reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Autor nápadu na vyskakovací reklamy se omluvil

18.8.2014, Jan Vítek, aktualita
Autor nápadu na vyskakovací reklamy se omluvil
Reklamy vyskakující v samostatných oknech prohlížeče, tedy tzv. pop-up advertisement, se staly jednou z nejvíce nenáviděných forem internetových reklam. Nyní se autor tohoto nápadu veřejnosti omluvil.
Vyskakující reklamu poprvé vytvořil Ethan Zuckerman, který nedávno napsal pro The Atlantic článek, v němž se za tento svůj počin omlouvá. Uvádí, že to byl právě on, kdo napsal příslušný kód pro reklamu vyskakující v samostatném okně. Jeho úmysly prý byly dobré, ale nyní si uvědomuje, že se z pop-upů stal nejvíce nenáviděný nástroj pro šíření reklamy na Internetu.





Zuckerman v letech 1994 až 1999 pracoval pro Tripod.com, který poskytoval jisté služby absolventům univerzit, což však nebylo úspěšné, a tak Tripod.com skončil jako webhostingový server. Firma zkoušela několik způsobů, jak vydělat touto činností peníze, ovšem nakonec se spolehla na financování z reklam. Využívala k tomu analyzování stránek svých zákazníků, dle jejichž obsahu na ně cílila svou reklamu, ovšem to nefungovalo v každém případě zcela bezchybně.

Objevil se totiž inzerent, a to jedna automobilová společnost, která si stěžovala, že se její bannery s reklamou objevily na hostované pornografické stránce. V Tripodu se tedy rozhodli reklamu umístit do samostatného vyskakovacího okna, aby si ji uživatel nespojoval s obsahem samotné stránky. Tripod nakonec se svým modelem zaznamenal úspěch. Jisté ale je, že s vyskakovacími okny by dříve nebo později přišel někdo jiný.

Zdroj: Tom's Hardware
reklama