reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.5.2006, Jan Vítek, recenze
Dnes jsme si pro vás připravili jednu specialitku v podobě systému, jenž je celý chlazen zcela pasivně s pomocí skříně TNN500AF. TNN je zkratkou slov ‘Totally No Noise', tedy ‘absolutně žádný hluk' a jak brzy uvidíme, je toto označení zcela na místě. Pojďme se tedy pokochat, jakou skříň bychom mohli dostat za obnos, jenž by sám o sobě stačil na zakoupení moderního výkonného počítače.
vv | 2.9.200610:41
vysvetli mi niekto, ako moze mat cipova sada teplotu 25°, ked vzduch okolo nej ma 38? To ma vnutorne chladenie?Kedze sama produkuje teplo, tak musi mat viac ako je teplota okolia.Alebo som nieco prehliadol?
Odpovědět0  0
Osc@r | 11.10.200622:53
chipova sada ma chladenie cez Heatpipes na bocnicu steny. PO skonecni zataze sa telokovom odvedie velmi rychlo, ale vzduch bude teplotu drzat este dlho, peto sa ochladi skor chipset ako vzduch v case....
Odpovědět0  0
bismarck_tempx2 (47) | 19.6.200611:48
Nuz mas pravdu... Akurat ma trochu stve, ze sa tu recenzuju taketo ­"honosne­" nadhery a za velke prachy... Co tak skusit otestovat zaujimavy kejs Avance C001 Terminator. Zaujimavy kejs s opacne instalovanym MBD... :­-­) Pripadne by bolo zaujimave otestovat Atrix 9001... Su to kejsy za cca 2­-3 tisic bez zdroja ale slusna konstrukcia :­-)
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 12.5.200615:05
asi se wentilatoru jen tak nezbavime, ale da se postavit tichoucky PC high­-end za podobne penize x2 :­-­) taky by me zajimalo jak by tenhle zazrak uchladil 4xHDD raid5 a 2x7900GTX, na to uz by asi nestacil, shame :­-)
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 12.5.200614:00
no a co branilo inzinierom od Zalmana aby dali heatpipe aj na disk? Za tu cenu tam namiesto tej trapnej veci ­"omotanej­" okolo disku, radsej mohli navrhnut 2x HDD silencer ­(napr. ako ma silentmaxx­) ktory by bol napojeny pomocou heatpipe tiez na case. mna by tiez zaujimalo ako sa dari napajacim obvodom rozmiestnenym okolo CPU.
Odpovědět0  0
Martin Šejnoha (242) | 12.5.200614:05
tranzistorům se možná o pár let zmenší životnost...kondíky za půl roku vyschnou a jádra cívek zdegradují....co jiného by na to DC­/DC měnič pro napájení CPU říkal:­))
Odpovědět0  0
neserteme | 10.5.200613:11
me se teda ta bedna vubec nelibi
Odpovědět0  0
mars3 | 10.5.200610:02
Uvazujem radsej nez o takto drahom riesení, ktore i tak neriesi vsetky problemy ­(hrozne teplo v malom priestore,kde bezia naplno 3 PC­)presunut pocitace do vedlajsej miestnosti. Vyriesim hluk i teplo.Aby bol pristup na mechaniku CD,tak ju napojim cez USB do exter.boxu. Neviete niekto, ake su max.pripustne vzdialenosti kablov ­(DVI, seriovy, PS2, USB?­)? USB mam disk cca 10 metrov a bezi v pohode naplno.
Odpovědět0  0
Erkil1452 | 11.5.200618:59
Na vic jak 3 metry bych treba monitor nedoporucoval. 5 metru je maximum a to i pro USB, audio a tak dal.
Odpovědět0  0
hacik | 10.5.20069:32
Ked vyslo prve riesenie bez vetrakov, tak som bol tiez nadseny. Ale s odstupom casu, ked si uvedomim, ze do tejto skrine aj tak nemozno dat najnovsie komponenty a uchladit ich pasivne, nema to zmysel pre nikoho. Moj notebook tiez vetraky temer nepusta, okrem toho, kazdy si radsej moze za 10000 kupit velmi kvalitne sluchadla, ktore ked si da na usi, tak hluk aj tak nebude pocut. Celkovo si myslim, ze ked chce niekto tiche PC, nech si kupi notebook a je to lepsie ako toto. Vazne, neviete niekto o vyuziti tejto skrine, aby sa to nedalo nahradit lacnejsie a lepsie? Vyssie spomenute nahravacie studia maju podla mna tiez lepsie a lacnejsie moznosti ako tuto skrinu.
