Microsoft xCloud: další služba pro streamování her

Microsoft xCloud: další služba pro streamování her
, , aktualita
Někteří zástupci herního průmyslu se o streamování her vyjadřují jako o nevyhnutelné budoucnosti a je třeba říci, že mohou mít pravdu. Už dnes mnozí lidé hrají na tabletech či telefonech a nemají potřebu kupovat výkonná PC či konzole.
K oblíbeným
reklama
Za nevyhnutelnou budoucnost považuje streamování her například firma Electronic Arts a není těžké vidět, proč si to myslí, respektive aktivně prosazuje. Snem podobných společností je docílit toho, aby mohly nabízet hraní jako službu, protože to jim na rozdíl od jednorázového příjmu za prodej her zajišťuje stálý přívod peněz za předplatné. Ten si budou moci samy regulovat dle libosti stanovením cen, na což hráči budou muset přistoupit, pokud bude herní hardware pro ně drahý nebo prostě už nebude jiná možnost, protože hry se přestanou prodávat. Ale to samozřejmě zatím opravdu nehrozí, i když dnes se už prostřednictvím Steamu či Originu hry ani neprodávají, jako spíše zapůjčují. 
 
 
Streamování her má jednu obrovskou slabinu, a sice nutnost mít k dispozici kvalitní internetové připojení. Lagování pak může být na denním pořádku a v "internetové špičce", kdy nám sotva jedou streamovaná videa ve 144p, si nemusíme zahrát vůbec. Na druhou stranu může být výhoda ta, že se takovým způsobem eliminují podvodníci upravující hry s pomocí různých programů, protože jednoduše už nebudou mít tu možnost. To samé ovšem platí i pro modifikace her, i když to je i dnes spíše výjimečná možnost.
 
Další bod k dobru je ale ten, že se nebudeme muset starat o aktualizování her a vůbec o jejich stahování a pokud bude k dispozici vhodně pojaté předplatné, nebude nás také muset zajímat to, zda má či nemá cenu hru kupovat. Prostě ji budeme moci hrát do té doby, co nás to bude bavit. Jak to tedy bude fungovat u Microsoftu? 
 
Služba xCloud se prezentuje jako "budoucnost hraní", v níž můžeme hrát hry, které chceme, s kým chceme, kdy chceme a na čem chceme. Microsoft staví xCloud vedle obvyklých streamovacích služeb nabízejících audiovizuální materiály, takže by to opravdu mělo fungovat prostě tak, že si hru jen pronajmeme po jistou dobu.
 
 
Microsoft chce v rámci xCloud nabídnout zprvu více než 3000 her, které poběží na celosvětové síti tvořené datovými centry Azure. A jak ukazuje přiložená mapa, ty máme nejblíže v Německu, přičemž tam zatím fungují dva a další se připravují. 
 
Project xCloud je aktuálně v testovací fázi a už nyní funguje na zařízeních spárovaných s ovladači Xbox Wireless Controller, anebo můžeme využít dotykové rozhraní na displejích, které má být vytvořené každé hře na míru. Microsoft ale také brzy představí podporu klávesnic a myší na Xbox One, takže xCloud snad o ni nebude ochuzen.  
 
 
A co nevyhnutelná výzva v podobě očekávatelných problémů s internetovým připojením? Microsoft k tomu říká, že je na to připraven s 54 datovými centry Azure a že nám bude bohatě stačit 10Mb/s připojení. Pracuje se prý také na síťových technologiích a video kodeku zajišťujícího nižší zpoždění při komunikaci, i když je samozřejmě jasné, že s lagujícím připojením Microsoft nic neudělá a udělat ani nemůže. 
 
Nedávno přitom svou službu představil Google, a sice Project Stream, kterou předvedl s využitím hry Assassin’s Creed Odyssey běžící v prohlížeči Chrome. Google ale bude vyžadovat, abychom měli pro kvalitní zážitek alespoň 25Mb/s konektivitu.
 
Zdroj: Hexus.net


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Prodeje herních PC a notebooků šly meziročně dolů o 6,2 % Prodeje herních PC a notebooků šly meziročně dolů o 6,2 %
Herní počítače byly po začátku PC krize ostrůvkem naděje, který neustále klesající prodeje neohrožovaly. Není divu, že se běžně dostupný hardware už zcela běžně označuje za herní, nicméně aktuální krize celého polovodičového průmyslu ovlivnila i herní PC.
Včera, aktualita, Jan Vítek
GeForce RTX 2000 SUPER budou představeny v úterý GeForce RTX 2000 SUPER budou představeny v úterý
V úterý se dle VideoCardz konečně dozvíme, co si NVIDIA připravila v rámci nové řady GeForce RTX 2000 SUPER, nebo jak se tyto karty budou nakonec jmenovat. Na tom ani tak nezáleží, jako spíše na jejich specifikacích a cenách.
Včera, aktualita, Jan Vítek
3DMark dostal benchmark testující PCI Express 3DMark dostal benchmark testující PCI Express
Benchmarkovací software 3DMark už patří pod společnost UL, která pokračuje s jeho vývojem a nyní přišel čas také na PCI Express feature test. Ten tak přichází v pravý čas, aby si lidé mohli ověřit, co jim přinese PCI Express 4.0. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Falcon Heavy se ukázal v první noční misi: havárie i první úspěch Falcon Heavy se ukázal v první noční misi: havárie i první úspěch
Raketa Falcon Heavy byla už potřetí a opět úspěšně vypuštěna do vesmíru, ovšem nyní to byl pro ni první noční start. Falcon Heavy letěl včera v rámci mise STP-2 a zákazníkem bylo US Air Force. 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Robot Astrobee od NASA se sám poprvé proletěl ve vesmíru Robot Astrobee od NASA se sám poprvé proletěl ve vesmíru
Robot jménem Bumble, který je jedním z Astrobee od NASA, měl nedávno první možnost se sám proletět vesmírem a vypořádat se se stavem beztíže. Test robota proběhl na palubě Mezinárodní vesmírné stanice. 
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková