www.svethardware.cz
>
>
>

AMD slibuje, že v příštím roce už bude v grafikách konkurenceschopné

AMD slibuje, že v příštím roce už bude v grafikách konkurenceschopné
, , aktualita
Lisa Su obdržela dotaz ohledně toho, jak se její AMD vypořádá s novými grafickými kartami NVIDIE. Je zřejmé, že jde o otázku týkající se již příštího roku a odpověď byla povzbudivá. AMD chce zaútočit i v hi-endu. Jak to provede?
K oblíbeným
reklama
Tento rok byl z hlediska grafických karet a technologií velice zajímavý. Na začátku roku byl extrémní nedostatek karet a ceny stoupaly do závratných výšin, jen aby se to na konci roku změnilo téměř v opak. O karty moc velký zájem není, ovšem že by to mělo za následek jejich prudké zlevňování oproti původním cenám, o tom se mluvit nedá. 
 
O grafickou revoluci se pak pokusila NVIDIA představením generace Turing a nutno říci, že vzhledem ke stavu konkurence si k tomu vybrala vhodnou dobu. AMD v současné době nemůže využít toho, že grafické čipy Turing nejsou silné v klasických hrách a potřebují podporu ray tracingu a DLSS anti-aliasingu, aby mohly plně předvést své přednosti. Takových her se ale zatím zrovna nedostává, takže NVIDIA může děkovat za to, že AMD v této době nedokáže ve hrách ohrozit ani její předchozí Pascaly a nemůže pomalého nástupu ray tracingu a umělé inteligence ve hrách využít ve svůj prospěch. 
 
 
V příštím roce se dočkáme 7nm grafické generace určené už pro běžné spotřebitele (na rozdíl od GPU Vega 20) a můžeme se podívat, co k tomu mohla říci CEO AMD Lisa Su. Ta věří, že její firma bude v příštím roce už velice konkurenceschopná, což zahrnuje i GPU hi-end. Bere v potaz i zbrusu nová GPU od konkurence a má připravenou vlastní sadu produktů, které budou proti nim postaveny. 
 
Pokud jde o ray tracing, ten je dle Lisy Su důležitá technologie, ale jak už tomu bývá, je zapotřebí, aby kolem ní dozrál celý ekosystém. AMD na ray tracing nezapomíná a pracuje na hardwarových i softwarových řešeních. Předpokládá tak, že ray tracing bude v budoucnu velice důležitý, zvláště když se konečně probojuje do mainstreamu. To v podstatě odpovídá nedávnému vyjádření jiného zástupce firmy AMD, dle nějž je na ray tracing moc brzo a AMD vyčkává, až se na trhu více zabydlí. NVIDIA tak pro celý průmysl dělá tu obtížnou a drahou práci s nejistým výsledkem, ale tak už to prostě bývá, že někdo musí prošlápnout cestu, aby po ní prošli jiní a kdo jiný než NVIDIA na to nyní má prostředky a příležitost. 
 
Je tu ale ještě jedna věc. Dosud jsme slyšeli o tom, že 7nm čipy AMD Navi dokáží nabídnout výkon srovnatelný s GTX 1080 za přívětivou cenu. Tomu však vůbec neodpovídá vyjádření Lisy Su, která mluví o konkurenci pro hi-end, což karta úrovně GTX 1080 už není ani omylem. Mohla by však být, pokud by byla vybavena třeba dvěma čipy s takovým výkonem, takže tu máme opět téma MCM čipů, tentokrát v podobě GPU. Dočkáme se tedy něčeho podobného? Bylo by to logické vzhledem k tomu, co AMD v poslední době předvádí, ale v grafickém světě PC také bezprecedentní.
 
Lze totiž předpokládat, že by AMD nepřišlo pouze s dvoučipovými kartami, které využijí CrossFire, ale s řešením, které by se chovalo ve výsledku jako jeden velký čip. Otázka je, zda pro něco takového může stačit běžné propojení v rámci substrátové destičky a s využitím Infinity Fabric, nebo bude zapotřebí něco lepšího, jako je EMIB nebo rovnou křemíkový interposer. Stejně tak si musíme počkat na to, zda AMD bude i ve spotřebitelském sektoru dále prosazovat paměti typu HBM2, nebo využije GDDR6. Však ty stačí i hi-end Turingům a z jejich nasazení rozhodně kouká méně problémů než z vícečipového řešení, které navíc ještě využije HBM2. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Někteří uživatelé Maců s Apple M1 si stěžují na vysoké opotřebení SSD Někteří uživatelé Maců s Apple M1 si stěžují na vysoké opotřebení SSD
SSD mají omezenou životnost danou množstvím přepisů jednotlivých buněk. Někteří uživatelů Maců s procesorem Apple M1 reportují nebývale vysoký počet přepisů, což by mohlo znamenat brzkou smrt napevno připojených SSD.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Jak si vede GeForce RTX 3060 v recenzích? Jak si vede GeForce RTX 3060 v recenzích?
O grafické kartě GeForce RTX 3060 toho bylo řečeno už mnoho, ostatně NVIDIA se rozhodla, že nás bude napínat už od začátku roku. Nyní už tu máme recenze různých jejích verzí, a tak se podívejme na to, jaký výkon takto karta opravdu nabízí. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Parker Solar Probe se zblízka podívala na Venuši Parker Solar Probe se zblízka podívala na Venuši
Sonda Parker Solar Probe studuje samotné Slunce, ovšem využívá gravitační manévry s využitím Venuše, což znamená, že se k ní za svou sedmiletou misi celkem sedmkrát přiblíží či už přiblížila, jako v tomto případě. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
NVIDIA představuje GeForce RTX 3060 NVIDIA představuje GeForce RTX 3060
Na trh přichází první GeForce RTX 3000 vybavená 12 GB paměti a kupodivu jde o dosud nejslabší model, RTX 3060. NVIDIA ji vypouští na trh právě dnes s tím, že recenze budou zveřejněny až při samotném začátku prodeje. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Kingston prodává svou herní divizi HyperX firmě HP Kingston prodává svou herní divizi HyperX firmě HP
Společnost Kingston se už dohodla s HP na prodeji své dobře známé herní divize HyperX, která tvoří řadu různých produktů pod danou značkou. Nicméně ne vše, co známe jako HyperX, přejde pod HP. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek