www.svethardware.cz
>
>
>

Square Enix: jsme oddáni hrám pro jednoho hráče

Square Enix: jsme oddáni hrám pro jednoho hráče
, , aktualita
Japonská společnost Square Enix se nechala slyšet, že v moderním světě přiklánějícím se k multiplayeru zůstává věrná vývoji her pro jednoho hráče. Není to záruka finančního úspěchu, spíše naopak, dnes letí multiplayer a model "hra jako služba".
K oblíbeným
reklama
Je to jednoduchá věc. Dnes se nejvíce vydělává na titulech, které jsou orientovány na masivní multiplayer a nejde ani tak o pořízení samotné hry, jako o mikrotransakce a vůbec následnou monetizaci her. Je to i logické, neboť co by mělo motivovat hráče singleplayerové hry k tomu, aby po jejím zakoupení pravidelně utrácel za další doplňky? Mezi to samozřejmě nepočítáme datadisky, které rozšiřují samotnou hru a prodlužují zážitek z ní. To je ostatně téma samo pro sebe. Naopak hráči multiplayerových her jsou motivováni k tomu, aby si kupovali třeba kosmetické doplňky a s jejich pomocí byli vidět v davu nebo v horším případě aby si kupovali věci, díky nimž budou mít ve hře podstatnou výhodu. 
 
 
Není divu, že se nás některá herní studia a nakladatelství snaží přesvědčit, že singleplayer je mrtvý a ten pořádný herní zážitek si odneseme ze souboje proti lidským hráčům. Yosuke Matsuda, CEO a preziden firmy Square Enix, však říká, že jeho firma je oddána singleplayeru. Jistě ví, o čem mluví, však výčet her od Square Enix je skutečně úctyhodný. 
 
Matsuda se také vyjádřil k tématu "hry jako služba" (games as a service), které máme obvykle spojeno s mikrotransakcemi udržujícími naživu servery a vůbec celou hru. Dle něj to ale může znamenat spoustu věcí, jakož i tvorbu DLC a vůbec to, že hráči se ke svému oblíbenému titulu neustále vrací, neboť vývojáři jej vylepšují. 
 
 
Co se týče loot boxů, dle Matsudy existuje způsob, jak je do hry zakomponovat v neobtěžující podobě. Není tak příznivcem toho, když loot boxy přímo ovlivňují zážitek ze hry nebo nás z herního světa neustále vytrhují. Konkrétnější ale Matsuda nebyl. 
 
Nakonec se opět dotkneme tématu singleplayerových her, k němuž Matsuda řekl: "Určitě budeme tvořit více singleplayerových her, zcela určite. Myslím, že dnes máme k dispozici prostředí s mnoha platformami, které představují více příležitostí dostat takové hry k lidem. Takže, například, hry pro mobilní telefony, to nejsou jen free-to-play tituly, ale řádné singleplayerové hry, vylepšené staré tituly a také řada nových. Mobilní telefony se tak nemusí točit jen kolem jedné věci. Další skvělou platformou pro singleplayerové hry je Switch, takže opravdu máme nyní více příležitostí a opravdu chceme pokračovat v tvorbě her pro jednoho hráče". To je důležité vědět hlavně ve světle toho, že Deus Ex: Mankind Divided nepředstavoval pro Square Enix zrovna velký úspěch (tato řada tak byla údajně zatím odložena k ledu). 

Je třeba dodat, že je i řada jiných studií, které to vidí stejně. Hned na ráně máme CD Projekt Red a jeho sérii Zaklínač. Ta už byla (možná dočasně) opuštěna a my se nyní těšíme na nové informace o Cyberpunk 2077. Renesanci také zažívají klasická RPG inspirující se v tvorbě studia Black Isle, což je třeba sérii Divinity: Original Sin od Larian Studios a zmínit můžeme také Pillars of Eternity II, další RPG, které už brzy uvidíme na trhu.
 
Singleplayerové hry tak nemizí, jen už nejde o alfu a omegu typických AAA herních společností. 
  


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Někteří uživatelé Maců s Apple M1 si stěžují na vysoké opotřebení SSD Někteří uživatelé Maců s Apple M1 si stěžují na vysoké opotřebení SSD
SSD mají omezenou životnost danou množstvím přepisů jednotlivých buněk. Někteří uživatelů Maců s procesorem Apple M1 reportují nebývale vysoký počet přepisů, což by mohlo znamenat brzkou smrt napevno připojených SSD.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Jak si vede GeForce RTX 3060 v recenzích? Jak si vede GeForce RTX 3060 v recenzích?
O grafické kartě GeForce RTX 3060 toho bylo řečeno už mnoho, ostatně NVIDIA se rozhodla, že nás bude napínat už od začátku roku. Nyní už tu máme recenze různých jejích verzí, a tak se podívejme na to, jaký výkon takto karta opravdu nabízí. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Parker Solar Probe se zblízka podívala na Venuši Parker Solar Probe se zblízka podívala na Venuši
Sonda Parker Solar Probe studuje samotné Slunce, ovšem využívá gravitační manévry s využitím Venuše, což znamená, že se k ní za svou sedmiletou misi celkem sedmkrát přiblíží či už přiblížila, jako v tomto případě. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
NVIDIA představuje GeForce RTX 3060 NVIDIA představuje GeForce RTX 3060
Na trh přichází první GeForce RTX 3000 vybavená 12 GB paměti a kupodivu jde o dosud nejslabší model, RTX 3060. NVIDIA ji vypouští na trh právě dnes s tím, že recenze budou zveřejněny až při samotném začátku prodeje. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Kingston prodává svou herní divizi HyperX firmě HP Kingston prodává svou herní divizi HyperX firmě HP
Společnost Kingston se už dohodla s HP na prodeji své dobře známé herní divize HyperX, která tvoří řadu různých produktů pod danou značkou. Nicméně ne vše, co známe jako HyperX, přejde pod HP. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek