reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Winchester vs. Venice

26.7.2005, Eagle , recenze
Winchester vs. Venice
V současnosti AMD nabízí v mainstream segmentu dvě různá jádra - starší DH8-D0 (Winchester) a novější DH8-E3 / DH8-E6 (Venice). Mnoho lidí si přitom stěžuje, že novější model není tak dobrý jako jeho starší kolega. Podíval jsem se celé věci na zoubek a provedl přímé porovnání těchto dvou revizí.
Testovací sestava

AMD Athlon 64 3200+, DH8-D0 ("Winchester") podtaktovaný na 1800 MHz (3000+) změnou násobiče

AMD Athlon 64 3000+, DH8-E3 ("Venice")

Chaintech VNF4 Ultra ZENITH VE s BIOSem ze dne 3. června 2005, ovladače NVIDIA nForce 4 verze 6.66

ATI Radeon X850 XT s ovladači Catalyst 5.7

Windows XP SP2, DirectX 9.0c, Windows Media Player 10


Veškeré testování probíhalo s dvěma 256MB moduly pamětí s čipy Winbond BH-5 s časováním 11-2-2-2 / 1T timing při frekvenci DDR400. HyperTransport byl nastaven na 1000 MHz s datovými šířkami 16bit downstream a 16bit upstream.

Paměti

SiSoft Sandra 2005 obsahuje variaci paměťového testu Stream.


V standardně zapnutém buffered testu (využívá prefetch mechanismu pro blokové čtení dat) dopadl novější Venice o trochu hůře - pokles je cca. 250MB/s. Na jednu stranu je to horší skóre, na druhou ale ani omylem proklamovaných 20 procent.


Pokud vypneme bufferování, tj. více se soustředíme na latence a samotný paměťový subsystém s menším vlivem cache, karta se obrátí. Venice je nyní o více než 100MB/s rychlejší.


Ve známém programu Everest je možné pozorovat prakticky stejné výsledky. Pokles o cca. 250MB/s. Rychlost zápisu je ale stále stejná.


Když si srovnáme latence, vychází obě revize prakticky identicky.

Ostatní testy


3DMark 2001 SE v režimu softwarového T&L, což by mělo reprezentovat výkon ve starších hrách. Rozdíl minimální, Venice je ale o maličko rychlejší.



DOSbox je velmi schopný, ale také extrémně hardwarově náročný emulátor DOSu. Přes rozhranní DirectX převádí starou grafiku do grafického akcelerátoru a přes DirectSound dělá to samé se zvukem, který jinak emuluje na bázi stařičkého Sound Blasteru. Použitým testem je hra Quake pro DOS a její timedemo.






Ve hrách jsou výsledky velmi vyrovnané. Jednou je rychlejší ten, podruhé onen. Celkově jsou ale rozdíly zanedbatelné.
reklama