste dal a pomuze me vyuzit ve hrach tenhle uzasnej monitor naplno.

Co se tyka podsviceni, tak opravdu nemam zadny problem v zadnem odstinu sedi co jsem zkousel, ale jak rikam, treba to je subjektivni a sem jenom desnej slepec :­) Kazdopadne namerenym hodnotam verim i kdyz ja pri pouzivani tohoto monitoru nepozoruji zadne vady.

Vadny pixel jsem mel taky jeden, ale sel ­"rozmasirovat­". Nasel sem nekde radu ze nekdy staci JEMNE prez pixel prejizdet ­(idealne uterkou s mikrovlaken aby nedoslo k poskozeni monitoru­) a obcas se tak dead pixel chytne. Povedo se me tuto metodu aplikovat jak na PDA u dotekoveho displeje, tak i na tomto monitoru ­(na 24­" monitoru siemens tato metoda nefungovala ani na jeden ze 3 vadnych pixelu­).
Odpovědět0  0
Nightingale (6) | 20.1.20072:30
Jak vypadá hraní her na tomto monitoru???, kdyz je rozliseni sražené na 1920x1200???, monitor totiž toto rozlišení musí roztáhnout na celou obrazovku a to vždy nevypadá pěkně, vetšina her totiž nepodporuje 2560x1600, a proto bych se musel někdy smířit s menším rozlišením, jestli potom neni lepší pořídit si 24­" monitor když jde o ty hry, mimochodem o vykonnost grafik bych se nezaobyral, tu budu mit dostacujici, resim tet problém který monitor vybrat, jestli 24­" nebo 30­", a jelikos velmy často hraju hry tak chci to ­"nej­" předem dik...
Odpovědět0  0
Marwyn | 20.1.200710:49
Bohuzel spatne :­( Kazdopadne si dovolim tvrdit ze vetsina her toto rozliseni podporuje. Doporucuji navstivit:
http:­/­/www.widescreengamingforum.com­/wiki­/index.php?title=Master_Games_List_­-_A
a cde si zjistit zda konkretni hry jdou ci nejdou hrat v maximalnim rozliseni, popripade jak toho dosahnout. Sam sem na hrani her s timto monitorem spokojen.
Odpovědět0  0
Nightingale (6) | 21.1.200722:17
Hmmm, dik, tu stranku znam a proštudoval jsem ji, pravda ze vetsina her de namodifikovat na nativni rozliseni, ale po hluboké úvaze jsem se konecne rozhodl. 30­" monitor je uzasna věc pro lidi kteří na něm pracujou, a potřebujou hodně místa, a první dojem je ohromující, ovšem já se přikláním k 24­" monitoru, pač si můžu užít i oblivion na max detailů s plným vyhlazováním a ještě moje oči pojmou celou plochu, narozdíl od 30­" kde bych musel kroutit hlavou. No, sestavuju totiz počítač na hry, a potřebovaj jsem se rozhodnout... nové eizo s2411w s 3000:1 kontrastem je pro jasnou volbou, dík
Odpovědět0  0
Marwyn | 22.1.200710:51
Pravda je ze na hrani je to zatim moc veliky :­) sice si oblivion na tom zahraju se vsim vsudy, ale obcas se dostanu pod 25 FPS. Na hrani zatim doporucuji 24­" popripade 30­" + 2xR600 nebo 2x8800GTX :­) ­(jo a uvazuju o koupy male elektrarny :D )
Odpovědět0  0
Nightingale (6) | 22.1.200714:44
Hehe, to jo, no abych rek pravdu, tak plavuju koupi 2x 8800GTX, takže bych to na 30­" vpoho rozjel, ale problém spočívá v tom, ze pokud bych si na něm chtěl zahrát hry za rok, třeba Crysis nebo jiny hry který se objevý po něm, tak si ho těžko na 30­" zahraju, a byl bych nucen kupovat zase nový grafický karty, a to se mi nechce...
Odpovědět0  0
Nightingale (6) | 22.1.200718:11
Jaky je váš názor na věc, kdyby jste měl 2x geforce 8800GTX a chtel by jste aby vam tak rok a pul az dva vydrzely, koupil by jste si 30­" nebo 24­" ???? Děkuji za odpověď
Odpovědět0  0
Marwyn | 22.1.200721:02
Ja osobne bych volil 30­" ale nejdrive bych pockal jeste mesic az se zjisti jak vlastne na tom bude R600 a zda neni lepsi preci jen 2x R600 v crossfire. Verim ze s prichodem DX10 bude jasne rozhodnuto ktere reseni zvolit a verim ze i DX10 hry pobezi v 2560x1600 ­(preci jen je nekolikanasobne rychlejsi nez DX9­). Pokud ale chcete mit jistotu, pak je reseni 24­" :­). KAzdopadne pro me to neni volba ale kompromis a proto sem volil 30: jak na praci tak na hrani. V nejhorsim pripade se da prez drivery karta prinutit ­(konecne se me to podarilo­) aby zobrazovala hru i v nizsim rozlisenim a jenom clovek musi vytrpet cerne okraje ­(coz je vlastne pak velikost treba 24­" akorat ze mate podstatne ­"tlustsi ramecek­" :­))
Odpovědět0  0
Nightingale (6) | 22.1.200722:33
hmmmm, furt nevim do ceho jit, to je fuck, ja se casem rozhodnu, mimochodem jsem plne rozhodnut pro nVidii, ja Ati nemam moc rad a nejsem na ni zvykli, podle me maji nvidie lepsi drivery... Dik za vas nazor...
Odpovědět0  0
lalalalalal aka rainmaker | 5.1.200713:39
mužete mi to někdo ještě vysvětlit?chci si koupit 20­" samsung 205bw ted je za cca 8500 a aby my za par dní houpnul přes 9k?to snad ne.ten monitor je už staršího data tzn vyrábí se už dlouho.tak to u něho neplatí?nebo jak teda?nebo nový várky dovezený z eu budou už dražší?to abych teda objednal....
Odpovědět0  0
CW | 5.1.200712:15
Hello, zajímal by mne subjektivní názor na čitelnost ­(velikost­) textu ve Windows ve srovnání s 24­" panelem. Přes svou značnou úhlopříčku má 30­" panel menší pixel pitch ­(0.25 vs. 0.27 mm­). Díky.
Odpovědět0  0
greedxxx (79) | 4.1.200722:19
nema tu niekto skusenost s Benq FP92W ,je to 19´´ widescreen
Odpovědět0  0
stanoskot (1) | 4.1.200719:13
V recenzi pisete, ze Ste majitelom 24­" LCD Dell. Predpokladam, ze sa jedna o model 2407WFP. Bolo by mozne tento panel v buducnosti zrecenzovat?
Popripade, ked uz testujete 30­" LCD, tak by som velmi ocenil aj 30­" model 3007WFP.
Dakujem
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.1.200721:03
Jsem majitelem dnes jiz postarsiho kousku Dell 2405FPW, ktery jiz byl recenzovan.
Odpovědět0  0
majk5 | 4.1.200718:08
Oba maji stejny typ panelu, pravdepodobne i stejnou elekroniku. Je sance, ze by LP2065 mohlo mit priblizne stejnou odezvu, podani barev a snad lepsi podsviceni? Co myslite?
Odpovědět0  0
majk5 | 4.1.200718:14
Recenze LP2065 je o par kliknuti mysi dal, tak pardon :)
Odpovědět0  0
ET (129) | 4.1.200716:43
a k tem vstupum, myslim ze by byl dobry komponentni...ze by to byl porad kvalitni obraz, na rozdil od s­-videa.. Ajake vubec je max rozliseni pro HDMI prvni generace???
