reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.8.2012, Pavel Kovač, recenze
V dnešní recenzi se zaměříme na několik VESA držáků pro LCD monitory a potažmo i menší televize. Pokud máte monitor s nevyhovující ergonomií a nechcete se ho vzdát, tak zbystřete. Váš monitor má stále naději a do koše rozhodně nepatří.
Mareš | 21.8.201223:05
...nemohli byste se případně mrknout na tenhle dvoumonitorový kousek? http:­/­/www.ergo­-product.cz­/stojany­-pro­-monitory­/stojan­-pro­-2­-displeje­-m8c­-humanscale­-upevneni­-na­-sverku­-bile?ItemIdx=0
Mně se hrozně líbí, ale ta cena mi připadá celkem divoká. :­-)
Odpovědět0  0
netopejr (6) | 20.8.201222:50
Mám skušenost z držáky značky Ergotron.
A?, naprostá spokojenost ­(jak pro dva, tak více monitorů 24­") a tak mne napadá. Proč kupovat nějaký bastl ­(byť za 500 ­- 1000­), a rozčilovat se že tady to nedrží, padá???
Proboha, kdy už český národ pochopí, kvalita něco stojí... Vím, každý počítá korunu, ale to že to složím dám na to monitory a vše funguje jak má a nic nepadá nastavím jak chci.
Ach jo ... a já se těšil na opravdu ­"rozumné­" srovnání a o5 tady se testuje něco ... co za to ani nestojí ... ach jo!!
Škoda ...
Odpovědět0  1
Pavel Kovač (1033) | 21.8.20125:34
A kdy už lidé pochopí, že jedním testem to nekončí? :­-­)
Připadá mě to jako kdyby byl pod recenzí levného monitoru příspěvek o tom, že si lidé mají kupovat EIZO či NEC za 30 tisíc.

Smysl testů levných produktů je hlavně v tom, že se může ­(ale také nemusí­) najít produkt, který výrazně převyšuje kvalitu ostatních. A proto si myslím, že je má smysl dělat. Samozřejmě má smysl dělat i testy na dražší držáky­/produkty.
Odpovědět1  0
netopejr (6) | 21.8.201214:10
Ne, asi já jsem se vyjádří?l špatně nebo jsem nebyl pochopen správně... ­(beru vinu na sebe­).
Ne, nechtěl jsem hanit ten to test. To ne, a taky mám soudnost a vím že nelza srovnávat max.kvalitu tady s tím to.
A přiznám se, že jsem ani moc nečekal, že by byla výše zmíněná značka testována ­(a s tou cenou moc nesouhlasím je to drahé, ale tak jak se někteří zmiňují ne ....­).
Rád si počkám na test, kde bude celé spektrum ­(od 500 ­- cca.10000­) aby klidně z toho udělat seriál.

Dám porovnání: pokud by všichni šli po kvalitě KIA a HYUNDAY by se neprodávali a RR by šel jak v krámě housky­(trochu jsem to přitáhl za pačesy­). Ale kupec se najde jak pro nižší třídu, tak i pro tu nejvyšší ...

