Zdravim,
Prave jsem vybalil lcd monitor samsung 223bw a zjistil jsem, ze ma vadny bod - nemel garanci bez vadnych bodu, predpokladam, ze kdyz je norma do 10 vadnych bodu, takze jsem nahranej? Jsem docela nasranej, od Samsungu jsem cekal trochu lepsi kvalitu..
Prave jsem vybalil lcd monitor samsung 223bw a zjistil jsem, ze ma vadny bod - nemel garanci bez vadnych bodu, predpokladam, ze kdyz je norma do 10 vadnych bodu, takze jsem nahranej? Jsem docela nasranej, od Samsungu jsem cekal trochu lepsi kvalitu..
Tak to máš vážně štěstí, budeš se s tím muset smířit. Těch špatných bodů přibývat nebude. V jaké je poloze?
Si kupoval pres nejakej internetovej obchod?
pokud ano tak bych rek ze se to da vratit... do 14 dnu.
pokud ano tak bych rek ze se to da vratit... do 14 dnu.
nekde jsem prave slysel ze pokud to objednas z netu tak to muzes vratit bez udani duvodu - ale zas abych nekecal. A nevim jestli to plati i pro osobni odber.
No ale urcite bych se jich na to zeptal za to nic nedas.
No ale urcite bych se jich na to zeptal za to nic nedas.
mozes skusit daco z tohto:
[code]http://pocitace.sme.sk/clanok.asp?cl=3082157[/code]
Myslim ze som dade cital aj o softe ktory takyto bod moze natrvalo vypnut, ale moc som to neskumal kedze bezim na CRTcku.
[code]http://pocitace.sme.sk/clanok.asp?cl=3082157[/code]
Myslim ze som dade cital aj o softe ktory takyto bod moze natrvalo vypnut, ale moc som to neskumal kedze bezim na CRTcku.
Jo diky za ten software, zkusim to dyztak zejtra, zkusim jim to prece jen vnutit zpatky. Kdyztak to vratim kvuli chybejicimu ceskemu navodu, podle zakona tam musi byt.
Myslím, že to platí i pro osobní odběr. Je to nákup přes internet. Ale je pravda, že to taky nevím jistě. Každopádně máš právo právě při nákupu přes net na vrácení peněz do 14 dnů, aniž bys udával důvod. Takže to zkus s tím, že nejdříve řekneš jen a pouze, že to chceš vrátit, nic víc. Když se zeptají na důvod, tak řekni, že neuvedený. Raději se ale předtím ještě fakt informuj, jestli to platí i pro osobní odběr. Oni ti totiž klidně můžou říct, že to pro osobní odběr neplatí, ať to je pravda nebo ne. Tak ať si můžeš být jistý.
[QUOTE=Intri;69283]Myslím, že to platí i pro osobní odběr. Je to nákup přes internet. Ale je pravda, že to taky nevím jistě. Každopádně máš právo právě při nákupu přes net na vrácení peněz do 14 dnů, aniž bys udával důvod. Takže to zkus s tím, že nejdříve řekneš jen a pouze, že to chceš vrátit, nic víc. Když se zeptají na důvod, tak řekni, že neuvedený. Raději se ale předtím ještě fakt informuj, jestli to platí i pro osobní odběr. Oni ti totiž klidně můžou říct, že to pro osobní odběr neplatí, ať to je pravda nebo ne. Tak ať si můžeš být jistý.[/QUOTE]
Pro osobní odběr to zcela jistě neplatí. K převzetí zboží dochází na místě obvyklém k prodeji a zákazník má tudíž možnost si zboží prohlédnout a nechat si jej předvést. Jak byla učiněna objednávka, je bezpředmětné.
Pro osobní odběr to zcela jistě neplatí. K převzetí zboží dochází na místě obvyklém k prodeji a zákazník má tudíž možnost si zboží prohlédnout a nechat si jej předvést. Jak byla učiněna objednávka, je bezpředmětné.
Jj, to dává smysl a napadlo mě to, když jsem to psal, ale nejsem právník, abych byl schopný si z paragrafů vyčíst, jak je to ve skutečnosti, a navíc jsem si řekl: co v zákoně dává smysl? Na druhou stranu, při doručování zboží taky platí, že je přebírající dokonce povinnen si zkontrolovat dodávku a zjistit, zda je všechno tak, jak má být. To přímo před zraky toho, kdo mu to dovezl. Takže odmítnout převzetí se dá i tehdy. Ale každopádně chápu, že to spolu nemusí mít žádnou souvislost a na osobní odběr se nárok na vrácení peněz do 14 dnů prostě nevztahuje.
