DICE se chystá vyladit ray tracing v Battlefield V snížením jeho kvality

DICE se chystá vyladit ray tracing v Battlefield V snížením jeho kvality
, , aktualita
Christian Holmquist, technický ředitel firmy DICE, se rozpovídal o tom, jak bude využitý dodatečný čas, který vývojáři dostali posunutím vypuštění Battlefieldu V na trh. Vypadá to, že prezentovaný ray tracing nebude nakonec tak kvalitní, jak byl prezentován.
K oblíbeným
reklama
Server Tom's Hardware přinesl rozhovor s Christianem Holmquistem, aby nám odhalil nové informace z vývoje hry Battlefield V, která je ostře sledovaná i proto, že má být jednou z prvních na trhu, jež přinese podporu ray tracingu na nových kartách NVIDIA RTX. To jsme se dozvěděli už při jejich představení 20. srpna, kdy se nás Jensen Huang a sezvaní herní vývojáři snažili oslnit ukázkami z her. 
 
 
Huang chtěl pochopitelně mezi přihlížející vypustit ray tracingovou bombu, a tak je jasné, že hry byly prezentovány v co možná nejlepší obrazové kvalitě, ale to s sebou přineslo otázky. Lidé si všimli, že třeba prezentovaný Shadow of the Tomb Raider běžel se zapnutým ray tracingem na kartě GeForce RTX 2080 Ti, a to jen ve Full HD při 30 až 70 FPS a začali se přirozeně ptát, co můžeme očekávat za výkon od takové RTX 2070 nebo dokonce RTX 2060, když naprostý hi-end tuto úlohu nyní sotva zvládá. 
 
To se zatím nedozvíme a můžeme stále doufat, že implementace ray tracingu ve hrách byla v době prezentace z hlediska výkonu notně nevyladěna. Jenomže jak ji vyladit? Jednou ze snadných cest je prostě snížení kvality, čili nejspíše počtu sledovaných paprsků, protože právě i v nich se udává výkon karet. Není pak ale vůbec jasné, jaký dopad na kvalitu to bude mít, ale je zřejmé, že se tomu v případě levnějších karet asi nevyhneme. Výkon RTX 2070 v ray tracingu je známý a činí 45T RTX-OPS v porovnání se 78T RTX-OPS na RTX 2080 Ti, takže kdyby SOTTR v prezentaci běžel na RTX 2070, dívali bychom se jen přibližně na 18 až 40 FPS, a to je těžko hratelné. 
 
 
Christian Holmquist právě v rozhovoru pro Tom's Hardware přiznal, že "nejspíše bude nutné změnit nějaké parametry v ray tracingovém enginu", což prý možná přinese o něco slabší kvalitu. Technický ředitel DICE tak volil slova opatrně, ale zpráva je jasná. Kvalita ray tracingu, která byla dosud prezentována v ukázkách, přináší až moc velké nároky na výkon, a bude se tak muset snížit. 
 
Přirozeně ale nevíme, co to v důsledku přinese a jaké možnosti pro ladění budeme mít my sami v nastavení hry. Holmquist mluvil o tom, že za nízký výkon mohou některé "objekty a prvky" v herních mapách. Například to byla skleněná mozaiková stěna, která dokázala rapidně snížit snímkovací frekvenci.
 
Takže opravdu, EA pozdrží vydání Battlefieldu V i proto, že se musí vyladit jeho ray tracingový engine. Holmquist se ale dušuje, že jeho podpora nepřinese nic negativního pro ty, kteří se novou GeForce nebudou moci pochlubit. Půjde v podstatě jen o vylepšení grafiky bez vlivu na hratelnost, leda by snad někdo chtěl využívat výhodu v podobě sledování nepřítele v odrazu skla, aby na něj pak mohl ve vhodnou chvíli skočit s rozpálenou hlavní. A ještě co se týče samotné implementace technologií RTX, ty budou k dispozici v den vypuštění hry na trh jako day-zero patch. V betaverzi k dispozici nebudou, ale to nám může být stejně jedno, když betatestování bude ukončeno už 11. září. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
YouTube maže kritiku čínské komunistické strany, prý jde o chybu YouTube maže kritiku čínské komunistické strany, prý jde o chybu
YouTube údajně více než půl roku maže komentáře, které obsahují dvě konkrétní fráze kritizující komunistickou stranu v Číně. Společnost uvedla, že se nejedná o záměr, ale o chybu automatizovaného systému.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Rembrandt, van Gogh, Genesis, Floyd, anebo budoucnost společnosti AMD Rembrandt, van Gogh, Genesis, Floyd, anebo budoucnost společnosti AMD
Server Expreview nabízí přehled o budoucích, respektive možných budoucích procesorových generacích společnosti AMD včetně serverových platforem a APU. Kam si tak můžeme zařadit kódové názvy jako Rembrandt, van Gogh, Genesis či Floyd?
Včera, aktualita, Jan Vítek
Samsung, Kioxia, WDC a ostatní: jaké NAND Flash si chystají? Samsung, Kioxia, WDC a ostatní: jaké NAND Flash si chystají?
V dnešní zprávě společnosti TrendForce se také dočteme o tom, jaké plány mají největší světoví výrobci elektronických pamětí typu NAND Flash. Podívejme se tak na to, jaké další generace se chystají. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
TrendForce: poptávka po NAND Flash silně roste díky datovým centrům TrendForce: poptávka po NAND Flash silně roste díky datovým centrům
Ještě během zimy přicházely zprávy o tom, jak se můžeme chystat na prudké zvyšování cen pamětí NAND Flash a ušetřeny nebudou ani DRAM. Koronavirus však tyto predikce zdánlivě rozcupoval a nyní můžeme být zvědaví na to, jaká je realita.
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
HyperX nabízí nové poloprůhledné klávesy pro ještě svítivější klávesnice HyperX nabízí nové poloprůhledné klávesy pro ještě svítivější klávesnice
Mechanické klávesnice dnes již běžně nabízí podsvícení, a to rovnou RGB se světelnou diodou pod každou klávesou zvlášť. Jde přitom o výbavu, která není každému po chuti, přičemž HyperX nyní cílí především na ty, kterým vyhovuje.
Včera, aktualita, Jan Vítek