reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.6.2006, Zdeněk Kabát, recenze
V dnešní závěrečné části testu se již podíváme na vyhodnocení všech 14 testovaných karet. Nejdříve stručně ukáži výkon v porovnání s ostatním mainstreamem, poté výkon po přetaktování a ve stěžejní části srovnám karty v aspektech jako je chlazení, hluk, multimediální možnosti, přibalený software a hry. Kdo tedy vyvstane z testu jako vítěz?
defaq (2) | 25.12.200613:11
vaše testy se mi zdají docela napřehledné, hlavně u toho výkonu samotného a také u přetaktování, není legenda, tudíž jestli někdo není jasnovidec neví jaká hodnota je u přetaktované karty.
Odpovědět0  0
silent64 (5) | 28.10.200622:12
ked uz, tak kupim 7600GT, 7600GS by bolo len malym vylepsenim, ja by som trosku priplatil a kupil aspon X1950PRO, ta karta urcite stoji zato a vykon ma minimalne dvojnasobny oproti 7600GT a mozno trojnasobny oproti 7600GS....podla mna je jasnou volbou x1950PRO...7600GT uz nebude stacit na nove hry, 128bit zbernica je jasnym limitom...
Odpovědět0  0
santo | 28.10.200620:07
Nevie niekto poradit? Mam ASUS K8N AI Series doska,CPU AMD Ahthlon 3000+, Socket 754, 2GB RAM, Leadtek A6600 GT TDH,BIG FAN 450W zdroj. Spravim dobre ked zamenim GK za Leadtek PX 7600GS.Sekaju mi hry NFSMW,Doom3,FarCry je uplne passe atd. Chcem to vylepsit ale neviem ci je to ta spravna volba.
Odpovědět0  0
Lamak (8) | 21.10.200615:35
No nevim, ale trosku me zarazi styl hodnoceni. Davat tolik bodu za obsah baleni me prijde nesmysl. Nevim jak ostatni, ale koho znam, tak ty programy bud neistaluje a nebo si s nima zaplaca pocitac a pak je stejne nepouziva. Potom tedy i popisek cena­\vykon je trochu zavadejici....spis cena­\obsah baleni. A kdyz uz davat body za par programu, tak proc nezohlednovat zaruku a dalsi veci.
A tim se dostavam k ASUSU a POV....dve identicke karty a rozdilne hodnoceni.....beru ze u ASUSu spatne dolehal pasiv, ale pokud jsou karty temer identicke­(podle obrazku i chladice krome napisu ASUS­) tak proc ten bodovy rozdil za chlazeni.
Odpovědět0  0
HonzaC | 24.8.200615:07
http:­/­/xtreview.com­/review114.htm

Je to sice Palit ale obě grafiky vypadaj stejně
Odpovědět0  0
tommyboy (1) | 19.8.200617:38
chcel by som sa opytat ako bola pretaktovana karta od Gainwardu? len software, alebo aj flash v biosu? prave som poradil tuto kartu pre kamosa, ktory si to aj kupil.
po precitani recenzie ma chytla myslienka ze by sa to dalo v pohode pretaktovat. staci mi CoolBits, alebo k tomu potrebujem aj RivaTuner. Pouzivam este stale oroginalny chladic a v skinke su dalsie 2 8cm cladice Primecooler PC­-C8025L12S BLUE.
Odpovědět0  0
Kuře (2) | 19.8.200623:47
a jeste bych se chtel zeptat, jaky se k zminovany grafice da pouzit chladic? ta karta nema ­"referencni design­", coz by mohl byt problem...
Odpovědět0  0
jupik | 28.7.200622:34
Zradvím...,
docela by mě zajímalo porovnání s touto 7600gs [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] .
nemáte ji nekdo?
Odpovědět0  0
princecolor | 16.8.200618:58
V aktuálním čísle Computeru byla na tuto kartu recenze a tam jí hodnotějí velice slušně. Má dokonce lepší paměti a to Samsung 1,2ns. Po přetaktování až na 644­/1648 dejchá na záda i Radeonu X1800GTO.
Odpovědět0  0
jupik | 16.8.200619:30
hm tak to vypadá solidně
zítra pročtu
Odpovědět0  0
Kuře | 18.8.20061:05
Ale musite vzit v potaz, ze za tyhle penize se uz da sehnat i ­"plna­" 7600gt... A to uz je pak na zvazeni.
Odpovědět0  0
princecolor | 18.8.200619:09
Ale tahle Galaxy má oproti tvý ­"plný­" 7600GT lepší paměti a už rovnou chladič Zalman.
Já osobně jsem koupil Leadteka 7600GS v obchodě mi ale zatajili že je to jakási ­"classic edition­"...to bylo překvapení když jsem to vytáhl z krabice a ta karta vypadala úplně jinak než v tom eshopu na obrázku. Pak jsem zjistil že má vyšší takt jádra ­(490­/350­). Přetaktovat se mi jí povedlo na 610­/500 což je oproti tý normální verzi popisovaný v tomhle testu trochu rozdíl. V 3D marku 05 mám teď 5234bodů. Takže za 3300Kč velice slušná karta.
Odpovědět0  0
michal000 | 2.7.20069:33
Zajímalo by mě jak výkonný zdroj je pro tuto katru potřebný. Např. pro 6800GS to byl zdroj 400W. Mám jen 350W, CPU AMD Ahthlon 3000+ Socket 754.Chtěl bych VGA od Gainward.
Odpovědět0  0
Halen (4) | 21.7.20069:03
350W v pohode. Ta karta skoro vubec nezere. Snad jen okolo 40W v plnem 3D a to je, PARADA. Mimochodem, kupuju ji taky, bodove hodnoceni za bundle neni rozhodujici, rozhodujici je vykon a ten ma tento Gainward skutecne excelentni.
Odpovědět0  0
krl (71) | 15.8.200613:21
Excelentni??? Spis nic moc, aby jsi nebyl zklamany, tyhle karty jsou spis do kancelare:)
Odpovědět0  0
princecolor | 16.8.200618:54
Do kanceláře? A to si blázen? Jako za ty prachy to jsou dobrý karty. Někdo nemá na to aby si kupoval high­-end karty za desetitisíce.
Odpovědět0  0
gonokok (2) | 19.6.200622:22
Vidím, že si autor dal s testem opravdu práci a zato budiž pochválen :­-­) ALE, toto je přesně typ testu, nad kterým by měl realista mávnout rukou ! Přepočítat poměr­/výkon karty přes ­"dojmy­" autora není akceptovatelné. Co má společného výkon s přidaným softwarem, hrama a dalšíma nepodstatnýmy fičurinkama ? Jen se divím, že autor nedával + body za hezkou krabici. Prostě takový test pro mě nemá žádný relevantní výsledek a pouze evokuje ­(a v tomto případě asi neprávem­) k pochybnostem o ­"nezaujatosti­" autora.
Odpovědět0  0
fischbone | 22.6.20069:06
Autor psal hned ze startu ze nebude hodnotit jen vykon karty, ale taky doplnky, co se vybavy tyce. Kdo si koupi kartu za 4tisice s tim ze bude mit o 10 bodu vice v 3DMarku ­(stejne nejlepsi testy jsou hry :­)­) nez karta za 3,4 tisice ­(ktera ma tech 10 bodu mene­), ale zase ma u sebe hromadu softu za dalsi litr az litr a pul. Na to se taky musis divat, ne jen na vykon
Odpovědět0  0
Mysel | 28.6.200618:47
Jenze ono jde opravdu o kraviny a jedine co by mohl recenzent spachat, je ohodnotit chlazeni a pretaktovatelnost.
Vykon karet je stejny ­(pokud vynechame na prvni pohled ojebane verze­).
Porovnavat tedy 14 karet a ve finalnim hodnoceni dat nesmyslne vysokou vahu naprostym blbostem je ztrata casu.
Odpovědět0  0
Kuře | 18.8.20061:00
Myslim, ze v tom testu si kazdy najde to co potrebuje... Komu se nelibi vysledna tabulka s prepoctem ­(i za ty ­"kraviny­"), tak at se na ni nediva studuje o par stran drive. Ohledne tech grafik je tam dle meho nazoru temer vse. Vynikajici test!
Odpovědět0  0
krl (71) | 15.6.200617:14
No mylsel jsem, ze kdyz se jedna o 7600GS, tak bude vykonejsi nez 6800GS, ale jak koukam, tak ne. Podle mych testu ani v 3Dmarku06, po OC mam take na sve 6800GS­(MSI­) vic jak tech 2500bodu. Asi by to bylo jiny z 256­-bit.
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 15.6.200619:27
Presne to sem myslel ani ja dost sucha karta.....

Ja mam s 6800gt­- taktlou 2900b.
Odpovědět0  0
b.art (7) | 15.6.200621:09
ja mam taktlou 7600gs ­- 3007bodu ... lepsi nez dratem do voka za ty prachy ...
Odpovědět0  0
.blahorodje. (71) | 15.6.200621:34
Mas pravdu!
Ale ja osobne uz kaslem na 3dmark.
Najlepsie sa mi paci pristup mojho kamosa.
Upgrade VGA robi vtedy,ked mu nejde nejaka gamesa na 1024x768 na full detaily+AA v pohode.
Dobre ne???
Odpovědět0  0
Joint | 16.6.200612:03
tak to aby si zahral OBLIVION a pak napis co si koupil...
Odpovědět0  0
Halleluiah | 16.9.200621:08
mám Leadtek 7600GS TDH oc 590­/500 a v 06´ mám 2942 při 52C :­)­) a stála mě 3045,­- :­))
Odpovědět0  0
CRYSIS (72) | 16.6.200613:44
Zalezi co je pro neho v pohode...
Odpovědět0  0
StanleyCZ | 15.8.200611:16
Zkus tomu svemu kamaradovi nekdy poradit, aby si taky prikoupil nejakou ram... jestli totiz meni uz nekolik let jen VGA, tak se nedivim, ze mu hry nefachci :­-)
Odpovědět0  0
ne-e (53) | 15.6.20067:03
je ještě zajímabější než gainward DDR3 jelikož má takt jádra už v základě o dost víš. Otázka je chlazení...ale jak tu někdo psal, primecooler to spraví. Zajímalo by mne jestli se nějak vyplatí v některých hrách..třeba Doom3? karty s 512MB?
Odpovědět0  0
Peter_cz (30) | 14.6.200616:13
ze jsem nikde nevidel zapocitanou do celkoveho hodnoceni DELKU ZARUKY! Kdyz se Vam skvely Leadtek po 25ti mesicich pokazi, tak ho muzete vyhodit, kdezto u karet s 3 letou zarukou toto hrozi az po 36ti mesicich ­(kdy uz obyvkle kazdy vazne premysli o upgradu grafiky­). To je podle me docela zasadni vec, a rozhodne bych ji v bodovani zohlednil. Priste...
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 14.6.200617:40
No vidíte to, na to jsem trochu zapomněl. Samozřejmě by to bylo možné v hodnocení nějak odrazit, ale druhá strana mince je ta, že po dvou letech bude výkon karty trochu někde jinde. Karta podobného stáří je totiž v tuto chvíli třeba GeForce FX 5700, což není už v hrách žádná výhra. Ale jinak máte pravdu, můžete si ke kartám s tříletou kartou přiřadit virtuální bod :)
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 14.6.200623:21
Jo to je parvda. Ja jsem si k tomu uz pricet 100 bodu nez jsem si precet diskuzi. Stalo se mi ze mi grafika od MSI GeForce Ti4400 s triletou zarukou odesla 2 dny pred koncem zaruky a dostal jsem za ni GAINWARD 6600GT Extreme, cili delsi zaruka + 100b :)
Odpovědět0  0
Peter_cz (30) | 16.6.20068:27
To je presne ono. Stastny to clovek, kteremu se pokazi karta par dni pred zkoncenim 3 lete zaruky. :o)
Odpovědět0  0
Peter_cz (30) | 16.6.20068:34
Je pravda, ze GK ­"starnou­" rychleji, ale neni pravda, ze si na starsi grafice nezahrajete zadnou hru, jak mnohdy vyznivaji masaze ze stran vyrobcu. Pouze musite upravit rozliseni a detaily. A predpokladejte take to, ze hraci jsou vetsinou sponzorovani rodici, takze nemaji na to, aby si kazdy rok kupovali novou GK, ale typicky polocas upgradu GK je 2­-3 roky. Tedy pokud nemate bohate rodice, kteri se Vam snazi vynahradit svou ­"pracovni vytizenost­" drahymi darky... :­) Btw do svych sestav davam pouze grafiky ­(a samozrejme i to ostatni, pokud to jde­) s triletou zarukou, prave z duvodu, ktery uvedl kolega v prispevku nize. Zakaznik je pak po nemile situaci s reklamaci, alespon trochu mile potesen, ze dostal vykonnejsi kartu. :)
Odpovědět0  0
anonymous | 14.6.200611:24
zajimalo by mne srovnani techto karet, kor po pretaktovani, skoda ze to tu neni
Odpovědět0  0
PETUKS007 (1) | 14.6.20069:30
Možná jsou majitelé u přetaktování natěšení, ale u 7600GS je t쎚í. Bi­(y­)je to do očí ;o)
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 14.6.20069:41
Překlep, opravím.