Jinak, pokud to vyznělo jako že jsem prudič, tak to se omlouvám... Prudič ne to opravdu ne.
Odpovědět0  1
M0RGAN (248) | 16.8.201218:07
Měl jsem 2x Stell SHO1032 z článku a na základní použití stačil ­(mám 3 monitory, třetí býval na svém stojanu­), letos jsem vyměnil za Ergotron LX Desk http:­/­/www.ergotron.com­/Products­/tabid­/65­/PRDID­/351­/language­/en­-GB­/Default.aspx a http:­/­/www.ergotron.com­/Products­/tabid­/65­/PRDID­/354­/language­/en­-GB­/Default.aspx , u toho pro dva monitory trochu nespokojenost, protože si trochu překáží to uchycení, nedá se s tím ramenem otáčet až moc, aspoň o 2 cm větší mezera mezi sebou by jim slušela víc.
Použití v praxi : http:­/­/www.youtube.com­/watch?feature=player_detailpage&v=Bicg8g­-YIJ8
Cena okolo necelých 3000 korun za verzi pro jeden nebo 6000 pro dva monitory. Ještě k tomu používám ­https://tv-stolky-a-drzaky.heureka.cz/drzak-tv-ergotron-quick-release-bracket/ a to je taky paráda, nasadím tak monitor na rameno velmi jednoduše a nemusím nic šroubovat.
mám pak takovou hezkou domácí kancelář https:­/­/dl.dropbox.com­/u­/21349122­/Fotky­/Kancelar­/3­/25062012418.jpg ­(fotka ještě bez toho dualu­).
a na filmy do postele pak stačí otočit monitory a https:­/­/dl.dropbox.com­/u­/21349122­/Fotky­/Kancelar­/3­/25072012423.jpg
Za sebe je můžu jedině doporučit, investice necelých 10 tisíc za držáky ke třem monitorům, ale očekávám, že mi vydrží rozhodně déle než samotné monitory :­-)
Odpovědět0  0
Kozouš (12) | 16.8.20122:53
Pro dvě LCD by byl asi vhodnější Ergotron AW664AA...
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 16.8.20126:19
To ano, ale srovnávat držák za cca dvojnásobnou cenu moc nelze.
Odpovědět0  0
Goodicek | 16.8.20120:00
tak já sem si třeba udělal svůj držák, službu to plní perfektně, je to z pořádnýho železa a ne z plastu od rákosníků ve výprodeji. neříkám teda že je to na oko nejaký supr dupr pohled ale přes stůl za monitor opravdu nekoukám, a službu to udělá víc než dobrou a přesně tak jak sem chtěl. No a nakonec zaplatil jsem za to asi tak jako kdybych si v hospodě dal 2 piva
Odpovědět0  0
Petr 123456789 | 16.8.20120:30
Amen. Takhle se na ně musí. Hezky česky :)
Odpovědět0  0
Petr 123456789 | 15.8.201215:14
Teda ony zas tak k ničemu nebudou, ale prostě to není to, co to má být. Jeden čas jsem se taky poohlížel po držáku a snad jediné použitelné je od Ergotronu. Jinak je to materiálová a konstrukční bída. Spíš k smíchu či pláči, že výrobci nedokáží navrhovat tak jednoduché věci. Ale co taky od Číňanů chtít, že.
Odpovědět0  0
aven | 15.8.201218:31
ja som použil dva kusy jedenoho typu držiaku LCD na zadné satelity ­(otáčanie hore dole a vpravo vľavo­) k mojej úplnej spokojnosti, takže až tak úplne ­"k ničemu­" niesú.... :­)
inak ale súhlas, kvality je málo a je drahá... :(
Odpovědět0  0
tepich (9) | 15.8.201213:59
Nevěděl by někdo o držáku na 23­" monitor, který by se pomocí motorku zasouval do skříňky­/psacího stolu? Nějak se mi u nás na trhu nepodařilo nic najít. Díky
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 15.8.201214:27
Máte na mysli držák co zcela schová monitor do stolu? Takové co se používají v konferenčních sálech apod?
Odpovědět0  0
tepich (9) | 15.8.201215:13
Jo, přesně takový. Chtěl bych si nechat vyrobit psací stůl, do kterého bych to schoval. Bude totiž částečně stát u okna a to pak nejde kvůli monitoru na desce rozumně otvírat.
Odpovědět0  0
Skrew (28) | 15.8.201210:48
Funguje, pod monitorem spousta místa, natáčet se dá, všechno dobré, ale ta pevnost a kvalita až tak skvělá není. Mám 27­" monitor ­(je lehčí než maximální nosnost držáku­) a váhou se mi naklání dolů. Rameno drží ještě jakž takž, ale ten konec s uchycením monitoru má asi vůli, nebo co, a monitor je o pár stupňů sklopený. Zkusím ještě nějaké podložky, ale mrzí mě to. Jinak by to za tu cenu byla bomba.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 15.8.201213:02
Také jde o levnější variantu na držák A2. Ale kdybyste dostal do ruky Hamu, tak si v pevnosti a konstrukci libujete :­-D
Odpovědět0  0
-8- | 15.8.201210:25
Stell SHO1062 je opravdu KVALITA uspokujující i STROJAŘE, mám 2 kousky už cca 2roky a NoProblem :­-­)­) jediné co bych vitkl jsou polepky s logem STELL které jsou opravdu nevkusné, křivě nalepené :­-­( a navíc jsou z těch folií které jdou prd sloupnout a zůstává dost lepidla :­-­) Takže benzín a dolů... Detail co?? Však jo, psal jsem: opravdu jinak SKVĚLÝ kup..
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 15.8.201210:37
:­-­) Hehe.. tak polepky jsem samozřejmě v rámci testů nesundával. Díky za info.
Odpovědět0  0
dooshan (1) | 15.8.201210:15
Mate nekdo zkusenosti se znackou Ergotron, respektive s timto kouskem?
http:­/­/www.ergotron.com­/Products­/tabid­/65­/PRDID­/352­/language­/cs­-CZ­/Default.aspx
Ja vim, je to trochu jina cenova kategorie, ale vypada suprove ;­)
Odpovědět0  0
honcka (43) | 15.8.201210:43
konkretne s timhle kouskem ne, ale v praci mame tenhle na 4 LCD
http:­/­/www.ergotron.com­/Products­/tabid­/65­/PRDID­/196­/language­/cs­-CZ­/Default.aspx
jsou na tom 4 22­" a mame ho tak 6 let a naprosto v pohode
Odpovědět0  0
NRX (170) | 15.8.20128:33
Škoda, že chýbajú zástupci od Arctic:
http:­/­/www.arctic.ac­/en­/p­/equipment­/monitor­-arm.html
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 15.8.20128:48
No pokud bude zájem, tak se VESA držákům můžeme věnovat dále. Je to náš první test držáků ;­-)
Odpovědět0  0
NRX (170) | 15.8.20129:27
Problém je, že kvalitných za rozumnú cenu je pomerne málo a každá recenzia sa hodí. Obzvlášť pokiaľ ho nie je treba okamžite a kúpa môže nejaký čas počkať.

