reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.4.2014, Jan Vítek, článek
V tuto dobu zažíváme renesanci zobrazovacích zařízení, která jsou určena pro nošení na hlavě. Jde jednak o Google Glass, ale pak tu jsou také zbrusu nové systémy virtuální reality určené především pro zábavu, které zvedly po celém světě nebývalý zájem.
Predator5552 (14) | 9.12.201513:15
VR neuspělo před 20lety a neuspěje ani teď.
Jistě milion kusů všichni dohromady prodají.
A za pár let to bude u pokladny v Kauflandu za 599Kč :­-­)

Dobrý nápad má jen Microsoft s Hololens.
Tam je něco navíc.
Ale cpát si před oči 3cm monitory když můžu koukat na krásnej 30 palcovej.
To je jako když bych na řezání dřeva místo motorovky použil pilku na železo!

Odpovědět1  0
_DAVE_ (3) | 4.5.201421:37
Zdravím, jen bych rád věděl pár podrobností k OR. Viděl jsem různá dema a přiznám se, že klasické využití mne moc ­"nezaujalo­". Točit se dokola, schovávat za sedačku a podobně mě příjde uhozené dost.

Nicméně, jsem fanda stereoskopie ­(hry hraju na TV přes TriDef­) a zajímá mě využití těch brýlí místo obří TV. Prostě dá se čekat, že díky optice v brýlích půjde vykouzlit dojem velikosti obrazu s opravdu velkou uhlopříčkou.

Myslíte, že něco takového s brýlemi možné? Prostě pustit 3D film, tak aby vypadal jako Cinestaru, nebo i běžnou PC hru ­- aby brýle fungovaly jako velký 3D monitor?

Vzhledem k ceně, a absolutní nenáročnosti na místo by tohle samotné byla malá revoluce !
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 5.5.20149:17
Zdravím. Staré VR helmy fungovaly opravdu tak, že uživatel měl pocit, jako by se z dálky díval na velkou obrazovku, ale moderní headsety mají LCD­/OLED panely zabírající 90 ­- 100° úhel pohledu. Takže abyste se cítil jako v kině a ne rovnou uprostřed filmu, využije se jen část panelu a film bude ve výsledku zobrazován s rozlišením cca 600 x 400 na každé oko. Stačí si představit, jak by asi film v takovém rozlišení vypadal v kině na plátně. Pro hraní by tedy Rift a podobné headsety měly být více vhodné než pro sledování filmů a problémem je především rozlišení.
Odpovědět0  0
_DAVE_ (3) | 5.5.201419:41
Oukej dík za info. V tom případě nezbývá než se zeptat jak na tom může vypadat běžná PC hra ­(vím že připravují HL2­) když je člověk ­"uvnitř­". Znamená to záběr široký jako u ­"eyefinity­" ­- tak aby člověk vše viděl i periférně? Lze si to tak představit? Protože ty dema kde maník různě klečí a uhýbá jakoby za roh jsou fajn, ale reálu to nikoho zajímat nebude. Nikdo nebude tohle dělat X hodin v kuse a ještě s rizikem že proskočí vitrínou v obýváku.

Zajímá mě jestli půjde běžnou PC hru hrát tak, že uvidím i periférně, kouknu dolů, uvidím svoje ­"nohy­" atd. Ale budu to celé ovládat normálně klávesnicí nebo padem.

Dále mě ještě zajímá, jestli by čistě teoreticky nešlo pro účely sledování filmu ­"vyměnit­" optiku v tom headsetu tak, aby se zvětšila ­"vzdálenost­" uživatele od plátna respektive nezmenšil FOV.
Výsledek by pak mohl být asi jako v nějaké nižší řadě v IMAX.
Odpovědět0  0
_DAVE_ (3) | 5.5.201421:04
Našel jsem dnes již notoricky známou aplikaci ­"Virtual Cinama­". To že se dá pochodovat kině je ok, ale pokud bych si ­"sednul­" do některé z nižších řad, deaktivoval ty sedadla a vůbec celý sál tak, aby tam byla jen černá barva a deaktivoval senzor na pohyb ­(obraz filmu je ­"natvrdo­" v zorném poli­) ­- mám přesně to co jsem požadoval. :­)

Mno uvidíme, rozhodně mě to příjde lepší než nutnost kupovat 3D projektor ­(pro pasiv dva­) nebo 65­" telku.
Odpovědět0  0
drk22 (775) | 5.5.201423:05
Tak já si nemyslím, že by to bylo až tak nepoužitelné. Jednak lidské oči mají dohromady zorný úhel ve vodorovné rovině snad 180° a tohle má mít ­"až­" 110 a doteď spíš 90°. To mi vychází asi jako když si dá člověk hlavu 12­" od 24­" monitoru. V první řadě kina je podle mě horší ­"výhled­". Taky by se to mohlo teoreticky ­"poštelovat­" pokud by byly ty brýle kousek dál od hlavy.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 6.5.201416:06
Tak samozřejmě, hrát půjde i tak, že si sednete, pohyb obstará klávesnice, rozhlížet se budete hlavou a zaměřovat myší, takže směr pohledu a zamíření zbraně bude rozvázáno, to už funguje a myslím, že to bude asi nejčastější využití. Výměna optiky, to už opravdu nevím.
Odpovědět0  0
drk22 (775) | 6.5.201418:10
Tak vzhledem k tomu, že autoři by, ve finále, měli myslet i na lidi co nosí brýle tak pak by ­"výměna optiky­" nemusel být až zas tak neřešitelný problém...
Odpovědět0  0
snajprik (1565) | 3.5.201418:26
Toto mi pripomina klietku pre skrecka, neviem preco nedaju nieco co by snimalo pohyb oka po monitore, alebo nejaku rukavicu zo senzormi mesto mysi alebo na druhu ruku.
Odpovědět0  0
Luk Skywalker (510) | 1.5.201413:16
Uvidím, jak se to vyvine, jestli se to chytne, tak ten headset si nejspíš pořídím, ale šlapadlo opravdu nevím, to bude na zvážení. Možná pro děti, které nebudou zatíženy klávesnicí a myší, ale zase budou zavřené doma místo toho, aby běhaly venku.
Navíc, i když jsem pro nové technologie, tak je nekupuji do doby než se chytnou na trhu, protože nechtěl bych doma něco, co bude slepá vývojová větev technologie.
Odpovědět2  0
drk22 (775) | 1.5.201411:38
Přijde mi, že se všichni snaží ty VR komponenty prezentovat naprosto nesmyslně. Klasicky v nějaké 3D střílečce. Přitom nikdo není schopen několik hodin v kuse hopsat a plácat sebou o zem jako to dělá myší a klávesnicí a navíc je to neohrabané a pomalé.
Daleko lépe si dovedu představit podobný set v nějaké krásné přírodní krajině a jako náplň mít kochání se obsahem či řešení logické úlohy atd... Stejně tak bych si pořídil oculus jak vyjde, ale primárně na koukání na nerušené 3d kino, případně na hraní nějaké hry, kde bych pak nerušil okolí. Z toho důvodu mě i napadá, že by nebylo špatné aby to umělo přepnout na full HD 2d mod...
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.