reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel na IDF: počítače všude, RealSense i pavoučí armáda

19.8.2015, Jan Vítek, aktualita
Intel na IDF: počítače všude, RealSense i pavoučí armáda
Témata dnešního Intel Developer Fora by se dala shrnout pod heslo "počítače všude". Jsou na našich stolech, v našich kapsách, v oblečení, zkrátka všude možně a jsou stále více propojeny. Co to bude znamenat a jak do toho zapadá armáda pavouků?
Intel využil probíhající IDF jako obvykle k tomu, aby se s námi podělil o svou vizi do budoucnosti, a to včetně té více vzdálené. CEO této firmy, Brian Krzanich, pak mluvil především o počítačích prostupujících celým světem, které jsou stále propojenější a zmínil technologie Internetu věcí (IoT) a také Intel RealSense. Zaměřil se pochopitelně především na vývojáře, jimž je akce IDF určena, a ti tak mohli zjistit, jaké nové platformy budou moci využít pro vývoj svých produktů. Patří mezi ně třeba Intel SmartSound s funkcí wake on voice (probuzení hlasem) a pak právě nové možnosti pro RealSense a zabezpečení IoT.




Intel SmartSound je technologie vyvinutá společně s Microsoftem, čili můžeme předpokládat, že se dočkáme její brzké podpory v systémech Windows. Využívá audio DSP, který může i v uspaném počítači neustále naslouchat a s pomocí funkce wake on voice pak počítač probudit, pokud tedy známe to správné heslo a systém rozpozná náš hlas. V prezentaci Intelu bylo oním heslem "Hey Cortana, wake up" a potřebný byl k tomu procesor generace Skylake, přičemž o novou funkci nebudou ochuzeny ani nové Atomy, čili nepůjde pouze o Core.

Vedle toho Intel také předvedl, jak se mu podařilo snížit zpoždění audia na mobilních zařízeních. Prezentován byl tablet s Androidem "KitKat" s jistým hudebním programem a softwarovou klaviaturou, přičemž sledující mohli hodnotit zpoždění svýmy smysly. Intel zpoždění ale nevyřešil softwarově, ale hardwarově pomocí jistého čipu, čili o Android v podstatě ani nejde, jako spíše o to, že tato technologie bude součástí mobilních platforem Intel.




Intel RealSense a projekt Tango


Co se týče zraku, toho se týká spojení projektu Tango od Googlu a kamery Intel RealSense. Ta byla integrována v prototypu mobilního telefonu, který s její pomocí za cca půl minuty dokázal oskenovat místnost a vytvořit její 3D mapu. Dle Intelu jde o pokrokovější technologii s lepším potenciálem v porovnání s těmi, které slouží jen ke skenování objektu či osoby a mluví o tzv. Meshing. Tato technika je prý schopna "vidět skrz objekty", aby mohl být vytvořen ucelený prostorový obraz. Výsledky jsou ale zatím poněkud kostrbaté.




Meshing


K opravdové použitelnosti má tedy tato technologie ještě daleko, ale i tak je výsledek slušný, když si uvědomíme, že jej provedla malá kamerka RealSense v mobilu. Stejná technologie se uplatní také v novém produktu firmy Razer, která jej chce využít pro herní streamování, virtuální realitu a lepší zapojení do hry. V ukázce kamera Razer sledovala pohyb hlavy hráče závodní hry, dle něhož přizpůsobila zobrazovanou scénu. Za chvíli tedy nahlížení za roh ve 3D hrách pomocí vlastní hlavy už možná konečně bude mít smysl.





IoT a Curie, to byla další témata IDF, stejně jako nositelná elektronika. Intel chce přispět svými SoC Quark a využít rozhraní Bluetooth Low Energy (BTLE), rádiové rozhraní, různé senzory a DSP. Nyní se Intel zaměřil na sportovce a ukázal kolo BMX, v jehož řidítkách a sedadlu byly moduly Curie, které dokázaly sbírat různá data, například čas strávený ve vzduchu, maximální výšku skoku, sílu nárazu při dopadu, atd. Tato data pak mohou být využita pro táhání si trička nebo i při tréninku, přičemž řadu údajů by ocenili jistě i diváci sledující sportovní události.





Nakonec nesmíme zapomenout na onu pavoučí armádu, přičemž tito pavouci jsou samozřejmě robotičtí. Krzanich nechal na stůl vysypat více jak tucet malých bílých pavoučků a jeden velký černý se nacházel uprostřed nich. S pomocí ovladače a gesta je probudil a dále s pomocí gest ovládal a oni byli schopni napodobovat jeho pohyby. Celá prezentace se pak změnila v taneční číslo s velkým pavoukem uprostřed a dalšími, kteří se na scénu spustili seshora.

Zdroj: Tom's Hardware
reklama