reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.12.2015, PR článek , inzerce
Udržujete si pořád dávno překonané mýty týkající se domácích tiskáren, jako třeba že domů jedině inkoustovku, nebo že je při výběru nejdůležitější sledovat počet stran vytištěných za minutu? Uvedeme tyto časté omyly na pravou míru a poradíme vám s výběrem.
ninus789 (1) | 28.2.201911:58
Myslim ze je dulezite myslet i na pozdejsi vydaje co se tyce toneru atd... a srovnat je primo na webu nekde
ja treba nakupuji tu https:­/­/www.cdrmarket.cz­/
Odpovědět0  0
Dominno98 (4) | 22.9.202023:48
já např. pro mě cenově dostupnou 3D tiskárnu­(Raise 3D­) kupoval u NC­(nc.cz­), snažil jsem se co nejlevněji a tato vyšla po všech stránkách nejlépe
Odpovědět0  0
barbisa (1) | 30.10.20178:02
My většinou dopadneme jako velká část národa ­- fotky stále ve strojích ­(https:­/­/blog.kuponovnik.cz­/leto­-je­-nenavratne­-fuc­-zustaly­-z­-nej­-jen­-vzpominky­-a­-fotky­/­). A tak hledám možnosti, jak s nimi ven. K foťákovi to občas pošlu, ale je to dost náročné na čas. Tiskárnu máme inkoustovku, bude dobrá na domácí tisk fotek?
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 30.10.201710:44
Myslím, že inkoust je nejlepší. Musí se občas jen zapnout tiskárna aby se očistila tisková hlava, stačí stisknout vypínač na tiskárně, ona se očistí, přitom odstříkne malý množství inkoustu a není potřeba přímo tisknout. Jde tisknouit na matný i lesklý papír, proti tomu laserová má nevýhodu, že kde je na papíru barva, tam se to vždy leskne, přes lesk samozřejmě není dobře vidět, musí se fotka na zeď umístit tak aby bylo možné ji vidět bez odlesků. Taky se musí včas doplnit inkoust, jinak trvá delší dobu než dosákne k triskám a nebo když ubyde, je někdy potřeba doplnit vzduch, protože velký podtlak nedovolí inkoustu odtékat z nádobky. To platí pro doplňování levných inkoustů. U některých tiskáren jsou levné i originální inkousty. Problémy doplňování jde vyřešit tiskárnou která má tankový systém ­(velké zásobníky mimo tiskovou hlavu připojené hadičkami­). To je asi ideální řešení, tam už stačí jen jednoduše dolévat hladinu. Pro odolný nebo venkovní tisk existují voděodolné papíry ­(inkoust vsákne přes vrstvu, přes kterou neprosákne voda­), nebo ven je dobré zalaminovat, trošku tím klesne sytost barev, fólie není dokonale průhledná a bude se lesknout.
Odpovědět0  0
Martinka8 (3) | 24.1.201619:44
Je treba zvazit pomer cena vykon, a urcite jake do nich jdou dat tonery levne nebo drahe atd.. :)
Odpovědět0  0
Dominno98 (4) | 22.9.202023:52
tak to dává smysl, nejvýhodněji si myslím, že vyjdou značky Felix a Raise 3D typ E2
Odpovědět0  0
tomil2002 (74) | 13.12.20159:43
Kolem roku 2000 jsem začal s Epsonem , potom několik HP ­( ty většinou jen do spotřebování toneru ­) měl jsem laserovku čb Lexmark , ta byla dobrá ale s koncem XP přišel konec laseru u mě ­- nejsou nové ovladače a poslední dobou mám Epson L210 multifunkci s velkokapacitním tonerem který se jen dolévá s lahviček a opravdu spokojenost . Mám už náhradní originál tonery kus za 170 kč ­( jsou potřeba 4 ­) , ale mám pocit že to co bylo ve startovacím balíčku ani nikdy bespotřebuji .Od té doby co tuhle tiskárnu mám tisknu pořád a všechno , už mi to přijde že papír je dražší než náklady na tisk . Tenhle kup byl opravdu dobrý ­- tedy zatím to tak vidím.Epson L210 má hodně plus ale i jedno menší mínus . Subjektivně mám pocit že tisk je méně výrazný a je potřeba nastavovat nejvyšší kvalitu , tím se tiskne pomaleji , ale výsledek je potom super . Třešničkou na dortu k nízkým nákladům je to , že jsem tiskárnu i scaner rozchodil taky v Ubuntu a kolega v Debianu . Pro win samozřejmě je v balení CD , ale pro Linux se musí na stránky výrobce , ale podpora tam je a např.skenování pod Linuxem mi přijde o dost lepší než pod W.
Odpovědět0  1
Puppy8 (158) | 8.12.201521:40
Po nekolika pokusech s inkoustem bych nic jineho nez laserovku nebral. Tisknu pomerne malo. PagePro 1300W slouzi uz 12 let, drivery ma na vsechny OS od XP pres Windows 7 a dale.
Odpovědět0  0
Joki (15) | 9.12.20154:00
Hovoríš mi zo srdca. Tiež som prešiel na laser. Mal som multi Canon, tesne po záruke zapracovalo nejaké
kurvítko, prestala tlačiť. Ešte že sa dá na nej skenovať.
Odpovědět0  0
d2641534 (1) | 7.9.201820:26
Nejlevnější domácí tiskárny jsou k dostání za velmi lákavé ceny a nabízí se otázka, jak obstojí ve srovnání s dražšími modely. Odpověď není zcela jednoznačná. Velmi záleží na předpokládaném využití. To je první věcí, kterou je třeba před nákupem tiskárny zvážit. Jak často, jaké dokumenty a v jaké kvalitě plánujete tisknout? Půjde spíše o černobílý text, barevnou grafiku nebo fotografie? Viz https:­/­/www.covybrat.cz­/nejlepsi­-tiskarny­/ Nakolik je pro vás důležitá rychlost tisku? Jiné požadavky budou mít rodiny s dětmi školou povinnými, vysokoškoláci, jen občasní uživatelé nebo ti, kteří nechtějí za tiskárnu zbytečně utrácet.
Odpovědět0  0
Daret (33) | 8.12.201514:54
Autor vobec nespomenul, ze by bolo vhodne vsemnut si podporovane OS, ci vobec tlaciaten bude fungovat s vasim operacnym systemom.

Osobne by som vyberal tlaciaren, ktora pouziva nejaky standardny komunikacny protokol ­(cez Postscript­). Tym padom tlaciaren nezastara len koli novemu­/inemu operacnemu systemu.
Pouzivam Linux, takze tam treba byt obzvlast obozretny!
HP Tlaciarne byvaju v tomto celkom dobrou volbou.

Rad by som vedel, kto si este doma tlaci fotky? Ved v akomkolvek fotolabe ­(i na internete­) si je mozno dat vytlacit fotky vo foto­-kvalite, aku ziadnou domacou tlaciarnou nedosiahnem, resp. nie za taku cenu.
Vacsinou si clovek potrebuje doma len obcas nieco vytlacit, alebo naskenovat ­(cest. listok, dok. pre urady, recept, ...­). Najviac ju vyuziju ziaci­/studenti na skolske prace.

Jednoznacne by som bral laserovu tlaciaren, lebo pri nepouzivani nezaschne hlava, tlac je kvalitnejsia a odolnejsia.
Okrem prvotnej investicie, snad ani neexistuje dovod kupit atramentovu tlaciaren.

Odpovědět0  1
Jirka-77 (1118) | 8.12.201515:52
se zaschnutím se musí počítat, úplně stačí jednou za měsíc vytisknout cokoliv, třeba jedno písmeno, ono díky pročištění hlavy je to jedno jestli je to písmeno nebo fotka, případně jde spustit samotný čištění.
cenu fotky jsem nepořidil zjistit ale myslím že ji mám určitě nižší než ve fotolabu díky těm levným inkoustům a levnému fotopapíru a rozdíl kvality se jen tak nepozná, hlavně si to rád tisknu sám než někde ve fotolabu, jsou i docela levné voděodolné fotopapíry kdyby to někdo vyžadoval. jinak teda díky mobilu 5­" už taky tisknu málo. kdo by tisknul moc málo nebo nevzpomněl tak by si musel dát elektronickou nebo kalendářní upomínku.
kdysi dávno když nebyli voděodolné fotopapíry tak pro nějaké použití lidi fotky stříkali lakem, dnes když chci něco na ven tak mám za 400 Kč laminovačku, občas dělám i vizitky a kvalita je špičková.
to automatické čištění jsem nezjišťoval kolik žere i když mám jemnou váhu tak bych mohl, ale tak opět mě to řeší levné inkousty. dokud jsem neměl mapu na mobilu, tisknul jsem si na výlet několik stránek map, nebo fotku na zeď větší na několik stránek vedle sebe, nebo různý cedulky, prostě hodně věcí se blbě řeší přes fotolab a nebo by to šlo ale bylo by to drahý.
Odpovědět0  0
Daret (33) | 8.12.201516:02
Dostanete sa na cenu 13 centov za foto ­(v akcii 6 centov­)?
Samozrejme na fotopapier.
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 9.12.20150:36
kdyz budu brat inkoust a fotopapir tak to je urcite levnejsi si je tisknout ale kdybych mel zapocitat cenu tiskarny a kolik za zivotnost fotek vytiskne tak to netusim kolik to je.
Odpovědět0  0
Daret (33) | 9.12.20159:01
Popravde si to neviem predstavit, ze by to vyslo.
Najlacnejsi fotopapier co som narychlo nasiel je za 100ks 3.58€
(http:­/­/www.lacnetonery.sk­/fotopapier­-10­-15­-cm­-a6­/­) ­- t.j. 3,58 centu za foto
+ cartridge
- taky obycajny pre uvedenu cannon tlaciaren ­- ca. 21€
(http:­/­/naplne­-a­-tonery.heureka.sk­/canon­-cl­-546­-xl­-originalny­/#section­)
- na 300 stran A4 pri 5% pokryti ­- t.j. 4 foto na A4 pri 100% pokryti ­- t.j. ca. 60 foto ­- povedzme 100
- cena za farbu na jednu foto je 21 centov ­- a to je len obycajna farba, nie foto

Ono su vacsinou i poplatky pri spracovani fotolabom + postovne, ale aj keby stala fotka 20centov, stale bude tazke podliezt cenu domacou tlaciarnou.
Ako nudzova kusova tlac ­- ok, ale vacsie mnozstvo urcite nie.
Ci by som kupoval tlaciaren koli tlaci fotografii ­- rozhodne nie.
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 10.12.201514:45
já tisknu 4 fotky na A4 bezokrajově, pak si to nařežu.
papír na jednu fotku mě vyjde na 0,56 Kč
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
ty cartridge nekupuju, kupuju jen inkoust kde jedna barva je v množství 100 ml a co si pamatuju tak to vycházelo asi na 3 Kč­/ml, byli to inkousty ekocolor a parrot, teď tady vidím jiný za 0,85 Kč­/ml
http:­/­/ink­-shop.cz­/cs­/inkousty­-a­-refillkity­/49­-inkoust­-pro­-canon­-1x­-100ml­-profi­-zluty.html
Odpovědět0  0
elder (17) | 8.12.201513:12
Pokud chcete malou čb laserovku s wifi doporučuji hp 1102w. Umí dokonce i tisk z Iphonů a Ipadů.
