reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jak funguje G-Sync na nepodporovaném monitoru LG s Adaptive-Sync?

18.1.2019, Jan Vítek, aktualita
Jak funguje G-Sync na nepodporovaném monitoru LG s Adaptive-Sync?
NVIDIA nedávno přišla s ovladači, které už na kartách Pascal a Turing nabídnou možnost zapnout G-Sync i na monitorech s Adaptive-Sync. Na techPowerUp si tuto funkci už vyzkoušeli, a to přitom na monitoru značky LG, která mezi podporovanými není.
Ovladače GeForce Graphics Drivers 417.71 WHQL s podporou Adaptive-Sync na GeForce přišly tento týden a dobře víme, že nabízejí i možnost zapnout synchronizaci i na monitorech, které NVIDIA přímo nepodporuje. 
 
 
Server techPowerUp měl k dispozici monitor LG 29UM68P (FreeSync, IPS, 2560 x 1080) a my díky materiálům NVIDIE máme potvrzeno, že mezi podporovanými monitory tento monitor není a ostatně tam není vůbec žádný od LG. Takže vyjde tato sázka do loterie, nebo byla synchronizace "obohacena" o artefakty, rozvlněný obraz či jiné nepřístojnosti? 
 
 
Nejdříve bylo třeba G-Sync rozchodit a v prvé řadě se ujistit, že náš monitor disponuje rozhraním DisplayPort 1.2a. Pokud ne, smůla. Pak jej musíme mít logicky ke kartě pomocí tohoto rozhraní i připojen, protože přes HDMI to nefunguje a pak už můžeme v ovladačích zapnout G-Sync Compatible (viz okolní snímky). 
 
 
Dle prvního snímku tak v nastavení 3D aktivujeme v rámci monitoru G-Sync Compatible a pak v menu Display a Set up G-Sync ještě zapneme synchronizaci nejlépe pro celoobrazovkový i oknový režim a nezapomeneme dané funkce dole zapnout pro uvedený monitor. Pokud monitor neprošel validací, uvidíme poté jen varování, které prostě odklikneme a je hotovo. Monitor by pak měl zablikat podobně jako při změně rozlišení na potvrzení provedené změny a je to, máme G-Sync na monitoru pro FreeSync.
 
Doporučuje se demo Pendulum od NVIDIE, které bylo vytvořeno právě pro otestování synchronizace a na techPowerUp ještě vyzkoušeli tituly Destiny 2, Halo SPV3, Prey i Monster Hunter World, aby zjistili pouze to, že synchronizace funguje bez problémů a zajišťuje plynulý obraz. 
 
Je otázka, na kolika monitorech s Adaptive-Sync můžeme skutečně narazit na problém, což nám tento test pochopitelně neřekne. Nicméně NVIDIA si o tom může tvrdit téměř cokoliv, když je zřejmé, že ony stovky monitorů nikdo jiný testovat nebude a zcela jistě ne stejnou metodikou, tudíž někdo mohl mít pochyby i o tom, zda i NVIDIA sama tak rozsáhlé testy provedla. 
 


reklama