Svojho času som narazil ešte na Vogels, ale myslím, že ceny boli príšerné.
Odpovědět0  0
ttxman (18) | 15.8.20123:37
Jeste by to chtelo pridal Lenovo Radial Arm ­- jedinej drzak na stul s pivotem co sem kde nasel a uhly polohovani jsou taky bezkonkurencni. A takhle to nejspis v blizkych mesicich koupim bez recenze :P

Jinak Stell SHO1032 mam nekolik let, a rekl bych, ze ty spony na kabely moc nefunguji. Kdyz je to v jedny poloze je to vyborny, ale kdyz si to clovek parkrat prepolohuje tak CVAK najednou sponka leti po pokoji a odrazi se od sten. A v pripade, ze se tam narve napajeni a DVI kabel staci v nekterejch uhlech celkem malej pohyb.
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 15.8.20125:12
Mě i při zapojení dvou kabelů spona vydržela docela hodně. Prakticky jakákoli poloha. Je možné, že jsou nyní trošku pevnější.
Odpovědět0  0
ttxman (18) | 15.8.201210:43
Je to mozny, taky mi z toho casem vypadali skoro vsechny spunty v kluobech, ale monitor to drzi perfektne
Odpovědět0  0
JohnRambo | 10.10.201214:40
Zdravím pánové, chtěl bych se Vás zeptat na praktické zkušenosti s tímto držákem ­- STELL 1032. V mnoha diskusích ­(czc atd­) čtu o značné nespokojenosti s nakláněním monitoru. Plánuju na to přichytit 23­" LED ­(cca 3kg bez stojanu­), takže by mě fakt netěšilo koukat na křivý obraz... Děkuji za vaše připomínky a komentáře ;)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.