Odpovědět0  0
disruptor (26) | 8.12.20158:18
Jako spotreba v klidu dobry, ale to ze mi to inkoust vyplivne, sic kousek pomaleji,ale za 30W oproti 1000W u laseru to tu nejak nectu :)
Odpovědět1  1
Rafan (336) | 8.12.201510:01
Ano, už z principu musí laserová či diodová tiskárna mít větší spotřebu díky technologii tisku než inkoustová. Mě však více iritovalo že jsem u inkoustové tiskárny přicházel o víc inkoustu při pročišťování tiskové hlavy než na samotný tisk, zvláště když potřebujete vytisknout občas 2­-3 A4. Nemluvím už o zaschnutí inkoustu a pak je to ještě dražší. To byl pro mne jeden z důvodů opustit inkoustové tiskárny.
Odpovědět3  1
elder (17) | 8.12.201513:01
s tím absolutně souhlasím. životnost inkoustové tiskárny doma se měří na počet zaschnutí a další věc že každé pročištění sebere hromadu inkoustu do podložky, která má také omezenou životnost.
Odpovědět0  0
Jirka-77 (1118) | 8.12.20154:21
ja mam jiny zkusenosti. zda se me ze fotky z laserove jsou porad seredne. navic na matnem papiru se potistena plocha leskne a bila plocha neleskne. to me prijde k fotkam nevhodny. ne tragicky. jen nevhodny. mam inkoustovou a urcite nepouzivam originalni inkousty a ty me vychazeji 20 x levnejsi nez originalni. souhlasim ze rychlost neni podstatna. ale je dulezity aby byli oddelitelny zasobniky od tiskove hlavy i navzajem a to kvuli doplnovani inkoustu strikackama. originalni inkousty me prijdou jako moc drahy. taky je dobry kdyz jsou zasobniky pruhledny. to se lip doplnuje. po doplneni tiskarna hladinu nemeri. brani kazdy zasobnik a ze tam mozna inkoust neni a ze hrozi poskozeni a jestli opravdu chci tisknout takze se to musi proklikat i potvrdit na samotne tiskarne. ale pak to zas tiskne normalne. cerny inkoust s pigmentem pro text se nahradi tim pro fotky bez pigmentu. u nekterych inkoustu nebo fotopapiru se me zdalo ze trosku chybi zluta ale to tiskarna umožňujeje nastavit. stacilo zlutou o 10% pridat a bylo to mirne tmavsi ale nastavenim intenzity ­(mnozstvi inkoustu­) na ­-10% to bylo ok. mozna to bylo neznackovym papirem. beru to jako detaily proti tomu platit mnohokrat drazsi originalni inkousty a znackovy fotopapiry kdyz leskly fotopapir za 2Kc A4 me vyhovuje a inkoust s cenou asi 3 az 4 Kc za mililitr taky.
Odpovědět0  0
Rafan (336) | 8.12.20154:19
Pořídil jsem domů OKI MC332. Je to diodová tiskárna, tedy technologie podobná Laserové tiskárně ale s absencí vychylovací technologii laseru a tedy méně náchylnou na mechanické poruchy. Je relativně tichá. skenuje a tiskne i barevně s duplexem s 1200 DPI. Co víc si přát. Je to robustní macek, těžký jak mrazák a tedy pro někoho mínus a jiný zase ocení tu robustnost jako přednost. Zatím na ní nedám dopustit a vytkl bych jen absenci lokalizace ovládacího software v PC do češtiny. Samotná tiskárna češtinu po doinstalování pro lokální ovládání umí.
Odpovědět0  0
xls (62) | 8.12.201510:09
Tak ta tiskárna je opravdu skoro jak lednice naležato a ještě to chce prostor ze všech stran a velký zezadu. Na tohle to chce mít zvlášť půlku místnosti nebo je to za trest. ­(Taky ji mám, ale zatím jsem ji za rok prakticky nepoužil.)
Odpovědět0  0
Rafan (336) | 8.12.201517:07
Zas tak velká není :­-­)­), není tak široká ale pravdou je, že pokud chcete využívat zadní podavač musíte mít místo i za ní. Ta tiskárna je spíše vysoká, zřejmě z důvodu doplexní mechaniky skenování. Ten konfort při tvoření kopií dokumentů potištěných z obou stran zato ale stojí.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.