Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)
18.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tento týden přichází na Svět Hardware další z megatestů a tentokrát se budeme zabývat grafickými kartami pro PCI Express. Celkem se nám sešlo 31 modelů od ATi a nVidie a postupně se na ně podíváme v závislosti na ceně. Karet z low-endu máme celkem 9 a k nim jsme přidali ještě Radeon X1300Pro, který dorazil z ATi minulý týden.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část I. - low-end (do 3000Kč)
- Novinka - ATi Radeon X1300Pro
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, vertex a pixel shaderů
- Half-Life 2, Far Cry
- Painkiller: BOOH, UT2004
- Splinter Cell, Serious Sam SE
- Doom 3, Wolfenstein ET
- Shrnutí výsledků a průměrný výkon
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
Zbylé dva testy jsou pro změnu hry pro rozhraní OpenGL, kde mívá výhodu nVidia. ATi nikdy nedokázalo vyladit drivery na takovou úroveň, aby výkonu svého konkurenta dosáhlo. Na druhou stranu, s OpenGL je spojován hlavně Doom 3, který ovšem obsahuje optimalizace pro architekturu GeForce 6.
Zde jsou výsledky z inkriminovaného Doomu 3 a velmi zajímavý je výkon Radeonu X1300Pro, kterých bych po faux pas Radeonu X1800XL v OpenGL vůbec nečekal. Za ním už se ovšem řadí nVidie a jen Radeon X600XT, který je de facto o kategorii výše, se jim může vyrovnat. Slušná hratelnost se udržuje ještě v rozlišení 1024x768, ovšem grafika, jak asi tušíte, nic moc.
Druhý test pro OpenGL je multiplayerová variace hry Return to Castle Wolfenstein, která nese označení Enemy Territory. V ní se výhoda nVidie také projevuje a Radeon X550 končí s relativně velkou ztrátou. Žádným překvapením není ani umístění Radeonů X300SE. To by bylo z grafů pro herní testy asi vše, takže hurá na srovnání.
Zde jsou výsledky z inkriminovaného Doomu 3 a velmi zajímavý je výkon Radeonu X1300Pro, kterých bych po faux pas Radeonu X1800XL v OpenGL vůbec nečekal. Za ním už se ovšem řadí nVidie a jen Radeon X600XT, který je de facto o kategorii výše, se jim může vyrovnat. Slušná hratelnost se udržuje ještě v rozlišení 1024x768, ovšem grafika, jak asi tušíte, nic moc.
Druhý test pro OpenGL je multiplayerová variace hry Return to Castle Wolfenstein, která nese označení Enemy Territory. V ní se výhoda nVidie také projevuje a Radeon X550 končí s relativně velkou ztrátou. Žádným překvapením není ani umístění Radeonů X300SE. To by bylo z grafů pro herní testy asi vše, takže hurá na srovnání.