reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Mirror's Edge Catalyst: NVIDIA Ansel poprvé

18.7.2016, Jan Vítek, aktualita
Mirror's Edge Catalyst: NVIDIA Ansel poprvé
Mirror's Edge Catalyst přijde jako vůbec první hra s podporou technologie NVIDIA Ansel. Nejde však o něco, co by mělo zvyšovat kvalitu samotného grafického podání. Určena je k pořizování screenshotů, a to ne ledajakých.
Na samotnou technologii NVIDIA Ansel jsme se podívali již před několika měsíci na Digimanii, kde se můžete dočíst o tom, co nám nabídne. Předem je třeba vědět, že k ní nebudete potřebovat grafickou kartu s čipem Pascal, čili NVIDIA GeForce GTX 1070 nebo 1080. Podporována jsou také starší GPU, a to až do generace GeForce 600, takže třeba i GTX 650. Vedle toho to ale pochopitelně chce podporu ze strany samotné hry, přičemž Mirror's Edge Catalyst ji má nabídnout jako první titul. Vedle toho ji chystají také tvůrci her Tom Clancy's The Division, The Witness, Lawbreakers, The Witcher 3, Paragon, No Man's Sky, Obduction, Fortnite a Unreal Tournament.





NVIDIA Ansel je schopna tvořit screenshoty v rozlišení až 8 Mpix a také 360° stereo snímky pro prohlížení ve VR headsetu. Máme také dostat absolutní volnost při manipulaci s pomyslnou kamerou, budeme moci aplikovat řadu filtrů stejně jako při práci s opravdovou digitální kamerou a ze snímků získat data ve formátu EXR a využít HDR pro dodatečné úpravy v grafickém editoru.





Ansel tak není softwarová aplikace, která běží paralelně se hrou. Samotná hra musí mít tuto funkci implementovánu s využitím poskytnutého API, takže pro autory hry nepůjde o moc práce navíc. Mirror’s Edge Catalyst přitom nepatřil mezi hry, které byly ohlášeny v květnu jako první s podporou Ansel, ale i tak je všechny předběhl.




- klikněte pro zvětšení -


Pro využití Ansel na Mirror's Edge budeme potřebovat nejnovější aktualizaci pro tuto hru a také ovladače GeForce Game Ready 368.81 a případně novější. Ansel můžeme aktivovat kdykoliv, a to s výjimkou filmových scén, s využitím výchozí zkratky Alt+F2. Obraz pak zamrzne a my dostaneme možnost libovolně ovládat pohled kamery, takže si můžeme libovolně vybrat úhel, z nějž scénu zachytíme, přičemž limitem je vzdálenost od jejího středu, za niž nás NVIDIA nepustí. Nelze tak získat pohled z ptačího pohledu na celou mapu. Hra (či ovladače?) ale zatím nepodporuje zachytávání obrazu ve vyšším rozlišení, než jaké má právě nastaven monitor.

Stereoskopické 3D snímky si můžeme prohlížet i na headsetu Cardboard s aplikací NVIDIA VR Viewer, ovšem na desktopovém PC budeme dle oficiálních instrukcí potřebovat software Virtual Desktop pro prohlížení 360° stereoskopických snímků a ten není zdarma. Dá se pořídit na Steamu za 15 dolarů. Je možné, že k tomu může posloužit i jiný software, který bude zdarma. Je tu ale také otázka, zda o něco takového vůbec bude zájem.

Stejně jako snímky ve vysokém rozlišení zatím není k dispozici EXR, přičemž jediný možný výstup zatím je v souborech .PNG. Překvapivé je také umístění zachycených screenshotů ve složce C:Users-jméno uživatele-Videos. NVIDIA Ansel už tak je k dispozici, ale na plnou funkčnost si ještě počkáme.

Zdroj: Tom's Hardware
reklama