Star Wars Battlefront II mají zatím deaktivované mikrotransakce a nyní se čeká na to, jak Electronic Arts tuto zapeklitou situaci vyřeší. Mezitím získali podporu alespoň jednoho analytika, který věří, že reakce herní komunity byla přehnaná a že EA a jiní nakladatelé by si mohli za své hry žádat i více peněz.

Pokud si na něj chcete posvítit, je to Evan Wingren z KeyBanc Capital Markets, který prohlásil, že EA nezvládli vypuštění Star Wars Battlefront II na trh, ale z jeho pohledu jde spíše o to, že neměli mikrotransakce ani dočasně rušit, neboť jde z finančního hlediska o riziko. To je však očividné, že?
Wingren ale pokračuje, že hráči neplatí moc a platí spíše málo a sám se za hráče považuje. Celou kauzu pak vidí jako dokonalou příležitost pro vytvoření smrště negativních reakcí, neboť jde o výbušnou směs namíchanou z EA, Star Wars, Redditu a "puristických" novinářů, kteří namají rádi mikrotransakce.
A když už kritici nastoleného systému provádějí své kalkulace o tom, jak dlouho musíme hrát, než si odemkneme různé možnosti ve hře, i Wingren se rozhodl počítat. Pokud za hru utratíme 60 dolarů plus 20 dolarů za měsíc, pak dáme asi 40 centů za hodinu hraní v případě, že za jeden rok nahrajeme v průměru 2,5 hodiny denně. To pak srovnal s placenou televizí, kde je cena 60 až 65 centů za hodinu nebo 80 centů v případě půjčovaných filmů. To jsou vskutku zajímavé počty, dle nichž bychom mohli zakrátko platit třeba za hodinu používání systému Windows a ne že by to bylo v dnešní době velké sci-fi, že, Adobe?
Wingrenovi ale uniká jedna velice podstatná věc, a sice ta, že jde o interaktivní zábavu, v níž mají více platící hráči navrch nad méně platícími či dokonce neplatícími (nad rámec ceny samotné hry). To společně s prvky hazardu výrazně pokřivuje celý herní systém a v žádném případě to nelze srovnávat se službami, v jejichž případě dopředu přesně víme, co dostaneme za zaplacený obnos. Systém je prostě nastaven tak, aby hráči měli potřebu platit co nejvíce, pro což se vymýšlí i patentované technologie, a osobně bych chtěl vidět obličej pana Wingrena, kdyby mu někdo nabídl namísto prosté možnosti zaplatit si sledování filmu jen jakousi placenou virtuální krabici, v níž může daný film najít. Pokud tedy bude mít velké štěstí.
Vedle toho všeho je tu samotná společnost Disney, která vlastní práva na značku Star Wars a ta si obecně daleko lépe než EA a jiní herní nakladatelé hlídá to, aby své zákazníky moc neštvala. Je také ke své značce velice starostlivá, a tak není divu, že dle listu The Wall Street Journal je vedení Disney velice znepokojeno a už to firmě EA dalo důrazně najevo. To je dobrá zpráva pro ty, kteří čekají, zda budou chystané změny ve hře Battlefront II opravdu zásadní.
Zdroj: HotHardware