www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

Konzole Microsoft Scorpio nabídne "nativní 4K"

Konzole Microsoft Scorpio nabídne "nativní 4K"
, , aktualita
V poslední době na sebe v konzolovém světě strhla veškerou pozornost společnost Sony, která představila výkonnou PlayStation 4 Pro. Microsoft si to asi nechtěl nechat líbit, a tak se nyní rozpovídal o svém chystaném projektu Scorpio.



reklama
PlayStation 4 Pro je založena na notně vylepšeném APU s GPU jádrem, jež je založené na GPU generace Polaris a má k dispozici 2304 shaderů, takže jde v podstatě o integrovaný Radeon RX 480. Sony přitom uvádí, že toto GPU zvládne provozovat hry i v rozlišení 4K, ovšem často s využitím upscalingu. Nová PS4 Pro má mimochodem výkon 4,2 TFLOPS, čímž se Sony ještě daleko více vzdálilo možnostem konzole Microsoft Xbox One, která disponuje pouhými 1,4 TFLOPS v mírně inovované verzi Xbox One S. Není tedy divu, že Microsoft tento rozdíl pálí a že chce upozornit na chystanou novou konzoli v rámci projektu Scorpio.





Shannon Loftis, generáln manažerka Microsoft Studios Publishing, prozradila, že "veškeré hry připravované pro nástup konzole Scorpio budou moci být nativně renderovány v rozlišení 4K". Nyní už tedy víme, o co se bude Microsoft a Sony v příštích letech přetahovat. Půjde o to, jak dobře dané konzole zvládnou rozlišení 4K, což by jim přirozeně také mělo dát dost výkonu pro headsety virtuální reality. Ty totiž pracují s výrazně nižším rozlišením, než je 4K, ovšem zase potřebují mnohem vyšší snímkovací frekvence, než je jinak cílových 30 FPS. A o čem se už moc nemluví, to jsou snímkovací frekvence na Full HD televizorech, kde by se už standardem mohlo stát 60 FPS, což by někteří hráči jistě ocenili daleko více než podporu 4K.




rozdíl v renderování mezi Xbox One a PS4


A pak je tu ještě jedna záležitost, na kterou si majitelé Xbox One stěžovali. Jde o odlišný výsledek renderování stejných her, kde konzole Microsoftu má tendence tvořit vysoce kontrastní scény, v nichž jsou stinná místa obrazu prostě jen černá a není v nich vidět vůbec nic. Microsoft se snažil tento problém vyřešit, ale to se mu stále moc nedaří.

Co se týče konzole PlayStation 4 Pro, pak v jejím případě je zase velice diskutabilní podpora rozlišení 4K a je otázka, zda to její hardware vůbec zvládne, nebo půjde většinou spíše o upscaling. Hardware společnosti AMD je sice znám, že dobře zvládá vyšší rozlišení, a to s nižším výkonnostním propadem než v případě GPU NVIDIA, ale pro Polaris to tak úplně neplatí. 4K/Ultra HD oproti Full HD má 4x více více pixelů k vykreslení, přičemž generace Polaris to oproti starším Radeonům tak dobře nezvládá. Důvod najdeme v konfiguraci čipů, takže takový RX 480 disponuje 2304 shadery, 144 texturovacími jednotkami a jen 32 ROP. Grafika R9 390 má oproti tomu 2560 shaderů, 160 TMU a 64 ROP. To znamená 35,8 GPix/s, 161 GTex/s a vedle toho i 256GB/s propustnosti na straně RX 480 oproti 64 GPix/s, 160 GTex a 384 GB/s u R9 390, přičemž propastný rozdíl v propustnosti zachraňuje komprese v rámci nové architektury. Dle testů tak RX 480 dokáže být ve Full HD výkonnější než R9 390, ale ve 4K se karta obrací, ovšem dá se také říci, že pro hraní na PC v tak vysokém rozlišení není vhodná ani jedna z nich. O PC zde ale nejde.

Od Microsoftu se dle zprávy očekává, že využije pro konzoli Scorpio hardware schopný nabídnout výkon kolem 6 TFLOPS, a to by už mělo na 4 K stačit bez problémů. Dle dostupných údajů má použité GPU mít k dispozici alespoň 64 ROP a především propustnost pamětí přes 320 GB/s.

Obě firmy se tak snaží v konzolovém světě prosazovat rozlišení 4K, ale budou na to zákazníci vůbec slyšet? Však abychom něco takového dokázali vůbec ocenit, potřebujeme obrovskou 4K televizi, čímž rozhodně nemám na mysli nějaký běžný 42" model. Kolik lidí má přitom třeba 4K televizi, aby byli natěšení na podporu 4K? Nezapomeňme také na to, že obvykle před ní také nesedíme ve vzdálenosti necelý metr jako před monitorem. Pro takový 70" 4K televizor platí odstup alespoň dvou metrů, spíše více a z takové vzdálenosti se v zápalu boje těžko rozlišuje mezi Full HD a 4K, pokud nemáte jestřábí oči. Můžeme tak doufat, že se oba výrobci konzolí zaměří nejen na rozlišení, ale také na framerate.

Zdroj: Extremetech
Nejpopulárnější herní konzole
reklama
Nejnovější články
Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech
Ve spotřebitelském sektoru jsme už mnoho let odkázáni na 1Gb/s Ethernet, což se má brzy změnit. Můžeme se těšit až na propustnost 5 Gb/s, přičemž té bude možné dosáhnout na stávajících kabelových rozvodech.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů
NVIDIA s představením generace Pascal odstartovala také kontroverzní program, když začala vydávat na trh karty série Founders Edition. Ty mnoho výrobců vidí jako snahu slíznout smetanu, ale tak to prý není.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC
Dle Samsungu už mají brzy získat převahu SSD vybavená pro rozhraní PCI Express a protokol NVMe. Nástup nových ADATA SX8000 to jen dokazuje a jde prý také o první spotřebitelské modely vybavené 256Gbit paměťmi Intel / Micron 3D MLC.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím
Společnost HP nedávno k nelibosti mnoha svých zákazníků aktivovala DRM, které už delší dobu bylo připraveno ve firmwaru inkoustových tiskáren OfficeJet. Znemožnila tak využití neoriginálních náplní a vysloužila si hlasitou kritiku.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
No Man’s Sky vyšetřována kvůli klamavé reklamě No Man’s Sky vyšetřována kvůli klamavé reklamě
Vypadá to, že zájem o hru No Man’s Sky jen tak nevyprchá, jen ten zájem nebude takový, jak by si její tvůrci přáli. Advertising Standards Authority ve Velké Británii už prošetřuje to, co lidé z Hello Games slibovali i slibují a co hra opravdu poskytuje.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek