reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč)

19.10.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Výkon 31 grafických karet, část II. - mainstream (do 7000Kč)
Druhý díl našeho megatestu bude pravděpodobně zajímat nejvíce lidí. Zahrnuje totiž grafické karty v rozmezí ceny od 3000 do 7000Kč a poměr cena/výkon zde bývá suverénně nejlepší. Mezi testovanými kartami najdete jak GeForce 6600GT a 6800, tak Radeon X800, X800GT a GTO a pro srovnání také X1300Pro, který bude otestován tentokrát proti výkonnějším kartám.


V rychlosti vyplňování pixelů s jednou použitou texturou je díky vysokým frekvencím nejrychlejší Radeon X800GT, propadákem je naopak Radeon X700. Multitexturing pak nejlépe zvládají Radeon X800 a X800GTO, které se papírově rovnají.



Výkon vertex shaderů je v porovnání architektury Radeon Xxxx vs. GeForce 6 jasně na straně ATi. Dokonce i Radeon X700 překonává všechny testované GeForce, jediný Radeon X1300Pro pokulhává vzadu. Důvod je jasný - starší Radeony mají 6 vertex shaderů, GeForce mají 3 nebo 4 vertex shadery a X1300Pro obsahuje pouze 2.



V pixel shaderech mají převahu grafické karty GeForce 6800 a GeForce 6600GT a vracejí tak Radeonům porážku. Důvod je ten, že nVidia má lépe propracované pixel pipelines a podporuje SM3.0. Velmi špatně dopadl Radeon X1300Pro, což lze opět přičíst na účet nedostatku výpočetních jednotek.



Test Ragtroll kombinující test pixel a vertex shaderů je pak takovou lehkou interpolací všech předchozích výsledků.
reklama