Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Získá AMD v Intelu podporu technologie Adaptive Sync?

31.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Získá AMD v Intelu podporu technologie Adaptive Sync?
Dá se říci, že samostatné grafické karty od Intelu nemohou přijít včas. Vyhlídku máme na rok 2020, pokud už vše půjde dobře, ale NVIDIA by potřebovala na paty šlapající konkurenci hned, jakmile je stále na rozcestí. 
NVIDIA se nyní snaží unést vývoj her na svou kolej, která vede k využití ray tracingu na jádrech RT a jader Tensor umělé inteligence. Je velká otázka, zda AMD bude schopno NVIDII na této koleji následovat, čili zda bude moci nabídnout křemík, na němž bude ray tracing ve stejné implementaci v herních enginech pracovat také. Pokud ne, opět nás nejspíše čeká rozvětvení herních technologií, čili právě něco jako G-Sync a FreeSync (Adaptive Sync). Že to ale tak nebude, v to nám dává naději Microsoft, neboť ten představil podporu ray tracingu v rámci DirectX, takže lze očekávat, že podpora ze strany AMD přijde. 
 
Technologii FreeSync ale NVIDIA podporovat nebude, to očekávat nelze a stejné to bude na straně AMD a G-Sync, kde to ani nejde, protože G-Sync není otevřená technologie. Intel si však svůj nový grafický tým sestavil částečně z veteránů firmy AMD a konkrétně jde vedle Koduriho o Chrise Hooka. 
 
 
Už dle toho by dávalo smysl, kdyby připravované samostatné grafiky Intelu podporovaly existující technologii Adaptive Sync, ze které vychází AMD FreeSync. Pak bychom se při koupi monitoru nemuseli ohlížet na to, zda máme v počítači grafiku Intel či AMD a vybrat si prostě takový, který Adaptive Sync podporuje. 
 
Právě Chris Hook (šéf Discrete Graphics and Visual Technologies Marketing) nyní potvrdil, že podpora Adaptive Sync se stále chystá a že sám je této technologii nakloněn. Dávalo by pak smysl, aby ji Intel nasadil v produktech, kde to bude mít smysl, čili v Arctic Sound a případně dalších. Od nich se očekává vysoký výkon i pro hry. 
 
NVIDIA by tím rázem "získala" posílenou konkurenci pro svůj G-Sync, a to by mohlo mít větší dopad, než se zdá, protože tato technologie značně prodražuje monitory a jazýčky vah rozhodujících se zákazníků by se mohly začít přesouvat. 
A když už jsme u tohoto tématu, můžeme zmínit příchod nových ovladačů pro grafiky Intel, a to verzi 24.20.100.6286, která byla vyladěna pro Strange Brigade, Pro Evolution Soccer 2019, World of Warcraft: Battle for Azeroth, Jurassic World Evolution, a to na grafických čipech v procesorech Core 6. generace a vyšší. V případě Intel Iris Pro jde i o lepší výkon ve hrách F1 2018, Destiny 2 - Expansion III: Forsaken a Monster Hunter: World.
 
Zdroj: Hexus.net


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.