DICE se chystá vyladit ray tracing v Battlefield V snížením jeho kvality

DICE se chystá vyladit ray tracing v Battlefield V snížením jeho kvality
, , aktualita
Christian Holmquist, technický ředitel firmy DICE, se rozpovídal o tom, jak bude využitý dodatečný čas, který vývojáři dostali posunutím vypuštění Battlefieldu V na trh. Vypadá to, že prezentovaný ray tracing nebude nakonec tak kvalitní, jak byl prezentován.
K oblíbeným
reklama
Server Tom's Hardware přinesl rozhovor s Christianem Holmquistem, aby nám odhalil nové informace z vývoje hry Battlefield V, která je ostře sledovaná i proto, že má být jednou z prvních na trhu, jež přinese podporu ray tracingu na nových kartách NVIDIA RTX. To jsme se dozvěděli už při jejich představení 20. srpna, kdy se nás Jensen Huang a sezvaní herní vývojáři snažili oslnit ukázkami z her. 
 
 
Huang chtěl pochopitelně mezi přihlížející vypustit ray tracingovou bombu, a tak je jasné, že hry byly prezentovány v co možná nejlepší obrazové kvalitě, ale to s sebou přineslo otázky. Lidé si všimli, že třeba prezentovaný Shadow of the Tomb Raider běžel se zapnutým ray tracingem na kartě GeForce RTX 2080 Ti, a to jen ve Full HD při 30 až 70 FPS a začali se přirozeně ptát, co můžeme očekávat za výkon od takové RTX 2070 nebo dokonce RTX 2060, když naprostý hi-end tuto úlohu nyní sotva zvládá. 
 
To se zatím nedozvíme a můžeme stále doufat, že implementace ray tracingu ve hrách byla v době prezentace z hlediska výkonu notně nevyladěna. Jenomže jak ji vyladit? Jednou ze snadných cest je prostě snížení kvality, čili nejspíše počtu sledovaných paprsků, protože právě i v nich se udává výkon karet. Není pak ale vůbec jasné, jaký dopad na kvalitu to bude mít, ale je zřejmé, že se tomu v případě levnějších karet asi nevyhneme. Výkon RTX 2070 v ray tracingu je známý a činí 45T RTX-OPS v porovnání se 78T RTX-OPS na RTX 2080 Ti, takže kdyby SOTTR v prezentaci běžel na RTX 2070, dívali bychom se jen přibližně na 18 až 40 FPS, a to je těžko hratelné. 
 
 
Christian Holmquist právě v rozhovoru pro Tom's Hardware přiznal, že "nejspíše bude nutné změnit nějaké parametry v ray tracingovém enginu", což prý možná přinese o něco slabší kvalitu. Technický ředitel DICE tak volil slova opatrně, ale zpráva je jasná. Kvalita ray tracingu, která byla dosud prezentována v ukázkách, přináší až moc velké nároky na výkon, a bude se tak muset snížit. 
 
Přirozeně ale nevíme, co to v důsledku přinese a jaké možnosti pro ladění budeme mít my sami v nastavení hry. Holmquist mluvil o tom, že za nízký výkon mohou některé "objekty a prvky" v herních mapách. Například to byla skleněná mozaiková stěna, která dokázala rapidně snížit snímkovací frekvenci.
 
Takže opravdu, EA pozdrží vydání Battlefieldu V i proto, že se musí vyladit jeho ray tracingový engine. Holmquist se ale dušuje, že jeho podpora nepřinese nic negativního pro ty, kteří se novou GeForce nebudou moci pochlubit. Půjde v podstatě jen o vylepšení grafiky bez vlivu na hratelnost, leda by snad někdo chtěl využívat výhodu v podobě sledování nepřítele v odrazu skla, aby na něj pak mohl ve vhodnou chvíli skočit s rozpálenou hlavní. A ještě co se týče samotné implementace technologií RTX, ty budou k dispozici v den vypuštění hry na trh jako day-zero patch. V betaverzi k dispozici nebudou, ale to nám může být stejně jedno, když betatestování bude ukončeno už 11. září. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Phoronix: záplatované Intely ztratily pětinásobek výkonu v porovnání s AMD Phoronix: záplatované Intely ztratily pětinásobek výkonu v porovnání s AMD
Server Phoronix se zaměřil na to, jak s výkonem procesorů Intel a AMD zamávaly veškeré záplaty proti chybám od té doby, co se objevil Spectre a Meltdown. Ukázalo se, že řeči o dopadu především na výkon CPU Intel nejsou přehnané. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Co nabídne sada AMD X570? Máme tu neoficiální diagram Co nabídne sada AMD X570? Máme tu neoficiální diagram
Už se můžeme spolehnout na to, že zbrusu nová čipová sada AMD X570 bude potřebovat výkonnější chlazení, než na jaké jsme si za poslední roky zvykli. Čím se nám ale za to odmění, to ukáže diagram od ChipHell. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AMD se po čtyřech letech vrací do Fortune 500 AMD se po čtyřech letech vrací do Fortune 500
AMD v roce 2015 vypadlo z žebříčku Fortune 500, který čítá pět set nejlepších společností z USA s ohledem na jejich tržby. Jde tak o přesně danou posloupnost firem a není divu, že AMD v ní před čtyřmi lety výrazně kleslo. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Kingston uvádí svá nejlepší SSD KC2000 Kingston uvádí svá nejlepší SSD KC2000
Kingston si připravil svou novou vlajkovou řadu SSD pro rozhraní M.2, a sice KC2000. Založena je na nových 96vrstvých pamětech s buňkami TLC a slibuje maximální datovou propustnost 3200 MB/s.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Sapphire: očekávejme výkonné Navi i za 500 USD Sapphire: očekávejme výkonné Navi i za 500 USD
Zástupce společnosti Sapphire, dlouholetého AIB partnera firem ATi a následně AMD, si trošku pustil pusu na špacír a prozradil něco o tom, co můžeme očekávat od připravovaných grafických karet s GPU Navi.
Dnes, aktualita, Jan Vítek