Intel začal nabízet Retro Scaling: slíbené nevyhlazované škálování obrazu
2.9.2019, Jan Vítek, aktualita

Intel před několika týdny slíbil novou funkci pro fanoušky starých her. Ti žádali funkci, která bude vhodně převádět starou grafiku do vyššího rozlišení a zachová jí stejný ráz namísto toho, aby ji nevkusně vyhladila. Dočkali se, ovšem s jistým omezením.
Jde tak o funkci Integer Scaling, kterou již Intel slíbil a popsal, přičemž NVIDIA již již také nabízí v rámci nových grafických ovladačů. A je trošku s podivem, že pro takovou v principu jednoduchou věc si musíme připravit moderní Turing s jeho hardwarově akcelerovaným programovatelným škálovacím filtrem, ovšem to platí svým způsobem i pro Intel. Jeho nová funkce zvaná Retro Scaling totiž bude nabízena pouze na integrovaných grafikách 11. generace v 10nm procesorech Ice Lake.

Funkce Retro Scaling je k dispozici v nastavení grafiky v rámci ovladačů verze 25.20.100.7155 z 30. srpna, a to zatím v betaverzi.

A jak už bylo řečeno, jde prostě a jednoduše o celočíselné zvýšení rozlišení, čili v každé ose alespoň dvakrát. Pokud tak zvětšujeme obraz v rozlišení 800 x 600, potřebujeme monitor, který zvládne alespoň 1600 x 1200, případně i 2400 x 1800 a tak podobně a to s tím, že zbytek plochy monitoru může zůstat prostě nevyužitý. Tím se zajistí ostrá grafika v případě her, které prostě mají být rozkostičkované, takže jde především o všemožné retro tituly, pokud ne rovnou o staré hry hrané v emulátoru.
Ovladače nám dají na výběr tři možnosti, a sice jednak vypnuto a pak Fixed With a Scaled Width. První možnost odpovídá tomu, co je popsané o odstavec výše a druhá pak umí obraz zvětšit tak, že využije alespoň v jedné ose celou obrazovku. Nicméně je jasné, že výsledek nebude na displeji vypadat tak dobře jako při fixním celočíselném zvětšení.
Zdroj: Hexus.net