reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Technologie: Unreal Engine 3

9.6.2005, Petr Štefek, článek
Technologie: Unreal Engine 3
V dnešním článku nahlédneme pod pokličku jednoho z nejočekávanějších hnacích motorů her příští generace, které se díky tomuto základu opět o notný kus přiblíží realitě. Kdo se alespoň trošku orientuje ve světě her, tak ví, že na programu je Unreal Engine 3.
Unreal Engine 3 - Fyzika, animace a zvuk

Fyzikální engine hry umožní interakci všech objektů ve hře, což znamená, že jako hráči nebudete neteční vůči letícím objektům, které vás zasáhnou. V současných hrách vám objekty, které vás nějak zasáhnou, způsobí jen újmu na zdraví, ale určitě vás neshodí ze schodů či nepřimáčknou k zemi. Vše bude samozřejmě platit i obráceně, takže nebude problém shodit například pár barelů na monstrum, které na vás bude zle dotírat a nejen že ho tím zle pochroumáte, ale zároveň ho mohou padající barely ještě odhodit na jiné místo.

Objekty s různými typy povrchů budou mít vlastnosti podobné těm z reálného světa (např. tření či tvrdost materiálu). Stejně tak bude možné pomocí UnrealPhAT editoru nastavovat chování kostry modelu, kde každý může mít až několik set kostí. Právě pomocí této "vychytávky" se vám může stát, že potkáte monstrum se zlomenou rukou nebo mu jí přímo obstaráte.


klikněte pro zvětšení

Vlevo: Ragdoll dynamika bude uplatňována na všechny modely enginu.
Vpravo: Unreal Engine 3 posune o notný kus cesty dál rovněž fyzikální vlastnosti vozidel.


klikněte pro zvětšení

UnrealPhAT umožní vytvoření a seřízení kostry modelu.

Animace může programátor upravovat a prohlížet pomocí prohlížeče AnimSet, který dovoluje takové věci jako sledování postavy procházející vytvořeným prostředím z pohledu třetí osoby, nebo upravovat chování postavy při různých činnostech prováděných ve hře. Dalším nástrojem je AnimTree Editor, který umožňuje vytvářet různá nastavení a sledy animací a jejich sledování.


klikněte pro zvětšení

Vlevo: AnimSet Viewer
Vpravo: AnimTree Editor

Zvuk bude v Unreal Engine 3 na stejně vysoké úrovni jako všechno ostatní, takže podpora pro všechny hlavní výstupní formáty každé používané platformy nebude problémem. Podpora Dolby Digital 5.1 se pomalu stává standardem u všech her, takže ani zde nemůže chybět a vše je podpořeno UnrealEd zvukovým editorem, který umožňuje prostorové umísťování zvukových zdrojů a rovněž nastavovaní vlastností jako Dopplerův efekt, modulace, smyčkování či filtrace.


klikněte pro zvětšení

UnrealEd obsahuje rovněž editor zvuku.
reklama