Epic Games spouští vlastní herní obchod s velkorysým podílem pro autory

Epic Games spouští vlastní herní obchod s velkorysým podílem pro autory
, , aktualita
Proč se společnost Valve nedávno odhodlala velkým vydavatelům dát vyšší procento z prodeje her na Steamu? Určitě ne díky vlastní štědrosti. Můžeme za tím vidět i krok Epic Games, který na Tom's Hardware označují za počátek "války obchodů". 
reklama
Společnost Valve jednala rychle a ze svého Steamu udělala na PC zcela dominantní prodejní platformu, která brzy začala být trnem v oku jiných velkých herních firem. Ty si začaly zakládat vlastní obchody, ale vesměs skončily u toho, že v nich nabízejí jen vlastní tituly, tudíž se nemohou vyrovnat Steamu. CD Projekt na to šel trošku jinak, a to cestou nulové tolerance k DRM, ale právě proto také nemůže Steamu konkurovat. Nicméně když si každý ve snaze snížit svou závislost na Steamu založí svůj vlastní obchod, Valve tento drobící se trh jistě pocítí a nejspíš proto firma reagovala zvýšením podílu z prodeje her pro velké firmy. 
 
 
Epic Games známe díky jejich herním enginům Unreal a stejnojmenné herní sérii, ovšem nyní jde především o hru Fortnite, která v podstatě už převzala otěže titulu PUBG jako hra se systémem Battle Royale. Jeho úspěch dokládá už jen ten fakt, že Fortnite Battle Royale by měl být jen jeden herní režim dané hry, ale ve skutečnosti jako by ty ostatní ani neexistovaly. 
 
Firma tak získala pocit, že je nyní vhodný čas ke spuštění vlastního multiplatformního herního obchodu, který bude nejdříve podporovat Windows a macOS a později Android a snad i Linux. V případě mobilních zařízení Apple to pochopitelně nepůjde, ale mohlo by dle toho, jak dopadne aktuální spor projednávaný u amerického Nejvyššího soudu. Právě díky Fortnite získali Epic Games potřebné zkušenosti s provozem elektronického obchodu, v jehož rámci nabízí ostatním společnostem celkem velkorysých 88 procent z prodejní částky. Valve si doposud bralo 70 procent a nově jen těm největším vydavatelům a herním studiím dá maximálně 80, zatímco ono procento od Epic Games platí pro všechny. 
 
Samozřejmě jde také o to, že na Steamu mají firmy šanci prodat nejvíce kopií své hry a rozjet další byznys v rámci komunit. Je ale skutečně cítit, že herní obchody a platformy ze začínají přetahovat o zákazníky. Epic se také zaměřili na Google, který si dle nich bere příliš velký podíl z prodeje softwaru na Play Store, a to obyčejně 30 procent, což platí i pro Apple a platilo pro Steam. 

Uvidíme, jak se to všechno vyvine. Nyní můžeme čekat především na rozhodnutí Nejvyššího soudu, protože dle něj by mohl Apple být donucen pustit na svou platformu iOS i konkurenční obchody a to samé by pak mohlo platit i pro Xbox a PlayStation. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Roste počet routerů zneužívaných k těžbě kryptoměn Roste počet routerů zneužívaných k těžbě kryptoměn
Routery MikroTik jsou nadále ohrožený tzv. cryptojackingem. Ačkoliv výrobce chybu dávno opravil, počet nakažených zařízení roste. Dokazuje to, že uživatelé obvykle podceňují aktualizace firmwaru.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Google+ skončí už v dubnu, našla se další díra Google+ skončí už v dubnu, našla se další díra
Před dvěma měsíci Google oznámil, že ukončí provoz sociální sítě Google+. Našla se však další bezpečnostní díra a společnost se rozhodla, že tuto síť odstaví ještě rychleji, a to už v dubnu 2019.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Tesla ukázala reakce lidí na drtivou akceleraci Roadsteru Tesla ukázala reakce lidí na drtivou akceleraci Roadsteru
Uvedení nové Tesly Roadster se pomaličku blíží. Sice to ještě nějakou dobu potrvá, nicméně automobilka prezentovala video demonstrující drtivou akceleraci vozu, kdy je na 96 km/h za pouhých 1,9 sekundy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Nová generace atomových hodin může pomoci najít temnou hmotu Nová generace atomových hodin může pomoci najít temnou hmotu
Hon na temnou hmotu probíhá už pěknou řádku desetiletí, což je dlouho na to, že ta má tvořit většinu hmoty ve známém vesmíru. S jejím nalezením, respektive spíše detekováním by ale mohly pomoci nové typy atomových hodin. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Intel ještě více navýšil kapitálové výdaje pro tento rok Intel ještě více navýšil kapitálové výdaje pro tento rok
Intel už jednou letos navýšil své kapitálové výdaje pro rok 2018, a to o plnou miliardu dolarů. Nyní se odhodlal kvůli svým problémům s uspokojením poptávky po 14nm čipech investovat další peníze. 
Včera, aktualita, Jan Vítek