www.svethardware.cz
>
>
>

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?
, , článek
Čekání na Star Citizen ve veřejné verzi Alfa 3.0 skončilo krátce před loňským Štědrým dnem, který se nám Cloud Imperium Games tak snažili zpříjemnit. Na tuto verzi jsme přitom velice dlouho čekali, neboť slibovala výrazný pokrok. Jaká je?
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?
  2. První dojmy z Alfy 3.0
  3. Procházka po měsíci Daymar
  4. Delamar a Yela
  5. Alfa 3.1, 3.2, aneb co bude dál?
reklama
Hře Star Citizen jsme se věnovali už v roce 2016, kdy byla Alfa 3.0 už prezentována ve videu, ale jak už nyní víme, veřejnost na ni musela čekat ještě mnohem více než rok. Vývoj ale neustrnul, takže veřejná Alfa 3.0 je nakonec jiná než to, co bylo prezentováno dříve a my se dnes na ni zaměříme. 
 
 
Už v loňském červenci nás autoři hry škádlili trailerem Alfy 3.0, který ukazoval především to, na co každý čekal: planety či měsíce, na nichž můžeme kdekoliv přistát a projít se po jejich povrchu. To jen dokazuje, o jak velkolepý projekt jde, však každý měsíc představuje svět sám o sobě a pokud chceme, můžeme si jej klidně obejít celý dokola. Jen nám to zabere alespoň několik hodin a ani ve vesmírné lodi v režimu supercruise to nebude chvilka. 
 
 
Byli jsme tak zvědaví, jak se autoři s tímto poprali a jak budou vypadat měsíce (a později planety), jež jsou zčásti generované automaticky a zčásti tvořené ručně a také zda budou opravdu z vesmíru viditelné struktury jako krátery a podobně, na nichž pak budeme moci přistát, projít se po nich a prozkoumat každý kamínek.
 
 
Je tu ale i tuna dalších vylepšení, které ihned odhalíme, jako nový navigační systém, možnost převážet náklad a obchodovat s ním, nové mise, přepracovaný osobní asistent umožňující vybavování lodi i postavy, možnost nakupovat zbraně a výbavu, opravovat loď a tankovat palivo, atd. To nehledě na dvě tuny vylepšení pod kapotou enginu a také novou výbavu, lodě a jiné vehikly, jež byly od dob Alfaverzí 2.x vyvinuty.

Přesto ale jde stále o Alfu plnou větších či menších chyb, takže lodě občas neposlouchají, snímkovací frekvence především v rušnějších oblastech klesá k tempu stroboskopu, z obchodů občas zcela zmizí veškeré zboží a někdy může celá hra prostě a jednoduše spadnout. 
 
Stále více se ale ukazuje, že jde o zcela výjimečný projekt a pokud se jej podaří dotáhnout do konce, Chris Roberts si se svým týmem zaslouží nehynoucí slávu. 
reklama
Nejnovější články
NASA pro start Dragonu s posádkou využije své ikonické "červí" logo NASA pro start Dragonu s posádkou využije své ikonické "červí" logo
Nyní se už opravdu můžeme těšit na to, že společnost SpaceX vstoupí do historie jako první soukromý subjekt, jemuž se povedlo umístit člověka na oběžnou dráhu. Participovat v tom bude pochopitelně i NASA, která si zvolila své staré logo. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Ghost Recon: Breakpoint a nárůst výkonu díky Vulkanu Ghost Recon: Breakpoint a nárůst výkonu díky Vulkanu
Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint byl vypuštěn na trh už loni v říjnu, ale nedávno tato hra dostala podporu API Vulkan v rámci aktualizace na verzi 2.0. Server Kitguru se tak podíval na to, co to přinese s ohledem na výkon 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
První testy: o kolik procent je nová GTX 1650 s GDDR6 rychlejší než stará verze? První testy: o kolik procent je nová GTX 1650 s GDDR6 rychlejší než stará verze?
Grafická karta GeForce GTX 1650 s paměťmi GDDR6 přichází stále ještě jako oficiálně nepředstavená novinka, ale její nástup je v podstatě jistý. Nyní se můžeme podívat na to, jaký výkonnostní nárůst můžeme očekávat. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Hubble a XMM-Newton našel nejlepší důkaz o existenci středních černých děr Hubble a XMM-Newton našel nejlepší důkaz o existenci středních černých děr
Černé díry střední velikosti jsou objekty, které jsou na tom podobně jako temná hmota či energie. Je zřejmé, že tam někde musí být, ale přesvědčivý důkaz zatím chybí. Nebo snad chyběl, jak ukazuje nová zpráva.
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Nastupuje NIC Killer E3100 pro 2,5Gb/s Ethernet Nastupuje NIC Killer E3100 pro 2,5Gb/s Ethernet
Společnost River Networks ohlásila vylepšenou verzi svého ethernetového kontroleru E3000, která přijde s označením E3000 a podporou Ethernetu s propustností 2,5 Gb/s. Nastane už přechod na rychlejší sítě?
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře