Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Problémy s tiskem ve Windows 10 nekončí. Microsoft přiznává další chyby

19.3.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Problémy s tiskem ve Windows 10 nekončí. Microsoft přiznává další chyby
Microsoft tento týden definitivně opravil modrou obrazovku smrti, která se mohla objevit při tisku z vybraných tiskáren. Nedávné aktualizace ovšem mohly způsobit i prázdné stránky nebo jiné chyby při tisku. I tyto problémy byly vyřešeny.
Minulý týden jsme informovali o závažné chybě, která způsobila vrásky na čele majitelům některých tiskáren. Kvůli potížím s ovladači postihla některé počítače tzv. obrazovka modré smrti (BSOD) s kódem „APC_INDEX_MISMATCH“. Důvodem měla být nekompatibilita s ovladači postihující převážně podnikové tiskárny od značek jako Kyocera, Ricoh nebo Zebra. Problémy přinesla březnová kumulativní aktualizace pro Windows 10 ve verzích 20H2, 2004, 1909, 1809 a 1803. Microsoft po několika dnech přispěchal s řešením, které vyžadovalo použití příkazového řádku.
 
 
Následně přišlo komfortnější řešení v podobě volitelné kumulativní aktualizace, který je distribuována prostřednictvím služby Windows Update. Patche nesou označení KB5001565, KB5001566, KB5001567 nebo KB5001568 – v závislosti na verzi Windows 10. Ačkoliv Microsoft vyřešil jeden problém související s tiskárnami, zdá se, že několik dalších přetrvává. Naštěstí v tomto případě nejde o tak závažné chyby, které by způsobily pád operačního systému, přesto mohou znepříjemnit nebo dokonce znemožnit každodenní tisk. Chyba byla opět popsána v kumulativních aktualizacích KB5000802, KB5000808, KB5000809 a KB5000822, které byly vydány 9. března nebo 15. března 2021.
 
Kromě BSOD totiž updaty způsobily ještě chybu při tisku dokumentů. Jeden z uživatelů si stěžoval, že se tiskly pouze některé fotografie nebo faktury bez grafických prvků. Ze štítkovačů Dymo zase lezly pouze prázdné štítky. Další z uživatelů si postěžoval, že po březnové aktualizaci se staly běžné situace, kdy tiskárny ve firmě vytiskly pouze první stránku několikastránkového dokumentu, nebo se na papíře objevila pouze část stránky. Microsoft tyto potíže přiznal a uvedl, že se vyskytují při tisku grafických prvků z vybraných aplikací. Konkrétně se objevují následující chyby:
  • Prvky dokumentu (včetně čárových kódů, QR kódů a grafických prvků, jako jsou loga) mohou být vytisknuty jako plné černé/barevné rámečky nebo mohou zcela chybět.
  • Mohou chybět řádky v tabulkách. Také se mohou objevit další problémy se zarovnáním nebo formátováním.
  • Tisk z některých aplikací nebo na některé tiskárny může mít za následek prázdnou stránku nebo štítek.
I tyto problémy naštěstí Microsoft vyřešil, i když v samostatné kumulativní aktualizaci, která vyšla koncem tohoto pracovního týdne pod označením KB5001649, KB5001648, KB5001638 a KB5001634. Hotfixy by měly být dostupné prostřednictvím služby Windows Update. Někteří uživatelé ovšem tvrdí, že při instalaci tímto způsobem se mohou vyskytnou další potíže, proto doporučují využít offline instalační balíčky.