reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
15.11.2006, Pavel Kovač, recenze
Philips přišel nedávno s novým modelem 200P7ES 20" LCD panelu, který míří do střední střídy. Díky vyspělé technologii S-IPS je možné, že se monitor uchytí i v poloprofi segmentu. Parametry mluví za vše: udávaná odezva 8ms (gtg), jas 300cd/m2 a kontrast 800:1.
ferdo99 | 20.3.200717:29
Zdravim, mal by som jednu otazku. Niektore monitory maju regulaciu jasu cez blikajuce trubice a ten vraj softverovo. V tomto monitore teda ziadne trubice neblikaju?

Dakujem
Odpovědět0  0
jjjjjjaaaaaa | 27.12.200616:04
je tento monitor vhodny na poloprofi grafiku?
a ako je to teda s tym jasom a kontrasntom, je vhodny na pracu v noci?
Odpovědět0  0
Stealth001 (7) | 30.11.20069:29
Proč berete jako referenční monitory vždy EIZO? High­-end značek je vícero a zrovna z trojlístku Barco, NEC a EIZO mi EIZO přijde jako nejméně technologicky vyspělá s nejhorším podáním obrazu.
Odpovědět0  0
hlj | 30.11.200619:13
no spíš dražší vzhledem k tomu co nabízí. protože rozhodně nikdo nezpochybnuje kvalitu NECu. jen u něj, krom špičkové kvality obrazu opakovaně vychází nehomogení podsvícení. takže eizo za tu samou cenu nabídne horší technologi, obdobné parametry ale vše precizně zvládnuté ­(díky tomu mají taky velmi dlouhou záruku ­- a prodloužené záruky se v testech opomínají zmínit ­- ale je to další výhoda)
Odpovědět0  0
Pavel Kovač (1033) | 30.11.200621:26
Ono technologie není vše, navíc Barco se specializuje na naprosto jiný trh ­(vyrábí hlavně průmyslové monitory ­- lékařské, do hal apod.­) takže nelze srovnávat Barco a EIZO.
NEC dokáže udělat skvělé monitory, avšak přijde mi že EIZO má jaksi víc ­"zkušeností­" a ví jak s ­(i třeba horší technologií­) pracovat.
Odpovědět0  0
skinca (7) | 22.11.200612:28
Chci ho ale 19­" ...podminka je aby byl opravdu stejny tz. vyrobni technologie atd... existuje??
Odpovědět0  0
-Pt- | 16.11.200613:47
No, nevím, jak je na tom tento Philips, ale cenou se notně přibližuje k modelu od NECu a to 2070NX ­(S­-IPS, cca 16500 s daní­). Ten bych bral pro ­"grafiku­" za stejný peníz mnohem raději. Tohleto je IMHO dost odvážná cena na podobný monitor...

Pt
Odpovědět0  0
Tomcek (11) | 15.11.200616:01
Mám tento monitor na stole v práci už 3 měsíce a teda moc nadšenej z něho tedy nejsem, zbavím se ho hned jak jen to půjde. Souhlasím že barvy a odezva jsou nadprůměrné. Ovšem tento monitor trpí něčím co jsem nikde jinde neviděl ­- obraz se ukazuje se spožděním!!! A to tak razantním že i pohyb myší a přesné trefování se na místo kliknutí je docela problém ­(dělám v Autocadu­), hraní her je tím pádem naprosto nemyslitelné. Nevím jestli je to problém jen tohoto kusu,popř. jestli to dělají všechny. Rád uvítám když nápíšete své zkušenosti s ním. Pro případné rejpaly co mne budou obviňovat že chyba je jinde,tak je to zkoušeno na více PC a dokonce i v zapojení dvou monitorů současně ­(dualview­), přičemž ten druhý monitor ukazoval správně ­- Philips zpožděně.
Odpovědět0  0
Tomcek (11) | 15.11.200616:06
Ještě má jednu vadu, a ta se projevila při hraní her v 75Hz ­(jedno jaké rozlišení­). Monitor nestíhá vykreslovat, v podstatě se plynule vykresluje cca 1­/3 obrazu a zbytek se vykreslí cca jednou za vteřinu. Opravdu doufám že je to jen vadný kus a ne chyba celé řady.
Odpovědět0  0
mmmmmmmmmmm | 15.11.200616:31
Musíš mít ve hrách zaplou vertikální synchronizaci tzv. Vsync, jinak se ti bude rozcházet frekvence vykreslování grafickou kartou a frekvence vykreslování monitoru.
Odpovědět0  0
Tomcek (11) | 15.11.200618:31
Vsyncem to nebylo, to me taky napadlo ­(mimochodem zkousel jsem i analog vstup­). Proste nezvlada vykreslovat v 75Hz, v 60Hz to nedelalo. Ale to je zrovna chybka co mi nevadi..mam ho na praci, to co jsem psal predtim o tom zpozdeni me stve teda podstatne vic.
Odpovědět0  0
Invin1 | 15.11.200621:05
Tak proc nenastavit 60Hz...u LCD je jedno jestli 75 nebo 60. Spis bych to videl na limitaci prijimace, protoze nektere monitory maji prijimac do 60Hz.
Odpovědět0  0
Tomcek (11) | 16.11.200613:03
Ale jo, nastavim 60Hz. Rikam ze tohle mi az tak nevadi, nemam ho na hry. Ovsem to zpozdeni ­(­"input lag­" jak to tu uz nekdo pojmenoval­) je neunosny!!!
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 15.11.200621:29
Doufám že nekecnu blbost, ale mám pocit že se tomu říka ­"input lag­".
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 15.11.200621:30
.. teda imput ..
Odpovědět0  0
eraser (344) | 16.11.20062:24
Input lag http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Input_lag

Samsung SyncMaster 244T
Samsung SyncMaster 215TW
Dell 2405
Dell 2406
ACER AL2416WSD
Samsung 710n
BenQ FP202w
Odpovědět0  0
Tomcek (11) | 16.11.200612:42
Super článek..no možná další hodně důležitý parametr cop by se měl měřit v testech LCD monitorů!!!!! Jako k čemu mi je monitor s perfektním obrazem a odezvou když se na něm nedá dělat!! Ani film se tam nedá pustit, zvuk předbíhá obraz..vypadá to divně!!!
Odpovědět0  0
martinyy | 16.11.200613:42
Mohol by autor recenzie input lag potvrdit alebo vyvratit?
Odpovědět0  0
Hudri (9) | 16.11.200615:27
Malo by so to urcite testovat. No asi patris k tym co input lag pocituju. Na zahranicnych serveroch a forach klasicka tema, na ceskych je to zatial tabu. Dade som cital ze najhorsi lag maju ­"vyspele­" monitory S­-IPS a TN tym netrpia ale na 100% nepotvrdim. Rady ako v­-sync len zmiernia toto prekvapenie pre stastneho majitela lebo ked pari FPS online tak mu takyto monitor prida k pingu servera este bonusovych 50ms a to musi byt borec aby to uhral. Ze to nie je vymysel alebo malovanie certa na stenu dokazuje napr. tento link http:­/­/www.behardware.com­/articles­/632­-1­/lcds­-images­-delayed­-compared­-to­-crts­-yes.html
Odpovědět0  0
Miko (230) | 17.11.200610:54
mno, můj Dell 2407WFP má 3 režimy provozů ­- desktop, multimedia a gaming. Mám tvtunery analogový i dvb­-t a ani v hrách ani tv nic nepociťuji, pravda, nejsem takový pařan jako dřív. Ale jinak předpokládám, že tyhlety image mody právě řeší input­-lag.
Odpovědět0  0
_boguš | 16.11.200610:25
... jsem to ale máslo ... :)
Odpovědět0  0
Caderom (35) | 15.11.200615:39
Rozmýšlím se mezi tímto Philipsem a ViewSonicem VP2030b ­(Premium MVA­), který myslíte, že je lepší?
Odpovědět0  0
Petroubek | 15.11.200616:41
Zdar. Já jsem šťastným majitelem ViewSonic VP2030b a nemá absolutně chybu. Záruka 0 vadných bodů ­(žádný jsem neměl­), úhly barvy, OSD a odezva také super. Je výborný na práci i hry, sledovat film v DVD je také požitek. Jen ta cena je trošku vyšší, já být tebou vezmu toho ViewSonica. Je to můj subjektivní názor, protože ho mám doma a jsem nadšen, ale řada VP od ViewSonicu je velmi povedená ;)
Odpovědět0  0
petr3 (15) | 15.11.200615:26
stejne jako par lidi prede mnou dekuju za test ­"dvacitky­" ­(ja radeji 4:3­)
Odpovědět0  0
ptipi_ | 15.11.200614:51
i když monitor nerozeznal poloviční rozlišení, tak je pro něj tohle obrovskou výhodou ­- když totiž překryjete ty 2 matice­(800*600 a 1600*1200­), všechny pixely původní matice mají stejné rozestavení vzhledem k N nejbližším pixelům matice výsledné­(těžko se vysvětluje, hodil by se obrázek­).
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 15.11.200615:06
... přesne tak ... dvakrát resp. čtyřikrá menší rozlišení je pro test kvality interpolace zcela irelevantní. Se stejným výsledkem se setkáme i u nejlevnějšího LCD. Protože 1 bod v 800×600 na 1600×1200 je přesně 2×2 body ... takže žadné ­"přepočítavání­" jako takové zde není



....... prosím zkuste to změnit, tak aby test interpolace byl opravdu objektivní ....
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 15.11.200623:13
PS: ... a označit interpolaci na vynikající trochu ztácí smysl nemyslíte...



.... jako pokus o recesi to beru, ale nechápu jak Pavel Kováč si může jako ­"odborní­" za tímto stát. Vždyť je to evidentní hned na první pohled ...
Odpovědět0  0
fafdsfa | 15.11.200613:49
Co otestovat NEC 2070VX??? vypadá hodně dobře!
Odpovědět0  0
Olihen (2) | 15.11.20060:33
myslite ze wide braska bude stejne zmaknutej nebo naopak domrsenej? Sice je prem.MVA ale mohla by to byt taky hezky odvedena prace
Odpovědět0  0
ET (129) | 15.11.20060:27
za to si autor zaslouží velkou pochvalu v rádoby širokoúhlý době...
Odpovědět0  0
lvb | 15.11.200611:42
Plne souhlasim. Konecne test 20­" 4:3,jeste navrhuji test ViewSonic 2030b. Ten by me velice zajimal.
Odpovědět0  0
snapcase (70) | 15.11.200615:30
Odpovědět0  0
hlj | 15.11.20060:25
jen je otázkou jetsli za 15 tis raděj nevzít bud NECa 1990 sxi s SIPS a 12bit a nebo ještě raději nové EIZO 1931 SPVA s 10 bit a vylepšeným overdivem ... raděj o palec menší lcd s výrazně lepší užitnou hodnotou. jo a 53% pro podsvícení 85­-100% je docela hodně málo, ikdyž to třeba není tak znát díky pozvolným přechodům :o(
Odpovědět0  0
Pif (94) | 15.11.20069:52
Keby slo iba o ten palec tak je to naozaj jedno, ale ak potrebujes rozlisenie 1600x1200? Mne je tych 1280x1024 pri 19­" uz naozaj vcelku malo.
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 15.11.200611:18
V CzC ho mají za 12888 Kč i s daní, za tuto cenu Eizo neseženete.
Odpovědět0  0
Zdeněk Eisenhammer (103) | 15.11.200612:09
To je cena za wide verzi, tenhle konkrétní model je tam asi za 16500 Kč.
Odpovědět0  0
Zdeněk Eisenhammer (103) | 15.11.200612:12
Opravuji, cena je asi 16200,-
Odpovědět0  0
TomikBlack (2) | 15.11.200614:56
Myslim si ze rozliseni 1600x1200 je moc vysoke,ne vsechny graficke karty ho ve hrach zvladaji a neni text v tomto rozliseni prilis maly ?
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 15.11.200615:24
.. to bych třeba uvítal i u 17­".

... ale reálný kontrast 98:1 mi při jasu 300cd­/m2 přijde trochu, málo ... když i TN umí při stejném jasu více.. některé i více než dvakrát tolik
Odpovědět0  0
Hon_za | 15.11.200615:44
Tak hraj v 800x600 kdyz ti to neutahne grafika.
(na 2560x1600 lze take hrat v 1280x800­).
Odpovědět0  0
Michal Růžička | 16.1.200714:58
To je právě jedna z velkých výhod tohoto panelu. Umí zobrazovat nízká rozlišení 1:1 bez interpolace. Můžeš tak hrát v nižším rozlišení a přitom obraz nekazit interpolací. Jen nebude využita plná velikost panelu. Tuhle funkci jsem u LCDček dlouho hledal. Zatím jsem ji ale viděl jen u pěkně drahých velkých Eizo monitorů.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.