AI od NVIDIE vykreslila v simulátoru řízení celé město

AI od NVIDIE vykreslila v simulátoru řízení celé město
, , aktualita
Obrázky a video, které v tomto článku uvidíte, nejsou výsledkem klasického renderovacího enginu. Vytvořila je umělá inteligence pouze na základě vlastních zkušeností, takže jde v podstatě o její "představu" moderního města. 
K oblíbeným
reklama
Možnosti umělé inteligence nás těžko v dohledné době přestanou udivovat vzhledem k tomu, jak rychle se tento obor posunuje kupředu. AI dokáže ze silně zašumělé fotografie vytvořit čistý snímek, a to čím dál lépe. Pak tu máme také už starší příklad toho, jak AI umí ve videu změnit roční dobu, takže byla už v podstatě jen otázka času, kdy si dokáže sama tvořit celá videa. 
 
 
Výsledné video je výsledek umělé inteligence prozatím ještě podpořené renderovacím enginem, který však posloužil pouze pro vytvoření rámcového prostředí a základu, aby AI věděla, kam co umístit. Ve výsledku jde především o to, jak si město představuje vytrénovaná umělá inteligence, která byla vytvořena s využitím dlouhých záběrů z automobilu na městský provoz a staví na základě poskytnutém Unreal Enginem 4. Autoři spekulují, že by jednoho dne mohly být takto tvořeny celé hry, což by jistě posunulo "procedurálně" modelované světy na zcela novou úroveň. Však by mohly být vytvořeny jen na základě krátkého popisu, takže v důsledku by každý mohl hrát v jiném prostředí dle jeho vlastní volby a především by takové prostředí mohlo být nerozeznatelné od skutečnosti. 
 
 
Cílem projektu bylo vytvořit jednoduchý simulátor řízení auta, který by však nenavrhli lidé. Systém nejdříve potřeboval vstupní data v podobě videozáznamů, které jsou široce k dispozici díky tomu, jak mohutně se testují autonomní systémy řízení. 
 
Pak se využila segmentační síť, jejímž úkolem bylo jasně identifikovat různé objekty, jako jsou budovy, chodci, auta, stromy či jiné objekty a AI díky tomu věděla, co je co. Při trénování se zde pak využil známý přístup dvou neuronových sítí, z nichž jedna tvořila a druhá hodnotila a nutila tu první se zdokonalovat. Jde tak v podstatě o verzi toho, když se AI zdokonaluje ve hře hraním sama proti sobě. 
 
 
Unreal Engine 4 pak posloužil k vytvoření rámcového prostředí, jaké vidíte na tomto obrázku a pak už si to převzala AI, na žlutých flecích si vytvořila auta, na zelených stromy, atd. Výsledné video vypadá jako opravdový záběr z ulice, jen bychom potřebovali vyšší rozlišení pro lepší posouzení. Vykreslování zvládla karta TITAN V při 25 snímcích za sekundu. 
 
Objevil se také jeden problém s kontinuitou. Samotné AI nepřišlo nijak divné, že objekty na jednotlivých snímcích měly pokaždé jinou barvu či texturu, protože proč by mělo, že? Inženýři tak vytvořili elementární krátkodobou paměť, aby byl výsledek použitelný. A i když tak vypadá, samotní autoři poukazují na to, že od her generovaných pomocí AI můžeme být i dekády vzdálení a přirovnávají to k ray tracingu. Ten je tu s námi už hodně dlouho, ale teprve teď byl poprvé nasazen v běžném provozu a v reálném čase. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Perseverance si přivezl portrét celé své rodiny a odvysílal první panorama Perseverance si přivezl portrét celé své rodiny a odvysílal první panorama
Rover Perseverance se zatím na Marsu nehnul ani o kousek, neboť NASA jej po přistání ještě testuje a také zkoumá jeho okolí. Můžeme se ale podívat na to, jaký portrét své rodinky si rover přivezl s sebou a co se nachází v jeho okolí. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Deep Nostalgia Tool rozhýbe i lidi z prastarých fotografií Deep Nostalgia Tool rozhýbe i lidi z prastarých fotografií
Své výsledky předvádí nový systém založený na umělé inteligenci, a sice Deep Nostalgia Tool. Vyvinut byl společností D-ID zvláště k tomu, aby byl schopen rozhýbat lidi zachycené na starých snímcích. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Na Mindfactory se prodalo už na 120 nových Core i7-11700K Na Mindfactory se prodalo už na 120 nových Core i7-11700K
Intel možná odsunul nástup procesorů Rocket Lake-S až na konec března, kdy se mají objevit také recenze, ovšem to už bude zřejmě naprosto nezajímavé datum. Tyto procesory se už dostaly na trh.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Stadia dle reportáže nesplnila svůj cíl o stovky tisíc uživatel Stadia dle reportáže nesplnila svůj cíl o stovky tisíc uživatel
V současné době bychom se skutečně vůbec nedivili, kdyby Google už počítal se zrušením služby Stadia a zvláště pak poté, co si přečteme zprávu o tom, jak Stadii oproti plánům chybí stovky tisíc uživatelů. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Ethereum 2.0 přichází, blíží se i konec jeho klasické těžby Ethereum 2.0 přichází, blíží se i konec jeho klasické těžby
Ethereum 2.0, čili Ethereum Improvement Proposal #1559 (nebo zkráceně EIP-1559) je katastrofa řítící se na těžaře této kryptoměny, kteří by ji přirozeně chtěli zcela zablokovat, což se ovšem asi nestane. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře