reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Test DDR2 modulů - část 2.
8.11.2007, Lukáš Petříček, recenze
Dnes zakončíme srovnávací test DDR2 pamětí. V testu se podíváme na 15 modulů s frekvencí 800 MHz od 9 výrobců s cenou do 3 000 Kč. Oproti předešlému testu jsou dnes paměti podstatně levnější a většina modulů je doslova "za hubičku". Pojďme se na ně podívat.
racooon (1) | 8.11.200720:28
Jedou v pohodě na 974 5­-5­-5­-12, nyní jsou na 900Mhz ­(CPU E6750 450*8=3.6Ghz­) a neni nejmenší problem, napětí 2.1
za tu cenu ­- 1500 myslim v poho...
Odpovědět0  0
Vagi (31) | 10.11.200713:28
Mám ty samé zkušenosti s Geil Ultra DDR2 800MHz CL4. 1000MHz při CL5 zvládnou levou zadní při napětí 2.2V. Teď je provozuju, na 900MHz 5­-5­-5­-15 při 2.0V na Core 2 Duo E6420@3600MHz...tenhle test je takřka o ničem...záleží, jaké chipy jsou použity na pamětech...a kus od kusu se taky liší. Ikdyž zde Geily nedopadly v tomto testu zrovna dobře, tak já s nima mám doma opačné a hlavně kladné zkušenosti..hlavně co se OC týče! :­-)
Odpovědět0  0
Finkky_ | 8.11.200719:58
Ja se s ­"trefou sh­" nedostal ani na 900MHz@2.3V na desce s P35 ­(Msi Neo2Plat­) Pokud delam nekde chybu ja tak netusim kde :(
Odpovědět0  0
jaryone | 8.11.200716:17
dobrym znakem nestranosti autore testu je i to, ze vitez ­(EX2­-2800P2­-SW­) neni na nasem trhu ke koupi. Nebo snad ano?
Odpovědět0  0
Nerez | 8.11.200717:06
exceleram.cz? :­-­))
Odpovědět0  0
miro27 | 8.11.200713:31
ako je mozne, ze na linku nizsie, z tych istych patriotov PDC22G6400ELK dostali az 1156 MHz při časování 5­-5­-5­-21 a napětí 2,35V, a vy len tak uboho malo, hmmm

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-

dalsia vec... CL4 vs CL5
a neni to nahodou tak, ze ramky od ­"prirody­" s vacsim casovanim, idu lepsie taktovat ako ramky od ­"prirody­" s casovanim mensim ??
Odpovědět0  0
Jan Zapletal (74) | 8.11.200718:10
Asi seš od přírody nechápavý. Sám napsals, že na zive použili napětí 2,35V ­(tady max 2,3V­) a časování 5­-5­-5­-21 ­(tady lepší 5­-5­-5­-15­). Krom toho výsledky se budou lišit u každýho jednotlivýho kousku pamětí a taky na různých sestavách. A ramky nemají žádné časování od přirody, mají časování jaké jim přiřkne výrobce. Klidně paměti označí v jednom případě 667MHz CL3 a pak paměti z té samé výrobní linky jako 800MHz CL4. Případně jim ještě tyto hodnoty zapíše do SPD čipu, aby je základní desky automaticky nastavily na deklarované rychlosti. Někdy to ale neudělá a liší se opravdu jen nálepkou.
Odpovědět0  0
Jan Zapletal (74) | 8.11.200718:15
A samozřejmě je taky výrobce na dané frekvenci a časování musí otestovat, ale ten test se udělá stylem vyhoví nevyhoví, ne že budou sáhodlouze zjišťovat, kterýmu kousku zrovna sedí vysoká frekvence a kterýmu nízký časování.
Odpovědět0  0
c.data | 8.11.20076:06
...jelikož mám trefu a to dvakrát...teda tehdy stáli více...ale i tak máma si dobrej čuch bo jsem je kupil do všech firemních PC unás na konstrukci :)
Odpovědět0  0
jaryone | 8.11.200716:35
"trefa­": toto ­"oceneni­" znamena jen to, ze je to gut pro socky, nebo firemni PC... hlavne u vas na konstrukci. Vsadim se, ze doma by sis do kompu takovou jebku nedal :D
Odpovědět0  0
adams (49) | 8.11.20072:29
U testů pamětí mi v hlavě obvykle vrtá spousta otázek. Ani tento asi nebude jiný.

Nakolik je dobré řídit se při výběru pamětí podobným testem?

Často se stává, že jeden výrobce prodává stejně značené moduly s odlišnými čipy. Může se tak stát, že po pár týdnech dostanete pod stejným označením úplně jiné paměti. Zjistit, co je pod pasivem, je prakticky nemožné, dokud to člověk nekoupí a neotevře.

Má význam srovnávat podobným způsobem moduly jednotlivých výrobců? Nejsou výkony při přetaktování spíše záležitostí konkrétního kusu, resp. horšího ze dvou modulů v kitu?

Jakého rozdílu a jakých výsledků dosáhneme, pokud srovnáme třeba deset kitů od jediného výrobce a jediného modelu? Nebudou rozdíly podobné těm, které jsme dosáhli při tomto testu? Nemohou se schopnosti konkrétních kusů lišit natolik, že kdybychom vzali jiných patnáct kitů, bude pořadí úplně odlišné?

Jaký vliv má na výsledky použitá testovací platforma? Nebude pořadí jiné v případě, že se to dá na p965, p35, jiné na X38 a jiné na Athlonech?

Nejsou v tomto kontextu výsledky drtivé většiny podobných testů spíše zavádějící? Nakolik se dá spoléhat na to, že když koupím A­-data, dosáhnu stejně dobrých výsledků, a když pořídím moduly od OCZ, bude to stát za starou bačkoru?
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 8.11.20077:33
.. samozřejmě by bylo nejlepší otestovat z každého typu třeba 10 až dvacet kousků od ruzných dodavatelů a různého ­"stáří­" a pak použít statistiku .... to by dalo mnohem objektivnější výsledek ....

... na druhou stranu chápu, že je tohle téměř neproveditelné ... a tak díky alespoň za tohle ......
Odpovědět0  0
snajprik (1563) | 8.11.20079:10
Jednoducho povedane kupte racej co najlacnejšie pamate, aspon nebudete sklamani. Lebo ani jedna firma netriedi pamate podla kvality, ale podla konštalacie hviezd :)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 8.11.200711:08
jn .. asi tak ................. nejvíc mě baví ty roury ..... :­)­)

... protože jak vidno, jsou zárukou kvatliních a rychlých pamětí ..... ;)
Odpovědět0  0
rousini (65) | 8.11.200711:08
Samozřejmě máš pravdu, především z filozofického hlediska, ale nějak mi uniká, co jsi vlastně chtěl říct??? Že je vše relativní, tak jako v životě, že je vše dílem náhody, že věříš na osud? Potom se můžeme na vše vyprdnout, zalézt pod peřinu nebo do hospody, protože tak jak jsi nastavil kriteria je test neproveditelný, přestože máš pravdu.

Prostě autor odvedl dobrou práci, přestože výsledky nelze unifikovat, ale vypovídací hodnotu test má.
Odpovědět0  0
grol323 | 8.11.200713:10
Co chtel rict? Ze jeden vzorek neni statistika. K tomu by byla potreba minimalne stredni hodnota dosazenych taktu danym vyrobcem a smerodatna odchylka ­(tzn. vice vzorku­). Na zaklade takovehoto testu samozrejme nelze rici, jakou mame sanci, ze podobny vzorek koupime v obchode. Udelat ale takovy test, aby v nem byla tahle informace, by bylo z casovych duvodu nerealizovatelne. Proto budme radi za tento test ;)
Odpovědět0  0
adams (49) | 8.11.200713:23
Co.. že se nikdo nikdy nezaobíral otázkou, zda není pořadí pamětí v podobném testu spíše dílem náhody, než tím, kdo je vyrábí a jak jsou kvalitní, přesto ale vyšel jednoznačný závěr, zcela jasné pořadí a konkrétní doporučení.
Odpovědět0  0
rousini (65) | 8.11.200713:51
Já si myslím, že je v článku min. 1x zdůrazněno, že hodnoty přetaktu jsou kusovou záležitostí a specifikace dodržují všechny RAM. Snad nikdo ze čtenářů není tak naivní, aby se v případě neuspěšného OC odvolával na recenzi.
Mě však neustále uniká nějaké řešení z tvé strany. Prostě jsi pojmenoval problém, ale neukázal jsi akceptovatelné východisko.

Poraď, co má autor udělat na konci testu? Pro přehlednost tam srovnání podle nějaké metodiky musí být a pořád má větší váhu než naše doměnky.

Já tuto debatu končím, máš pravdu v tom co říkáš, ale mě chybí řešení. Protože všichni víme, co na světě není ideální, ale chybí nám realizovatelné řešení. Tohle je mlácení prázdné slámy. Omlouvám se všem za OT.

Odpovědět0  0
Boguš (916) | 8.11.200714:49
... otestovat z každého typu deset nebo více kusů sehnaných z různých končin. Otestovat, odstanit extrémy, zprůmerovat, předložit výsledek. Dále zjistit možné závislosti výkyvů na dané čipové série, místě výroby ­(to může být jíné­), či dodavaleli. Výslede porovnat se všemi typy a najít možné vztahy i tam ....... potom zveřejnit ......

.......... vždyť je to tak jednoduché ................ ;)
Odpovědět0  0
Lukáš Petříček (282) | 9.11.20072:47
:­-D
Odpovědět0  0
Fikus Kukis (136) | 8.11.20070:56
Asi velmi zalezi na doske, mne na GB P965 DS4 nefunguju Patriot PDC22G6400ELK ani na 900 MHz. Pritom Geily bezali vpohode nad 1000 MHz :­-(
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.