reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.9.2016, Jan Vítek, aktualita
Do souboje mezi herními konzolemi jsme obvykle herní PC nemíchali, ovšem dle samotné firmy Sony už asi budeme muset. Ta totiž s konzolí PlayStation 4 Pro přišla ne kvůli Microsoftu a jeho Xboxu, ale právě kvůli rostoucímu výkonu PC.
Mr.Lolendo (259) | 12.9.201618:17
Dokud tam bude CPU pomalejší než co se dnes dá koupit za 1500Kč tak si tam klidně mohou strkat co chtěli za GPU. Stejně to je a bude shit.
Odpovědět0  2
BORRT (116) | 14.9.201617:53
Tak mi laskavě pošlete odkaz kde prodávají i3 pod 1500Kč, protože v této výkonnostní kategorii se pohybuje CPU část dnešních konzolí. Asi to porovnáváte dle zastaralého DX11, který je veeeeelmi závislý na výkonu v jednom vláknu a ještě má navrch velikou režii.
Ale konzole už v minulé generaci díky API podporovali multithreading a měli minimální overhead.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 14.9.201618:42
Jaguar ­(8core­) v konzolách je pomalejší jak dva Atomy z3740 ­(4 core + 4 core­).
DX11? Ano ach to zastaralé a neefektivní API. :D :D :D
Realita je naprosto někde jinde. Prakticky jediná situace­/benefit s DX12 získáte pokud máte minimálně poslední generaci i5 či i7 s AMD grafikou. Pokud dáte pomalejší procesor s AMD grafikou DX12 hře tak naopak výkon ztratíte a to hodně. Nvidia tento problém nemá. Ta celkově podává horší výkon pod DX12.
Takže paradoxně na DX12 hru potřebujete výkoný procesor od Intelu.

DX12 je jen další reklamní trik jak ze zákazníků dostat více peněz či je dokonce poškodit. Vulkan je na tom stejně ale u něj ještě navíc potřebujete daleko více VRAM.

Vývojáři her zdegenerovali za ty léta co si hodovali na předchozí generaci konzol kdy Devkity byli tak pokročila a tím jednoduché že každá lama mohla dělat hru. Dnes to nejde a už dříve jsem o tom psal že to tak dopadne před oznámením současných konzolí na E3 tenkrát.
MS tomu nasadí ještě korunu že nechá vývojáře dělat low­-level :D :D :D To je prostě k popukání. API nemůže nic zachránit když je v herním průmyslu tolik negramotných vývojářů­/programátorů. Ve směs DX12 a Vulkan akorát tak pěkně přidávají do kotle.

Historie tomu nasvědčuje že blbu­-vzdorné API ačkoliv uzavřené je ta nejlepší možnost. Nvidia se tím řídí od prvopočátku a kdyby nás na tom neoj3bávalá tak jsem s tím spokojen.
MS měl prostě udělat nové API a zpravovat jej jako tehdy zpravoval DX do verze 9c. Od DX10 to vše šlo do srač3k.

Stále jsou technicky nejvyspělejší a graficky nejhezčí DX11 hry. Crysis 3 a SW: Battlefron ­(2015­). Takže co řešit. Na nový Deus EX vyšel DX12 patch a je to katastrofa. Výkonu to nepřidá ba naopak to bere a na rozdíl od situace DX9 vs. DX10 u Crysis 2007 tak zde není absolutně jediný rozdíl v grafice.
Takže NA3RAT na DX12, Vulkan a i na Win10!!!
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 14.9.201619:35
"Prakticky jediná situace­­/benefit s DX12 získáte pokud máte minimálně poslední generaci i5 či i7 s AMD grafikou. Pokud dáte pomalejší procesor s AMD grafikou DX12 hře tak naopak výkon ztratíte a to hodně. Nvidia tento problém nemá. Ta celkově podává horší výkon pod DX12.
Takže paradoxně na DX12 hru potřebujete výkoný procesor od Intelu.­"

Tak tohole jsou keci a nepochopení problematiky. Je pravda, že AMD má problém v DX11 s vysokou režií a závislostí na výkonu jednoho jádra a to o dost vyšší než má v DX11 nvidia.
https:­/­/www.svethardware.cz­/recenze­-3dmark­-testujeme­-vykon­-directx­-12­/40352­-7­/img­/body­-0.2612­/directx­-11­-multi­-thread­-graf.jpg
Ale u DX12 toto neplatí a ovladače obou firem jsou vyrovnané nebo jsou u AMD lepší.
https:­/­/www.svethardware.cz­/recenze­-3dmark­-testujeme­-vykon­-directx­-12­/40352­-9­/img­/body­-0.2454­/directx­-12­-graf.jpg
Podívejte se na počet drawcalls ­(posun z DX11 na DX12­):
nV 89 tis ­-> 491 tis.
AMD 37 tis. ­-> 688 tis.
Z tohoto je ten nárůst výkonu u AMD v nových API. Proto AMD udělalo Mantle, z kterého vznikl Vulkan a inspiroval se jím i Microsoft při tvorbě DX12. V DX11 mají velky overhead a jsou na tom znatelně hůře než nV, ale v případě DX12 se karta obrací a mají i mírně navrch nad nVidií.
Ovladače na DX12 tvoří tenkou vrstvu a jsou blíže k HW. Tvůrce aplikace ­(hry­) má mnohem větší kontrolu nad HW prostředky, ale také mnohem větší zodpovědnost. Pod DX12 prostě nebudou za vývojáře her dotahovat věci tvůrci grafických karet pomocí ovladačů jak se to děje dnes.

Co se týče API na konzolích, tak ty jdou ještě dále a jejich driver poskytuje vývojářům ještě bližší přístup k HW než u Mantle­/DX12­/Vulkan.
Odpovědět1  0
Mr.Lolendo (259) | 14.9.201621:06
To měření drawcalls je jen teorie. Benchmark z 3Dmarku. Není to žádná hra nebo reálná aplikace.

Projdi si internet. Najdi si testy praktického využití.

Kdyby svět byl takhle růžový tak dávno používáme ray­-tracing.
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 14.9.201621:43
Netvrdím, že je všechno tak růžové jako je to v syntetických testech, ale rozhodně už neplatí u AMD ta striktní závislost na single thread výkonu jako pod DX11.
Pod DX12­/Vulkan jsou na tom mnohem lépe a jsou s nVidií srovnatelnými soupeři.
Tady záleží jak danou hru programátoři napíší, protože pod DX12­/Vulkanem mají drivery mnohem menší význam než u DX11.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 14.9.201621:58
Tak doufám že sedíš pevně. :D
Tak mi vysvětli tohle:
http:­/­/i.imgur.com­/Pg4xTmn.png
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 14.9.201623:33
Vidím, že jsi pečlivě vybíral.... A proč jsi sem nedal i odkaz na AotS z toho samého článku?
http:­/­/i.imgur.com­/BD5W0B5.png
Je sice pravda, že i7­-6700K vydrtí oba zmíněné procesory i pod DX11, ale je tu znatelně vidět, že pouhou změnou rederu na DX12 si i u AMD pomůžeš a smaže se hlavní výhoda nVidie a AMD jen mírně zaostává. Narozdíl od DX11, kde zaostávalo mnohem víc.
Pod DX11 na X4 zaostávalo AMD o 3FPS, pod DX12 už jen o 1FPS.
Pod DX11 na i5 zaostávalo AMD o 12FPS, pod DX12 už jen o 2FPS.
Pod DX11 na i7 zaostávalo AMD o 7FPS, pod DX12 už jen o 3FPS.
Jestli tohle není pokrok co se týče využívají multithreadingu, tak pak už nevím jak ti mám přínos nových API pro AMD lépe popsat.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 15.9.20160:06
V AotS je to pokrok pro AMD ale ne pro Nvidia zákazníky. Vzhledem k tomu že Nvidia vlastní zhruba 75% trhu a AMD jen 25% s grafikami tak benefituje jen drtivá menšina. Navíc je to jen jedna hra. Ostatní DX12 hry tak na tom dobře nejsou krom ještě Hitmana.
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 15.9.201619:31
Ale i pro zákazníky nVidie je DX12 výhodou, protože většinou stoupnou i minimální FPS a framerate je celkově vyrovnanější než pod DX11.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 15.9.201621:13
To je zase teorie nebo to můžeš podložit testem? Já osobně mám horší FPS v dx12 a Vulkanu.
Na netu testy ukazují to stejné. Hitman je nejhorší. Následuje Ash of the Singularity, Deus Ex, Rise od Tomb Raider,... Neznám jedinou hru která by jela lépe na novém API na NVIDII.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 16.9.20160:26
Ano ale to je hra jedoucí na prehistorickém enginu který ani neumí pořádně využít všechny jádra a thready.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
AMD má benefit. Nvidia ne.
Zde jiný zdroj s GTX980TI
https:­/­/d1dwp8qx33nse0.cloudfront.net­/wp­-content­/uploads­/2016­/09­/Deus­-Ex­-Mankind­-Divided­-performance­-1024x433.jpg

Není prostě co se vzrušovat kolem nových API zatím.
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 16.9.201622:34
"Není prostě co se vzrušovat kolem nových API zatím.­"

To je dle mého názoru bohužel uměle vytvořeno. NVidia nalila do vývoje DX11 driverů veliký prachy a ví, že v tomto API na ní konkurence nemá, protože AMD má mnohem větší overhead. Proč by se tedy hrnula do DX12, kde by sice měla nějaké malé přírůstky FPS, ale ztratila by oproti konkurenci největší výhodu. Proto se o DX12 zatím moc nestará a dál ladí své drivery hlavně pro DX11.
Až bude připravena ­(pravděpodobně generace Volta­), tak se najednou s DX12 ­(nové hry­/porty z DX11­) roztrhne pytel a marketing bude tvrdit, že DX11 je zbytečné zastaralé API.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 16.9.201622:45
Jn budoucnost teprve ukáže.
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 12.9.201611:51
Pokud chtějí útočit na PC, ať radši prodávají PC. Jenže to by jim Steam nakopal pr*el. Proto prodávají uzavřenou krabici, kde uživatel nemá jinou možnost než nakupovat od nich.
Odpovědět0  0
PetrKM (32) | 12.9.201611:45
1080p to zvladne v jakych FPS??? Aspon tech 60??
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 12.9.201612:16
Jestli to má zvládnout 4K v hratelné podobě a ne jako promítání diapozitivů, tak těch 60 FPS ve Full HD rozhodně je reálné.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.