Odpovědět0  0
ET (129) | 4.1.200716:36
"""pozn. autora: video, které je přehráváno a zachyceno na screenshotu je zobrazeno v 1:1 ­(rozlišení videa je 640x352­). Schválně si zkuste na 19­" LCD pustit takové video a při tom pracovat se třemi aplikacemi. Zaručuji vám, že po chvilce začne přehrávané video děsivě překážet. To se u takovéhoto monitoru nestane.­"""
Myslim ze me video neprekazi ani na 17­" LCD... pouzivam dve LCD.. mozna jeste lepsi reseni nez jeden velky monitor... ale ne ze bych tenhle nechtel... :­-)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.1.200716:41
Osobne si myslim ze tohle je elegantnejsi reseni, casto take pouzivam dva monitory, ale obvykle se to ­"zvrhne­" v to ze na jednom monitor ­(mensim­/horsim­) poustim video a na druhem pracuji. Kdezto u jednoho monitoru, ale opravdu velkeho se pracuje daleko lepe. Samozrejme je to otazka panez, obvykle se prikoupi novy a lepsi panel pro praci a druhy ­(stary­) se pouziva jako odkladiste a pro prehravani videa.
Odpovědět0  0
JoHnY2 | 4.1.200716:21
Dostal se mi do ruky monitor EIZO S2000 ­- je to 20­" 1600x1200, ale nepouziva bezny S­-PVA ale A­-MVA.
Neplanujete nekdy recenzi tohohle kousku? Podle pohledu se mi opravdu hodne libil a 20­" 4:3 s pivotem je skutecne zajimava vec.
Odpovědět0  0
Hon_za | 4.1.200717:21
> Podle pohledu se mi opravdu hodne libil a 20­" 4:3 s pivotem je skutecne zajimava vec.
21­" 4:3 s pivotem je skutecne zajimava vec ­- L997 s AS­-IPS :­-)
Odpovědět0  0
JoHnY2 | 4.1.200717:48
No to ale neni reseni pro normalni smrtelniky :­)­), cena nad 35k bez dane je uz specialni pripad. S2000 a S2100 patri este do univerzalniho nasazeni :)
Odpovědět0  0
NAJS | 4.1.200715:47
Rad bych vedel jestli planujete dalsi recenze 30tek jako napr. od Samsungu, Dell nebo LG.
P.S: Po dlouhe dobe sem tady precet recenzi celou.
Odpovědět0  0
ldkgodgodf | 4.1.200715:29
u takovejhlech velkejch mrch by mozna bylo zajimavy kdyby je delali se zakulacenim dovnitr ­(naopak od starejch crt­) to by pak byl pocit :­))
Odpovědět0  0
Jan Červený | 4.1.200714:50
Zdravim, už měsíc tohodle drobka mám ­(takže jsem utekl vyšším clům :D­), no a barvy jsou nejhorší na světě co jsem kdy viděl... Měl jsem předtím Samsunga 930BF, a ten měl barvy slušné. Nečekal jsem nic extra, přecijen ­- šlo o plochu, ne barvy ­- ale tohle je děs. Tak zářivou červenou jsem nikde neviděl. Když si dáte nějakou plochu 255 červené, tak Vám u tohoto monitoru vypadnou oči. No, a podsvícení mi přijde dobré, ale v pravé třetině obrazu je seshora dolu tykový temnější pruh ­- asi tam je vzdálenější lampa.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.1.200714:57
Právě barvy jsou vcelku dobré, sice absence OSD menu je trošku degraduje, ale oproti obyčejnému TN panelu ­(což Samsung 930BF je­) jsou nesrovnatelně lepší.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 4.1.200722:42
hm ... a teď kdo má pravdu .. :­)
Odpovědět0  0
Miko (230) | 5.1.200715:51
já myslím, že pan Červený je silně zaujatý O:­-)
Odpovědět0  0
Jan Červený | 6.1.20077:29
Mě zase vadí, že jsou z toho monitoru všichni tak unesení. Nemyslím to zle, snažím se do toho vnést trochu objektivity ­- za 30000 Kč by člověk přecijen čekal víc ­(co se týče barev a OSD­). Jestli Vám mé názory vadí tak si jich nevšímejte a utíkejte si LP3065 koupit. Věřím, že běžnému uživateli barvy vadit nebudou, ale mě jako grafikovi to tedy vadí silně.
