reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA srovnává své mobilní grafiky s konzolemi a slibuje kvalitní VR

10.11.2015, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA srovnává své mobilní grafiky s konzolemi a slibuje kvalitní VR
Šéf společnosti NVIDIA, který nedávno zveřejnil poměrně lichotivé informace o finančních výsledcích své firmy, se také pochlubil, že ta má v současnosti v nabídce mobilní grafické čipy, jež jsou obecně lepší než grafika v moderních konzolích.
Jen-Hsun Huang se tedy pochlubil nejen finančními výsledky NVIDIE, které vylepšil především prodej herních grafických karet, ale také výkonem mobilních čipů GeForce. Ostatně notebooky mohou dnes využít i desktopovou GeForce GTX 980. Vedle toho Huang uvedl, že už dnešní GeForce jsou připraveny pro hraní s VR headsety, o čemž tedy samotný Oculus pochybuje, hlásí problémy s grafikami GeForce a připravuje první generaci počítačů pro VR, které budou založeny na Radeonech.





K výroku Huanga musíme podotknout, že aktuální konzole PlayStation 4 a Xbox One také nejsou žádné novinky a od herního hardwaru pro PC je odlišuje také spotřeba a pořizovací cena. Už jen kvůli tomu nemůžeme moderní herní PC hardware s konzolemi srovnávat, ale na druhou stranu, pokud někdo chce výkon a co nejkvalitnější obraz u současných her, musí chtě nechtě sáhnout po PC.

CEO NVIDIE konkrétně řekl, že díky architektuře Maxwell jsou nejnovější mobilní GPU na takové úrovni, že mohou poskytnout stejný výkon jako desktopové verze. Navíc díky vhodnému načasování si zájemci budou moci na noteboocích užít i hraní s VR headsetem. Odkazuje se přitom právě na nejnovější generaci notebooků vybavených desktopovým GPU GeForce GTX 980, ne 980M, které jsou dle Huanga také daleko výkonnější než herní konzole a zaberou méně místa než herní konzole. Je tedy z těchto nových notebooků očividně nadšen.

Je ale jasné, že notebooky s GTX 980 nejsou žádní střízlíci za pár korun. Však tento čip má mít podobnou spotřebu jako na desktopové kartě, takže potřebuje i silné napájení a chlazení. Navíc notebook s takovouto grafikou již tak trochu přestává být mobilním počítačem, alespoň z toho pohledu, že na cestách bez zásuvky k dispozici si náročnou 3D hru nezahrajeme. Je to tedy spíše přenosný herní počítač.

A jak se to má s virtuální realitou? To nejlépe ukáže až dorazivší Oculus Rift, kterého se dočkáme v příštím roce. Nastolí nový standard, a to rozlišení 2160 x 1200, v němž by grafika měla být schopna renderovat ideálně při 90 FPS, neboť displej v Oculus Rift je právě 90 Hz. Uvádí se také, že pokud náš počítač zvládne hru renderovat akorát tak ve Full HD při 30 FPS, budeme potřebovat pro kvalitní hraní s Oculus Rift cca 3,5x silnější sestavu. Je zřejmé, že dnešní konzole něco takového nemohou zvládnout, však ty už nestačí ani na hry ve Full HD, jejichž grafika by byla stejně kvalitní jako u verzí pro PC. A pro porovnání, výkon PlayStation 4 je 1,84 TFLOPS, Xbox One má jen 1,31 TFLOPS a GeForce GTX 980 v notebooku nabídne 4,6 TFLOPS.

Zdroj: NVIDIA
reklama