reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Epic nabízí zdarma hru Destiny 2: Legacy Collection (obsahuje 3 velká rozšíření)

15.12.2023, Karel Polívka, aktualita
Epic nabízí zdarma hru Destiny 2: Legacy Collection (obsahuje 3 velká rozšíření)
Epic nabízí zdarma science fantasy FPS střílečku Destiny 2: Legacy Collection, která obsahuje 3 velká rozšíření: The Witch Queen z roku 2022, Beyond Light z roku 2020 a Shadowkeep z roku 2019. Nabídka skončí ve středu 20. 12. v 17:00.
Destiny 2 je looter-shooter science fantasy FPS střílečka odehrávající se na různých planetách a pochází od vývojářů z Bungie. Její základní verze je už od roku 2019 zdarma coby free-to-play, ale průběžně pro ni vychází placená rozšíření. A právě verze "Legacy Collection", kterou teď Epic nabízí zdarma, je zajímavá tím, že obsahuje 3 velká rozšíření, která byste si pro jejich hraní jinak museli zaplatit:
  • The Witch Queen (vydáno 22. února 2022)
  • Beyond Light (vydáno 10. listopadu 2020)
  • Shadowkeep (vydáno 1. října 2019)
Chybí zde pouze to úplně nejnovější rozšíření Lightfall, jež bylo vydáno 28. února 2023, přičemž 4. června 2024 by mělo vyjít nové rozšíření The Final Shape. Pro pořádek je vhodné zmínit, že dříve vyšla ještě následující rozšíření, která se stala součástí základní verze (resp. ne úplně, protože část jejich obsahu už dnes není dostupná):
  • Forsaken (vydáno 4. září 2018)
  • Warmind (vydáno 8. května 2018)
  • Curse of Osiris (vydáno 5. prosince 2017)
Pokud jste dosud hráli Destiny 2 na Steamu, po nainstalování a spuštění Destiny 2 v Epic Games Store se Vás hra zeptá, zda chcete využít funkci Cross Save, která umožňuje využít Vaše dosavadní postavy (guardiany) ze Steamu se zachováním veškeré jejich výbavy, nebo zda chcete začít zcela od začátku a vytvořit si novou postavu.
 
 
 
 
 

Historie Bungie

 
Teď si provedeme menší shrnutí historie Bungie, jelikož stojí za pozornost. Studio bylo založeno už v roce 1991, ale z hlediska dalšího směřování byl zásadní rok 1999, kdy oznámilo přípravu nové hry s názvem Halo: Combat Evolved, což měla být původně střílečka z pohledu 3. osoby pro platformy Windows a Macintosh. Oznámení hry přišlo v době, kdy Microsoft připravoval vydání své první herní konzole, první generaci Xboxu (k tomu pak došlo 15. listopadu 2001).
 
19. června 2000 tak Microsoft oznámil, že koupil Bungie se záměrem jej začlenit do své nové herní divize s tím, že se z Halo stane exkluzivní titul pro Xbox a půjde o střílečku z pohledu první osoby (FPS). Pokud si tuto dobu pamatujete, dobře víte, že se z Halo: Combat Evolved stal mimořádný úspěch a dá se říci, že Bungie s prvními díly série Halo pomohlo nastartovat Xbox.
 
 
Coby součást Microsoftu Bungie vytvořilo Halo 2 (uvedeno 9. listopadu 2004) a Halo 3 (uvedeno 25. září 2007), nicméně 1. října 2007 došlo k oznámení, že se z Bungie opět stane samostatná společnost s tím, že duševní vlastnictví (IP, Intellectual Property) celé série Halo zůstane Microsoftu. Bungie ale ještě mělo vytvořit další dva nové díly série, takže následně vznikly hry Halo: ODST a Halo: Reach.
 
Pár let fungovalo studio samostatně, aby v dubnu 2010 oznámilo 10letou dohodu se společností Activision Blizzard o tom, že vytvoří novou herní značku, která sice bude patřit Bungie, ale Activision Blizzard bude v roli vydavatele. Vznikl tak první díl Destiny, který vyšel 9. září 2014. A o 3 roky později 6. září 2017 vyšlo pokračování Destiny 2, pro PC vyšlo o měsíc později, nicméně exkluzivně v rámci platformy Battle.net. Postupem času ale rostla nespokojenost na obou stranách (Activision měl hlavně vyšší očekávání z hlediska průběžných příjmů z monetizace herního obsahu), což mělo za následek, že se obě strany v roce 2019 dohodly na předčasném ukončení původně zamýšleného 10letého partnerství.
 
 
O několik měsíců později tak došlo s příchodem nového obsahového rozšíření Shadowkeep k přesunu hry Destiny 2 z platformy Battle.net na Steam a u základní verze hry nastala i změna na free-to-play, což přetrvává dodnes (monetizace spoléhá na prodej obsahových rozšíření a Season Passu). Základní verzi Destiny 2 tak dnes může hrát kdokoli zdarma, nicméně pokud hráče ten svět a gameplay baví, nebo chce hrát příběhové kampaně v jednotlivých rozšířeních, má výraznou motivaci k jejich nákupu vzhledem k tomu, kolik nového toho nabízí.

Tím ale poněkud trnitá cesta neskončila, protože 31. ledna 2022 společnost Sony Interactive Entertainment oznámila svůj záměr koupit Bungie za 3,6 miliardy USD s tím, že by si studio mělo z hlediska vývoje a distribuce her zachovat svou autonomii. Akvizice byla dokončena v červenci 2022. Cílem nebylo posílení exkluzivní nabídky PlayStationu, ale získat vývojářské studio s bohatými zkušenostmi s "live service" hrami, stabilizovat finanční situaci Bungie, pokračovat v rozšiřování her z produkce Bungie na další platformy včetně mobilních telefonů a případně rozšířit dosah značky Destiny i mimo oblast video her, jelikož takovéto ambice má Bungie už hodně dlouho. Bohužel nejnovější zprávy z posledních měsíců poukazují na to, že aktuální finanční situace není dobrá (viz např. tento článek na IGN z 6. prosince), což se dává za vinu poklesu zájmu hráčů o Destiny 2.
 
Kdy naposledy jste hráli Destiny 2?
V anketě šlo hlasovat od 15.12.2023 do 15.1.2024. Počet hlasujících: 11
Někdy v letošním roce 202327 %
Někdy v minulém roce 20220 %
Někdy před rokem 20229 %
Destiny 2 jsem zatím nehrál, ale mám to v plánu.18 %
Destiny 2 jsem zatím nehrál a ani to nemám v plánu.45 %
reklama