Odpovědět0  0
Marwyn | 6.1.200712:22
Staci mit kvaltni grafickou kartu a vse je jen otazka nastaveni. Pokud nejste schopen monitor nastavit tak aby vam teplota a vibrance barev vyhovovala, asi neni vhodne tento monitor pouzivat ­(leda nejaky co ma nastaveni od vyrobce tak aby vam vyhovovalo­). S pruhem problem nemam :­)
BTW ja osobne jsem mel jiz 5 LCD monitoru a zatim tedy tento vede ve vsech aspektech. Jediny co vytykam je absence OSD a PIP, coz je opravdu u takoveho monitoru az trapne.
Odpovědět0  0
Jan Červený | 6.1.200713:52
Software grafiky ovládám, nejsem blbej. Ale ve Forceware se to nastavuje špatně ­(v porovnáním s běžným OSD­) a hlavně ­- když budu přeinstalovávat OS, tak to můžu nastavovat znova. A SW nastavení prostě moc nevěřím. Navíc si myslím, že se s ním nedá dosáhnout takového nastavení, jako na HW úrovni. A GeForce 7900GS není špatná karta ­- navíc třeba takový Matrox tento monitor vůbec nezvládá ­(nezkoušel jsem na triple headu, na tom možná jo­) z důvodu absence dual­-link. A netvrďte mi, že ATI má lepší obraz, to je směšné.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 6.1.200715:14
A teď nechápu Vás, chcete porovnávat kvalitu obrazu u ATI a nVidia u DVI výstupu? Nebavíme se tu u kvalitě ve 3D hrách, kde jsou karty hodně rozdílné ale ve 2D režimu a v úpravě fotek jsou na tom karty stejně.
Jinak SW natavení je u monitorů, které používají pouze 8­-bit zpracování obrazu zcela stejné ­(tzn. je jedno jestli barvy seřídíte v OSD nebo v ovladačích grafické karty­). To jak se co ovládá je věc druhá a zde zcela souhlasím s Vámi a tvrdím že OSD je lepší. Navíc k úpravě obrazu dochází až na konci celého řetězce a tak máte 100% jistotu, že jsou nastavení ovlivní vše ­(problém u SW v ovladačích, kdy musíte nastavovat zvlášť video, zvlášt 2D a 3D režim­). To odpadne až u Windows Vista a Aero rozhraní, ale to je již jiná pohádka.
Odpovědět0  0
Jan Červený | 6.1.200717:16
"Staci mit kvaltni grafickou kartu­" ­- já jsem si to tedy vysvětlil jako narážku na mou kartu.
Odpovědět0  0
Marwyn | 7.1.200710:33
Omlouvam se, pokud vyznelo neco jako narazka na kohokoliv, nebo cokoliv.
Samozrejme ze je rozdil mezi grafikama a ne jen podle vyrobce a typu GPU, ale take podle vyrobce ostatni elektroniky karty ­(nemluvim vubec o 3D­).
Odpovědět0  0
Miko (230) | 8.1.200716:07
promiňte, ale neodolal a musel jsem se pokusit o odlehčení vtípkem, inu nevyšlo to..
