Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.8.2011, Miroslav Jindra, návod
Přestože by se daly prázdniny považovat za okurkovou sezonu, přinášíme aktualizované doporučené sestavy. Většina z nich byla více či méně pozměněna a zabývat se budeme i novou platformou od AMD.
mklokner (17) | 15.9.201121:34
Doporučené zostavy ­- HTPC:
rovnaký text, rovnaké komponenty????

To u vás raz zostavíte a pol roka dávate to isté?? Hadam by si redaktor spravil aspon tu namahu raz za mesiac to pomenit... LOL :D
Odpovědět2  0
Miroslav Jindra (220) | 17.9.20110:47
Na tom neni moc co menit. Nicmene v dalsim vydani HTPC nebude a v popristim bude plne updatovane.
Odpovědět0  0
pexinho (9) | 14.9.201113:47
Můj předchozí příspěvek se týká HTPC sestavy:­-)
Odpovědět0  0
pexinho (9) | 14.9.201113:46
TOTO NESTAVĚT?­-ATI4250 NEUMÍ DEKÓDOVAT DTS HD a TRUE HD?­-COŽ V SESTAVĚ s BLUE­-RAY JE CELKEM PROBLÉM?­(neumí to ani doporučená zvukovka:?­-?­)Takže viz diskuse níže­-postavit to na intelu je jednoznačné rešení.
Odpovědět0  0
Jumbi | 12.9.20111:11
řešil jsem koupit nového střed. PC a u GPU, jsem po podle vás chtěl zvolit nVidia 460ti ale po recenzích na heurece proč nejít do nějaké 685O má stejné parametry jako 460ti a je vždy o 1000­-1500levnější, ale nevím proč radeony se skoro vůbec v doporuč sestavách neobjevují ?
Odpovědět1  0
StanXYZ84 | 13.9.201110:36
Taky nechapu, proc tu nejsou uvedene Radeony. Maji lepsi spotrebu, min topi a vykonve jsou i kolikrat lepsi, ze lepsi cenu. Mozna si ten clanek sponzoruje Nvidia, nebo ho psal fanatik :­)
Odpovědět0  0
mifis | 11.9.201117:52
Nebo jste podmáznutí Intelem? Cpát do kanclu Atom ­(či Celeron­) je zhovadilé a proti lidskosti. Do HTPC pak X3? Jaj... Prázdniny už jsou pryč, tak ta děcka, co vám skládají sestavy, konečně vyhoďte do školy!
Odpovědět1  0
Miroslav Jindra (220) | 17.9.20110:49
Dvoujadrovy celeron do kancelare je vic nez dostatecny.
Odpovědět0  0
psl (4) | 7.9.20119:13
A co All­-in­-one PC? Mohla by se zavest nova kategorie, pripadne uvest nejaky tip v nejlevnejsi kategorii. Slysel jsem nazor, ze All­-in­-one spojuje to nejhorsi ze sveta notebooku a stolnich PC; nizky vykon, minimalni rozsiritelnost a na rozdil od notebooku neni prenosne. Presto si myslim, ze jako internetovy terminal, pripadne jako multimedialni centrum muze byt All­-in­-one PC zajimave...
Odpovědět0  0
Novotný Pavel | 1.9.201116:41
http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=83763 ­­- ramky ­­( 1 168 kč ­­)
http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=85284 ­­- procesor ­­( 4 382 kč ­­)
http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=92440 ­­- chladič ­­( 1 250 kč ­­)
http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=85801 ­­- pevný disk ­­( 1 213 kč ­­)

http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=92884 ­­- základová desak ­­( 2 894 kč ­­)
http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=91370 ­­- základová deska ­­( 3 614 kč ­­)
- nevím, jaká je lepší, ale asi bude stačit ta levnější.

http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=90228 ­­- DVDRW ­­( 575 kč ­­)

http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=71432 ­­- zdroj ­­( 2 124 kč ­­) ­­- asi vezmu tuhle je lepší a taky mám v testech silver.
http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=86201 ­­- zdroj ­­( 1 838 kč ­­)

http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=91707 ­­- PC ksříň ­­( 1 841 kč ­­)

http:­­/­­/www.czechcomputer.cz­­/product.jsp?artno=92522 ­­- Grafická karta ­­( 12 639 ­­)

Dík za odpověď a radu. ­­( hlavně jsem se chtěl, zeptat jestli nebude GK brzdit procesor, který chci taktovat­­)

Pavel
Odpovědět0  0
Orthank (7) | 25.8.201122:06
Domnívám se, že autor do TOPu zapomněl zařadit zvukovou kartu. Prostě se mi nechce věřit, že by do této cenové skupiny taková komponenta nepatřila. Ale možná se pletu...
Odpovědět3  0
Nvm | 9.9.20110:49
Motherboard má integrovanou 8 kanálovou HD ZK
Odpovědět0  1
pexinho (9) | 22.8.201115:47
S něčím musím polemizovat 17K za HTPC asi dost lidí vystrašilo­-autor asi moc HTPC nestaví­-tak pro ty co si ho chtějí postavit levněji 1:procesor:Pentium G620­(1400 kč,výkon zhruba stejný,navíc integrované jádro je lepší než 4250 na desce utáhne fullHD video i starší hry,spotřeba sestavy je jinde v idle zhruba o 20W,v zátěži o více než 50W­(autor asi skutečně věří AMD TDP parametrům­),deska Asus P8H61­-I ­(B3­)­(1800 kc­)­-mám jí doma malá,skvělá,nízká spotřeba 2.ZDROJ buď standart 150W v levné bedně či externí picoPSU na co seasonic za 1300??­-spotřeba této sestavy v idle odhadem do 40W zátež do 90W­(účinnost zdroje je mezi 20­-80%­-tudíž u toho 380W zdroje nanic­)3.DALŠÍ NÁVRHY­-na co zvukovku,blueray,hybridní TV tuner,drahou skříň­(vetšina jede přes HDMI,fullHD filmy má z netu,analogová tma bude­-spíš DVB­-S­).Takže jsem to pro zájemce spočítal­(zdroj v bedne,procak,,deska,paměť,HDD=5300 zhruba,přičtěte si co potřebujete ale nad 10000 kč se už nedostanem.Pokud má někdo jiný názor rád se poučím.
Odpovědět2  0
mklokner (17) | 19.8.201118:38
HTPC ste vybrali zbytočne tak drahé. Ja som mal možnosť vidieť HTPC za cca 220€ ­(a na MB bol integrovaný CPU, 2jadro@1,6GHZ+grafika)
Odpovědět1  0
Tarman (121) | 19.8.201112:31
Já jsem vibrující bočnice uklidnil obyčejnou izolační páskou a je taky ticho. :­-)
Odpovědět0  0
hawtin (5) | 19.8.20110:35
Dle meho nazoru by uz SSD disk nemel chybet ani v Home sestave.. A to i za cenu ­"horsi­" desky nebo slabsiho procesoru.. 60GB varianta jiste vetsine bude stacit a sviznost systemu se projevi, troufam si rici, o 100%.
Odpovědět3  0
margaretha (11) | 20.8.20117:40
Máš nějakou osobní zkušenost? Díky.
Odpovědět0  0
hawtin (5) | 20.8.201123:19
Ano, uz asi rok.. Mam 64GB Kingstom ­(tehdy cca 3k,­-­).. Nyni jsem na delsi dobu v zahranici, tak jsem si dal SSD ze stolniho PC do netbooku a rozhodne uz tam i zustane :­), do PC pujde neco noveho, opet 60GB.. Ten prinos SSD je opravdu znacny. Kdo SSD pouziva, jiste mi da za pravdu. Divim se tedy, proc uz neni zahrnut i v levnych sestavach.. Pro Internet­/Office vyuziti postaci i 40GB varianta.. O rychlosti jednotlivych SSD disku ani tak nejde, spise o bleskurychlou pristupovou dobu.
Odpovědět0  0
margaretha (11) | 22.8.201120:36
Pokud chci tedy ssd pouze pro systém a nechci investovat do nějaké dramatické kapacity, který parametr je pro mne důležitý?
Odpovědět0  0
hawtin (5) | 26.8.20111:15
cena:­)...INTEL 40GB SSD 320 pripadne treba OCZ SSD Agility 3 Series 60GB SATA3 nebo Kingston SSD 96GB SSDNow V­-series V+ 100
Odpovědět1  0
margaretha (11) | 26.8.201116:49
díky za tipy... co třeba [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] corsair GT 60gb??
Odpovědět0  0
hawtin (5) | 26.8.201122:07
jestli se Vam chce davat 3k, tak proc ne.. ja bych sel do [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
margaretha (11) | 27.8.20117:56
v některých diskuzích jsem neslyšel na OCZ nic moc dobrého, ale doba už pokročila a může to být jinak, díky za tip
Odpovědět0  0
pepcadvorak (6) | 8.9.201116:09
nepokrocila, ocz maji tragicke disky a jeste hrosi podporu.....papirove parametry maji fantasticke ale zkusenost je dost jina a to nemluvim o stabilite.....
Odpovědět0  0
pepcadvorak (6) | 8.9.201116:08
pokud mate intel chipset, tak se obloukem vyhnete vsemu kde je snadforce radic 2200. takze temer vse krome intelu ci Crucial. Bohuzel jsem mel OCZ agility 120Gb a nic hrosiho jsem nezazil, temer kazdy den modra smrt, neustale flashovani biosu a disky....des a hruza...
Disk jsem omlatil OCZ o hlavu a mam ted crucial s marvell radicem a naprosta spokojenost a zadny problem.....
Odpovědět0  0
margaretha (11) | 11.9.201122:57
mám intel Z68 chipset, tato informace mi přijde celkem zásadní a slyším ji poprvé, mají řadiče sandforce 2200 nějaké omezení vůči intel chipsetům? Mám za to, že doporučená sestava by měla být sestavena z komponentů, které nelimitují jeden druhý ­(s ohledem na cenu­).
Odpovědět0  0
pepcadvorak (6) | 12.9.20119:33
OCZ obvinuje intel a ten zase rika ze problem ma sandforce....Podtrzeno a secteno uz byl vypusten cca 6 firmware pro ssd disky OCZ nicmene nic to neresi. Nerikam ze 100% desek s intel chipsetem budou mit problem ale staci se podivat na fora OCZ a pak uvidite ze opravdu hodne lidi s tim ma problem. Ja jsem vymenil agility za Crucial M4 a vse slape uz cca 14 dni bez jedineho problemu, s agility jsem mel v te dobe uz nekolik modrych smrti...
Odpovědět0  0
margaretha (11) | 12.9.201117:04
co parametry, které crucial má? čtení 415 zápis 95, 20000IOPS nejsou nějak závratná čísla
Odpovědět0  0
pepcadvorak (6) | 13.9.20119:32
Cteni ma s novim FW 550Mb­/s. Ale mate pravdu OCZ ma lepsi parametry, jenze....k cemu vam to je kdyz mate ob den BSOD a pokud mate chipset X58 a nizzsi tak se stejne dostanete jen na nejakych 280 ­- 320Mb­/s cteni na SATA 3 u OCZ nebot zakladni desky maji marvell radic a ten neni zrovna nejlepsi. Ja mam ted se svim crucialem nejakcyh 400Mb­/s cteni a 200Mb­/s zapis na chipsetu X58. Coz povazuju za solidni vysledek ale hlavne zadne problemy....OCz uz nikdy
Odpovědět0  0
margaretha (11) | 13.9.201117:33
ok zkusím to lépe specifikovat a pokud má někdo nějakou zkušenost prosím o radu: deska je gigabyte Z68X­-UD4­-B3, řadič marvel 88SE9172. Jde mi o to abych našel SSD pouze na operační systém, který bude nejlépe s touto deskou korespondovat
Odpovědět1  0
Miroslav Jindra (220) | 17.9.20110:50
Corsair by mel mit cca od cervna disky HW upraveny a v poradku.
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (220) | 17.9.20110:51
Bohuzel v Home PC se obavam, ze bude spis preference na strane stredni grafiky, nez zadne grafiky a SSD. Ale jinak souhlas.
Odpovědět0  0
jdoby (1) | 19.8.20110:07
Z vlastní zkušenosti bych HD 4250 do HTPC nedoporučil. Akceleruje asi většinu formátů videa, ale kvalita obrazu nic moc. Po zakoupení Radeonu HD 6570 je obraz o min. o 2 třídy lepší a to mluvim o jen 32´ LCD TV, rozdíl je vidět na první pohled u SD i HD videa. Investici asi 1500 Kč do grafiky vřele doporučuji, samozřejmě nejlépe pasivní verzi. Lze zas trochu ušetřit na procesoru­- nejlevnější Athlon X2 myslím bohatě stačí. Tip ke zvážení je levné SSD 64GB na systém, čekání na probouzení z hibernace je někdy velká otrava...
Odpovědět3  0
Repefe | 18.8.201110:39
Nárůst výkonu mezi GTX 560 A 570 těžko ospravedlní tu cenu. Je to cca 10% extra výkonu za 50% extra ceny. Přijde mi mnohem lepší zaplatit dvojnásobek za 560 Sli, kde je nárůst výkonu v průměru 50%. Je k tomu ale potřeba alespoň 700­/800W zdroj.
Odpovědět2  0
Repefe | 18.8.201121:04
Ještě k monitoru. Dell vydal rychlejší osekanou verzi U2140 monitoru U2412M. Je takřka za polovic co U2140 a v testech zatím dopadá velice dobře.
Odpovědět1  0
rob2004 (10) | 30.8.201120:03
aj ako hrdy majitel GTX570 musi priznat, ze mate 100% pravdu... aj ked tych 10% je trosku malo­-ono to bude trosku viac ;­-)
Odpovědět0  0
Snipik | 14.9.201110:24
Ano je to cca 12% a rozdíl ceny 58%.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.