[QUOTE=Ritchie83;69631]Pro osobní odběr to zcela jistě neplatí. K převzetí zboží dochází na místě obvyklém k prodeji a zákazník má tudíž možnost si zboží prohlédnout a nechat si jej předvést. Jak byla učiněna objednávka, je bezpředmětné.[/QUOTE]
Dávám k dispozici výklad advokátní kanceláře Mašek,Kočí,Aujezdský:
Na základě ustanovení § 53 odst. 7 zákona. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, a to do 14 dnů od převzetí plnění. Rozhodným pro právo odstoupit od smlouvy je tedy způsob uzavření smlouvy, nikoliv způsob předání zboží. Je samozřejmé, že k předání zboží, musí dojít v každém případě klasickou, tedy neelektronickou cestou. Pro právo spotřebitele od smlouvy odstoupit tak není rozhodné, zda k předání došlo poštou, využitím třetí osoby jako zasilatele, či tak, že si kupující zboží vyzvedne osobně.
Ke způsobu uzavírání smluv prostřednictvím webových aplikací uvádíme, že nabídku prodávajícího na webových stránkách nelze považovat z právního hlediska za návrh k uzavření smlouvy, a to pro nedostatečnou adresnost. Návrhem k uzavření smlouvy je tedy až objednávka spotřebitele (dle § 43a občanského zákoníku) s tím, že proces uzavírání kupní smlouvy je dokončen okamžikem, kdy potvrzení objednávky ze strany prodejce je doručeno kupujícímu – spotřebiteli (nejčastěji je toto potvrzení zasíláno elektronickou poštou). Pokud dojde k uzavření smlouvy tímto způsobem, jedná se tedy o uzavření smlouvy při použití prostředků komunikace na dálku ve smyslu ustanovení § 53 odst. 7 a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit. V naší praxi jsme se setkali vždy s případy, kdy společnost Alzasoft a.s. tato zákonná ustanovení nakonec respektovala.
Pozn: jednalo se o kauzu z roku 2005
Dávám k dispozici výklad advokátní kanceláře Mašek,Kočí,Aujezdský:
Na základě ustanovení § 53 odst. 7 zákona. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, a to do 14 dnů od převzetí plnění. Rozhodným pro právo odstoupit od smlouvy je tedy způsob uzavření smlouvy, nikoliv způsob předání zboží. Je samozřejmé, že k předání zboží, musí dojít v každém případě klasickou, tedy neelektronickou cestou. Pro právo spotřebitele od smlouvy odstoupit tak není rozhodné, zda k předání došlo poštou, využitím třetí osoby jako zasilatele, či tak, že si kupující zboží vyzvedne osobně.
Ke způsobu uzavírání smluv prostřednictvím webových aplikací uvádíme, že nabídku prodávajícího na webových stránkách nelze považovat z právního hlediska za návrh k uzavření smlouvy, a to pro nedostatečnou adresnost. Návrhem k uzavření smlouvy je tedy až objednávka spotřebitele (dle § 43a občanského zákoníku) s tím, že proces uzavírání kupní smlouvy je dokončen okamžikem, kdy potvrzení objednávky ze strany prodejce je doručeno kupujícímu – spotřebiteli (nejčastěji je toto potvrzení zasíláno elektronickou poštou). Pokud dojde k uzavření smlouvy tímto způsobem, jedná se tedy o uzavření smlouvy při použití prostředků komunikace na dálku ve smyslu ustanovení § 53 odst. 7 a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit. V naší praxi jsme se setkali vždy s případy, kdy společnost Alzasoft a.s. tato zákonná ustanovení nakonec respektovala.
Pozn: jednalo se o kauzu z roku 2005
Tak přece jenom... Tím líp. Ale vůbec bych se nedivil, kdyby se toho obchodníci snažili využít a tvrdili by, že při osobním odběru tohle právo není.
Mno takze vratil jsem Samsung, vratili me 85% ceny (byl to takovy ten lesteny povrch, na kterem je i pri dotyku prstem nepatrny skrabanec) chlapek na reklamacich se vazne snazil a byl ochotnej. Sel jsem si koupit novy kus, s tim ze ho chci videt - technik vyzkousel 4 Samsungy 223bw a na vsech byl vadny bod. Nakonec sem koupil o 150kc drazsi LG [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] . Prvni zkouseny kus byl naprosto bez problemu, uz se vyjima v pokoji.Takze nakonec to dopadlo celkem dobre.
Jinak sem tam v alzasoftu stravil asi 4 hodiny, ty fronty jsou tam vazne hrozne.
Jinak sem tam v alzasoftu stravil asi 4 hodiny, ty fronty jsou tam vazne hrozne.