Odpovědět0  0
Kamil Tresnak | 15.1.200716:49
Nemate pravdu a jako ostatne vsichni v diskuzi mirite spatnym smerem. Pokud vidite ­"zarivou cervenou­", je to proto, ze jde o monitor s rozsirenym barevnym rozsahem, takze cervena ­(a zelena apod:­) musi byt zarivejsi, nez na beznem monitoru ­(samozrejme s ohledem na nastaveni Photoshopu, profilu obrazku, atd.­). Je samozrejme trosku skoda, kdyz to neuvadi ani autor clanku ­- ukazuji se zde limity tohoto zpusobu posuzovani hardware ­- prolezete obvody, vite v jake fabrice vyrobili panel, promerite ruzne prekmity, ale tato zcela zasadni vlastnost monitoru vam holt unikne. Nechci kritizovat, pokousim se pochopit, ze pro nekoho je dulezite, zda neco nekde zhasne za 6 nebo nedej boze 8 ms ....

Potvrzeni faktu o sirsim gamutu ostatne najdete i na strankach HP, kde se bez blizsiho vysvetleni uvadi, ze jde o ­"98%­" monitor. Kdyz jsem si v HP CZ delal legraci, ze to nikdo z IT sfery nepochopi, leda tak jako monitor pro heterosexualy, tak jsem netusil, jak rychle se mi to potvrdi.
Absence OSD menu neni tak zavazna ­- chapu, ze v nekterych oborech jsou lide zvykli se porad v necem stourat, ale existuje vice monitoru, ktere poskytnou barevne vysoce kvalitni obraz a pritom staci jen donastavit jas; nejake jednoznacnejsi oznaceni miry jasu bych sice ve shode s autorem clanku uvital, ale nijak zavazne mi nechybi.

Po presnem zmereni a vytvoreni profilu poskytuje tento monitor prekvapive kvalitni a barevne velmi verny obraz ­- mj. s peknym podanim sedych odstinu ­(poznamka o prouzcich je velmi usmevna:­) ­). Korekce zavedena profilem je pritom velmi nizka, diky dobre posazene nativni hodnote bileho bodu. ­(nejsem placen hp ani neprodavam monitory­).
Odpovědět0  0
Marwyn | 15.1.200717:50
Samozrejme ze sem informovan o tom ze ma tento monitor 98% ­(ted si nejsem jist zda to nebylo mene, kazdopadne je to 90 a vice :­)­) gamutu NTSC. Kazdopadne pokud se jedna o problem cervene, tak se muze nekomu zdat cervena zarivejsi nez by mela byt a bohuzel nema moznost to jakkoliv ovlivnit ­(bez pouziti softwaroveho nastaveni­). Take bych vycetl ze neni moznost ani zvolit zakladni barevny profil ­(teplotu barev­) tak jak je bezne u jinych monitoru a uz vubec ne gama korekci jednotlivich slozek. Sam sem s timto monitorem az prekvapive spokojen a take nedelam pro HP a uz vubec neprodavam monitory ci jiny hardware a vlastne vubec nic neprodavam :)
Odpovědět0  0
Areus | 4.1.200714:43
Mohl byste mi prosím napsat název skinu pro MediaPlayer a pro Windows? Moc se mi líbí. Děkuji
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.1.200714:54
Trdiční Windows Media Player 11 co je ve Windows Vista.
Odpovědět0  0
Pedro. (3) | 4.1.200714:54
imho jsou to Windows Vista:)
Odpovědět0  0
Drizzt (1) | 4.1.200714:19
Pán Kovač, máte aspoň krátku skúsenosť s monitorom HP L1965? Chcel by som si kúpiť v nabližších dňoch lcd, kým nepríde k zdraženiu a mám 2 vážnych kandidátov: tento HP a Samsung 970P. Ktorý z nich by ste si vybrali Vy ? Za akúkoľvek radu Vám budem veľmi vďačný. Ďakujem a prajem pekný deň.
Odpovědět0  0
garat (8) | 6.1.20071:24
Zdravim, ja som pred rokom kupil Samsung 970P, je to uplne spickovy monitor, na akukolvek pracu. Jediny neduh, je ze obcas PADA stojan. Uz som ho raz reklamoval, bezproblemov vymenili, no neviem ci sa to bude opakovat.
