reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Lidé ze skandální Cambridge Analytica opět dělají pro Trumpa

18.6.2018, Milan Šurkala, aktualita
Lidé ze skandální Cambridge Analytica opět dělají pro Trumpa
Je to sotva čtvrt roku, co propukl skandál společnosti Cambridge Analytica a Facebooku v přeprodávání dat a ovlivňování voleb. Už teď někteří zaměstnanci pokračují v tomtéž u Data Propria a opět pracují na kampani pro Donalda Trumpa.
V polovině března propukl velký skandál sociální sítě Facebook a analytické společnosti Cambridge Analytica, kdy docházelo k dolování a přeprodávání dat ze sociální sítě, vytváření volebních profilů uživatelů, které měly být následně využívány k ovlivňování výsledků voleb cíleným zasíláním obsahu, který utvrzoval názory a naopak předkládal obsah, který dehonestoval protikandidáty. Jak přesně velkou roli hrála Cambridge Analytica ve zvolení amerického prezidenta Donalda Trumpa asi nikdo nevyčíslí, každopádně se ví, že společnost byla v kontaktu s lidmi tvořícími volební kampaň.
 
Donald Trump
 
Skandál udělal společnosti tak špatné jméno, že ta po nějakých 6 týdnech ohlásila insolvenci. Lidé ze společnosti se ale nedali na jinou profesní dráhu, ale několik z nich zakotvilo u podobné společnosti Data Propria, která byla založena teprve v únoru 2018. Celkem se ví minimálně o čtyřech lide z Cambridge Analytica, kteří přešli do Data Propria a mezi nimi je i Matt Oczkowski, který je zde nyní prezidentem. Ten přitom v roce 2016 byl v Cambridge Analytica tím hlavním, kdo měl na starosti Trumpovu kampaň. Oczkowski se dříve vyjádřil, že nová společnost nemá zájem hledat jakékoli politické klienty.
 
Objevily se však informace, že lidé připravující kampaň pro znovuzvolení Donalda Trumpa už jsou opět v kontaktu se známými lidmi, tentokrát jen v této nové společnosti. Oczkowski něco takového nejprve vyloučil, pod tíhou důkazů však přiznal, že dělají na volební kampani republikánského kandidáta na jejich předsedu. Zároveň podotkl, že nyní budou využívat jen tradiční metody.
 
Podle reportérů z Associated Press (AP) se ale Oczkowski schází s Bradem Parscalem, který vede Trumpovu kampaň pro rok 2020 a oba na ní podle vyslechnutých konverzací redaktory AP už spolupracují (nemá se tak jednat jen a pouze o kampaň na předsedu). Parscale (stejně jako Oczkowski) přiznal akorát spolupráci na kampani pro předsedu. Vše ještě podtrhuje ten fakt, že mateřská společnost firmy Data Propria, CloudCommerce, je majetkově propojena se společností Parscale Creative, Inc. výše zmíněného vedoucí kampaně. Cílená reklama je běžná a nejde o vůbec nic divného, v případě politiky má (a patrně i bude) mít svůj život o něco těžší.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama