reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA Turf Effects: interaktivní tráva

27.10.2014, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA Turf Effects: interaktivní tráva
Společnost NVIDIA si připravila zajímavé demo, které ukazuje její novou technologii týkající se vykreslení trávy. Jde o Turf Effects, jež má být připravena již na začátek příštího roku a dle videa by měla stát za to.
NVIDIA Turf Effects slouží pro víceméně realistické ztvárnění trávy, a to včetně interakcí s ní, takže ji budeme moci virtuálně podupat. To ale asi nejlépe ukáže následující video:


Dle vývojářského blogu Nvidia GameWorks by technologie měla být připravena již na začátku příštího roku, takže bychom se jí mohli dočkat v horizontu čtvrt roku. Uplatnit se pak má, jak jinak, především ve hrách, kde má zajistit realističtější ztvárnění travních porostů. Ty jsou přitom zobrazovány pomocí klasických polygonů složených ze tří až ze sta trojúhelníků, aby byly listy při bližším pohledu stále detailní a nelámané. Najednou se pak mohou zobrazit miliony travních listů a nezapomnělo se ani na stínování.






Video ukazuje reakci trávy na valící se krychle, ale dle NVIDIE dokáže reagovat i na podstatně komplexnější objekty. A stejně jako opravdová tráva se i ta virtuální může po jisté chvíli vzpamatovat a zase se narovnat, takže zde už mohou herní vývojáři začít přemýšlet, jak by mohli této vlastnosti využít.

To vše vypadá hezky, ale co taková náročnost na výkon? Když opět použijeme informace z videa, pak při plně dynamické simulaci jednoho milionu travních lístků dokáže GeForce GTX 680 vykreslit jednu scénu za čas kratší než 1 ms.

Zdroj: TZ NVIDIA
reklama