reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Apple kupuje VR firmu Vrvana, pustí se brzy do světa virtuální reality

23.11.2017, Jan Vítek, aktualita
Apple kupuje VR firmu Vrvana, pustí se brzy do světa virtuální reality
O společnosti Vrvana zaměřující se na virtuální a rozšířenou realitu už jsme párkrát slyšeli. Nyní ale už končí jako samostatný subjekt, neboť ji koupil samotný velký Apple za 30 milionů dolarů. Co s ní chce dělat? 
Společnost Vrvana připravovala stejně jako mnohé další svou konkurenci pro Oculus Rift a HTC Vive, ovšem její Totem jsme na trhu nakonec nikdy neviděli (šlo o neúspěšný projekt na Kickstarteru), což ostatně platí i pro další firmy, respektive startupy. Totem měl přitom nabídnout virtuální i rozšířenou realitu, což znamená, že byl vybaven kamerami, které umožnili na vnitřní displej promítnout obraz okolního světa a ten pak případně kombinovat s počítačovou grafikou. 
 
Vrvana
 
Apple se přitom virtuální a rozšířenou realitou zabývá již dlouho, a tak není divu, že měla o firmu jako Vrvana zájem, a to alespoň dle serveru TechCrunch, který přinesl informace o akvizici. Vrvana tak byl v důsledku neúspěšný startup v tom, že nedokázal na trh přinést vlastní produkt, ale jeho inženýři nyní budou mít šanci díky prostředkům firmy Apple, pokud ovšem ta jejich služeb využije. 
 
Pro firmu jako Apple je 30 milionů dolarů spíše pakatel, a tak nejde o zásadní investici, ale ukazuje to, že se v ní na VR a AR skutečně pracuje. Je ale otázka, zda se od Applu skutečně dočkáme nějakých výsledných produktů a spíše to lze vidět jako investici s nízkým rizikem ztrát, která může přinést bohaté a chutné ovoce.
 
Však po slibném začátku v době před zhruba třemi lety, kdy se objevoval nově vyvíjený headset snad každý měsíc, jsme se dočkali pouze dvou použitelných, které jsou dražší, než výrobci dříve tvrdili a především tu velice dlouho nebyl potřebný obsah, což se zlepšuje jen pomalu. Ostatně vývojáři pochopitelně nemají velký zájem na tom, aby složitě tvořili či upravovali software pro VR headsety. Stačí se podívat na to, jakou penetraci mají mezi hráči na Steamu. Rift a Vive tam nemají dohromady ani půl procenta a to spíše stagnuje. 
 
Samotný Apple už pracoval na VR headsetu, ale Tim Cook minulý rok řekl, že AR, čili rozšířená realita, je dle něj daleko zajímavější. Pak se objevily i informace o tom, že Apple chystá AR headset, takže si lze představit, že se chystá vytvořit konkurenci pro Microsoft a jeho HoloLens, která by měla vstoupit na trh v roce 2020. V podání Apple také půjde o zcela samostatný headset, čili nic, co by muselo komunikovat s výkonným počítačem. A dá se říci, že rok 2020 je reálný, neboť pro taková zařízení je klíčový dostatečně výkonný a úsporný hardware, což závisí především na pokroku výrobních technologií. 
 
Už dříve Apple investoval také do akvizice jiných firem ze stejného soudku, což byly SMI,Flyby Media, Metaio a Faceshift.
 


reklama