Microsoft xCloud: další služba pro streamování her

Microsoft xCloud: další služba pro streamování her
, , aktualita
Někteří zástupci herního průmyslu se o streamování her vyjadřují jako o nevyhnutelné budoucnosti a je třeba říci, že mohou mít pravdu. Už dnes mnozí lidé hrají na tabletech či telefonech a nemají potřebu kupovat výkonná PC či konzole.
reklama
Za nevyhnutelnou budoucnost považuje streamování her například firma Electronic Arts a není těžké vidět, proč si to myslí, respektive aktivně prosazuje. Snem podobných společností je docílit toho, aby mohly nabízet hraní jako službu, protože to jim na rozdíl od jednorázového příjmu za prodej her zajišťuje stálý přívod peněz za předplatné. Ten si budou moci samy regulovat dle libosti stanovením cen, na což hráči budou muset přistoupit, pokud bude herní hardware pro ně drahý nebo prostě už nebude jiná možnost, protože hry se přestanou prodávat. Ale to samozřejmě zatím opravdu nehrozí, i když dnes se už prostřednictvím Steamu či Originu hry ani neprodávají, jako spíše zapůjčují. 
 
 
Streamování her má jednu obrovskou slabinu, a sice nutnost mít k dispozici kvalitní internetové připojení. Lagování pak může být na denním pořádku a v "internetové špičce", kdy nám sotva jedou streamovaná videa ve 144p, si nemusíme zahrát vůbec. Na druhou stranu může být výhoda ta, že se takovým způsobem eliminují podvodníci upravující hry s pomocí různých programů, protože jednoduše už nebudou mít tu možnost. To samé ovšem platí i pro modifikace her, i když to je i dnes spíše výjimečná možnost.
 
Další bod k dobru je ale ten, že se nebudeme muset starat o aktualizování her a vůbec o jejich stahování a pokud bude k dispozici vhodně pojaté předplatné, nebude nás také muset zajímat to, zda má či nemá cenu hru kupovat. Prostě ji budeme moci hrát do té doby, co nás to bude bavit. Jak to tedy bude fungovat u Microsoftu? 
 
Služba xCloud se prezentuje jako "budoucnost hraní", v níž můžeme hrát hry, které chceme, s kým chceme, kdy chceme a na čem chceme. Microsoft staví xCloud vedle obvyklých streamovacích služeb nabízejících audiovizuální materiály, takže by to opravdu mělo fungovat prostě tak, že si hru jen pronajmeme po jistou dobu.
 
 
Microsoft chce v rámci xCloud nabídnout zprvu více než 3000 her, které poběží na celosvětové síti tvořené datovými centry Azure. A jak ukazuje přiložená mapa, ty máme nejblíže v Německu, přičemž tam zatím fungují dva a další se připravují. 
 
Project xCloud je aktuálně v testovací fázi a už nyní funguje na zařízeních spárovaných s ovladači Xbox Wireless Controller, anebo můžeme využít dotykové rozhraní na displejích, které má být vytvořené každé hře na míru. Microsoft ale také brzy představí podporu klávesnic a myší na Xbox One, takže xCloud snad o ni nebude ochuzen.  
 
 
A co nevyhnutelná výzva v podobě očekávatelných problémů s internetovým připojením? Microsoft k tomu říká, že je na to připraven s 54 datovými centry Azure a že nám bude bohatě stačit 10Mb/s připojení. Pracuje se prý také na síťových technologiích a video kodeku zajišťujícího nižší zpoždění při komunikaci, i když je samozřejmě jasné, že s lagujícím připojením Microsoft nic neudělá a udělat ani nemůže. 
 
Nedávno přitom svou službu představil Google, a sice Project Stream, kterou předvedl s využitím hry Assassin’s Creed Odyssey běžící v prohlížeči Chrome. Google ale bude vyžadovat, abychom měli pro kvalitní zážitek alespoň 25Mb/s konektivitu.
 
Zdroj: Hexus.net


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Intel Core i9-9900K je tu, jak si vede? Intel Core i9-9900K je tu, jak si vede?
Dnes už konečně padlo informační embargo na nové procesory Intel, a tak se můžeme podívat na první nezávislé testy procesoru Core i9-9900K, o jehož testování firmou Principled Technologies se tak moc mluvilo. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Crucial P1, nová rychlá SSD s QLC čipy Crucial P1, nová rychlá SSD s QLC čipy
Také společnost Crucial představila nová velmi rychlá SSD. Využívají M.2 2280 formátu a sběrnice PCIe s NVMe podporou. Může se chlubit rychlostí až 2000 MB/s díky vyrovnávacímu SLC bufferu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Ve vesmíru byl poprvé vytvořen Boseho-Einsteinův kondenzát Ve vesmíru byl poprvé vytvořen Boseho-Einsteinův kondenzát
Pomocí experimentálního čipu vyslaného do vesmíru byl lidmi poprvé v jeho prostředí vytvořen Boseho-Einsteinův kondenzát. Ten by mohl přispět k rozšíření přehledu o fyzice a ke studiu temné hmoty a gravitačních vln. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
AMD vyjádřilo svou nespokojenost s benchmarky zveřejněnými Intelem AMD vyjádřilo svou nespokojenost s benchmarky zveřejněnými Intelem
Intel si u firmy Principled Technologies objednal benchmarky nových Core a konkurenčních procesorů. Ty byly značně nepřesné vlivem nevhodného nastavení platforem AMD. A právě firma AMD k tomu dosud mlčela. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Začíná mise BepiColombo: dvě sondy zítra startují na cestu k Merkuru Začíná mise BepiColombo: dvě sondy zítra startují na cestu k Merkuru
Evropská ESA a japonská JAXA se spojily v rámci mise BepiColombo, která má za úkol zmapovat planetu Merkur. Vzhledem k extrémním teplotním výkyvům to nebude snadné a snadná nebude ani cesta. 
Včera, aktualita, Jan Vítek