Steam je ohrožen, ztratil už i Ubisoft

Steam je ohrožen, ztratil už i Ubisoft
, , aktualita
Nic netrvá věčně a to pochopitelně platí i pro Steam a jeho nadvládu. Tato platforma během minulých let vyrostla do podoby dominantního prodejce digitálních kopií her, ovšem rok 2019 může být tím, v němž zažije naopak úpadek. 
K oblíbeným
reklama
Už téměř všechny velké herní vydavatele jako Epic Games, EA, Activision/Blizzard a nyní i Ubisoft přestalo bavit cpát firmě Valve do chřtánu 30% podíl z prodeje her, i když nově je to pro velké firmy 20 %. Nicméně nový Epic Store si chce vzít pouze 12 % a Ubisoftu se to evidentně zamlouvá, protože jsme se mohli dozvědět, že Division 2 půjde přímo do tohoto obchodu a na Steamu se neobjeví. Valve tak v podstatě ztratilo možnost nabízet velké a známé AAA tituly a to až na výjimky, jako je nový Shadow of the Tomb Raider. Firmu Square Enix tak Steam ještě neomrzel, ale jistě i ta nyní přinejmenším pokukuje po tom, jaké má nové možnosti, však nejde o nic jiného než o peníze. 
 
 
Steam je tak bezesporu ohrožen a někdo by mohl říci, že si za to může firma Valve sama. Výhodnější nabídky vývojářům her začala nabízet až v době, kdy už dávno ztratila některé velké firmy a její nejnovější podmínky nahrávají tomu, aby začala ztrácet i ty menší, pro něž bude s přihlédnutím k prodejů v mnoha případech stále platit podíl 70 % z prodeje her. Společnost Epic Games je v tomto velice dravá a nabízí nyní zákazníkům zajímavé hry zdarma (nyní je to What Remains of Edith Finch) a ohlásila už i první exkluzivní tituly v nabídce. 
 
Pokud Steam ztratí už veškeré velké vydavatele, a tím nemyslíme jen ty, kteří nabízí rovnou AAA tituly, ale třeba i úspěšné vydavatele indie her a podobně, co na něm zbyde? V podstatě by se stal jen obludně nafouklým obchodem s tisícovkami her, mezi nimiž se nikdo pořádně nevyzná a s konečným uvolněním pravidel a ukončením programů Greenlight a Direct to také jsou mnohé podvodné tituly. Nicméně vyložený "trolling" Valve také nechce na druhou stranu připustit, a tak využívá algoritmy, které mají takové hry vyhledávat.
 
Nicméně těm mohou v sítích uvíznout i kvalitní hry, a to třeba jen proto, že jsou jako Wandersong malé ve smyslu objemu dat. Tato hra byla označována jako podvodná dlouhých pět měsíců, což jen ukazuje na to, o jak těžkopádnou platformu nyní jde a to i z pohledu uživatelů. Však kdo má náladu Steamu neustále potvrzovat, že mu opravdu už bylo 18 a že si během roku opravdu několikrát nezměnil e-mailovou adresu? Na druhou stranu stejně tak nemusíme prahnout po tom, abychom měli na svém PC nainstalováno deset klientů herních obchodů, ovšem s tím už se musíme prostě smířit. Pokud se firmy nedohodnou a nenabídnou nějakou celkovou platformu, která zastřeší všechny (dřív bude v pekle absolutní nula), bude třeba je mít instalovány všechny, anebo lze využít aplikaci třetí strany Playnite, která nám alespoň poskytne přehled o tom, co jsme si kde pořídili. Děkuji našemu čtenáři (lukasmagi) za upozornění, že něco takového existuje. 
 
Zdroj: Wired


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek