Epic Games spouští vlastní herní obchod s velkorysým podílem pro autory

Epic Games spouští vlastní herní obchod s velkorysým podílem pro autory
, , aktualita
Proč se společnost Valve nedávno odhodlala velkým vydavatelům dát vyšší procento z prodeje her na Steamu? Určitě ne díky vlastní štědrosti. Můžeme za tím vidět i krok Epic Games, který na Tom's Hardware označují za počátek "války obchodů". 
K oblíbeným
reklama
Společnost Valve jednala rychle a ze svého Steamu udělala na PC zcela dominantní prodejní platformu, která brzy začala být trnem v oku jiných velkých herních firem. Ty si začaly zakládat vlastní obchody, ale vesměs skončily u toho, že v nich nabízejí jen vlastní tituly, tudíž se nemohou vyrovnat Steamu. CD Projekt na to šel trošku jinak, a to cestou nulové tolerance k DRM, ale právě proto také nemůže Steamu konkurovat. Nicméně když si každý ve snaze snížit svou závislost na Steamu založí svůj vlastní obchod, Valve tento drobící se trh jistě pocítí a nejspíš proto firma reagovala zvýšením podílu z prodeje her pro velké firmy. 
 
 
Epic Games známe díky jejich herním enginům Unreal a stejnojmenné herní sérii, ovšem nyní jde především o hru Fortnite, která v podstatě už převzala otěže titulu PUBG jako hra se systémem Battle Royale. Jeho úspěch dokládá už jen ten fakt, že Fortnite Battle Royale by měl být jen jeden herní režim dané hry, ale ve skutečnosti jako by ty ostatní ani neexistovaly. 
 
Firma tak získala pocit, že je nyní vhodný čas ke spuštění vlastního multiplatformního herního obchodu, který bude nejdříve podporovat Windows a macOS a později Android a snad i Linux. V případě mobilních zařízení Apple to pochopitelně nepůjde, ale mohlo by dle toho, jak dopadne aktuální spor projednávaný u amerického Nejvyššího soudu. Právě díky Fortnite získali Epic Games potřebné zkušenosti s provozem elektronického obchodu, v jehož rámci nabízí ostatním společnostem celkem velkorysých 88 procent z prodejní částky. Valve si doposud bralo 70 procent a nově jen těm největším vydavatelům a herním studiím dá maximálně 80, zatímco ono procento od Epic Games platí pro všechny. 
 
Samozřejmě jde také o to, že na Steamu mají firmy šanci prodat nejvíce kopií své hry a rozjet další byznys v rámci komunit. Je ale skutečně cítit, že herní obchody a platformy ze začínají přetahovat o zákazníky. Epic se také zaměřili na Google, který si dle nich bere příliš velký podíl z prodeje softwaru na Play Store, a to obyčejně 30 procent, což platí i pro Apple a platilo pro Steam. 

Uvidíme, jak se to všechno vyvine. Nyní můžeme čekat především na rozhodnutí Nejvyššího soudu, protože dle něj by mohl Apple být donucen pustit na svou platformu iOS i konkurenční obchody a to samé by pak mohlo platit i pro Xbox a PlayStation. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko" NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko"
Beresheet narazil do Měsíce rychlostí, že neměl šanci přežít v celku, ovšem NASA předpokládá, že zařízení Lunar Retroreflector Array (LRA) přežít mohlo. Jeho úkolem je odrážet laserové paprsky a přesně tak se jej NASA pokusí najít.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání
Nedávno byly představeny nové mini-retro konzole Sega Mega Drive Mini, které mají dorazit na trh během letošního září. Sega přitom změnila vývojářský tým, který na nich pracuje a slíbila další hry nad rámec těch původně slíbených. 
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru
Už dlouho se předpokládá, že pravděpodobně nejstarší typ molekul ve vesmíru byla HeH, čili prostý dvouprvkový hydrid helia. Je to celkem logické uvažování, když helium a vodík jsou nejstarší prvky. Až nyní to ale máme potvrzeno pozorováním.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer? Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer?
YouTube je sice coby platforma pro upload videí nadále velmi populární, ale v případě pravidelného streamování (živého vysílání i několik hodin v kuse) se těší větší oblibě Twitch.tv. Přinášíme vám tak rozhovor s někým, kdo se tomu už delší dobu věnuje.
19.4.2019, rozhovor, Karel Polívka
Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák? Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák?
Společnost Boston Dynamics, která je známá svými pokročilými roboty, zveřejnila na YouTube krátké video, ve němž předvádí další kousky, které jsou její stroje schopné vykonat. Tentokrát se zaměřila na celou smečku robotů SpotMini. 
18.4.2019, aktualita, Kateřina Hoferková