Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Herní Microsoft tloustne, získal studia Obsidian a inXile

12.11.2018, Jan Vítek, aktualita
Herní Microsoft tloustne, získal studia Obsidian a inXile
Je velká otázka, zda máme být nadšeni, nebo naopak zděšeni z toho, že Microsoft do svého seznamu vlastněných herních studií přibral Obsidian a inXile Entertainment. Právě Obsidian jsou veteráni z Black Isle Studios s nesmazatelnou stopou v herním světě.
Phil Spencer z divize Xbox nám to nedávno řekl zcela jasně. Ta v Microsoftu nabyla na významu, což bylo dokázáno před řadou měsíců, když firma ohlásila akvizici pěti herních studií. Nyní k nim přibyla další dvě, a to konkrétně Obsidian Entertainment a inXile Entertainment, jak bylo ohlášeno na události XO18 uplynulou sobotu. 
 
 
Obsidian Entertainment je studio založené v roce 2003 lidmi, kteří dříve pracovali či spolupracovali na hrách jako Icewind Dale, Planescape: Torment, Fallout 2, Neverwinter Nights, Baldur's Gate, či Baldur's Gate II. To jsou legendy svého žánru, na něž Obsidiani navázali tituly Pillars of Eternity, Fallout: New Vegas, Tyranny, Pathfinder, Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords a dalšími. Zvláště titul Pillars of Eternity nám připomněl nehynoucí slávu starých cRPG. 
 
Samotný Microsoft o Obsidian Entertainment mluví jako o jedněch z nejlepších vývojářů RPG her a že pod jeho křídly budou moci pokračovat ve své dosavadní práci, využívat svůj talent a realizovat své ambice. To jsou ale jen slova, takže si počkejme na to, co to bude znamenat v reálném světě. Obsidian přinesl na trh jako svůj nejnovější titul Pillars of Eternity II: Deadfire, který se setkal s pozitivními ohlasy, i když nadšení bylo přeci jen trošku menší než z prvního dílu. O dalších chystaných titulech se nevědělo a neví, takže pokud Obsidian kvůli akvizici měli pozměnit své plány, to se pravděpodobně také nedozvíme. 
 
 
Studio inXile Entertainment by však nemělo být přehlédnuto. Jde o podobnou partu jako Obsidian, alespoň dle žánru nejnovějších titulů, kde figuruje třeba Wasteland 2, The Mage's Tale či jiná RPG, ale především pak Torment: Tides of Numenera. Tento titul měl svým způsobem navázat právě na Planescape: Torment od Black Isle a to spíše než příběhem tím, že také půjde o ukecané cRPG v roztodivně úchylném světě. Dle profesionálních kritiků se to celkem povedlo, ale dle mnoha hráčů pamatujících starý vzor to prostě nefungovalo a výsledkem byla nuda, šeď a nezájem. 
 
Od inXile očekáváme, že příští rok představí Wasteland 3 a na tom se nic měnit nemá, neboť obě studia mají pod Microsoftem "pokračovat ve své vlastní nezávislé práci". 
 
Nyní tak má Microsoft celkem 13 herních studií, které může využít i pro tvorbu exkluzivních titulů, které platforma Xbox tak moc potřebuje (zvláště pro další kolo chystaných generací). Jen doufejme, že PC nebude kvůli tomuto souboji s PlayStation škodné, zvláště když se Microsoft v poslední době tak moc snaží světy Xbox a PC propojit. 
 
Zdroj: Hexus.net