Odpovědět0  0
snajprik | 14.6.200611:26
No ja osobne som natešený z ceny GAINWARD 7890 BLISS 7600GS 256MB PCX čo stoji 3300Sk pasivne chladená oproti 7600GT za 6000Sk je to celkom zaujímavé výkon­/cena a keď by som chcel výkon GT tak je GAINWARD 7791 BLISS GF 7600GS 256MB DDR3
Odpovědět0  0
krejzi | 14.6.200615:09
problem je len v tom ze ­"GAINWARD 7890 BLISS 7600GS 256MB PCX čo stoji 3300Sk pasivne chladená­" ma len ddr2 pamete ktore bezia na 400mhz a urcite ich nedas na 770mhz.
a ta cena je bez dph ;)
Odpovědět0  0
Mirek1585 | 14.6.20069:27
Musím pochválit autora­(y­) za velmi dobře vymyšlený systém hodnocení hlučnosti, i celý ten systém se mi zdál dost dobrý.
Odpovědět0  0
b.art (7) | 14.6.20068:46
flashovani biosu se teda nedockame?? nebo snad nekdy v budoucnu??
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 14.6.20069:07
Už jsme měli ty karty půjčené docela dlouho, takže po dotestování musely rychle zpět distributorům :­) Ale rád bych se k tomu tématu ještě vrátil.
Odpovědět0  0
Tired (112) | 14.6.20068:45
davat plus za hru Trackmania ktoru si clovek moze stiahnut z netu a navyse mu do systemu nasajrajti Starforce neviem neviem :­-­) Ale inak pekna recenzia
Odpovědět0  0
LuPo | 14.6.20067:07
V testoch mi chyba SLI konfiguracia. Zapojenie dvoch SLI kariet s pasivom je totiz zaujimava a ticha kombinacia.
Odpovědět0  0
Jiří Mrázek (89) | 14.6.200623:16
Taky prosim o test SLI, muzete vzit karty Leadtek ;)
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 14.6.200623:37
Radši otestujte nové disky s kolmým zápisem než nesmysl jako SLI 7600GS...
Odpovědět0  0
snajprik | 14.6.20066:38
Veľmi pekne porovnania kariet 7600GS. Ako tak pozerám na ten test tak karta Gainward Bliss 7600GS PCX Golden Sample môže mať kľudne označenie na mesto GS GT a za 4000Kč si kúpiť 7600GT to je celkom zaujímavé :­)
Odpovědět0  0
N/A | 14.6.20067:33
co člověk, to názor.
já bych kupříkladu upřednostnil pasivně chlazenou GT ­(+ cca 1500 kč­) před hlučnou GS. :­-)
Odpovědět0  0
b.art (7) | 14.6.200620:57
no vzhledem k tomu z misto hlucneho vetraku na gsku si muzete poridit napr. primecoolera ­(+2stovky­) a vykonostne na tom budou pomerne stejne tak nevim nevim ...
Odpovědět0  0
mynonA | 14.6.200621:33
mít 1500 navíc koupím x1800gto a nebudu šaškovat s pasivně chlazenou 7600GT :­-­)­))
Odpovědět0  0
Martinj z KM | 15.6.20069:05
Přesně moje slova....
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.