Odpovědět0  0
Jencek oan trencek | 9.5.200618:24
Co takhle napsat clanek jak se chova disk radne zaizolovany proti vode ­(vc kabelaze­) a hozeny do kybliku s vodou? tohle by resilo nejeden problem s chlazenim hlucneho disku
Odpovědět0  0
Kamikaze_CZ | 9.5.200618:38
Disk nemuzes izolovat proti vode. Musi v nem byt ta jedna mala dirka kvuli tlaku. A tu ucpat nemuzes...
Odpovědět0  0
snajprik | 9.5.200620:21
Myslím že som počul že disk je vákuový ­(neskúšal som­) a keby sa dal do nevodivého oleja tak by to možno šlo? myslim že už také niečo skúšali a išlo im to :­)
Odpovědět0  0
Sanchez 4GHz | 9.5.200620:33
Odpovědět0  0
disk | 9.5.200620:54
V disku vakuum ani nizsi tlak urcite neni, protoze prave vzduch zajistuje to, aby hlavicky byly tech par mikrometru ­(ted nevim presne a nechce se me to hledat­) nad plotnou.
Odpovědět0  0
xorx | 10.5.20068:56
Hele a proc je teda na disku takova ta samolepka, kde pisou ze ji nesmis odstranit ­(evidentne izoluje vnitrek od vnejsiho okoli­). Je ale fakt, ze nejak extra novy disky si nevybavuju, takze treba uz to tam neni.
Odpovědět0  0
RaStr (26) | 10.5.200610:38
Protoze uvnitr je bezprasne prostredi. Je tam sice dira pro ventilaci a vyrovnavani tlaku pri zmene teploty, ale ta je uvnitr prekryta filtrem ­(takovy papirek jak z pijaku­). Ale vzduch je tam opravdu normalni. Posledni podtlakove disky byly tusim 20MB disky u salovych pocitacu.
Odpovědět0  0
skokan (22) | 19.6.200611:41
Hahaha jaky humanista :D
Odpovědět0  0
gigik (81) | 9.5.200618:18
hehe btx klepe na dvere uz pekne dlouho a asi jeste dlouho klepat bude :­) pac ji asi nikdo nechce­/nepotrebuje :­) jinak myslim ze by to tedka mohlo zas jit dolu, precijen ty casy 130w cpu a 2x7800gtx jsou pryc a prosazujou se efektivnejsi procaky jako core s nizkym TDP a rada 7900 ma vo par tranzistoru min nez 7800 takze taky min hreje......vidim to optimisticky :)
Odpovědět0  0
VlasTik. (2) | 9.5.200618:16
V úvodu článku píšete, že tato case ­(TNN500AF­) má nahradit postarší TNN3OO, to ale nebude pravda, protože TNN300 je vůbec nejmladčí fanless case od Zalmana ­(říjen 2005­). TNN500AF vyšla v březnu 2005 a měla nahradit TNN500A, která vyšla v březnu 2004. Ale jinak je to moc pěkná recenze, hlavně teplotní testy s takto výkonnou sestavou mě hodně potěšily, zatím jsem totiž v žádném testu neviděl testovat to s 7800GTX, takže opravdu skvělý článek, i když mě osobně by zajímaly i přesné grafy průběhu stopání teplot na jednotlivých komponentech.
Odpovědět0  0
Kamikaze_CZ | 9.5.200617:15
Byt miliardar, tak si to koupim, protoze i kdyby to precejenom neuchladilo nebo by to s tou kompatibilitou bylo tak vazny, porad prece muzu koupit 5X 120mm vetrak :­-­)
Sice to bude vyhozenejch 33000, ale kdyz na to jsou prachy, proc ne :­-­))
Odpovědět0  0
imq | 9.5.200615:00
Mě by připadala i rakev za 32000 drahá.
A to je něco pro rodinu ^^ :D
Odpovědět0  0
Bezy (66) | 9.5.200616:25
Jako kdyby jí za těch 32k FOX prodával i s vnitřnostma tak bych o tom i uvažoval :­-D
Takhle mám Sempron64, ve skříni 2 12cm větroně a tichýho seagate, a sem spokojenej, ticho skoro jako u týhle rakve :­-)
Odpovědět0  0
john.don | 9.5.200618:44
JJ. Ale byl by to drsnej fór dát compa do rakve :D
Ale zase by se na to dal položit monitor :­)

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Martin Šejnoha (242) | 9.5.200619:40
Ty truhle jsou docela levné...čekal jsem teda víc:­-­)­) ale je to docela nepraktické...já bych to viděl tak rakev s počítačem dát do sklepa a v místností mít jen periférie....špatná by nebyla ani půda...případní zloději by to asi nerozdýchali:­-­)­))
Odpovědět0  0
imq | 10.5.20068:19
Navíc počítač v rakvi je v bazaru zřejmě špatně prodejný :D
Odpovědět0  0
snajprik | 9.5.200614:02
Cena odradí ale inak je to veľmi zaujímavý kúsok aj dizajn, sú ľudia čo si potrpia aj na dizajne a nie len na výkone a peniaze ich netrápia ja by som bol račej keby to bolo riešené celkove vodným chladením a nie pasívnym ale aj to je zaujímavý spôsob :­)
Odpovědět0  0
pepino_169 | 9.5.200611:41
dle meho nazoru tento vymakany kousek celkem podcenil chlazeni disku ­- mit raptor na 48­-53stC je docela hardkor ...
sam vlastnim 3 scsi disky z toho 2 cheetah X15 a drzim je na teplote 30­-35stC ...
