Autonomní autobus ve Vegas měl první nehodu do 2 hodin

Autonomní autobus ve Vegas měl první nehodu do 2 hodin
, , aktualita
Autonomní vozy to nebudou mít lehké, obzvlášť pokud budou účastníky dopravních nehod. V Las Vegas spustili provoz svého prvního autonomního autobusu. Bez nehody ale přežil jen dvě hodiny. Autobus však nechyboval, člověk by to ale možná zvládl lépe. 
reklama
Autonomní automobily byly už účastníky mnoha nehod, v drtivé většině případů ale nebyla chyba na jejich straně a šlo o typickou chybu lidského faktoru. Tak se i stala nehoda prvního autonomního autobusu v USA. K incidentu došlo v Las Vegas, kde s velkou slávou spustili provoz malého autobusu francouzské společnosti Navya. Vozidlo jezdilo prezentačně okruh o délce 0,6 míle (zhruba 1 km) a nejelo více než 15 mph (24 km/h). Do první nehody však autobus zvládl jezdit jen dvě hodiny od spuštění. 
 
Autobus Nayva
 
autobus Navya, ilustrační foto (zdroj: navya.tech)
 
Proti autobusu totiž začal couvat náklaďák a autobus správně vyhodnotil situaci, načež zastavil. Řidič nákladního vozu však v couvání stále pokračoval a lidé v autobusu jen viděli, jak se bok nákladního auta zajíždějícího auta stále přibližuje. Ačkoli autonomní autobus správně zastavil a dělal to, k čemu byl naprogramován, člověk by mohl nehodu lépe odvrátit. Autobus totiž neměl zpátečku, a tak mu nezbylo nic jiného než zůstat stát na místě a čekat na srážku. Zatroubením by se také dalo upozornit nepozorného řidiče, nicméně ani toto se umělá inteligence daného vozu nenaučila. 
 
Poškození naštěstí nebyla veliká a nedošlo ani k žádným zraněním, odnesl to jen lak. Autobus tak po nehodě objel ještě dvě kolečka. Pilotní projekt má trvat jeden rok a počítá se za tu dobu s převozem 250 tisíc lidí. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
SpaceX zkusilo chytit kryt nákladu rakety Falcon 9 SpaceX zkusilo chytit kryt nákladu rakety Falcon 9
SpaceX odstartovalo praktickou část projektu Starlink na pokrytí Země vysokorychlostním připojením k Internetu z nízko obíhajících satelitů. To ale zahrnovalo i něco jiného, a sice pokus chytit proudnicový kryt nákladu pomocí lodě se sítí.
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
AMD bude také čelit žalobám zákazníků kvůli Spectre AMD bude také čelit žalobám zákazníků kvůli Spectre
Byla jen otázka času, kdy se na společnost Intel snesou první žaloby kvůli exploitům Spectre a Meltdown a ty také přišly a ne zrovna málo. AMD však v tomto případě zůstávalo ve stínu Intelu, ale to se nyní změnilo. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Steven Seagal tváří nové kryptoměny Bitcoiin2Gen Steven Seagal tváří nové kryptoměny Bitcoiin2Gen
Akční herec Steven Seagal zdaleka netočí jen filmy. Nyní se stal tváří nové kryptoměny Bitociin2Gen. Její uvedení vzbuzuje hodně otázek, ať už tím, že parazituje na názvu nejznámější kryptoměny, ačkoli s ní nemá nic společného, nebo pyramidovým schématem.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
AMD vysvětluje, proč budou mít jeho serverové procesory navrch nad Intelem AMD vysvětluje, proč budou mít jeho serverové procesory navrch nad Intelem
Na akci ISSCC hovořili zástupci AMD o tom, co je vedlo k vytvoření procesorů EPYC v takové podobě, v jaké se dostavily na trh. Uvedli také, proč věří ve svůj přístup, který má být ve srovnání s Intelem mnohem výhodnější. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Intel: proč přestala růst pracovní frekvence procesorů? Intel: proč přestala růst pracovní frekvence procesorů?
V době procesorů Intel Pentium 4 založených na NetBurst měl Intel vizi, že požene pracovní takt až k 10 GHz, což se nakonec ukázalo jako nezvládnutelný výkon. Byla to i doba, kdy AMD představilo své nejúspěšnější procesory před generací Zen. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře