reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.1.2004, Zdeněk Kabát, článek
S tím, jak se blíží vypuštění grafického čipu NV40, se postupně odhalují jeho specifikace. Další část skládanky poskytl internetový server 3DCenter.de, který přinesl zatím nejpodrobnější specifikace tohoto GPU další generace. Pokud Vás zajímá, jaká NV40 ve skutečnosti bude, čtěte dál.
Belisarius Magnus | 13.2.200414:05
Pánové, je to tristní, ale já provozuji ještě i dnes GeForce2 400 MX. A světe div se, na asi 4 roky staré kartě ­-průměrem své doby ­-jsem schopen si zahrát i UT2003 i Maxe Payne 2, Call of Duty či Vietcong. To neznamená, že bych novou kartu nepotřeboval, ostatně se ji teď chystám koupit, chci jenom říci, že honička za stále novými kartami je ­- jak tu již zaznělo ­- jenom taháním peněz z kapes zákazníků. Na druhé straně ovšem chápu ty. kteří okusili lepšího krajíce...
Odpovědět0  0
Mich | 5.2.200411:01
Jak to autor myslel? To se jako na stávající jádro s AGP dobastlí AGP ­- PCI E můstek? Nebylo by jednodušší jen z GPU odstranit AGP a nahradit ho PCI­-E? Nebo ke stávajícímu GPU přidat čip AGP­-PCI E ­(ten už nVidia má­)?
Odpovědět0  0
stevosk (7) | 2.2.200410:47
Aj ja mám Radeon 9100 a plne sa stotožňujem s danno77 a o čom hovorí Kakabus neviem. A hrávam všetko pekné čo v poslednej dobe vyšlo a problém zatiaľ nebol. Ale to len na okraj. Ono nič netreba preháňať ja som napríklad žiadny rozdiel medzi FX5900SP a tou mojou šunkou v max payne 2 nevidel.
Odpovědět0  0
Kakabus | 30.1.20044:55
Nebrat, uz mam toho plny zuby,postupne jsem nakoupil behem tri let 5 grafik a uz me to nebavi, misto vyuziti shopnosti karet nadoraz se tvurci odkazou na novy HW, vyrobce HW zase udela deset derivatu a tim neocesanej model financne nedostupnym, hledam si nejakej levnejsi konicek, jako treba letani ve vlastnim letadle, jednou si treba zase nejakou grafarnu koupim, jednou...az grafika lezouci z grafarny nepujde rozeznat od reality :­-­)

bye

ps: nakonec zjistite ze ta realita je stejne mnohem hezci, promakanejsi a zadarmo :o)
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 30.1.20047:21
tak tak plne souhlasim. Za vsim sou penize a kdo vi jak to dopadne s ATI ted kdyz je nejakou tu dobu lepsi jak nvidia..moje posledni grafarna za kterou sem vysolil 9k je radeon 9700, a budu ji mit pekne dlouho..pac ono to vyjde na stejno..bud kazdy pulrok kupujes novou kartu v mainstreamu, bo jednou za rok highend:)
Odpovědět0  0
liborc (398) | 30.1.200410:33
Ja si koupil pred asi dvema lety Matrox G400 a jsem spokojeny. Je pravda, ze nepotrebuju mit 194fps v Quake3, protoze muj monitor zvladne v 1600x1200 jen 85. :­-)
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 30.1.200414:24
ja vim, vzdyt ja mam toho radeona uz skoro taky rok a taky ho jeste nejaky ten patek nedam z ruky o:)
Odpovědět0  0
ttomik (6) | 30.1.200410:33
jj, taky souhlas.. snad krom toho kupování 5 GK během 3 let... to je trošku extrémní případ.. koneckonců.. když si teď koupim alespoň mainstreamovou grafiku, tak na ní cca 2 roky nemusim vůbec šáhnout.. pokud teda nejsem nadšenec do nejnovějších 3D aplikací...
Odpovědět0  0
Bulika | 30.1.200416:30
Hlavne nesmis bejt nadsenec do novejch her to ti to pak nevydrzi ani pul roku....
Odpovědět0  0
danno77 | 30.1.200417:41
ale... aj tak som si vsimol, ze ked v najnovsich hrach znizim detaily na az prijatelny framerate, tak na mojom starom R8500 je rozdiel v grafickom zobrazenii oproti ­"plnym detailom­" sotva badatelny. cisto subjektivne.
Odpovědět0  0
Kakabus | 31.1.20045:32
Sotva zbadatelny ? bez prosimte k ocnimu, asi hrajes same vykopavky protoze ja kdyz jsem zanovni hru HALO videl na R8500 tak jsem blil, protoze tato hra pouziva Pixel Shadery tahrka na kazdem povrchu ­(a R8500 zadne nepodporuje­) vypada scena bez nich otresne, misto paradneho lesknouciho se ledu ktery zrcadli obraz i s deformacemi podle ­"ledove­" krivosti+znepruhledneni ­"spinavych­" mist, mas jen jeden sedej flek, tak bych mohl pokracovat donekonecna. A to uz vybec nemluvim o tom ze na novych ­(ale ocelsanych­) kartach sice jsou nove techlologie pritomne ale kdyz se je odvazis zapnout spomali vyhreslovani tak, ze se hra neda hrat.
Odpovědět0  0
Addabis (2) | 1.2.20048:45
Ehm, no R8500 imho podporuje PS1.4 podle DX8.1 :­) Aspon ten muj jo.
Odpovědět0  0
Kakabus | 1.2.200421:21
No nevim, zkus to HALO :­-­)­))
Odpovědět0  0
Addabis (2) | 3.2.200418:52
To, ze se ve hre nepouzivaji PS neznamena, ze je graficka karta neumi. Proste ten efekt bud nejde delat na starsich verzich DirectX ­(respektive PS­) nebo proste byl programator shaderu linej udelat odpovidajici efekt na starsich PS. Anebo by to bylo priserne pomaly. Kazdopadne neni dobre odsuzovat starickou grafickou kartu, kdyz ve svy dobe podporovala snad vsechno, co bylo ­(krome RTPatch­).
Odpovědět0  0
Kakabus | 7.2.200411:26
Clovece tys vubec nepochopil o cem jde rec :­-­)­))
Odpovědět0  0
grolman | 30.1.200421:49
Ale i kdyz jsi fanatik do novejch her, tak to jde. Jen nesmis bejt snob co potrebuje kamosum ukazovat jakej je bourak, kdyz mu to lita ve 200fps ­(je to dobry akorat tak na lakovani ega­). ­"Normalni­" clovek si je zahraje na 40fps a jednou za dva roky holt koupi za 4000 nejakej peknej kousek grafiky a ma zase vystarano.
Odpovědět0  0
Delnoch | 3.2.200419:31
No nevim, koupil sem si notebooka s integrovanou grafarnou ­- DOST starou ­(SiS M650­) a MaxPayne2 mi jde na bezproblemu na medium details a 800x600, Unreal Tournament 2003 to same... tak si myslim, ze ty dnesni grafiky sou opravdu docela jen tahani penez za nic...
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 4.2.20049:23
no vidis nekomu to staci nekomu ne, jde predevsim o zabavu ze, ale proc hrat max payna 2 na medium v 800x600 kdyz se da hrat na high v 1280x1024 treba, s fsaa a aniso a ten rozdil jde hodne poznat:)
Odpovědět0  0
Delnoch | 4.2.200412:22
Ja taky nerikam, ze ta SiSka je dneska idealni, ale vem si jak MOC je to dneska uz shit.
Navic v desktopu mam GeForce 3, a na ni hraju max payna 2 na 1280x1024 na High, sice bez FSAA, ale to je uplne jedno. A ta GF3 je uz dost stara...
Odpovědět0  0
Sajgon (54) | 4.2.200412:34
hmm tak to je mozny ja mel taky gf3 ti200@500, ale uz se moc nechytala
Odpovědět0  0
Kruty | 8.2.200420:25
Souhlas, ja mam radka 9500PRO taktleho na 9700PRO, pochopitelne flashnuteho a dokud nebudu delat noveho compa tak nejak nova grafika me muze polibit. Kdo z vas pozna ten rozdil na prvni pohled???
Ale jsem rad na druhou stranu ze firmy nespi a porad prichazeji nove a nove grafiky, jinak dnes bych nejspis jel na nejake 16MB grafice :­)­)­)­))
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.