Odpovědět0  0
emsid (45) | 9.5.200610:22
Zvláště teplota vnitřního vzduchu klesá velmi pomalu a pozvolna, takže se nemůžeme divit, že čipová sada měla téměř ihned svých 25°C, zatímco vzduch se stále pohyboval na téměř maximálních 38°C
Odpovědět0  0
emsid (45) | 9.5.200610:25
aha tak nic on ma i chipset heatpipe :)
Odpovědět0  0
petulicek (9) | 9.5.20069:18
nemyslim si ze by to namalo dobre a ticho chladit.. ako aj autor spomina, jeden 12cm fan na par otackach ­- myslim tak do 300­-400 kvoli tichu, a teploty by sli pekne dolu..
Odpovědět0  0
Evo | 9.5.20069:13
TA skrina je uplny nezmysel...nemozes tam dat poriadne vykonne komponenty, lebo ti to neutiahne chaldenie a ani zdroj...
a ked to xes len ako multimedialny pocitace na filym a podobne proste nieco ako HTPC tak su ovela lepsie a löacnejsie alternativy!!!! proste je to nezmysel..je to len ukazka toho co sa da vyrobit...
Odpovědět0  0
Brad Pitbull (15) | 9.5.200610:11
To máš pravdu. Na sledování filmů by bohatě postačil nechlazený VIA C­-7 a integrovaná grafika a celé by se to vešlo takřka do krabičky od zápalek. A jako bezhlučná a zároveň výkonná hrací sestava, jak se tento produkt tváří, by lépe posloužila skříň se systémem vodního chlazení a pasivním radiátorem. Sice by zlehka brumlalo čerpadlo, zároveň by však bylo možné efektivně chladit i disky zabalené do molitanu, které by pak nevydali ani hlásku. Podobnou skříň jako Zalman nabízel i německý Silentmaxx a obě jsou doporučovány do nahrávacích studií a jim podobných specializovaných pracovišť. Já bych koupi doporučil náruživému audiofilovi nebo milovníkovi umění, jelikož racionální pohnutky k nákupu snad vážně neexitují.
Odpovědět0  0
bismarck_tempx2 (47) | 9.5.20068:17
Za tie prachy mam doma super nadupanu masinu aj so slusnym kejsom!!!
Odpovědět0  0
imq | 9.5.200610:41
Za ty prachy koupíš komplet počítačový vybavení do Internetový kavárny i s compem pro sebe. 10x jetý DELL P3 10 000,­- + 10x jetý monitor Dell 19­" 10 000,­- ­- Comp pro sebe s monitorem od Dell: 5000,­- + Router 1000 + Switche 1000. Nábytek seženeš ze školy.


Heh.... ty prachy jsou fakt velký na to že to je jen skříň.
Odpovědět0  0
bismarck_tempx2 (47) | 9.5.200611:07
Za 6000 procak, 4000 maticna, 3000 1GB DDR, 3000 S­-HDD, 5000 skrina so serioznym tichym zdrojom, grafika za 6000 a LCD 17­-19­" za 10000. Dokopy 37000,­-Sk ­- v prepocte na cesku menu to je cca 28500 :­-)
Odpovědět0  0
skokan (22) | 19.6.200611:37
Chlapci uvedmte si, ze toto je bedna pre ludi typu ­"kde dnes utratim 50 tisic­". Ja zarabam 12500 a rozhodne by som toto nexcel ani zadarmo ­- hluk mi nevadi ­- slapem na pohodlnych sluchatkach ­- a rad taktujem, takze vykonne chladenie je nutne.
Odpovědět0  0
Tvara | 9.5.20068:02
pěkná... mít ty prachy, tak už jí mám doma :­-/
Odpovědět0  0
Marek156 | 9.5.200612:05
To mi nerikej ze nemas 32 000 :­-­) ... staci prodat nejaky ten nabytek nebo televizi ... a muzes si ji koupit :­-­)­)­) ... osobne zanam ale lepsi zpusoby jak utratit 32 000 ­- a kysna od zalmanu se radi mezi ty nejhorsi.
Odpovědět0  0
Filip8 | 30.5.200610:24
takze tak taa s aaaaaaustraalie len mna chce a ak niiie tak potom je to jej chyba
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.