Odpovědět0  0
univerzal_shw1 (90) | 4.1.200710:07
BTW ­- největší LCD monitor je k vidění v Mironetu. Je to 55­" od LG a to už je fakt ­"nátěr­" :)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.1.200713:14
To je však LCD televize a nema nikterak velke rozliseni.
Odpovědět0  0
univerzal_shw1 (90) | 4.1.200713:41
Omyl, je to LCD monitor, jděte se tam podívat...
Odpovědět0  0
Stealth001 (7) | 4.1.200713:48
Pane Kovači, chtělo by to doplnit si vzdělání :­) Napsat o LCD monitoru M5500C, že je to televize, chce notný kus odvahy ­(od novináře z IT­) :­) A k tomu rozlišení... Můžete nám přes víkend vyrobit třeba šedesátku s vyšším rozlišením?
Odpovědět0  0
Miko (230) | 4.1.200714:59
já bych také váhal s označením. Tenhle kousek se na stůl nevejde, z kancelářské vzdálenosti se na to koukat nedá, rozteč bodů je obří, rozlišení je zas na tv dost slušný, leč na monitor této velikosti zase ubohé. Barvy a odezvu raději nekomentuji ­- nemohu, neviděl jsem ho v akci. Ale fascinoval mě D­-Sub, zřejmě vtip výrobce ­(naštěstí je přítomno i DVI­).
A mimochodem, napadat někomu vzdělání kvůly neznalosti jedné věci je docela odvážné a primitivní.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.1.200715:03
Omlouvam se, jde o LCD panel pro zobrazovani reklam apod. Klasicky monitor to vsak take neni, protoze ma prilis velky jas. Sednete si k takovemu ­"monitoru­" tak aby jste pracoval v OS a uvidite co se bude dit.
Zkratka to neni ani jedno ani druhe. Je sice pravda ze pojem ­"monitor­" je ve sve podstate zobrazovaci jednotka coz toto je, ale vetsina lidi jej dnes chape jako ­"to na co koukam kdyz pracuju na PC­".
Doufam ze me za to neukamenujete, zkratka kazdy se muze nekdy splest.
K tomu ­"doplnit si vzdelani­", nevim co tim chtel basnik rici. To ze se nekdo prehlidne neznamena ze by si mel doplnit vzdelani.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 4.1.200722:41
Stealth001 jsi máslák ... bež si své komplexy lečit někde jinde ..



ty si spíše vyrob alespoň nějaký charakter a pak někomu něco říkej ... ty ... ty ... stealth ... :)
Odpovědět0  0
gigik (81) | 5.1.200712:30
je to televize, s full hd rozlisenim, tak co resite? sony ma taky 40­" full hd za 80k, kdyby to byl monitor tak to ma mensi pixliky­(a vetsi rozliseni­) aby se na to dalo cucet kdyz to je na stole, na todle se cumi z pohovky takze je to tv ­(a to bych si taky nechal libit :)
Odpovědět0  0
Kadla (6) | 4.1.20079:55
Měl jsem možnost tenhle monitor vidět na prodejně Czechcomputeru a ta velikost je super ­"šílená­". Co jsem měl za tu chvíli možnost kouknout na podsvícení tak mi nepřipadalo tak špatné jak vyznívá v recenzi, vím že to měříte sondou, ale možná by nebylo naškodu napsat jaký rozdíl už je pozorovatelný okem, případně subjektivní dojem ­(jestli praští rozdíl do očí, nebo je poznat až při větším zkoumání­). Nepsal jste jestli monitor umí zobrazení 1:1 místo interpolace, ale možná jsem si jen nevšiml.
PS: Mohli by jste udělat formulář na příspěvky tak aby si pamatoval text příspěvku při zadání chybného kódu, aby to člověk nemusel psát znovu :/
Odpovědět0  0
Hon_za | 4.1.200712:59
Par dni jsem delal na DELL3007 WPF ­(take 30­" 2560x1600­) a mel v podstate stejne neduhy: absence menu ci SW pro nastaveni ­(viz kuprikladu EIZO­) srazi moznosti celeho panelu.
Podsviceni subjektivne nebylo dobre. Staci pro CAD a velky desktop, typografickou sazbu atp, ale pro editaci fotografii z meho pohledu nepouzitelne.
P.S. Hry jsem hral 1280x800 v plnych detailech a staci. Na plne rozliseni a vysoke detaily nestacila X1900XT ani nV7800; v te dobe 8800 nebyla a SLI jsem nemel. Pro hry plnem rozliseni to v podstate znamena dat dalsich 40k do dvou grafik.
Odpovědět0  0
Miko (230) | 4.1.200714:43
Docela by mě zajímalo jak často něco nastavuješ v tom softwaru? Já 2407WFP nastavoval první týden drobně až mě sedl a od té doby ne. Chápu, že je OSD­-SW hezká hračka, ale na běžné použití k čemu?
Odpovědět0  0
Hon_za | 4.1.200717:17
Samozrejmne ne moc casto. EIZO povetsinou staci jednou nastavit a je to..pokud je do nastavovat, coz u HP neni.
Nekdo ale dela pravidelne kalibraci nebo ji nastavuje, uklada profil monitoru atp. A pak si treba prepina profil pri koukani na film nebo praci s textem.
Pokud monitor nema ani OSD ani soft na jeho nastaveni...? Lecjaka televize ma dnes moznosti nastaveni barev.
Odpovědět0  0
misadlouhy | 4.1.20077:46
Odpovědět0  0
first.indian (46) | 4.1.200711:59
Ten odkaz nejak nejde... No ale jednou jsem hledal obrazky meho 24­" monitoru na netu a myslel jsem si ze zacatku ze je velky :­) Ale jak jsem uvidel tohle: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] tak mi spadla celist ;­) Ten prcek v pravo dule je 24­" :D
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 4.1.200722:35
.... hezké ... myslím že i ten tvůj obr by se krčil před dvoumetrovou plazmou ...

... nepleteš si to trochu ... srovnávat monitor k PC a televizi?
Odpovědět0  0
first.indian (46) | 4.1.20072:33
Jsou v planu SHW recenze techto monitoru?
Benq FP241W a LG L245WP­-BN?
Odpovědět0  0
igor654 (5) | 4.1.20072:27
...že nepíšu k tématu, ale ta zmínka o zvýšení cla na konci článku mě vyděsila, a proto bych se chtěl zeptat jak jste daleko se slibovanou recenzí HP LP1965. Hned jak ona recenze vyjde tak chci na 99% monitor koupit, ale tahle zmínka o zvýšení cla mě skutečně polekala a než bych měl dávat někomu navíc dalších cca. 1200,­- tak to radši koupím monitor i bez vašeho posvěcení ;­) pokud je to možné napište tedy jestli se recenze dočkáme už v dohledné době nerad bych totiž aby mi ho za těch současných pěkných 8000,­- vyprodali :­)

PS: zkušenost s tímto 30“ skvostem Vám závidím :)
Odpovědět0  0
Karel Polívka (1068) | 4.1.20073:06
Recenze HP LP1965 by měla být publikována cca za dva týdny.
Odpovědět0  0
assasin-cz | 4.1.20071:44
ve screenshotu pracovni plochy bych vam doporucil jeste zamazat jeden email a uzivatelska jmena na skype,nebo se dockate neprijemnyho spamu:­-)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.1.20072:30
Dekuji za upozorneni, opraveno.
e­-mail ktery je videt je ten ktery si muze jakykoli ctenar zjistit, ale u Skypu jsem to nejak prehledl.
Jeste jednou dekuji.
Odpovědět0  0
assasin-cz | 4.1.20073:40
mate to tam porad,skype,u toho cervenyho puntiku,nazev uctu
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 4.1.20079:07
Uz by to melo byt OK.. Diky
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.