www.svethardware.cz
>
>
>

AMD slibuje, že v příštím roce už bude v grafikách konkurenceschopné

AMD slibuje, že v příštím roce už bude v grafikách konkurenceschopné
, , aktualita
Lisa Su obdržela dotaz ohledně toho, jak se její AMD vypořádá s novými grafickými kartami NVIDIE. Je zřejmé, že jde o otázku týkající se již příštího roku a odpověď byla povzbudivá. AMD chce zaútočit i v hi-endu. Jak to provede?
K oblíbeným
reklama
Tento rok byl z hlediska grafických karet a technologií velice zajímavý. Na začátku roku byl extrémní nedostatek karet a ceny stoupaly do závratných výšin, jen aby se to na konci roku změnilo téměř v opak. O karty moc velký zájem není, ovšem že by to mělo za následek jejich prudké zlevňování oproti původním cenám, o tom se mluvit nedá. 
 
O grafickou revoluci se pak pokusila NVIDIA představením generace Turing a nutno říci, že vzhledem ke stavu konkurence si k tomu vybrala vhodnou dobu. AMD v současné době nemůže využít toho, že grafické čipy Turing nejsou silné v klasických hrách a potřebují podporu ray tracingu a DLSS anti-aliasingu, aby mohly plně předvést své přednosti. Takových her se ale zatím zrovna nedostává, takže NVIDIA může děkovat za to, že AMD v této době nedokáže ve hrách ohrozit ani její předchozí Pascaly a nemůže pomalého nástupu ray tracingu a umělé inteligence ve hrách využít ve svůj prospěch. 
 
 
V příštím roce se dočkáme 7nm grafické generace určené už pro běžné spotřebitele (na rozdíl od GPU Vega 20) a můžeme se podívat, co k tomu mohla říci CEO AMD Lisa Su. Ta věří, že její firma bude v příštím roce už velice konkurenceschopná, což zahrnuje i GPU hi-end. Bere v potaz i zbrusu nová GPU od konkurence a má připravenou vlastní sadu produktů, které budou proti nim postaveny. 
 
Pokud jde o ray tracing, ten je dle Lisy Su důležitá technologie, ale jak už tomu bývá, je zapotřebí, aby kolem ní dozrál celý ekosystém. AMD na ray tracing nezapomíná a pracuje na hardwarových i softwarových řešeních. Předpokládá tak, že ray tracing bude v budoucnu velice důležitý, zvláště když se konečně probojuje do mainstreamu. To v podstatě odpovídá nedávnému vyjádření jiného zástupce firmy AMD, dle nějž je na ray tracing moc brzo a AMD vyčkává, až se na trhu více zabydlí. NVIDIA tak pro celý průmysl dělá tu obtížnou a drahou práci s nejistým výsledkem, ale tak už to prostě bývá, že někdo musí prošlápnout cestu, aby po ní prošli jiní a kdo jiný než NVIDIA na to nyní má prostředky a příležitost. 
 
Je tu ale ještě jedna věc. Dosud jsme slyšeli o tom, že 7nm čipy AMD Navi dokáží nabídnout výkon srovnatelný s GTX 1080 za přívětivou cenu. Tomu však vůbec neodpovídá vyjádření Lisy Su, která mluví o konkurenci pro hi-end, což karta úrovně GTX 1080 už není ani omylem. Mohla by však být, pokud by byla vybavena třeba dvěma čipy s takovým výkonem, takže tu máme opět téma MCM čipů, tentokrát v podobě GPU. Dočkáme se tedy něčeho podobného? Bylo by to logické vzhledem k tomu, co AMD v poslední době předvádí, ale v grafickém světě PC také bezprecedentní.
 
Lze totiž předpokládat, že by AMD nepřišlo pouze s dvoučipovými kartami, které využijí CrossFire, ale s řešením, které by se chovalo ve výsledku jako jeden velký čip. Otázka je, zda pro něco takového může stačit běžné propojení v rámci substrátové destičky a s využitím Infinity Fabric, nebo bude zapotřebí něco lepšího, jako je EMIB nebo rovnou křemíkový interposer. Stejně tak si musíme počkat na to, zda AMD bude i ve spotřebitelském sektoru dále prosazovat paměti typu HBM2, nebo využije GDDR6. Však ty stačí i hi-end Turingům a z jejich nasazení rozhodně kouká méně problémů než z vícečipového řešení, které navíc ještě využije HBM2. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy? AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy?
Tum Apisak se letmo zmínil o procesoru AMD Ryzen 5 3500, který by měl nastoupit s výbavou šesti jader bez SMT. Mohl by se tak stát velice zajímavou volbou pro herní sestavy s rozumnou cenou, ostatně dnes je pro hry šest fyzických jader vhodná výbava.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář