Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč)
19.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Druhý díl našeho megatestu bude pravděpodobně zajímat nejvíce lidí. Zahrnuje totiž grafické karty v rozmezí ceny od 3000 do 7000Kč a poměr cena/výkon zde bývá suverénně nejlepší. Mezi testovanými kartami najdete jak GeForce 6600GT a 6800, tak Radeon X800, X800GT a GTO a pro srovnání také X1300Pro, který bude otestován tentokrát proti výkonnějším kartám.
Kapitoly článku:
- Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč)
- Grafické karty ATi
- Grafické karty nVidia
- Testovací sestava a metodika
- Syntetické benchmarky
- Testy fillrate, vertex a pixel shadery
- Half-Life 2
- Far Cry
- Battlefield 2, Painkiller: BOOH
- Counter-Strike Source, TRAOD
- UT2004, Serious Sam SE
- Splinter Cell, NFSU2
- Doom 3
- Chronicles of Riddick, Pacific Fighters
- Shrnutí výsledků a průměrný výkon
- Poměr cena/výkon a vyhodnocení
V rychlosti vyplňování pixelů s jednou použitou texturou je díky vysokým frekvencím nejrychlejší Radeon X800GT, propadákem je naopak Radeon X700. Multitexturing pak nejlépe zvládají Radeon X800 a X800GTO, které se papírově rovnají.
Výkon vertex shaderů je v porovnání architektury Radeon Xxxx vs. GeForce 6 jasně na straně ATi. Dokonce i Radeon X700 překonává všechny testované GeForce, jediný Radeon X1300Pro pokulhává vzadu. Důvod je jasný - starší Radeony mají 6 vertex shaderů, GeForce mají 3 nebo 4 vertex shadery a X1300Pro obsahuje pouze 2.
V pixel shaderech mají převahu grafické karty GeForce 6800 a GeForce 6600GT a vracejí tak Radeonům porážku. Důvod je ten, že nVidia má lépe propracované pixel pipelines a podporuje SM3.0. Velmi špatně dopadl Radeon X1300Pro, což lze opět přičíst na účet nedostatku výpočetních jednotek.
Test Ragtroll kombinující test pixel a vertex shaderů je pak takovou lehkou interpolací všech předchozích výsledků.