www.svethardware.cz
>
>
>

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?

Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?
, , článek
Čekání na Star Citizen ve veřejné verzi Alfa 3.0 skončilo krátce před loňským Štědrým dnem, který se nám Cloud Imperium Games tak snažili zpříjemnit. Na tuto verzi jsme přitom velice dlouho čekali, neboť slibovala výrazný pokrok. Jaká je?
K oblíbeným
Kapitoly článku:
  1. Star Citizen alfa 3.0: vývojový milník přišel, jaký je?
  2. První dojmy z Alfy 3.0
  3. Procházka po měsíci Daymar
  4. Delamar a Yela
  5. Alfa 3.1, 3.2, aneb co bude dál?
reklama
Hře Star Citizen jsme se věnovali už v roce 2016, kdy byla Alfa 3.0 už prezentována ve videu, ale jak už nyní víme, veřejnost na ni musela čekat ještě mnohem více než rok. Vývoj ale neustrnul, takže veřejná Alfa 3.0 je nakonec jiná než to, co bylo prezentováno dříve a my se dnes na ni zaměříme. 
 
 
Už v loňském červenci nás autoři hry škádlili trailerem Alfy 3.0, který ukazoval především to, na co každý čekal: planety či měsíce, na nichž můžeme kdekoliv přistát a projít se po jejich povrchu. To jen dokazuje, o jak velkolepý projekt jde, však každý měsíc představuje svět sám o sobě a pokud chceme, můžeme si jej klidně obejít celý dokola. Jen nám to zabere alespoň několik hodin a ani ve vesmírné lodi v režimu supercruise to nebude chvilka. 
 
 
Byli jsme tak zvědaví, jak se autoři s tímto poprali a jak budou vypadat měsíce (a později planety), jež jsou zčásti generované automaticky a zčásti tvořené ručně a také zda budou opravdu z vesmíru viditelné struktury jako krátery a podobně, na nichž pak budeme moci přistát, projít se po nich a prozkoumat každý kamínek.
 
 
Je tu ale i tuna dalších vylepšení, které ihned odhalíme, jako nový navigační systém, možnost převážet náklad a obchodovat s ním, nové mise, přepracovaný osobní asistent umožňující vybavování lodi i postavy, možnost nakupovat zbraně a výbavu, opravovat loď a tankovat palivo, atd. To nehledě na dvě tuny vylepšení pod kapotou enginu a také novou výbavu, lodě a jiné vehikly, jež byly od dob Alfaverzí 2.x vyvinuty.

Přesto ale jde stále o Alfu plnou větších či menších chyb, takže lodě občas neposlouchají, snímkovací frekvence především v rušnějších oblastech klesá k tempu stroboskopu, z obchodů občas zcela zmizí veškeré zboží a někdy může celá hra prostě a jednoduše spadnout. 
 
Stále více se ale ukazuje, že jde o zcela výjimečný projekt a pokud se jej podaří dotáhnout do konce, Chris Roberts si se svým týmem zaslouží nehynoucí slávu. 
reklama
Nejnovější články
Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps Streamování her Google Stadia si vystačí s 30 Mbps
Viceprezident Googlu Phil Harrison se více rozpovídal o novém projektu streamování her Google Stadia. Mnozí si dělají obavy o nutné internetové připojení. Dle Harrisona by si hráči měli vystačit s 30Mbps připojením.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac Microsoft uvádí antivir Defender ATP pro Apple Mac
Microsoft nevyvíjí software pouze pro svou vlastní platformu, ale i pro ty konkurenční. Jeho antivir Windows Defender ATP tak přišel o slůvko Windows v názvu a nyní je k dispozici i pro systém Apple macOS.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících Fanoušek youtubera PewDiePie šířil ransomware, chtěl 100 mil. sledujících
Boj o první místo v počtu sledujících na YouTube se stal naprostou zvráceností. Fanoušci youtubera PewDiePie hackují tiskárny i chytré televize. Nyní jeden z nich udělal ransomware, který odemkne data tehdy, když PewDiePie získá 100 milionů sledujících.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound
Už nějakou dobu víme, že se Intel chystá vstoupit na trh s dedikovanými grafickými kartami a nemít jen ty integrované v procesorech. Na GDC 2019 ukázal první snímky nových grafických karet s GPU Arctic Sound.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář