reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Amazon prý chystá vlastní herní streamovací službu

11.1.2019, Radan Tuhý, aktualita
Amazon prý chystá vlastní herní streamovací službu

Streamování her přímo do počítače bez nutnosti vlastnit nejnovější (a často drahý) hardware. To zní jako ideální stav. Pravdou je, že na podobné službě aktuálně pracuje jak Google, tak třeba Microsoft nebo Nvidia.

Dle posledních dostupných informací chystá Amazon vlastní herní streamovací službu. Taková služba v praxi znamená, že daná počítačová hra běží na serverech poskytovatele, přičemž přenos obrazu a ovládání hry probíhá prostřednictvím internetu. Výhodou takového konceptu je především skutečnost, že ke hraní nových her není nutné vlastnit výkonný počítač s drahou grafickou kartou. V neposlední řadě není potřeba si ani danou hru kupovat nebo instalovat.
 

Tento koncept není zrovna úplnou novinkou. V minulosti již podobné služby existovaly, pouze o ně nebyl nikdy tak velký zájem, aby se nějak výrazně rozšířily. Na vině byla pravděpodobně nižší průměrná rychlost internetu v kombinaci s relativně vyšší latencí, případně neměl provozovatel dané služby dostatek prostředků pro vybudování dostatečně výkonné platformy. Dnes je ale situace často mnohem lepší.

Snaha Amazonu rozšířit své portfolio v této oblasti dává celkem smysl. Jejich cloudová infrastruktura je znatelně větší, než mají oba hlavní rivalové: Google a Microsoft. Pro Amazon by tudíž mohlo být relativně jednoduché vyhradit si odpovídající prostředky pro nový herní projekt.

Služby formou předplatného jsou v dnešní době velmi žádané, kolik lidí například v dnešní době ještě poslouchá hudbu jinak, než prostřednictvím některého z předplatných (Apple Music, Spotify, YouTube Music apod.)? Pokud bude výkon cloudové herní platformy dostatečný, mít možnost zahrát si nejnovější hru bez vysokých vstupních nákladů může být pro velkou skupinu uživatelů logickou volbou.


reklama